Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Asya turu için bisiklet seçimi - CORRATEC B DRİVE GENT

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında sebruy tarafından paylaşıldı.

  1. sebruy

    sebruy Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Merhaba,
    Bu temmuzda eşimle beraber güney asya turuna çıkmayı planlıyoruz. Eğer mali durumumuz kurtaracak gibiyse de kuzey asya üzerinden geri döneceğiz.
    Bu tur yaklaşık 25000 km. amacımız bisiklet turu yapmaktan çok bisikletle seyahat etmek.
    Maalesef mali olarak çok fazla bir birikim yapamadık. Bu nedenle bisikletler için tüm ekipmanları ile beraber kişi başı en fazla 2000 tl ödeyebileceğiz.
    Bazı asya turu yapan kişilerle iletişim kurduk. Ekipmanların kalitesinin herşeyden önemli olduğunu söylediler. Aslında bunun farkındayız ama bize önerdikleri bisiklerin ekipmansız maaliyeti en az kişi başı 4000 lira ki bu durumda iranı geçmeden bütün paramız bitmiş olacak muhtemelen.
    Bisiklet satan ancak daha önce tur deneyimi olmayan bir arkadaş bize CORRATEC B DRİVE GENT bisiklet önerdi. maaliyeti şuanda yaklaşık 2000 lira ve bütçemize uygun görünüyor. Bu bisiklette bizi en çok çeken şey, ki asya turu yapan arkadaşlarımız da sıkıntısız olduğu için tavsiye etti, beltdrive (kayış) sistemi. isterseniz yedek kayış taşıyın ama koparamazsınız onu dediler.
    Bu sistemi ben ilk defa duydum ve gördüm. Ama dayanıklılık ve bakım yapma açısından uzun yol için çok ideal görünüyor. Ancak maaselef bu konuda forumda herhangi bir bilgi, yorum bulamadım.
    Bir de bu bisiklette kelebek gidon yok ama, ayarlanabilir gidona sahip.

    Bisikletin diğer özellikleri ise;
    KADRO : WELLNESS TECHNOLOGY ALLOY 6061
    ÖN AMORTİSÖR : RST SOFI ML, 50mm, LOCKOUT
    VİTES KOLLARI : 8-GANG SHIMANO DREHGRIFF
    ZİNCİR : KAYIŞLI
    AYNAKOL : BELTDRIVE
    ORTA GÖBEK : BELTDRIVE
    FREN ÖN / ARKA : SHIMANO 442, V-BRAKE
    FREN KOLLARI : SHIMANO CL330
    ARKA GÖBEK : 8-GANG SHIMANO 8 SPEED
    GİDON : ZZYZX 030, 25,4, 600
    BOYUN : CORRATEC WINKELVERSTELLBAR MIT SCHAFT
    SELE : CORRATEC 2603/2604
    SELE BORUSU : ZZYZX
    SELE KELEPÇESİ : ZZYZX
    LASTİK : CONTINENTAL TOWNRIDE REFLEX 1.6
    JANT EBATI : 28"
    VİTES SAYISI : 8
    MATERYAL : Alu

    Bu bisiklet üzerinde sele ve lastikleri değiştirince bana oldukça uygun görünüyor ama doğrusu fren ve vites kolları için pek bilgi sahibi değilim.
    Bir de beltdrive öneren arkadaşlar bunu bisikleti en az 1000 lira daha pahalı yaptığını söylemişlerdi. bu yüzden hem beltdrive hem de bu kadar ucuz bir bisiklet olacağını hayal etmiyordum.

    Sizce bu bisikletle çok sorun çıkmadan yol yapılabilir mi?

    şimdiden teşekkürler,
    Ebru
     
  2. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba,
    Söylediğiniz bisikletin eksileri ve artılarını değerlendirecek olursak.
    Evet kayışlı olması güzel bir sistem klasik sisteme göre daha az problemli ama bu bisikletin arka göbeği(yani vitesi) nexus serisi alt seviye bir göbek, shimano göbekten viteste alfine-8 viteste bile problemler çıkmakta, en kararlı göbekten vitesi alfine-11 onun da fiyatı zaten oldukça pahalı. Türkiye içerisinde kullanacak olsanız çok mühim değil derdim ama yurtdışı bir turda özellikle de asya turunda alt seviye göbekten vites ile 25.000km de sorun yaşayabilirsiniz.

    Ayrıca vites aralığı çok düşük olduğu için yokuşlarda zorlanabilirsiniz.

    Uzun tura çıkılan bisikletler ya çok üst seviye oluyor ya da kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda kendisi topluyor.
    Toplama için vakit ve bilginiz var mı bilmiyorum ama önceliğiniz bu olabilir.
    belt drive bisikletlerde kayışın değiştirilebilmesi için kadronun arka çatalının ayrılıyor olması gerekiyor örnek olarak verdiğiniz bisikleti inceleme imkanı bulabildiniz mi?
     
  3. sebruy

    sebruy Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Toplama için vakit var ama pek bilgim yok doğrusu. Sizce bütçem içinde turumuza uygun bir bisiklet toplayabilir miyiz?
    KAdro arka çataldan ayrılıyor mu bilmiyorum ama yakın zamanda tekrar gidip inceleyip buraya yazarım. Uyarınız ve veridğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
     
  4. bahadır76

    bahadır76 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    ister kayışlı sistem olsun ister zincirli sistem olsun ama mutlaka bir tur bisikletinin ekipmanı komponenti çok sağlam olmalı çok uzun tura çıkacaksanız. 8'li kaset bir tur bisikletinde yükünüzün de var olacağını düşünürsek çok zorlanacağınız bir sistemdir. size önerim eğer kayışlı isitemden vazgeçip 9'lu kaset sistemine sahip zincirli bisikletle yola çıkmanız. eğer böyle yaparsanız diğer komponentler kalite açsından çok daha verimli olacaktır ve yokuşları çok daha rahat çıkabilirsiniz. rohloff lu sistemler vardır mesela onlar ise 4000 euro dan başlar. buna fırsat vermeden kararınızı verin. kayışlı sistem zincirli sistemlere nazaran çok daha az kullanılıyor ve bana göre onun da sorun çıkarmayacağını kimse garanti edemez. klasik sistemle bugün dünya turu yapanlar var. kayışlı sisteme verilecek para yerine klasik sistemli bir bisikleti rahatlıkla daha fazla güçlendirebilirsiniz.
     
    sebruy bunu beğendi.
  5. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İşin içerisine bütçe girince bazı parçalardan fedakarlık yapmak gerekiyor mağlesef ve işin kötü tarafı sadece bisikletle de bitmiyor tur bisikletçiliği.
    Bisikletten sonra bir de ekipman masrafınız olacak, çadır, uyku tulumu, kamp malzemeler vs...
    Bisiklet ön ve arka bagaj ve bagaj çantaları.
    ve komple bir bisiklet.

    Asya turunda rotanız nedir bilmiyorum ve eğer bozuk satıh dediğimiz bol toprak yollu bir tur planınız varsa 26" bisiklet daha mantıklı olacaktır.
     
  6. sebruy

    sebruy Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Kamp ekipmanlarımız tam. Ama evet, bisiklet ekipmanı için baya harcama yapacağız belli ki. Bu noktada sponsor arayışlarımız da olacak.
    Rotamız iran üzerinden hindistan, bangladeş, myanmar, tayland, kamboçya... diye gidiyor. bol toprak yola gireceğimiz kesin.
    Biz de o yüzden 26" düşünmüştük ama 28" alın farketmez, daha rahat edersiniz diyen de çok oldu. ne kadar önemli bir fark olabilir bilmiyorum. biraz daha açar mısınız?
    bir de merak ettiğim amortisörlü olup olmaması. kilitlenebilir amortisör iyidir diyen var, amortisöre hiç gerek yok diyen de.
    Bence kilitlenebilir amortisör daha garantili görünüyor. gerek yok diyenler sadece ağırlık konusunda mı düşünüyor?
     
  7. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bence rotayı kısaltarak ekipmanlara daha fazla bütçe ayırmalısınız. Kayışlı sistemler vs olayına hiç girmeyin zira rohloff gibi bir seçenek olmadıktan sonra gerisi yurt dışında çıktığınızda aklınızda hep paslı bir çivi olarak duracaktır. Zira tel kırılmasından veya lastik yarılmasından daha mühim birşey.

    Ne olur ne olmaz diyerek 26" tekerlek boyu seçmenizi öneririm. Çünkü dünyanın heryerinde jant ile alakalı ekipmanlarını bulabilirsiniz. Mümkünse jant için çember ve tel ve göbekleri ayrı satın alın ve ördürün. Yanınıza ekstradan 10 tane tel almanız faydanıza olur.

    Kadro olarak, eğer bütçeniz az ise zannediyorum ki normal bir mtb kadrosu işinizi görür. Tabi şehir bisikleti kadrosu daha iyi iş yapacaktır ama daha pahalı olabilir.
     
    sebruy bunu beğendi.
  8. bahadır76

    bahadır76 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    eğer gideceğiniz yollarda dağ, taş, tepe gibi unsurlar mevcutsa amortisör gerekebilir yoksa düz yolda gerekmez. 26" tekerlek uzun yol turu için biçilmez kaftandır. bir de seçiminiz schwalbe marathon lastik olursa sorun yaşamazsınız pek. 26" seçmenizin nedeni çok fazla. en önemlisi yokuş çıkarken daha az yorulursunuz bir de 26" bisikletin tel uzunluğu daha kısa olduğu için üzerine yük bindiğinde kırılma eğilme sorun yaşama olasılığınız daha az olur. 28" tekerleğin telleri ise uzun olacağından ve her yerde bulunma olasılığı da az olduğundan seçmemenizi öneririm. ha 28" ile de uzun tur yapanlar oluyor ama onlar genellikle amerika da veya avrupa da şehirler arasında gidip geliyorlar yoksa böyle ülkeler arası hatta dünya turuna 28" ile çıkmış turcu çok az biliyorum. iyi turlar dilerim.
     
    sebruy bunu beğendi.
  9. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    amortisörlü olup olmamasının çeşitli nedenleri var.
    Düz maşa problemsizdir, bozulma ve arıza yapma olasılığı yoktur, kadronun kırılır ama düz maşaya bir şey olmaz. Ağırlıktan da 1kg kadar tasarrufunuz olur ama uzun tura çıkıyorsanız 1kg önemli değil. Seyehatte en önemli şey konfordur.
    Amortisörlü maşaya gelirsek konfor olarak düz maşaya göre çok daha iyi, ağırlık konusunda üst paragrafta dediğim gibi. Fakat bisiklette malzemenin detayı arttıkça kalitesi de eş oranlı artmadıkça beklenen verimi almak pek mümkün değil. Alt seviye bir amortisörlü maşa arıza çıkarabilir, ortalamadan daha ağırdır (2kg dan fazla) beklenen konforu sağlamayabilir.

    26" bisiklette jant ve tel problemi daha az yaşarsınız, lastik seçeneğiniz çok daha fazladır ve hemen hemen her yerde bulabilirsiniz. Yokuşları çıkmak aynı dişli oranında 28" bisiklete göre daha kolay olur.
    28" bisiklette daha uzun km leri daha kolay yaparsınız, asfalt yolda daha konforludur ve sürmesi daha zevklidir
     
    sebruy bunu beğendi.
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.421
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Benim tavsiyem bu kadar kafa karışıklığı, ve beceri,planlama olarak az deneyimleme ile onca uzak yollara çıkmamanız. Oturun bir yılmı sürer iki yılmı bilemem sağlam bir ön hazırlık yapın. Herşeyiniz denkleşsin. Ne biliyim acil durumlar için kriz planlarınız olsun, orta asya bozkırlarına benzer konya platosonda, tuz gölünde medeniyetten uzak şöyle bir hafta geçirin. Yüksekten düşme, kırık, çıkık, köpek, kurt saldırısı, yılan, akrep sokması, ateşli hastalık, silahlı saldırı, soygun, taciz, kaçırılma için neler yapabilirim üzerine tatbikatlar yapın. Tura çıkacağınız benzer bir bisikleti defalarca söküp takın. Alet, edavat olmadan bisiklet nasıl tamir edilir mg gwer usulü denemeler yapın.
    Eğer 2000 tl miz var, 4000 tl pahalı gibi bir hesabın içine şimdiden girerseniz bence tur düşüncesini erteleyin hiç gitmeyin.
    Kesinlikle moral bozmak değil amacım. Himalayaların bile uzaktan silüetini görmek belki bütün çabanıza değecek. Ama herşeyi göze almadan, ve geride bıraktıklarınızla bir daha hangi şartlarda görüşebileceğinizi düşünmeden de bu tura çıkmayı düşünmeyin.
    Hepimiz gürkan genç değiliz. Adamın yaşadıkları dışında moral bozmak için söylemediği daha nice şey var.
    Dünyanın bu yakasında kalan insanlara kesinlikle farklı gözle bakmıyorum. İnanıyorum ki içten bir gülümseme denilen o ortak lisanla anlaşabileceğinizi ve kapıların size açılacağını.
    Gidecekseniz her türlü koşul için hazırlıklarınız zihninizde ve fiziki dünyada tam olsun.
     
    Nomad, Tuncay Üner ve sebruy bunu beğendi.
  11. sebruy

    sebruy Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Herkese tavsiyeleri için çok teşekkür ederim. gerçekten çok yardımcı oluyorsunuz.
    yorumlardan sonra 26" e karar verdik, özellikle yedek parça temini önem verdiğimiz bir konu oldu.
    şimdilik parçaları toplamak için yardım almaya çalışacağız, parçalar hakkında size yine danışacağım.
    bu süre içinde de elimizdeki bisikletlerle hem yol, hem tamir antremanı yapacağız.

    Zihnen bu yolculuğa 1 yıldır hazırlanıyoruz ama bisikletle seyahat etme fikri, bu süre zarfında doğaya karşı duygularımızın daha da derinleşmesiyle ortaya çıktı.
    Bu yüzden bisikletle seyahat etme konusunda yeni yeni birşeyler öğreniyoruz ama gereken zaman neyse kendimize tanıyacağız.

    değerli paylaşımlarınız için tekrar teşekkürler.
     
  12. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Tecrübeniz az olsa da tecrübesini aktaran bisikletçileri de bol bol takip etmeye çalışın.
    Çok gezen mi bilir çok okuyan mı bilir sorusuna önce okuyup sonra gezdikten sonra da karar vermiş olursunuz :)

    Tamir ve bisiklet bakımı çok zor değil, gerekli alet edevat olduktan sonra ve elinden ufak tefek iş gelen herhangi birisi başının çaresine bakabilir. Bana göre bisiklette en zor kısım jant örme ve akort ayarı. Teker göbeklerinin bakımı zor olmasa da uğraştıcı ve ince ayar gerektiren bir şey.

    Asya turuna çıkmadan önce hafta sonları veya kısa süreliğine yurt içinde kesinlikle kamplı tura özellikle bilmediğiniz yerlere gitmeniz çok yararınıza olacaktır.
    En önemli şey tecrübe, şimdi biz bir şeyler söylüyoruz size, eminim asya turundan döndüğünüz de biz de sizden bir şeyler öğreneceğiz.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  13. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Aslında bakarsanız bana göre en büyük problemlerin başında çaresizlik duygusu geliyor. Downtheroad.org sitesinde bir makalede şöyle bir cümle okumuştum, aynen aktatıyorum "Broken down in the middle of nowhere in the Argentinean wilderness." Açıkçası tam olarak Türkçesini çeviremiyorum ancak anlattığı şey Arjantin Sahrasında bir jant telinin kırılmasıyla alakalı.

    İlgili resim de şu: http://www.downtheroad.org/imagesBBB/DSffCghh00063.jpg

    Resme bakınca ve sahranın ortasında bir problem çıkma ihtimalini düşününce insanın tüyleri kabarıyor ister istemez. Belki oluşan problemi çözebileceksiniz ama psikolojik olarak bu olayın baskısı altında oluyorsunuz.

    Bu gibi sebeplerden dolayı turunuzu sadece komşu ülkeler ile sınırlı tutmanızı tavsiye edebilirim. Tabii nihai kararı verecek olan sizsiniz. :)
     
  14. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    25000 km yi ne kadar sürede kat etmeyi planlıyorsunuz ? Bisikletle şu an için normal yol şartların da ,yüksüz olarak menziliniz ne kadar. Ben bu yaz bisiklet yolu bulunan bir rota üzerinden yurtdışı tur planlıyordum. ama yurtiçi de o kadar gitmediğim bilmediğim yer var ki eşimle düşündük ilk uzun mesafe turda bir sürü ekstra handikapla uğraşmamız demek olan yurt dışını erteledik. 15 günlük , kamp falan içermeyen bir tur için rota belirlemeye çalışıyorum. Araba ile gidip her hangi bir yerdende başayabiliriz . Rota önerisinde bulunanlara şimdiden teşekkür ederim.

    Neyse yukarıda arkadaşların güvenlikle , arızalarla ilgili uyarıları çok haklı. Jant teli kırılması iki kez hem de gayet komforlu zeminde başıma geldi. İlerlemek mümkün ama her kilometrede akort git gide bozuluyor ve bir noktada kalıyorsunuz. Bisiklet devrildi arka değiştirici hafif yamuldu bunu tespit edip geçicide olsa halledebilmelisiniz. Vites ayarı fren ayarı gibi müdahaleleri mükemmel olmasa da becerebilmek teknik yardıma uzak yerleşim bölgelerinde tur yapacaklar için şart diye düşünüyorum. Bunların yanında. göbeğin kayışlı olması çok ayrıntı.

    Tüm hazırlıklarınızı Paylaştıkça da takip etmek isterim kolay gelsin.