Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

asfaltta performans

Konu, 'Tekerlekler' kısmında observer tarafından paylaşıldı.

  1. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Soner Sarihan bunu beğendi.
  2. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bildiğin kadarıyla mtb jantıyla uyumlu minimum ölçü 1.00, yerinde olsam cst den uzak dururdum hutchinson top slick yerine ondan daha hafif olan 1.35 schwalbe kojak düşünülebilir. Ayrıca 300-400 gr civarındaki bir slick lastiğin camdan hasar alma olasılığı yüksektir kesinlikle uzak durulmalı :)
     
    observer bunu beğendi.
  3. Göker Gülay

    Göker Gülay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    CST naylon bazlı bir lastik olduğu için mi uzak durmalı?
     
    observer bunu beğendi.
  4. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Naylon bazlı olduğundanmı bilmiyorum ama cst lastiklerin genelde sert bir yapısı var. Rubenalar yumuşak yapıya sahip olmasına rağmen şahsen ben güvenipte alma taraftarı değilim. Lastik bisikletin sürekli çalışan bir parçası aynı zamandada yol tutuşunuda etkileyen önemli bir faktör olduğu için biraz daha para verilip schwalbe, maxxis, michelin gibi kendini ıspatlamış markaları seçmekte fayda var.
     
    observer bunu beğendi.
  5. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    tamam cst bakmıycam kojak dümdüz geldi sanki aslında fatboyda öyle peki sizce 1.50 lik bir lastik mi tercih etmeliyim yoksa 1.50 altı mı bu konuda tecrübeleri olan var mı 1.50 ve 1.00 ya da 1.25 arasında çok farklar var mı?
     
  6. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    MAXXIS DETONATOR 26X1.50 DAĞ BİSİKLETİ LASTİĞİ de karşılaştırmaya eklenebilir fiyat olarak fazla ama performans fazlaysa bu parayı gözden çıkartabilirim.
     
  7. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Maxxis detonator kesinlikle iyi bir seçim özellikle tırtıklı yanaklara sahip olması çok iyi, ortalama 500-550 gr. ağırlığa sahip. Daha hafifini istiyorsan 1.50 Maxxis xenith bakmanı öneririm ;)
     
    observer bunu beğendi.
  8. dinçer karadayı

    dinçer karadayı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    259
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    schalwe marathon racer 1,50 modelini kullanıyorum tanesi 323 gr olması gerek.inanın üzerinden geçmediğim cam şişe kalmadı 1000 km dir lastik patlamadı,yağmurda da çok verimli tek dikkat etmek gereken şey; yola bazen serilen ip,halat su hortumu gibi şeylerin üzerinden geçerken çok dikkatli olmak gerekiyor;yoksa lastik et genişliği ince olduğundan takılıp düşme riski çok yüksek,ama düz yol ve yağmurlu hava performansı çok çok iyi bir lastik.bence bi bakın derim iyi sürüşler :)
     
    Cahit Türk ve observer bunu beğendi.
  9. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    evet cenith 425 gram katlanabilir detanor katlanabilir 475 gram ayrıca detanorun farklı incelikte olanları da var mış.
    Part Number Size TPI Bead Max Psi Durometer Weight (g)
    TB51903000 26X1.00 60 WIRE 100 70 265
    TB51904000 26X1.00 60 FOLDABLE 100 70 225
    TB52370000 26X1.25 60 WIRE 100 70 345
    TB52371000 26X1.25 60 FOLDABLE 100 70 300
    TB58907000 26X1.50 60 WIRE 80 70 515
    TB58908000 26X1.50 60 FOLDABLE 80 70 475

    sizce hangisi seçilmeli?
    marathon racer da düşünülebilir.
     
  10. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bence 1.50 den aşağı inmemekte fayda var :) marathon racer ın fiyatı hakkında bilgim yok biraz daha tuzlu olabilir
     
    observer bunu beğendi.
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    detanatör ve marathonlar güzel seçimler fakat her ikisinide kullanan biri olarak 1.75 in aşağısında lastik tavsiye etmem.tabiki tercih meselesi ama mtb de cok gıcık duruyor.eğer o kadar ince kullanacam illa diyorsan maşanı da değiştirmeni tavsiye ederım düz maşa kullan.amortisörlü maşada 1.75 in altındaki lastikler cidden garip duruyor.son karar senin ama 1.50 ile 1.75 arasında performans olarak cok fark yok ama 1.75 in konforu ve fren kalitesi 1.50 ye göre cok daha iyi.cst konusunda zaten gerekeni söylemişler.kesinlikle tavsiye etmem.gerçi bu sene marathon la aynı diş görüntüsüne sahip lastik çıkardı akışkanlığı güzel ama sonuçta cst olduğu için frenleme ve ıslakta yol tutuşunun sıfır olduğuna eminim.
     
    observer bunu beğendi.
  12. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    şimdi 1.75 mi diyorsunuz bana çok kalın geldi zaten ben 2.10 kullanıyorum cst bide
     
  13. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    1.5 ın altını kullanmadım o yüzden bırşey dıyemıyecegım ama 1.5 bile cok ınce duruyor mtb de. ayrıca 1.5 ile 1.75 arasında asfalt performansı olarak cok buyuk farklar yok diş şekli devreye giriyor. slik olanların akışkanlıgı daha fazla bazı modellerde hiç diş yok( mesela detanatör de) mükemmel akışı var ama görüntü bence çok kötü.sonuç olarak tercih meselesi.Benim şahsi fikrim 1.75 marathondan yanadır asvalt kullanımı için ve konfor için bire bir.Son bilgide 1.75 lastık çapı 4.44 cm yapıyor.1.5 de 3.81 yapıyor bütün tartışılan konu 6 mm için :)
     
    observer bunu beğendi.
  14. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bilmem yine şüpheliyim 1.00 düşünürken 1.75 e çıkmak :D
     
  15. Göker Gülay

    Göker Gülay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Sürüş yaptığınız yolların durumu ve mazgallar nasıl bilmiyorum ama 1.00 gibi bir incelik Türkiye şartları için bence biraz tehlikeli. Uygun basınçtaki bir 1.50-1,75 lastik ile gayet akıcı olur diye düşünüyorum.
     
    observer bunu beğendi.
  16. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yerinde olsam 1.50 alırdım. 1.75 Gereksiz ağırlık sağlıyacaktır özelliklede bayır çıkarken ;)
     
    observer bunu beğendi.
  17. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    ben 1.75 lik Maxxİs Kevlar Belt kullanıyorum ağırlıgı sitesinde 550 gram dıyor ama daha aşağıda 500-520 gr arası geliyor digital tartıda baktığım zaman. çoğu 1.50 lik lastıkten daha hafif.Gereksiz ağırık neresinde anlıyamadım.Eğer asvaltta yol yapacağım ve gramaj benim için önemli derseniz o zaman mtb nin anlamı yok asvalt için yol bisikletine binersiniz karbon mtb den bile hafif olursunuz. amortisörlü maşa kullanmanın hele hiç gereği yok.arkadaşın sorusundan benim anladığım ben mtb seviyorum ama asvaltta kullanım yüzdem çok fazla nasıl lastik tavsiye edersinizdir.o zamanda mtb için kişisel tercih olduğunu daha öncede yazdım en uygun seçim 1.75 ve 190 lık slık lastıklerdır.
     
    observer bunu beğendi.
  18. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bilirsiniz fiziken lastik ne kadar hafif ve ince olursa o kadar kolay hızlanılır o kadar da daha az güç harcanılır.Bir slick lastik için 1.75 tercih edilebilir ama 1.90 mantıksız ağır ve kalın bu benim şahsi düşüncem. Mtb de slick lastik kullanma olayıda,yol bisikleti sürmekte kişisel bir olaydır. Yarışlara vs. katılmadıkça türkiye yollarında yol bisikleti sürmek bence mantıklı değil tehlikeli ve konforsuz.
    Mtb ye optimum (1.35-300gr. schwalbe kojak gibi) seviyede slick lastik takıldığında istenildiğinde maşayı kitleyerek çok çabuk ivmelenebilir, gerekirsede maşayı açıp bozuk ve stabilize yollarda en iyi şekilde ilerlenebilir rahatça kaldırımlardan inilip çıkılabilir merdiven inilebilir.
    Saygılar :)
     
    observer ve kuduzk9 bunu beğendi.
  19. kuduzk9

    kuduzk9 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    BOLU
    Seviye:
    2,40 olupta 580g olan lastıkte var(bontragerXR1) 1,50 olupta 950g olan(SCHAWALBE MAROTON) lastıkte var.
    amortisörlü maşa 2kg demektir düz maşa yarısından hafif olucağından hızlanmada %30 farkeder.ben bontrager h2 öneriyorum ıslak zeminde müthiş hoşuma gitti.hamuru çok yumuşak yol tutuşunu iyi kılıyo ama çabuk eriyor.gülün dikeni :D.
     
    observer bunu beğendi.
  20. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    cst düşünmeyin baya ucuz ama bi okadarda kalitesiz şuanda elimde birtane telleri çıkmış var sudada yol tutuşu yok denecek kadar az frene bastığınız anda yerde bulursunuz kendinizi aşırı basınçlardada çok çabuk patlıyor 55 psı de 1 ayda 5 kere patladı :( bende değişitirmeyi düşünüyorum
     
    observer bunu beğendi.