Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Asfaltta kilitli şok ne kadar iş görür?

Konu, 'Kadrolar' kısmında Gökhan Akkaya tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Arkadaşlar Full Süspansiyon bir kadro alsam ve arazide mutlu olsam, aynı zamanda asfalta geçince de ön ve arka şok'u kitlesem ne kadar mutlu olabilirim? Asfaltta kilitli Full Süspansiyon ne derece iş görür?

    Beşiktaş'ın dökme taşlarında giderken kilidi açıp asfaltına çıktığımda kitlemek istiyorum.

    Bu kadroyu almayı düşünüyorum :

    1328716927718-vro7arlf2tv7-960-540.jpg
     
    Hologram bunu beğendi.
  2. Berat Öztürk

    Berat Öztürk Forum Bağımlısı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    Kdz.ereğli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Tabiki verim alınabilir.Fakat bildiğim kadarıyla şöyle bir durum var bu kadrolar zaten esnemeye müsait kdarolar yani siz kitleseniz dahi o kadro mutlaka esner asfalttada siz sadece bunu minimalize edebilirsiniz.Bu ülkemizde bircok kullanıcının sıkıntısı aslında herkes aynı dertten müzdarip.Kimisi iki bisiklet alıyo kimisi mtb alıyor kimisi fuly bir kadro alıp sizin gibi bir fikir ortaya atıyor.Bence iki bisiklet almaktan iyidir ama genel fikir ve görüş bu tarz bisikletlerin asla amortisörsüz bir şehir bisikletinin yerini tutamayacağı ve mtb bisikletlerinin şehir icinde kullanılmaması gerektiği.Ben buna katılıyormuyum hayır.Cünkü ben mtb kadro geometrisini asabiyetini seviyorum 2.20 lastiklerimi seviyorum.Asla ince teker kullanmam mesela amortisörümü seviyorum cünkü sürekli kaldırımlarla haşır neşirim bundan dolayı bence sizinki iyi bir fikir bende aynı yoldan ilerliyorum cünkü :)
    Bu arada kadro ateş ediyor.Scootun en sevdiğim serisi spark umarım birgün bende alabilirim size şimdiden hayırlı olsun :)
     
  3. ahmettakinci

    ahmettakinci Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    25 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    şanlıurfa
    Adı:
    ahmet
    Bisiklet:
    Sedona
    Bende ön amortisörlü aldım sizin dediğiniz gibi şehir içinde kilitliyorum ama tabiki kaldırımlarla bende haşır neşirim . Bu arada Benim de aşık olduğum bir kadro. Umarım mutlu mesut bir ilişki olur. ;):harika:
     
    Gökhan Akkaya bunu beğendi.
  4. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Arkadaşlar tam benim kafadan insanlarsınız, bunları duyduğuma sevindim :) Birçok kişi şehirde dağ bisikleti sürmenin bilinçsizlik ve bilgisizlikten kaynaklandığını düşünse de bizler için bu durum geçerli değil.
    2,20 lastikten aşağısını inanın ben de sevmiyorum ve kullanmak çok itici geliyor. Jant çemberinin kalın olmaması gibi bir durumu asla ama asla kabullenemem, o tekerlek kalın gözükecek arkadaş :)
    Ayrıca daha önceden açtığım konularda kadro geometrisi ve tasarıma inanılmaz önem verdiğimi belirtmiştim. Şehir bisikletlerinin 3 adet atık su borusunun birleştirilmesinden oluşmuş saçma kadrolarını sevmiyorum, tüm mesele bu :)

    Bu arada kadronun sahibi ile anlaştım, satın alıyorum arkadaşlar :) Şahane olacağına inanıyorum :) Kadroyu sizlerin de çok beğenmesine çok sevindim gerçekten. Daha bir içime sinerek alacağım sayenizde.
     
  5. Berat Öztürk

    Berat Öztürk Forum Bağımlısı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    Kdz.ereğli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hayırlı olsun valla kadro acccacaaayiiippp güzelll be güle güle kullan :D
     
    Gökhan Akkaya bunu beğendi.
  6. Erkin Kalender

    Erkin Kalender Speedy Gonzalez

    Kayıt:
    7 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    1.064
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Eğer böyle bir bisikletiniz var ise birde arabanız olması gerekiyor onu o bölgeye taşımak için.Yabancı forumlarda çevrecilerden DH,XC,ENDURO kullananların hepsinde araba oldugunu ve arabanın 1000,Biskletin 5000 euro oldugu gibi esprileri göreceksinizdir ama ingilizce yoksa diye ben bilglendrme yapmak istedim,2.20 üstü lastiklede asfalt ölüm olur.Brain sistemli bir shocka sahip olan düzgün bir kadroda orta sınıf bir MTB'ye tekabül eder hemen hemen,bence gerek yok.
     
  7. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Çok şükür 7/24 Ford Focus var altımızda ancak aile arabası olduğu için onu sürmekten de hiç zevk almıyorum. Ne yalan söyleyeyim araba inanılmaz az yakıyor :) Bisikletle aynı yolu gitsem 2 katı içecek masrafı çıkartıyorum kendi kendime :D Zaten o araçla yaptığım ehliyetsiz kaza nedeniyle 3K civarı param çöpe gitti. BU nedenle motosiklete dönmeyi bile düşündüm ancak XC150 kadroda XO - XTR parçaları gören arkadaşlarımız sağolsun ölücülük yaptılar, bisikleti satamayınca iyice abandım yükseltmelere. Çok şükür helalinden bir maşa ve kadroyu rahatça ekledim haneme. 11KG'ye denk gelmesini sağlayacak jant setini de ekleyince süper olacağına inanıyorum.

    Kadroyu elle test ettim, tepkiler falan gerçekten şahane, çok iyi durumda maşa, sıfır gibi.
     
  8. selket

    selket Aktif Üye

    Yaş:
    15
    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    İzmir Buca
    Adı:
    Kenan Hiçyılmaz
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bence kilitli şoklar arazi içinde iyi olabilir şahsen ben hardtail ve gidondan kilitli maşa kullanıyorum düzlükte kitleyip fındık kayayı görünce açmayı refleks edinmen gerek, zaten suntour gayet kolay kilitlenip açılıyor bu kadroyu almalısın bence ama maşanı iyi seç ben sana epicon öneririm 140-120mm çalışabiliyor
     
  9. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Maşa tercihi biraz yanlış oldu, 140MM iyi giderdi buna. Artık olan oldu, maşadan sırf bu yüzden memnun kalmazsan mecburen satar yenisini alırım. Ancak zaten ufak tefek parklarda ufak tefek atlayışlar yaparım en iyi ihtimalle zaten :) Yeterli gelir inşallah, tasarım olarak da FOX maşa ile uyuşursa sorun yok benim açımdan.
     
  10. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.892
    Beğeniler:
    9.317
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Gökhan bey konuyu baya bi takip ettim ve bence olumsuz cevaplar gelmis.
    Arabayla tasinir, cift süspansiyon yorar, epicon 140mm masa, kadrolar esnemeye müsait kilit olsa bile esner gibi vs. bunlar külüm yanlis bilgiler.
    Bu kadro 2012 model Scott Spark 60 Cross Country kadrosu ve 120mm süspansiyona sahip. Bununla bir downhill yada enduro yapilamaz.
    Ben sahsen Cross Country cift süspansiyonlu bisikletlerimle 150km lik turlara gidiyorum ve hardtailden hic bir farki olmuyor.
    Yorulma ve akis konusuna gelirsek dogru 26x2.25 yada 26x2.1o lastigi secerseniz ne yorulursunuz nede akisi etkiler.
    Kilitlemeye gelince arka ve ön de iyi masa ve süspansiyon kullanirsaniz mesela DT swiss gibi yada FOX gibi ozaman kilit fonksiyonunda hic bir esneme olmaz ve cogu hardtailerden daha iyi olur. (Brain sistemli bir shocka sahip olan düzgün bir kadroda orta sınıf bir MTB'ye tekabül eder hemen hemen) Brain sistemi ise orta sinif MTB ile ayni olamaz ve bu sistemi siz sundugunuz kadroda zaten kullanamiyorsunuz.

    Sonucta iyi bir kadro (Zamaninda orta seviye ile üst seviye fullylerin ortasinda birseydi) eger bu kadroyu alirsaniz yada aldiysaniz donanim yönünde hic bir masaraftan kacinmayin. Mesela epicon gibi bir masa bu kadroya hakaret olur demek istemiyorum ama yakismaz bence.

    Hayirli olsun, güle güle kullanin. Yalniz 140mm masa takmayin iste ozaman sizi turlarda zorlar.
     
    Yusuf !!WOW!!, MakRo ve ratm bunu beğendi.
    Son düzenleme: 3 Temmuz 2016
  11. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Konuyu takip etip yorumda bulunduğunuz için sağolsun. Hocam öncelikle bildiğim kadarıyla 60 yerine 660 olması gerekiyor bu kadronun modeli.
    Benim yukarıda attığım fotoğraf birebir aynı değil tasarım bakımından, yalnızca renkler farklı ancak geometri bire bir aynı. 2013 model benimki sanırsam.

    spark_660_2013.jpg Scott_Spark_660_DSC01787-Kopie.jpg

    Benim alacağım arkadaş bire bir aynısı bu kadroların : SCOTT SPARK 660 2013
    Lastik konusuna gelirsek hafif geniş ( 2.0 - 2.1 ) ancak dişsiz lastik kullanmayı düşünüyorum. Hafif jantlar ve Tubeless lastikler ile çok da zorlanmayacağımı düşünüyorum. Hiç yoktan ikinci eline 1200TL gömmeyi planlıyorum zaten.

    @Murat Cömez Maşa konusuna gelirsek zaten hali hazırda sıfır bir maşam var, asıl sormak istediğim şey de bu aslına bakarsanız : 100MM 26" FOX maşa bu kadro ile uyumlu mudur? Satın alacağım arkadaş uyumlu dedi, boy olarak baktığımda ben de pek bir fark göremedim şuan üzerinde duran maşaya kıyasla.

    26" 100MM maşa ile 26" 120MM maşa arasında boy farkı olur mu yani? Standart donanımında 26" 120MM maşa kullanılıyor çünkü.
    Son olarak bu kadro iyi durumda ise ve faturalıysa kaç TL ücreti hak eder ikinci el konusunda, sizce?
     
  12. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    944
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bisikletin yanına bir de LAND ROVER DEFENDER 110 alın bence...:harika::harika:
    Süper olur:D
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  13. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    LAND ROVER DEFENDER 110 alacak paramız olduğu için jant setini diğer aya erteliyoruz :D
     
    Emre Yönlüer bunu beğendi.
  14. Emre Yönlüer

    Emre Yönlüer Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    944
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ford Focus u satıp alın :D:p:p
     
  15. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Zaten babam da "Arabayı satıp Land Rover alsak da Gökhan üzerine bisikletini koyup gezse " diyordu :D Kadroyu kaç TL'Ye aldığımı bile saklıyorum sen ne diyorsun :) Fox maşayı 400TL'ye aldım sanıyor ev halkı.
     
    Emre Yönlüer ve Nyusha bunu beğendi.
  16. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.892
    Beğeniler:
    9.317
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Evet 660 model olarak 2013 60 ise 2012 oluyor.

    1200Tl jant ile lastige düsünüyorsan cok iyi, bu fiyatlara güzel ve saglam setler bulunur. Yalniz dissiz lastik 2.0 cok bicimsiz duracaktir.

    Arkadasiniz satmak icin oluyor demis olabilir (Türkiyede BMW'nin amortisöre sahininkine benziyorsa tamam bu buna olur mantigi varken neler biribirine uymazki:koptum::koptum:) ama malesef 100mm masa bu kadroya uyumsaglamiyor. Fullylerde arka süspansiyon kac mm ise önde ayni olmasi gerekiyor. yada 10 en fazla 20mm fazlasi takilabiliyor ama asagisi malesef takilmiyor. Yani elindeki 100mm masayi bu kadroda kullanamasiniz.
    100mm ile 120mm arasindaki fark 2cm oluoyr ve bu farki gözle normalde görebilirsiniz. Bu fark alt bacaklarda degil altbacagin icine giren bacaklarda oluyor.
    Arkayi degistirmek isteseniz oda olmuyor, arka link 120mm icin uygun odugundan dolayi sadece 120mm takiliyor. Baska sansiniz yok.


    Bu kadronun ikinci elde edecegi cok cok temizse 1000-1200TL
     
    Gökhan Akkaya bunu beğendi.
  17. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    100MM uyumlu demesini bir yana bıraktım bahsettiğiniz ücretin çok çok üzerinde almayı planlıyordum, gidip ciddi ciddi binmiştim bile kadroya. Son dakika bilgilendirmesi için cidden teşekkür ederim. O halde iptal ediyorum kadroyu satın almayı. Ticaret ahlakına aykırı bir şey yaptığını zannetmiyorum çünkü cidden 100MM maşanın uyumsuz olduğunu belirtmedi bana. Yalnızca konik maşaya düz kadronun uymaması nedeniyle dönüştürücü meselesini araştırıyorduk o kadar.

    Hocam ben o halde direkt olarak HT kadrolara döneyim mi? 2000TL bütçe var, inanın adam akıllı bir kadro bulamıyorum. Daha geçen Scott Scale 660'a 1900TL teklif ettim parça satışı yapan olmadı :)
    Bana bir akıl veril lütfen :(

    Bahsettiğim kadro çizik açısından çok da temiz sayılmaz ayrıca. Furç ile beraber bana gelişi zaten 1900'ü buluyor. Eğer gerçekten fazla bir rakam isteniyorsa vazgeçeyim.

    Konik furç eklenince 120 gibi duracak zaten dedi son olarak? Sizin görüşünüz nedir?
     
    Son düzenleme: 3 Temmuz 2016
  18. selket

    selket Aktif Üye

    Yaş:
    15
    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    İzmir Buca
    Adı:
    Kenan Hiçyılmaz
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bence hardtail al sağlamlık açısından daha iyi hem de güç kaybından kurtulursun, daha hafif ve masrafsız olur. Softail yerine gidip amortisörlü bir sele borusunu tercih etmen hem ağırlık hem sağlamlık hem de maddi açıdan daha uygun olur. Maşa konusunda bence uyum sağlar ben 1.88 boy ile 24" kullanıyorum ve 26" bir maşa kullanıyorum merdivenler ve fındık kayalarda konfor sağlıyor(biraz da marjinal :D ) Ve konik bir maşa almanı tavsiye ederim alt kısımdaki boru kalın olunca yaklaşık 2 kat daha sağlam oluyor.

    Yaklaşık 1200tl ye parkur bisiklette karbon-titanium bir kadro var istersen bi ara sor sana detayları versin, sele borusu da suntour Ncx öneririm

    (kadro sıfır)

    bilgileri öğrendim 48.5cm kadro boyu yarı entegre furç takımı 27.2mm sele borusu 1250tl fiyat verdi
     
  19. Gökhan Akkaya

    Gökhan Akkaya BilgisayarKurdu

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    8 Nisan 2014
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İstanbul / Üsküdar
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Ya ben Spark 660'ın fiyatına çok takıldım, çünkü satıcıya da dün alacağım dedim. Bu kadronun tertemiz fiyatı max 1200 ise ve ben buna 1700 verirsem kazıklanmış olmaz mıyım diye düşünüyorum haliyle. Çiziksiz desem o da değil, 2 hafif belirgin derinlikle boya kalkması da vardı yanlış hatırlamıyoraam. Kullanıma bağlı çiziklerin yanı sıra aynakol dibindeki noktada da baya zincir nedeniyle oluşmuş çizikler vardı. O ciziklere rötuş yapması şartiyla anlasmistim zaten. Ben sadece aptal yerine mi koyuldum onu öğrenmek istiyorum.
     
  20. selket

    selket Aktif Üye

    Yaş:
    15
    Kayıt:
    29 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    İzmir Buca
    Adı:
    Kenan Hiçyılmaz
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    sonuçta 2013 model bir kadro ne kadar temiz olabilir ki