Arkayı ön-önü arka yapma

Kayıt
13 Ekim 2006
Mesaj
25
Tepki
4
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Corratec
başlıkta genel olarak problemi dile getirdim, asfaltta binip, fren yapmaktan öne oranla kısmen merkezdeki dişleri eskimiş dış lastiği öne takıp öndeki dış lastiği arkaya takmakta prensip yada teknik olarak bir terslik varmı? bu belki herkesin bildiği bişeydir ama sormadan yapamadım. . şimdiden teşekkürler;)
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bu pek tavsiye edilmeyen bir durum. Nedeni ise bisikletin arka tekerleğinin kontrolünü kaybettiğinizde bir şekilde toplarlarsınız. Ancak ön tekerleğin kontrolünü kaybettiğinizde hemen hemen hiç bir şansınız yoktur. Yine aniden patlama durumunda da arka lastiğin patlaması durumunda bir şekilde kontrolünüzü sağlarsınız. Önde bu şansınız çok düşüktür.
Her ne kadar asfaltta da biniyor olsanız, erimiş lastiğin yol tutuş özelliğini kaybetmiş olduğunu varsayarsak durumun ne kadar tehlikeli olduğu görülüyor. Yerinizde olsam bu değişikliği yapmazdım ;).
 

bedo

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2006
Mesaj
1.225
Tepki
332
Şehir
istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
@HaliliOzturk

gerçekten çok doğru halil abi çok güzel açıklama yapmış arka bir şekil kurtarırsınız ama ön tekerlek çok önemli ilk viraja ön teker girdiği için ön teker diri olmak zorunda yoksa virajı alırken yerekapaklana bilirsiniz :cool:
ön taraf kaydığı an kontrolu sağliyamassınız
 

Sinto

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2006
Mesaj
2.686
Tepki
2.052
sakın takmayın hafif ıslak bir asfaltta on lastiğin kayarsa toparlayamazsın aman dikkatli olun :D
 
Kayıt
13 Ekim 2006
Mesaj
25
Tepki
4
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Corratec
herkese teşekkürler... bisikletten ders alacağıma sizden ders almak daha iyi oldu enazından şimdi mecburen alıcam yeni lastiği...
 
  • Beğen
Tepkiler: L.Yağiz

L.Yağiz

Daimi Üye
Kayıt
4 Eylül 2006
Mesaj
301
Tepki
68
Şehir
İstanbul
bu konuya canli sahıt oldum arkadasım erıyen lastıgını one takıp ondekı arkaya taktı, yokus asagı ınerken nemlı olan bi yolda bısıkletı kaydı ve saymama gore 8 takla attı galıba herhalde:):):) hastaneye kaldırıldı yarıln dızıne ve bacagına dıkısler atıldı bısıkletı hurda oldu on gıdonu paramparca oldu yani sonuc olarak lastıgını degıstırıp 20 ytl'lilik bi ucretle bunu halledebılırdı ama tercıhı yakarıdakı olanlar oldu sanırım:) bu gıbı durumlara rısk altına gırmektense lastıgı degıstırmenızı onereririm....
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Ön teker her zaman bisikletin yol tutuşundan sorumlu olan taraftır.
Bu yüzden ön tekeriniz mümkün oldukça dişli, erimemiş, çok incelmemiş lastik olmasına dikkat edin.
Bisikletlerimiz arkadan itişli oldukları için, çekişten de arka tekerimiz sorumludur.Arka tekeriniz slick (kabak) lastik olması asfaltta çabuk devirlenmeyi, hızlanmayı sağlayacaktır, maksimum süratinizi de artıracaktır.

Eski bisikletimde,
önde 2.1 Maxxis Helter (dişli)varken
arkada Michelin Hard Terrain 2.0 (çok düşük profil dişli)vardı.

Yeni bisikletimde de,
önde 2.0 Maxxis Larsen Mimo eXCeption (düşük profil dişli)
arkada Irc Notos 1.9XC (dişleri yıpranmış, kabaklaşmış) var.

Umarım açıklayıcı olmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet sargın

Mumi

Üye
Kayıt
23 Eylül 2004
Mesaj
34
Tepki
44
Şehir
KNY/TR
11 Ay sıfır,slick lastiklerle çamur,toz,kar,yağmur demeden yapılan antrenman sonrasında öğrendiğim birşey var...Kenda Krosslarım bana çok şey öğretti,bu şahit olan arkadaşlarda,"Aaa nasıl çıktın o lastikle oradan?" deyimlerini kazandılar :)

"Yarışmayacaksanız" bu hamlenin yapılacak hiçbir hatası olmaz.Bir bisikleti 20km/s ile 40km/s tempoda süren kişiler ve sürüşler arasında çok fark vardır.

Eğer ki,gezi maiyetinde yada normal sürüşler için kullanılacaksa hiçbir sorunu yoktur.

Zira,
petrol ve lastik yüzünden savaşlar çıkıyor günümüzde,yarışcı değilsek, biraz tutum ve dikkat yeterli olacaktır.