Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arkayı ön-önü arka yapma

Konu, 'Tekerlekler' kısmında mehmet sargın tarafından paylaşıldı.

  1. mehmet sargın

    mehmet sargın Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    başlıkta genel olarak problemi dile getirdim, asfaltta binip, fren yapmaktan öne oranla kısmen merkezdeki dişleri eskimiş dış lastiği öne takıp öndeki dış lastiği arkaya takmakta prensip yada teknik olarak bir terslik varmı? bu belki herkesin bildiği bişeydir ama sormadan yapamadım. . şimdiden teşekkürler;)
     
  2. betmo

    betmo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Ocak 2005
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    sorun olmaz. ama bence arkaya yeni lastik alsan daha sağlam olur işin...
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu pek tavsiye edilmeyen bir durum. Nedeni ise bisikletin arka tekerleğinin kontrolünü kaybettiğinizde bir şekilde toplarlarsınız. Ancak ön tekerleğin kontrolünü kaybettiğinizde hemen hemen hiç bir şansınız yoktur. Yine aniden patlama durumunda da arka lastiğin patlaması durumunda bir şekilde kontrolünüzü sağlarsınız. Önde bu şansınız çok düşüktür.
    Her ne kadar asfaltta da biniyor olsanız, erimiş lastiğin yol tutuş özelliğini kaybetmiş olduğunu varsayarsak durumun ne kadar tehlikeli olduğu görülüyor. Yerinizde olsam bu değişikliği yapmazdım ;).
     
  4. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    gerçekten çok doğru halil abi çok güzel açıklama yapmış arka bir şekil kurtarırsınız ama ön tekerlek çok önemli ilk viraja ön teker girdiği için ön teker diri olmak zorunda yoksa virajı alırken yerekapaklana bilirsiniz:in: :cool:
    ön taraf kaydığı an kontrolu sağliyamassınız
     
  5. Sinto

    Sinto Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    2.724
    Beğeniler:
    2.245
    Şehir:
    Taşındı...
    Seviye:
    sakın takmayın hafif ıslak bir asfaltta on lastiğin kayarsa toparlayamazsın aman dikkatli olun :D
     
  6. mehmet sargın

    mehmet sargın Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    herkese teşekkürler... bisikletten ders alacağıma sizden ders almak daha iyi oldu enazından şimdi mecburen alıcam yeni lastiği...
     
    L.Yağiz bunu beğendi.
  7. L.Yağiz

    L.Yağiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2006
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bu konuya canli sahıt oldum arkadasım erıyen lastıgını one takıp ondekı arkaya taktı, yokus asagı ınerken nemlı olan bi yolda bısıkletı kaydı ve saymama gore 8 takla attı galıba herhalde:):):) hastaneye kaldırıldı yarıln dızıne ve bacagına dıkısler atıldı bısıkletı hurda oldu on gıdonu paramparca oldu yani sonuc olarak lastıgını degıstırıp 20 ytl'lilik bi ucretle bunu halledebılırdı ama tercıhı yakarıdakı olanlar oldu sanırım:) bu gıbı durumlara rısk altına gırmektense lastıgı degıstırmenızı onereririm....
     
  8. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ön teker her zaman bisikletin yol tutuşundan sorumlu olan taraftır.
    Bu yüzden ön tekeriniz mümkün oldukça dişli, erimemiş, çok incelmemiş lastik olmasına dikkat edin.
    Bisikletlerimiz arkadan itişli oldukları için, çekişten de arka tekerimiz sorumludur.Arka tekeriniz slick (kabak) lastik olması asfaltta çabuk devirlenmeyi, hızlanmayı sağlayacaktır, maksimum süratinizi de artıracaktır.

    Eski bisikletimde,
    önde 2.1 Maxxis Helter (dişli)varken
    arkada Michelin Hard Terrain 2.0 (çok düşük profil dişli)vardı.

    Yeni bisikletimde de,
    önde 2.0 Maxxis Larsen Mimo eXCeption (düşük profil dişli)
    arkada Irc Notos 1.9XC (dişleri yıpranmış, kabaklaşmış) var.

    Umarım açıklayıcı olmuştur.
     
    mehmet sargın bunu beğendi.
  9. Mumi

    Mumi Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2004
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    KNY/TR
    Seviye:
    11 Ay sıfır,slick lastiklerle çamur,toz,kar,yağmur demeden yapılan antrenman sonrasında öğrendiğim birşey var...Kenda Krosslarım bana çok şey öğretti,bu şahit olan arkadaşlarda,"Aaa nasıl çıktın o lastikle oradan?" deyimlerini kazandılar :)

    "Yarışmayacaksanız" bu hamlenin yapılacak hiçbir hatası olmaz.Bir bisikleti 20km/s ile 40km/s tempoda süren kişiler ve sürüşler arasında çok fark vardır.

    Eğer ki,gezi maiyetinde yada normal sürüşler için kullanılacaksa hiçbir sorunu yoktur.

    Zira,
    petrol ve lastik yüzünden savaşlar çıkıyor günümüzde,yarışcı değilsek, biraz tutum ve dikkat yeterli olacaktır.
     
    nebileyimulan ve mehmet sargın bunu beğendi.