Arkadaşlar Garanti Hakkında! Arka Kaliperle Bitmeyen Sorunlarım!

Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
Sedona 751 kullanıcısıyım fakat bu arka tekerdeki disk sürtmesi deli etti beni. Bisikletçi yapıyor, aradan 5-10 dakika geçiyor tekrar başlıyor. Sizce sorun neden? Vidaları gevşetip ayar yapıyorum fakat tekrar aynısı oluyor. Kron XC 500 Hidrolik disk kullanan bir arkadaşta denedim, gram sürtme yok. Bisikletçi ise sürtmesi normaldir diyor. Az bir şey olsa eyvallah fakat ön teker gibi akıcı değil, çabuk duruyor! Bizi kekliyor adam. Üstelik bunu diyen kişi Sedona Bayisi.

Bu sorunum sizce garantiye girmez mi? Ek ücret talep etmeleri normal mi? Sonuçta darbe falan kesinlikle almadı bisiklet. Keşke alsa derim ki bak kardeşim darbe aldı değiştirelim! Şaka gibi bu sorunun böyle devam etmesi. Sedona'ya mail attığımda bir problem karşısında arayın demişlerdi. Olmazsa öyle yapacağım, gerçi Aslı Bisiklet'e gideceğim yarın oradaki eleman ilgilenmişti. (başka yere yönlendirdiler Sirkeci'de)
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Merhaba, ortada garantilik bir durum yok :) iş bilmez servis var :) keşke kendiniz yapabilseniz daha iyi olur aslında kaliper olayı adamı hasta eder, bilirim o durumları, mm'rik ayar yapman lazım, acele etmeden bulunduğunuz şehirde illaki kaliteli bir servis vardır oraya götürün. başka yapacak bişey yok. Kolay gelsin.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Disk sürtmeleri bir noktaya kadar normal kabul edilir. Bisikletten inin arka tekeri havaya kaldırıp bir çevirim, eğer arka teker adeta kendi kendine fren yapıyormuşcasına yavaşlıyorsa sorun var demektir. Bu sorun hiç halledilemiyorsa önce bisikletçiye gidin, ki gitmişsiniz ve halen memnun değilseniz hiç uzatmadan sedona yı arayın ve izah edin durumu. Yoksa ilerleyen zamanlarda vay efendim sen kullanmışsında böyle olmuş falan derler dellenmeye devam edersin :) Garantisi var ise net olun.Bisikleti bisikletçiye bırakın sağlam bir şekilde istiyorum diyip ayrılın ve tamamen yapılana kadar da almayacağınızı söyleyin. Onlar tok satıcı ise sizde tok müşteri olun. Tavrınız net olursa mecbur değişmek zorunda kalıcaklardır.
 
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
315
Tepki
45
Şehir
Levent
Bisiklet
Kron
@Alper Gencan

Kesinlikle haklısınız. Aslı Bisiklet'in yönlendirdiği servisteki genç arkadaş iyi ilgilendi. Dediğiniz gibi bisikleti bırakacağım, doğru düzgün yapılana kadar uğraşacağım. Teşekkür ederim. :)

@ALİ

Hocam haklısınız.. Bazen tam yapıyorum on numara oluyor fakat elim alışkın olmadığı zaman çoğu kez iyi yapamıyorum yani muhakkak sürtme oluyor. Peki neden arka fren acaba? Mesela ön tekeri söküp takarken diski yanlışlıkla balataların kenarına takıyorum göremediğim için, balata yerinden oynuyor o kadar ama hiç müdahalede bulunmadığım hâlde gram sürtme olmuyor.. Arka frende oluyor genelde her tekeri çıkarıp taktığımızda bu sorun olacak mı? :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Benim de arka fren de olur genelde, ama kendi milimetrik ayarları msayesinde sürtmüyor artık. Normal fren sıkılı haldeyken kampana nın vidaları gevşetilir ve tekrar sıkılır. Bana göre bu geçici çözümdür ve artık ben onu uygulamıyorum. tekeri takıp mandalı sıkarım , sonra tekeri çeviririm sürtme yapıyorsa direk kampana nın vidalarını hafif gevşetip elimle sağ sol gibi ayarlar yaparım. En iyisi bence budur. Arka fren de olmasının sebebi bence arka tarafta daha çok komponent bulunuyor olmasıdır diye bir mantık yürüttüm belki de yanlıştır. Birde arka taraf daha çok güce maruz kalır zincir vites ordadır ve çekiş arkadan olduğu için ani yüklenmeler ani durmalar vites değişmeleri vs. bir araya gelince muhtemelen fren az da olsa yerinden oynuyordur, belki sadece arkada olmasının sebebi budur.
 
Kayıt
13 Eylül 2011
Mesaj
87
Tepki
38
Şehir
Trabzon
Bir post'a yazdıklarımı aynen aktarayım belki yardımcı olurum...


Hocam disk fren kaliperlerini kadroya sabitleyen iki tane vida vardır buda iki aşamaya ayrılır

(link)

Sarı ile göstermiş olduğum kaliperi adaptöre bağlayan yani kaliperi 5'er mm sağa ve sola ayar yapmaya yarıyan vidalar...
Kırmızı ile gösterdiğim ise adaptörü kadroya bağlayan kısım...

Şimdi sizin işiniz sarı ile işaretlediklerim ile... Öncelikle yağınızı eksiksiz doldurtun hava yaparsa almasını isteyin... Ardından bu iki vidayı gevşetin ama kaliperi hareket ettirecek kadar.. Vidalarınızı yerinden çıkartmayın. Tekerinizi çevirin ve fren koluna sert şekilde basın ve bırakın aynı işlemi 2 kez daha tekrarlayıp sonuncusunda ise fren koluna çok olmayacak şekilde yüklenin ve bahsettiğimiz vidaların bolluğunu sıkarak alın en sonunda tekerinizin sürtmediğine kanaat getireceksiniz o zamanda kaliperi yerinden oynatmadan vidaları gergin olacak şekilde sıkın. Sorununuz hallolacaktır...

Kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL