Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arkadaşlar Acil Olarak Görüşlerinize Ve Bilginize İhtiyacım Var!

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Furkan T tarafından paylaşıldı.

  1. Furkan T

    Furkan T Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Herkese merhaba. Arkadaşlar yeni bir bisiklet kullanıcısıyım. Sürüşte ve bisiklet teknik ekipmanlar konusunda tamamen amatör bir kişiyim.

    29'' bisiklet aldım. Her şeyi mükemmel. Yalnız çok fazla hız yapınca zemin bozuksa acayip savuruyor.Hatta asfaltta bile yokuş aşağı indiğimde bisiklet oldukça sürat alınca yine savuruyor.

    Bu şu mantıktan dolayımı oluyor. Örneğin; bir spor otomobil yere yakınlığı sayesinde virajları,yol tutuşunu çok iyi sağlar. Bir jip ise ancak düz bir yolda aşırı hız yapabilir. Viraja hızlı giremez.Yol tutuşu yüksek hızda bozuk zeminde asla iyi değildir.

    Bisiklet olayı da bu mantıkta işlediği için mi böyle olmaktadır? Bozuk zeminde aşırı hızlandığında frenimin hidrolik olması sayesinde uçmaktan son anda kurtuldum. Epey kötü bir hasar alacaktım.

    29'' Bisikletle bozuk zeminde ya da yokuş aşağı inerken hızı kesmek mi gerekiyor? Çok yukarda kaldığım için hızı tamamen kontrol edemiyorum. Bunun nedeni bu mudur?

    Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden yorum yapan,yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
     
  2. Baki S.

    Baki S. Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    29'' şehir bisikletimle 40-45 km hızlarda hiç böyle bir sorunum olmadı. Bahsettiğiniz hızlan bunlar ise bisikleti bi ustaya gösterseniz sağlıklı olur sizin açınızdan. Eğer daha yüksek hızlardan bahsediyorsanız şehir bisikletiyle o hızlara çıkmadım.
     
  3. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Zemin bozuksa bir yere kadar normal ama düz yolda normal zeminde ise normal değildir. deneyimli bir bisiklet kullanıcısına kullandırın bir tanıdık varsa. Belki acemilik nedeni ile heyecan yapıyor olmayasınız.
     
    Ömer KARAN bunu beğendi.
  4. Atahan Eker

    Atahan Eker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2013
    Mesajlar:
    300
    Beğeniler:
    369
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    29" kullanıcısıyım ve geçenlerde yokuş aşşağı 65km yi gördüm, fakat bahsettiğiniz gibi bir sorunu hiç yaşamadım.
     
  5. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    29'' i yeni kullandığınızdan olabilir diye düşünüyorum. Kendinizi yerden yüksek gördüğünüz için öyle hissediyor olabilirsiniz. Düşünüyorum neden böyle bir sorun yapabileceği hususunda hiçbir neden oluşmuyor zihnimde.
     
  6. selami atay

    selami atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2011
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Assos50slx 26 kullanıyorum şahsi düşüncem boy farkı var kesinlikle küçük bisikletin kontrolü daha iyi.düzde büyük iyi olabilir arazide küçük her zaman avantajlı bence.dün çakıllı bir yoldan iniş iniyorum ufak yanlış bir menavra bisiklet kaydı yere düşmeden ayağımı yere koyabildim

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  7. D.Mustafa

    D.Mustafa Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    885
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Bisikleti yeni aldıysanız ayarlarınızın biraz kullanımdan sonra tekrar elden geçirilmesi gerekiyor.Belki gevşeyen ve sizin farkına varamadığınız parçalardan dolayı böyle bir şey olmuş olabilir.
     
  8. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    acemilik diyebilirim. ben de yaşamıştım ilk bindiğim haftalarda. bisikletin huyunu suyunu öğrenene kadar sıkıntı çekmiştim. bir yazıda, kadronun büyük üçgeni ne kadar ufalırsa, bisikletin kıvraklığı artıyor diye okumuştum. bu ebat bisikletlerde o üçgen büyük ve gerçekten savruluyor insan başta.
     
  9. Furkan T

    Furkan T Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tavsiyeleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Sanırım yeni alıştığım için belkide tam dengeyi sağlayamıyorum. Ayarlarda bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Yani herhangi bir gevşeklik gözükmüyor.

    Ayrıca yokuşlardan inerken ara ara frene basmamı gerektiren durumlar oluyor. Frenim hidrolik disk fren. Frene biraz fazla bastığım zaman yine arka taraf sağa sola gidiyor. Bisiklet göründüğü gibi kullanımı kolay bir araç değilmiş gerçekten :)).
     
  10. Oğuzhan Kabaçalı

    Oğuzhan Kabaçalı Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2014
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhabalar. Şimdi öncelikle şöyle birşey diyeyim, iki tekerlekli her araç çok dikkat istiyor. Bu araçlarda kaporta, arabalar gibi metal parçalar değil sizin vücudunuzdur. Bunu bilerek sürün lütfen. Savrulma rüzgardan dolayı da olabilir, yanınızdan geçen araçların yaptığı rüzgardan da olabilir. Yani bunun bi çok nedeni olabilir ama öyle bir durum olduğun sakince freni sıkıp yavaşlamak şimdilik en iyisi. (Bende bir kaç haftadır böyle savruluyorum ancak bir süre alışıyor insan.) Motosikletlerde şasi ne kadar küçülürse alet o kadar kıvrak olur. Bu mantık bisiklette de vardır. Ama küçük tekerlekli araçlarda çukurlar daha şiddetli hissedilir. O yüzden bence büyük tekerler güzel. Boş bir parka gidip belli bir hıza çıkıp (saatte 20-25 km hız gibi) panik fren denilen şeyi çalışın. Ani fren gerektiren yerlerde freni birden değil de yavaşca sertleştirerek basın ve ağırlığınızı arkaya gönderin. Ben ani fren yapmaktan takla açarak kaza yapmıştım. Bunu kazayla tecrübe etmek çok kötü oluyor. En önemli şeylerden birisi de kayan arka tekerleklerdir. Eğer böyle ani fren durumunda arka teker kayarsa bisikletin arkası savrulacaktır ve bisiklet sizin kontrolünüzden çıkacaktır. BUnu bilerek arka fren şiddetini ayarlayın. Benim söyleyebileceklerim bu kadar. Çok tecrübeli değilim ancak yaşadığım şeyler bunlardır. Son olarak kontra tekniğine bir göz atın. Kesinlikle öğrenilmesi gereken bir teknik. Kaza belasız pedallamalar dilerim. :)

    Düzenleme: Yanlışım varsa affola, yanlışların düzeltilmesi dileğiyle. Böylece bende yanlışlarımı düzeltebilirim. :)