Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka Vites Sorunu..

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Berkay IŞIK tarafından paylaşıldı.

  1. Berkay IŞIK

    Berkay IŞIK Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba,

    Bisikleti alalı 7-8 ay oldu fakat okul hayatının en zor dönemine girdiğimden bisikletimi fazla kullanamadım. Siteye de çok giremedim. Bisikleti aldığımdan beri bir sorun var ve bunun üstesinden gelemiyorum.

    Sorun arka vites sisteminde. 1-2-3-4 vitesleri arasında bir uyumsuzluk var. Bisikleti ilk aldığım gün maalesef hassas bir ayarlama yapılmadı sanıyorum. Başka bir yetkili Sedona bayisine gidip göstermiştim fakat sorun yine çözülmedi maalesef. Bir süre rahat kullandım ancak sorun tekrar baş gösterdi. 1'den 2'ye almak isterken bazen direkt olarak 3'e geçiyor. Kolu 3'e getirince 3'te kalmaya devam ediyor. Veya en çok karşılaştığım 3'ten 2'ye geçmiyor, kolu 1'e alınca direkt olarak 1'e geçiyor. Bazen 3'üncü viteste hızlanmaya çalışırken kendi kendine 4'e atlıyor vesaire. Bu sabah kendim hassas ayar yapmak için yaklaşık 2 saatimi heba ettim. Bu sitede anlatılana göre yapmaya çalıştım fakat bir sorunu 1'den 3'e atlama sorununu çözsem 3'ten 2'ye alma sorununu çözemiyorum veya tam tersi.

    Açıkçası bu konuda hüsrana uğradım. Düzenli olarak bisiklet süremiyorum ve arada keyif almak için bindiğimde de bu sorunlar yüzünden süremeden eve geri dönüyorum. Açıkçası bu bisikleti aldığıma da bin pişmanım. Çalınmış bir Peugeot Mosaique bisikletim vardı, yaklaşık 6 sene kullanmıştım bir defa bile vites ayarı yaptırtmamıştım. Ne tavsiye edersiniz?
     
  2. Faruk ÇUBUKCU

    Faruk ÇUBUKCU Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.083
    Beğeniler:
    1.347
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba,
    Anladığım kadarıyla vites teli biraz gevşek. Vites kolunun kabloyu tutan kısmında ve arka vitesin kabloyu tutan kısmında bulunan ayar vidalarının birisiyle teli biraz gerdirmeniz yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
     
    Ercan Cebeci bunu beğendi.
  3. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vites ayari yaptirman gerek arkadasinda dediği gibi tel gevsek
     
  4. Berkay IŞIK

    Berkay IŞIK Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
  5. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Şu adımları sıra ile takip etmeni ve uzun süre sabit kalacak vites ayarını sağlayabileceğini tahmin ediyorum.


    1.Arka arttıcının telini gevşetin.Ve vites kollarınızını ( Ön-1 Arka-En büyük ) olacak şekilde ayarlayın rublede zincirde en büyük dişliye geçmesini sağlayın.
    2.Sağ vites kolunuzun tel gerginliğini ayarlayan vidayı saat yönünde çevirebildiğini kadar çevirip daha sonra 3-4 tur gevşetin.( Bu halde iken daha arka arttıcıya teli sabitlememiş olmanız lazım boştayken yapılacak.)
    3.Şimdi teli gergin yada boşluğunu alarak aktarıcıya sabitleyin sıkın.
    4.Büyük vitesinizi ayarlamak için arka vitesinizde yer alan H harfine denk gelen vidayı ayarlayarak rublede bulunduğu en büyük vites (en ufak dişli) ile arka arttırıcının üst makarasının paralel olmasını sağlayın.Büyük vitesinizin arka arttıcı sınırını böylece belirledik.
    5.Küçük vitesinizi ayarlamak için arka vitesinizde yer alan L harfine denk gelen vidayı ayarlayarak ( Bu arada sağ vites kolundan en küçüğe alın [En büyük dişliye] ve zincirin geçmesini sağlayın [Gerekirse elle] ) arka arttırıcının üst makarasının dişli ile pararlel olmasını sağlayarak küçük vitesimizin sınırını belirledik arka arttırıcı için.

    Not: Ara vites ayarlarını artık bu vidalarla yapamayız.Bunun için sağ vites kolundaki tel gerginliğini ayarlayarak yapacağız.

    6.Aktarıcının üzerinde L ve H vidalarının dışında bir üçüncü vida var onunlada rublenizin en küçük vitesteyken (En büyük dişli) üst makararnın temas etmemesi için ayarını yapmak lazım.Vedayı sıkıp ve gevşetip yaptığı hareketi öğrendikten sonra vida en küçük vitesteyken arka arttırıcı makararsının ruble dişlisine temas etmeyeceği kadar uzaklaştırmak için sıkıyoruz.Uzaklaştığını gözünüzle görürsünüz zaten veya yakınlaştığını.Pedalı çevirdiğinizde makaradan ses gelmiyorsa yukarı aşağı titreme yapmadığı ilk an minimum ayar yeridir o bisiklet için.
    7.Ara viteslerde 2 3 4 5 vs. vs. viteslerde ayar sıkıntısı olabilir bunun için orta dişlilerden birine getirip yine arka arttıcının üst makarasını paralel hale getirmemiz lazım bunun için sağ vites kolunun ordaki ayar vidasını saat yönünde çevirirsek (ayarları yarım veya tam tur şekilnde yapacaz) teli gerdiririz teli gerdirmek arka arttırıcıyı sola iter gevşetmek sağa iter bu şekilde düzgün çalıştığında artık tam randımanı ile çalışır konuma gelir.

    Elim yoruldu :D
     
    kemken ve Berkay IŞIK bunu beğendi.
  6. hakan64

    hakan64 Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Mart 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    660
    Şehir:
    -
    Adı:
    hakan
    Seviye:
     
    Berkay IŞIK bunu beğendi.
  7. Berkay IŞIK

    Berkay IŞIK Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Angel ve @Uğur Sabuncu çok teşekkür ederim. Arka vitesteki sorunu hallettim, sorunsuza yakın çalışıyor. Aklıma sadece bir şey takıldı ön vitesin teli arka vitesin telinden daha gevşek kaldı. Bu bir problem teşkil ediyor mu?
     
  8. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Hangi pozisyonda 1. 2. 3. ? Eğer aynakolun 1. dişlisindeyse sıkıntı yok o tel boşluğunu alabilirsiniz ma bir kontrol edin 2. 'den 3. 'ye atarken zincir dışarı taşıyorsa yine bir parça gevşetin.
     
  9. Berkay IŞIK

    Berkay IŞIK Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    1. dişlide, bahsettiğiniz gibi bir sıkıntı gözükmüyor. Telin gevşekliğini almaya çalışıyorum ama vidayı sıkarken bir parça kaçıyor herhalde.
     
  10. Uğur Sabuncu

    Uğur Sabuncu Forum Demirbaşı

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    322
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Uğur Sabuncu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ozaman yine arka viteste ayarladığın gibi ön arttırıcının telini sök vites kolundan sıkabildigin kadar vidayı sıkıp tekrar 3-4 tur gevset aktarıcıyı bağla öyle gevsetme sıkma ayarı yap.Sona dayanmıştır o.