Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka vites en küçük dişliye geçmiyor.

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında caner keser tarafından paylaşıldı.

  1. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Öncelikle bütün forumdaşlarımın ramazan bayramını kutlarım.
    Yaklaşık 10 gün önce merida crossway 500 bisiklet almıştım. Her şey iyi giderken önce ön vites sonra arka viteslerde sorun çıkmaya başladı. Internetten araştırarak kısıtlı bilgiye ulaşabildim. Günlük 2 saat vites ayarıyla uğraşıyorum neredeyse. Bir noktaya kadarda becerebildim. Ama ne yaptıysam arka vites en küçük dişliye geçmiyor. her iki ayar vidasını tek tek yada birlikte tam sıktım, sonuna kadar gevşettim hatta yerinden çıkardım. Vites kolundaki ayar vidasıyla oynadım. Ön vites 1-2-3 te denedim maalesef olmadı. Bu konuda ilçedeki bisikletçilere de çok güvenmiyorum açıkçası. Bisiklet sporundan soğumaya başladım neredeyse. Vites sistemini sram ile mi değiştirmeliyim. Bisikletimi değiştireyim. Ne önerirsiniz. Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. kubilay tüney

    kubilay tüney Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Kasım 2012
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    erzurum
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Anladığım kadarı ile bence herhangi bir parça değişimine gerek yok.. Zaten siz de söylemişsiniz 10 gün önce aldığınızı :) Sram de de Shimano da da vites ayarı bozulur elbette . Yakınınızda vites ayarı yapmayı bilen yada sağlam bildiğiniz bir ustaya götürün kolayca halledecektir . Mutlu Pedallara :)
     
  3. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Vitesi aşağıya geçirmek için teli boşaltıyorsunuz. En alt limiti belirleyen de alt ayar vidasıdır.

    Alt ayar vidası ayarlı, tel de yeterince boşken vites en aşağıya inmiyorsa, bunun nedeni muhtemelen yamuk kadro kulağıdır. Ama açıkçası sanmıyorum.
     
    Bahadır Ulusoy ve caner keser bunu beğendi.
  4. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Özür dileyerek teli boşa almak neyi ifade ediyor. Birde alt sınırı genişletmek için alt ayar vidasını sıkmam mı yoksa gevşetmem mi gerekiyor. Teşekkürler.
     
  5. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    749
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Alt sınır ayar vidasını sıkarsanız (üzerinde H yazan vida), arka arttırıcının içeriye (rubleye) doğru ilerlediğini göreceksiniz; gevşetirseniz de bunun tam tersi olacak. Yani yapmanız gereken, vites kolundan zinciri en küçük dişliye getirdikten sonra, alt sınır ayar vidasını kullanarak arka arttırıcının konumunu en küçük dişliyle birebir hizalamak. Böylece arka arttırıcının en alt sınırını belirlemiş olacaksınız.

    Daha sonra arka arttırıcının üzerindeki teli gerdirmeniz gerekiyor. Bunun için teli tutan vidayı gevşetin, teli dışa doğru çekerek boşluğunu alın ve vidayı tekrar sıkın.

    Bir sonraki adımda, zinciri en büyük dişliye geçirerek arka arttırıcının üst sınırını belirlemeniz gerekiyor. Bunun için de üzerinde L yazan vidayı kullanacaksınız. Mantık alt sınırı belirlemekle aynı; yani vidayı gevşeterek veya sıkarak, arttırıcının konumunu en büyük dişli ile hizalayacaksınız.

    Tüm bu ayarlar yapıldıktan sonra geriye ince ayar kalıyor; onu da vites kablosunun arka arttırıcıya veya vites koluna bağlantısı üzerinde bulunan ve kablo gerginliğini daha hassas bir şekilde ayarlamanıza yarayan, sağa-sola çevrilebilir aparatla yapacaksınız. Şöyle ki: En küçükten en büyüğe doğru dişliler arasında geçiş yapın. Bu geçişler esnasında bazı dişlilerde arttırıcı zinciri bir sonraki dişliye geçirmiyor olabilir, bu durumda kablodaki ayar aparatını saat yönünün tersine çevirerek kablo gerginliğini hafifçe arttırmanız gerekecek.

    Kolay gelsin
     
    caner ünsal ve caner keser bunu beğendi.
  6. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim. Aklımda kolay kalması için soruyorum ; "H" ve "L" harfleri nelerin kısaltmasıdır?
     
  7. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    749
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    H: High (Yüksek), L: Low (alçak) kelimelerinin kısaltması oluyor. Şöyle düşünün: Arka viteste dişli küçülterek vitesi "büyütmüş" (High), dişli büyüterek de vitesi "küçültmüş" (Low) oluyoruz. Mantık biraz tersine işliyor yani :)

    Saygılar
     
    caner keser bunu beğendi.
  8. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:

    İnce ayar kısmına pratik bir yaklaşımda benden..:)

    Tüm ayarlarınız yaptıktan sonra en son ayarınız şu olsun...

    Bisikletinizi düz olsun ters yada amuda kalmış olmasın

    vitesi orta dişlilerden birine getirin. sonra vites koluna hafifce yarım hatta yarımdan biraz daha az basarak pedalı çevirin. bisikletinizin arka attırıcısı sürekli olarak bir alt yada bir üste çıkmaya çalışacak yani sürekli alt yada üste doğru atmaya çalıacak ama başaramayacak şekilde vites telinizi ayarlayın..

    yarım bastığınızda vitesiniz atıyorsa vites kolundan çeyrek yada yarım tur gevşetin. yarım bastığınızda atmıyorsa dediğim şekilde alt üst oynamaya başlayınca kadar teli sıkın..

    Son kontrolü bisikletinize binin ve hızlı şekilde vites telini attırıp attırıcı sektirin viteslerinizin siz istemedikçe değişmediğini göreceksiniz..;)

    pratik yaptıkca bu ayarın ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz..:)
     
    caner ünsal bunu beğendi.
  9. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Daha pratik bir yöntem söyleyeyim.
    Arka vites en alttayken telde tatlı bir gerginlik olacak şekilde ayarlarsanız ayarınız hemen hemen bitmiş oluyor.
    Daha sonra orta viteslerde aşağı inmek istiyorsa teli gerginleştirmek, yukarı çıkmak istiyorsa teli gevşetmek için ayar vidasını çeyrek tur çevirdiğiniz zaman sonuca ulaşmış oluyorsunuz.
     
    caner ünsal ve Mustafa Acar bunu beğendi.
  10. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Vites telini attırmak derken vites değiştirmeyi teli sıkmak ise vites kolundaki ayar vidasıyla sıkmayı kasdediyorsunuz sanırım. Konunun acemisiyim kusura bakmayın. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
     
  11. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim.
     
  12. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    evet aynen dedikleriniz gibi... :)
     
  13. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    biraz el ayarı gerekiyor sanırım buna..:) eli alışık olana hakikaten pratik bende bu şekilde yapıyorum ters salınımlı olduğu için benim tel en büyük dişlide gergin... hafif bi tatlılık yetiyor:)
     
  14. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Madem alalı 10 gün oldu; garantisi vardır o zaman.

    Servise götürün, mümkünse garantiden yaptırın.
     
  15. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Benimde aklıma geldi. Osmancık - Merzifon yaklaşık 80 km yani biraz uzak. Ayrıca her vites ayarı bozulduğunda sevise gidemem. Şu ana kadarki tavsiyeler sanırım yeterli olacaktır.
     
    Mustafa Acar bunu beğendi.
  16. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Değerli arkadaşlarım önerileriniz gerçekten ile yaradı. Vites ayarlarında ıskaladığım nokta vites telinin tamamen serbestleştirilmesiymiş. Bir kaç deneme ile uygun gerginliği bulup tekrar vidayı sıktım ve oldu:) Hepinize tekrar teşekkür ediyorum.