Arka vites en küçük dişliye geçmiyor.

Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
Öncelikle bütün forumdaşlarımın ramazan bayramını kutlarım.
Yaklaşık 10 gün önce merida crossway 500 bisiklet almıştım. Her şey iyi giderken önce ön vites sonra arka viteslerde sorun çıkmaya başladı. Internetten araştırarak kısıtlı bilgiye ulaşabildim. Günlük 2 saat vites ayarıyla uğraşıyorum neredeyse. Bir noktaya kadarda becerebildim. Ama ne yaptıysam arka vites en küçük dişliye geçmiyor. her iki ayar vidasını tek tek yada birlikte tam sıktım, sonuna kadar gevşettim hatta yerinden çıkardım. Vites kolundaki ayar vidasıyla oynadım. Ön vites 1-2-3 te denedim maalesef olmadı. Bu konuda ilçedeki bisikletçilere de çok güvenmiyorum açıkçası. Bisiklet sporundan soğumaya başladım neredeyse. Vites sistemini sram ile mi değiştirmeliyim. Bisikletimi değiştireyim. Ne önerirsiniz. Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo

kubilay tüney

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2012
Mesaj
261
Tepki
88
Şehir
erzurum
Bisiklet
Bianchi
Anladığım kadarı ile bence herhangi bir parça değişimine gerek yok.. Zaten siz de söylemişsiniz 10 gün önce aldığınızı :) Sram de de Shimano da da vites ayarı bozulur elbette . Yakınınızda vites ayarı yapmayı bilen yada sağlam bildiğiniz bir ustaya götürün kolayca halledecektir . Mutlu Pedallara :)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Vitesi aşağıya geçirmek için teli boşaltıyorsunuz. En alt limiti belirleyen de alt ayar vidasıdır.

Alt ayar vidası ayarlı, tel de yeterince boşken vites en aşağıya inmiyorsa, bunun nedeni muhtemelen yamuk kadro kulağıdır. Ama açıkçası sanmıyorum.
 
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
@Gökhan Toros
Özür dileyerek teli boşa almak neyi ifade ediyor. Birde alt sınırı genişletmek için alt ayar vidasını sıkmam mı yoksa gevşetmem mi gerekiyor. Teşekkürler.
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.054
Tepki
7.390
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@caner keser

Alt sınır ayar vidasını sıkarsanız (üzerinde H yazan vida), arka arttırıcının içeriye (rubleye) doğru ilerlediğini göreceksiniz; gevşetirseniz de bunun tam tersi olacak. Yani yapmanız gereken, vites kolundan zinciri en küçük dişliye getirdikten sonra, alt sınır ayar vidasını kullanarak arka arttırıcının konumunu en küçük dişliyle birebir hizalamak. Böylece arka arttırıcının en alt sınırını belirlemiş olacaksınız.

Daha sonra arka arttırıcının üzerindeki teli gerdirmeniz gerekiyor. Bunun için teli tutan vidayı gevşetin, teli dışa doğru çekerek boşluğunu alın ve vidayı tekrar sıkın.

Bir sonraki adımda, zinciri en büyük dişliye geçirerek arka arttırıcının üst sınırını belirlemeniz gerekiyor. Bunun için de üzerinde L yazan vidayı kullanacaksınız. Mantık alt sınırı belirlemekle aynı; yani vidayı gevşeterek veya sıkarak, arttırıcının konumunu en büyük dişli ile hizalayacaksınız.

Tüm bu ayarlar yapıldıktan sonra geriye ince ayar kalıyor; onu da vites kablosunun arka arttırıcıya veya vites koluna bağlantısı üzerinde bulunan ve kablo gerginliğini daha hassas bir şekilde ayarlamanıza yarayan, sağa-sola çevrilebilir aparatla yapacaksınız. Şöyle ki: En küçükten en büyüğe doğru dişliler arasında geçiş yapın. Bu geçişler esnasında bazı dişlilerde arttırıcı zinciri bir sonraki dişliye geçirmiyor olabilir, bu durumda kablodaki ayar aparatını saat yönünün tersine çevirerek kablo gerginliğini hafifçe arttırmanız gerekecek.

Kolay gelsin
 
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
Çok teşekkür ederim. Aklımda kolay kalması için soruyorum ; "H" ve "L" harfleri nelerin kısaltmasıdır?
 

Mehmet Altuğ

surrender.to.music
Kayıt
10 Ağustos 2008
Mesaj
2.054
Tepki
7.390
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Scott
@caner keser

H: High (Yüksek), L: Low (alçak) kelimelerinin kısaltması oluyor. Şöyle düşünün: Arka viteste dişli küçülterek vitesi "büyütmüş" (High), dişli büyüterek de vitesi "küçültmüş" (Low) oluyoruz. Mantık biraz tersine işliyor yani :)

Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: caner keser

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Mesaj
857
Tepki
548
Şehir
Konya
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Najaz


İnce ayar kısmına pratik bir yaklaşımda benden..:)

Tüm ayarlarınız yaptıktan sonra en son ayarınız şu olsun...

Bisikletinizi düz olsun ters yada amuda kalmış olmasın

vitesi orta dişlilerden birine getirin. sonra vites koluna hafifce yarım hatta yarımdan biraz daha az basarak pedalı çevirin. bisikletinizin arka attırıcısı sürekli olarak bir alt yada bir üste çıkmaya çalışacak yani sürekli alt yada üste doğru atmaya çalıacak ama başaramayacak şekilde vites telinizi ayarlayın..

yarım bastığınızda vitesiniz atıyorsa vites kolundan çeyrek yada yarım tur gevşetin. yarım bastığınızda atmıyorsa dediğim şekilde alt üst oynamaya başlayınca kadar teli sıkın..

Son kontrolü bisikletinize binin ve hızlı şekilde vites telini attırıp attırıcı sektirin viteslerinizin siz istemedikçe değişmediğini göreceksiniz..;)

pratik yaptıkca bu ayarın ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Mustafa Acar

Daha pratik bir yöntem söyleyeyim.
Arka vites en alttayken telde tatlı bir gerginlik olacak şekilde ayarlarsanız ayarınız hemen hemen bitmiş oluyor.
Daha sonra orta viteslerde aşağı inmek istiyorsa teli gerginleştirmek, yukarı çıkmak istiyorsa teli gevşetmek için ayar vidasını çeyrek tur çevirdiğiniz zaman sonuca ulaşmış oluyorsunuz.
 
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
@Mustafa Acar
Vites telini attırmak derken vites değiştirmeyi teli sıkmak ise vites kolundaki ayar vidasıyla sıkmayı kasdediyorsunuz sanırım. Konunun acemisiyim kusura bakmayın. Önerileriniz için çok teşekkür ederim.
 

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Mesaj
857
Tepki
548
Şehir
Konya
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
evet aynen dedikleriniz gibi... :)
 

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Mesaj
857
Tepki
548
Şehir
Konya
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Gökhan Toros

biraz el ayarı gerekiyor sanırım buna..:) eli alışık olana hakikaten pratik bende bu şekilde yapıyorum ters salınımlı olduğu için benim tel en büyük dişlide gergin... hafif bi tatlılık yetiyor:)
 

Özgür Türker

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2013
Mesaj
307
Tepki
236
Yaş
44
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
@caner keser

Madem alalı 10 gün oldu; garantisi vardır o zaman.

Servise götürün, mümkünse garantiden yaptırın.
 
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
@Özgür Türker
Benimde aklıma geldi. Osmancık - Merzifon yaklaşık 80 km yani biraz uzak. Ayrıca her vites ayarı bozulduğunda sevise gidemem. Şu ana kadarki tavsiyeler sanırım yeterli olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Acar
Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
Değerli arkadaşlarım önerileriniz gerçekten ile yaradı. Vites ayarlarında ıskaladığım nokta vites telinin tamamen serbestleştirilmesiymiş. Bir kaç deneme ile uygun gerginliği bulup tekrar vidayı sıktım ve oldu:) Hepinize tekrar teşekkür ediyorum.