Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka Vites ayarı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında erzanaskin tarafından paylaşıldı.

  1. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar arka vites ayarı konusunda bilginize ihityacım var. XT vites makinaları kullanıyorum. Fakat özellikle arka vitesin ince ayarı konusunda sıkıntı yaşıyorum. Konu hakkında tecrübeli arkadaşların tariflerini ve anlatımlarını rica ediyorum.

    Herkese iyi forumlar
     
  2. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Arka vites ayarı için önce yapılacak iş vites kolunu sonuna kadar boşaltıp teli çıkarmaktır.Daha sonra attırıcı üzerindeki "H" vidasını kullanarak,bu arada bu vidanın adı başka bir harfte olabilir burada amaç attırıcı üzerindeki makaralarla rublenin en küçük dişlisinin aynı eksende olmasını sağlamaktır.Bunun en güzel yoluda bir yandan tekerleği pedal yardımıyla çevirirken diğer yandan sözü edilen vida yardımıyla zincirin bir üst dişliye tırmanma isteği olmadığı en ideal durumu yakalamaktır.Bu arada ince ayar gerektiren durumlarda yardımcı olması için arka vites üzerindeki tel gerginleştirme vidasını orta konuma getiriyoruz.Ve bu şekilde teli gerekli yerden geçirip gergin bir şekilde sabitliyoruz.Bundan sonra tekerleği çevirerek vites kolu yardımıyla bir üst dişliye geçirip sürtme sesi olup olmadığını gözlemliyoruz eğer varsa tel gerginliğini ayarlayan vida yardımıyla sesin tamamen kesildiği noktayı bulup bir üst dişliye geçiyoruz ve ayar bu şekilde devam ediyor.Burada çok önemli olan bir kaç ayrıntı daha var;öncelikle vites telinizin yıpranmamış olması gerekli yoksa bir stabilite yakalıyamazsınız,ruble sökülüp toplanmışsa eğer aralara konan plastik parçalarda uyumsuzluk varsa vites normal çalışmıyacaktır,kadro kulağı eğilmişse aynı şekilde,8'li kollarla 9'lu rubleyi kalın zincirle çalıştırmaya gayret ediyorsanız yine verim alamazsınız.Bütün bunları akılda tutulması gerekenler olarak bilmekte fayda var.Yardımcı olabildiysem ne mutlu.Kazasız sürüşler dilerim..
     
  3. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim

    Arka makinamın eski olması vites ayarlarını yapmayı etkilermi ?

    Benim sıkıntım arka rublenin 4. ve 5. dişlilerinde oluyor. Çıt çıt sesi deli edecek nerdeyse ?
     
    Onur Kahraman bunu beğendi.
  4. kazıma

    kazıma Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2007
    Mesajlar:
    594
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    4. ve 5. viteslere geçişlerde sorun mu var yoksa sadece ses mi çıkartıyor
     
  5. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Vites geçişlerinde hiç bir sıkıntı yok saat gibi çalışıyor fakat ses yapıyor.
     
  6. ilyasss

    ilyasss Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Ekim 2007
    Mesajlar:
    965
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    eğer ayarda bir problem yoksa aşınma durumu nedir?..zincir ve ruble yenimi yada nekadar kullanıldı?
    eğer aşınmada yoksa aklıma tek temizlik ve yağ geliyo.iyice temizleyip tekrar yağlamanı öneririm büyük olasılıkla sesi kesmiş olur..
     
  7. ilyasss

    ilyasss Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Ekim 2007
    Mesajlar:
    965
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    eğer ayarda bir problem yoksa aşınma durumu nedir?..zincir ve ruble yenimi yada nekadar kullanıldı?
    eğer aşınmada yoksa aklıma tek temizlik ve yağ geliyo.iyice temizleyip tekrar yağlamanı öneririm büyük olasılıkla sesi kesmiş olur..
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  8. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Zincirin eski veya rublenin 4 ve 5. dişlileri aşınmış.En çok kullanılan dişliler olması yüzünden aşınması normaldir.Değiştirip denemende fayda var..
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  9. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ruble ve zincir sıfır lx olarak aldım, ön arttırıcı xt yeni eski oln bir tek arka arttırcı onuda çalışır durumda söküldü başka bir bisikletten
     
  10. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    rubleyi ve zinciri sıfır aldım lx olarak
     
  11. ilyasss

    ilyasss Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Ekim 2007
    Mesajlar:
    965
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    ozaman bence tek çare temizlik kalıyor başka birşeye yorumlayamıyorum..
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  12. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Attırıcının makaralarını çıkarıp temizle ve bak bakalım çatlak veya kırık varmı?
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  13. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Baktım fakat hiç bir problem yok. Birde dün bakım yaparken farkettim. Vites geçişlerinde alttan üste doğru geçişlerde ses yapmıyor zincirin üsten alta doğru inmesinde ses yapıyor ses yaptığı dişlilerde vites koluna vites değiştirmiyecek kadar ufak bir dokunuş yaptığında da sesi kesiyor. Yayda bir problem olabilirmi acaba, tam temizleyip bir daha yağlamak sesi kesermi acaba ?
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  14. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Bence vites kolu üzerinde ki plastik vidayla tel gerginliğini ayarlamasın dostum!
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  15. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sağolasın Taner.
     
  16. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Erzanaskin adlı arkadaşım sendeki problem şimdi anlatacağım şeyden kaynaklanmıyor ama belki sorun yaşayan başkalarının işine yarayabilir. Arka vitesten gelen seslerde arka vites makinasının zincir kafesinin konumuna dikkat etmekte fayda var. Benim başıma gelmişti, birazcık yamulma meydana gelmişti. Zincir kafesi içe veya dışa değil de sağa doğru yamulmuştu. Vites ayarı yaparken orayı da kontrol etmek gerek...
     
    mamili25 ve erzanaskin bunu beğendi.
  17. Mümtaz Öztürk

    Mümtaz Öztürk Spor Aşığı

    Yaş:
    58
    Kayıt:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    1.007
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Vites telini değiştirmende fayda var,eğer hasarlıysa geri dönüşte yani vitesi indirirken takılma ve bağlantılı olarak ta ses yapar,benim başıma gelmişti.
    kazasız sürüşler
     
    Deniz ve erzanaskin bunu beğendi.
  18. erzanaskin

    erzanaskin Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2008
    Mesajlar:
    431
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bir bisikletçiye danıştığımda ters yay arka viteslerde bu seslerin olabileceğini söyledi böyle bir olay olabilirmi acaba ?
     
  19. bryant

    bryant Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Kasım 2008
    Mesajlar:
    294
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben katılmıyorum bu yoruma ters yay olması bir sorun teşkil etmez(bence)Siz eğer tellerinide yeniledikten sonra hala bu sesi yapıyorsa o çıtlatan vitese alın kontrol kolu üzerindeki ayar vidasını yavaşça çevirerek telin gerginliğin ayarlayın bu ses bir noktada kesilecektir kesildiğinde vitesi değiştirmeye başlayın eğer diğer viteslerde çıtlama yapmaz ise bu ayardandır bu ayardan sonra diğerlerinda çıtlama gelirse aktarıcı ruble zincir hizasına bir göz atın aktarıcıda sorun olabilir
     
    erzanaskin bunu beğendi.
  20. hysteresis

    hysteresis Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    başlığı varken yeni başlık açamadan ben de burda sorayım:

    arka vitesi 1'e takınca zincir atmaya başladı, nasıl onarırım?