Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

arka vites attırıcı ile ilgili sorun

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında anıl altın tarafından paylaşıldı.

  1. anıl altın

    anıl altın Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    slm abiler ve kardeşlerim benim bisikletimin arka atırıcısında sorun var orjinal atırıcı arazide atlayış yapınca jant tellerinin arasına girerek kulanılmaz hale geldi ve arka atırıcıyı deyiştirdim ama oda ne kaldırımdan bisikletler için yapılan inişteki hafif bir sallantı ve arka yeni sıfır attırıcı da jant tellerinin arasına girerek yamuldu düzeltim ama 1. ve 7 vitese artık geçmiyor yep yeni atırıcıda heba oldu esas soruma geleyim bunun sebebi nedir acaba yavaş yavaş bisikletten soğumaya başladım :(
     
  2. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.055
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    kadro kulakçığı tellere doğru yamulmuş olabilir kulakçığı değiştirmeniz gerekebilir resim eklerseniz daha rahat çözüm üretebiliriz
     
  3. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Kulakçık yamulmadıysa attırıcının ayarı doğru yapılmamış olabilir.

    Attırıcının üzerinde 3 tane vida bulunur. 2 tane yan yana olanların biri üst sınırı (1. viteste attırıcının janta ne kadar yaklaşacağı diyelim) diğeri ise alt sınırı (7. viteste zincirin ruble dışına çıkmaması için diyelim) belirler. Tek başına olan ise attırıcının dişlilerinin yüksekliğini ayarlamanıza yardımcı olur. 1. vites konumu doğru ayarlanmadıysa attırıcı fazla janta yaklaşarak jant tellerine takılır ve kullanılamaz hale gelir.

    İyi akşamlar....
     
  4. anıl altın

    anıl altın Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    mustafa bey vebuğra bey sanırım dediğiniz gibi ayarsızlıktan oldu bu vidaların ne işe yaradıklarını biliyodum ve ayar yaptığım zaman tellerle arasında biraz boşluk vardı ama o ayardan başıma böyle birşey gelebileceğni tahmin etmemiştim doğrusu sonuç olarak yeni vites attırıcısı düzgün bi ayar ve dişli grubu ile jant tellerinin arasına pilastik disk bakalım sonuç ne olacak
     
  5. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Umarım çabuk halledersiniz sorununuzu :)

    Eskiden bisikletime hiç bakmazken bende böyle sorunlar yaşardım bol bol. Kalitesiz aktarıcılar alırdım zaten çabuk bozulurdu bide jant akorduna dikkat etmezdim sizin yaşadığınız sorunu yaşardım pat diye :) Tabi bunların hepsi tecrübe oldu şimdi. Bisikletimi bakımdan aldıktan sonra kesinlikle bisikletçinin yaptığı ayarda bırakmam frenlerimi ( v fren ) vites ayarlarımı illaki elden geçiririm. Gerekirse bozar tekrar yaparım :)
     
  6. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    eğer sorun arka vites değiştiricinin kendisinden kaynaklanmıyorsa şunları deneyip ayarlarda bir sorun olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

    ilkönce vites değiştiriciye giren tamburu saat yönünde çevirerek telin iyice gevşediğinden emin olun. sonra vites değişimlerini yapmak için elinize bir bez alın ve elle vites kablosunu çekerek en küçük dişliden en büyük dişliye tüm viteslere geçişi gözlemleyin.

    eğer hala geçişte problem varsa zinciri en dıştaki dişlilere getirin. (öndeki en büyük arkadaki en küçük) arka vites değiştiricide iki tane dişli vardır. burada üst ayar vidasını kullanarak (H vidası) üstten bakıldığında bu dişlilere tam paralel hale getirin.

    bu sefer de zincire en içteki dişlilere getirin (öndeki en küçük arkadaki en büyük) bu sefer de alt ayar vidasını (L vidası) kullanarak arka vites değiştiricinin kılavuz ve gerginlik dişlililerini üstten bakıldığında en büyük arka dişliye paralel hale getirin.

    tekrar vites kablosu gerginliğini ayarlamak için arkada bulunan vites tamburunu yavaş yavaş saat yönünün tersi yönde çevirmeye başlayın. (böylece vites iç kablosu gerginliği artacak) ve bu arada vitesin geçip geçmediğini kontrol edin. eğer vites değişimi olmadıysa vitesi tekrar küçültüp tamburu biraz daha çevirin. bir noktada çevirdiğinizde vites değişimi olacak. işte bu noktadan sonra gene vites tamburunu 1 tam tur 1 yarım tur (ya da 3 yarım tur) saat yönünün tersi yönde çevirin. genelde en pratik ve uygun vites gerginliği ayarı bu şekildedir.