Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka Süspansiyon(amortisör) İptali

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Deniz Ser tarafından paylaşıldı.

  1. Deniz Ser

    Deniz Ser Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Forumunuza yeni üye oldum üye olmadan önce birçok araştırmam oldu bu forumda,Bisikleti kullanma amacım uzun yol ve hız ama bir hata yapıp bisikletçi abilerimin sözünü dinlemeyip Bianchi Ultra aldım ancak kadroda süspansiyon olduğu için süspansiyonsuz bisikletimden daha çok yoruyor haliyle,süspansiyonu iptal etme veya etkisiz hale getirme gibi bir olanağım varmı acaba ???
    (ahh ahh gençlik işte modifiye etmek için almıştım bisikleti 500 ytl ye büyüklerimin sözünü dinlemeyip süspansiyonlu aldım :( Hastası olduğum bir spordan vazgeçmek istemiyorum malüm öğrenciyim yeni bir bisiklet alma şansım yok eski bisikletimm de kalitesiz ve ağır )

    Aslında benim düşüncem sprallerin arasına metal parçalar yerleştirmek ama baska bir çözüm yolu varmı ?? metal koyarsam aşınabilir.
     
  2. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.697
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Daha önce bir arkadaşımız yapmış. Konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

    Böyle yapmaktansa, ucuz yollu bir düz kadro edinmeniz daha faydalı olacaktır. ;)
     
    HaliliOzturk ve Deniz Ser bunu beğendi.
  3. Deniz Ser

    Deniz Ser Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    İlgilendiğiniz İçin Teşekkür Ederim Aradım ama bulamamıstım :)
     
  4. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.394
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    kesinlikle katılıyorum. tahminime göre çelik kadrolu çift amortisörlü bir bisiklet kullanıyorsunuz. eğer doğruysa hiç uğraşmayın.geotechlerin çok güzel sabit kadoları var. kadro + eğer maşanız 1/1,8 oversize değilse ona uygun bir maşanın toplam fiyatı 200-250 ytl arasında bişey olacaktır.
     
  5. suzunkopru

    suzunkopru Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.597
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Sele borusu ile kadro demiri arasındaki boşluğ kaynak yaptırırsan çok sağlam bir çözüm olur.
     
    yılmaz ayaz bunu beğendi.
  6. suzunkopru

    suzunkopru Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.597
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    [​IMG]
     
  7. Deniz Ser

    Deniz Ser Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yok çelik kadro değil aliminyum sanırım .Kaynak yaptırınca çok kötü duracağını düşünüyorum izmirde 250 ytl ye bulabilrsem kadro para biriktirir yine alırım ama istediğim hafif kadrolar pahalı biraz aslında sedona 761 i gözüme kestirmiştim toplam ağırlık 11 kg sadece kadro bulabilrsem İnş alıcam para biriktirince :D
     
  8. Deniz Gönen

    Deniz Gönen Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İzmir-Çiğli
    Seviye:
    benim de ne zamandır aklımdaydı böyle bir şey yaptırmak.bu işlemi sanayide yaptırmayı düşünüyorum açıkcası.fakat yaptırırken nelere dikkat etmek lazım.82 kiloyum basbaya kırılmasın sonra
     
  9. Deniz Ser

    Deniz Ser Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Yay arasına esnemeyecek parçalar yerleştirmek çözüm olabilir hem daha pratik olur söküp takma açısından
     
  10. ufuk güneş

    ufuk güneş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    442
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    İST
    Seviye:
    ayarlı süspansiyonsa eğer sağa veya sola yayı çevirerek yayı sertleştirebilirsin ben bu şekilde kullanarak rahat ediyordum
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  11. Deniz Ser

    Deniz Ser Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Sıkabileceğim en sert ayarda kullanıyorum ama birazda olsa esneme yapıyor
     
  12. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    kardeşi ben sana kadro al felan demiyeceğim benim taktiğimi uygula sele borun uzunsa selenin altındaki boşluğu doldurcak şekilde en aşağıya indir seleyi arka süspansiyon yaylanacak alan bulamayınca yaylanmayacaksız kadro almaktansa uzun borulu bi sele al hem daha ucuz hemde dağ bisikelti havandan kopmassın :)
     
  13. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    929
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Orjinal görüntünün bozulmasını istemiyor ve yaylanmayıda kesmek istiyorsanız, aynı model süspansiyonun daha sert yaylısını almalısınız.

    Ben öyle yaptım, 150 librelik yaylıyı çıkarıp 750 librelik taktım..
     
  14. Erhan Ağır

    Erhan Ağır Üye

    Kayıt:
    7 Haziran 2009
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    150 librelik ve 750 librelik çok fark var yha ne yaptın :)
     
  15. Deniz Ser

    Deniz Ser Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2009
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    140
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Sertleştirebildiğim kadar sertleştirdim somun sıyırmaya başladı penseyle sıkarken ama yinede hafif bir yaylanma oluyor.
     
  16. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    4.072
    Beğeniler:
    4.544
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar ben de fotoğraf yükleme özürlüler arasındayım. Hem anlatım hem de resim yüklemeye çalışacağım umuyorum başarılı olurum. :)
    http://imageshack.com/a/img844/1184/pbwy.jpg
    Amortisörü bisikletimizden söküyoruz.
    http://imageshack.com/a/img839/6676/4jll.jpg
    Benim şu anki takılı olan amortisörüm değil. Bisikletimin orijinal amortisörüdür bu.
    Takılı olan amortisörü sökünce ortdaki mili yatağa bağlayan gömme segmanlı bir somun vardır.
    Resimdeki amortisörde o somun siyah renk plastik ve dışarıdan rahatlıkla sökülüyor.
    http://imageshack.com/a/img844/8149/38vx.jpg
    Yayı ve somunları çıkardıktan sonra orta milin içeri girip çıkma mesafesini ölçtüm.
    Elimdeki amortisör yaklaşık olarak 3cm kadar yaylanma kapasitesi var.
    http://imageshack.com/a/img842/6543/30fui.jpg
    Orta mili çıkardıktan sonra milin girdiği borunun içerisine
    tam uyumlu genişlikte pul veya kalın somun yerleştiriniz.
    Ben yaklaşık 3cm somun ve 1 - 2 mm kalınlığında pul ile yaylanma mesafesini doldurdum.
    http://imageshack.com/a/img842/4105/f98hr.jpg
    http://imageshack.com/a/img845/4949/bvrw.jpg
    Daha sonrada tekrar kapatıyoruz.
    http://imageshack.com/a/img839/5197/r0b5.jpg
    Kapattığım amortisörün yayını bu sefer büyük papağan pense yada uyumlu büyük boy
    anahtarlar ile sıka bildiğim kadar sıkıyorum. Bu sayede esneme (Yaylanma) sıfıra iniyor.
    Bisikletin de resmini ekleyecektim ama sanki amortisöre hiç müdahale de bulunulmamış gibi duruyor.
    Anlamı olmazdı resmini eklememin. Teşekkür eder bol pedallı günler dilerim. :)
    Not: Son 5 aydır yaklaşık olarak 3.475 km yol yapmışım. Hiç bir sorun çıkmadı. Başladığımda 103 Kg ağırlığım vardı. Şimdi 88 Kg oldum. O da ben de rahatladık :D
     
  17. ramazanedis

    ramazanedis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul-(sultanbeyli)
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bana göre iptal etme sonuçta bisiklet ona göre tasarlanmış siz sanayiye gidin kalıpçıya onlardan bir PRES YAYI alın takın onların yaylanması çok azdır(bisiklet kullanımı için) yani pres 10 ton basıyor bisiklet kaç kile basıcakki