Arka şok performansı ne kadar etkiler???

heisenberg3910

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2007
Mesaj
696
Tepki
344
Şehir
Ankara
Merhaba hepinize.Lafı uzatmadan konuya giriyorum.:)
Bianchi Track kullanıyorum.Çift amörtüsörlü.Biliyorum ki arka şokun performansa baya bir etkisi var.Peki ne kadar büyüklükte bir etki?Kıyaslama, oranlama gibi somut bir yolla ifade edilebilir mi? ' Düz kadroyla 10 km gidersen, çift amörtisörlü kadroyla 7 km gidersin.' gibi mesela.(mesafeler tamamen uydurmadır:p )

Sanırım kadro açılarının da büyük etkisi var.Buyrun resim:

http://www.devsepet.com/images/std/spor/track.jpg


Bir sorum daha olacak.
Ben düz yolda amörtisörün yayını sonuna kadar sıkıyorum.Üzerine bindiğimde de yayda bir sıkışma olmuyor, yani kadro tamamen gerilmiş durumda oluyor.Zıpladığımda veya biryerlerden atladığımda esneyip, düz yola geçince yine tamamen geriliyor.Bu durumda düz yolda ilerlerken, kadro tamamen gerginken bir enerji kaybı olur mu?

Cevaplayan, cevaplamayan, okuyan okumayan herkese teşekkürler.
 
Scudo

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
229
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
Sen her nekadar arka amortisörü sıkarsan sık sen pedala basarken yaylanır sen hissetmesende yaylanır.buda enerji kaybını meydana getirir ama nekadar gergin olursa okadar iyi.Ama hiçbir zaman hardtrail gibi esnemez yapamazsın.Bendede bianchi thomisus varda oradan biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: heisenberg3910

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@zürey



Arka yayınızda tamamen kilitleme yoksa (ki en iyi kadrolarda bile %100 kilitleme herzaman mümkün olmuyor) Düz yolda bile kesinlikle enerji kaybınız sabit kadroya göre daha fazla olacaktır... Bunu hızla bir alakası yoktur...

Yani siz arkası yaylı kadronuzla 10km ile 1 saat binersiniz ben sabit kadrolu bisikletimle 10km hızla bir saat bindiğimde daha az yorulurum...
 
  • Beğen
Tepkiler: heisenberg3910

heisenberg3910

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2007
Mesaj
696
Tepki
344
Şehir
Ankara
@H.Çağrı

10km ve 7km den kastım mesafeydi.Yani 'sabit kadroyla 10 km gitmek için harcanan enerjiyle, diğer kadroyla 7km gidilebilir.' şeklinde bir örnek vermek istedim:)
 

Sahinoz

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Ekim 2007
Mesaj
574
Tepki
161
Şehir
İstanbul
İsim
Ahmet Sahinoz
Baya baya yoruyor emin olabilirsin. Mesela belgratta bi parkuru bisikleti elinle ittirmeden tamamlayamayacakken, spd ve hardtail kadro ile hiç inmeden tamamlayabilirsin. Zorlu parkurlarda %30-40'a yakın kayıp oluyor ki çok çok ciddi bir rakam, kesinlikle önermiyorum. Ben mesela Hussar kadro alıp adam edicem benim Bianchi Diamond'u, zaten bianchi'lik birşey kalmayacak üzerinde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: heisenberg3910

heisenberg3910

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2007
Mesaj
696
Tepki
344
Şehir
Ankara
@Sahinoz

%30 gerçekten çok fazla.beklediğimin çok üstünde.Allah yardımcım olsun:)
yeni bisikletiniz şimdiden hayırlı olsun;)
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@Sahinoz

Pardon ama Şahin bu %30'luk ölçümü nasıl yaptığını sorabilir miyim?
 

Sahinoz

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Ekim 2007
Mesaj
574
Tepki
161
Şehir
İstanbul
İsim
Ahmet Sahinoz
Valla Halil abi aslında ölçüm yapmadım tahmini olarak söyledim. %30 tabi ki düz yollardan kastım değil, hani şöyle zorlu kısımlar olur ya mesela yukarı eğimli çamur sürüşü gibi çok tork gerektiren, abanırsınız hani pedallara olabildiğince, o zaman arka süspansiyon o kadar çok esniyor ki, mesela ayakta pedallarken ağırlığınızdan gelen enerjinin yarısı boşa gidiyor esnemeye, bu zorlu kısımlarda oluşan kayıp %30 gibi olduğunu düşünüyorum hardtail'ler ile kendim üzerinde karşılaştırdığım zaman.

Ancak düz zeminlerde, oturarak sürüldüğünde tabi ki bu oran bu kadar yüksek değil, asfaltta dümdüz yolda sabit tempolu sürüşte %5 gibi az olacağını düşünüyorum.

Tabi ki bunlar öznel ölçümler, nesnel birşey söylemem imkansız..