Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka şok performansı ne kadar etkiler???

Konu, 'Kadrolar' kısmında heisenberg3910 tarafından paylaşıldı.

  1. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhaba hepinize.Lafı uzatmadan konuya giriyorum.:)
    Bianchi Track kullanıyorum.Çift amörtüsörlü.Biliyorum ki arka şokun performansa baya bir etkisi var.Peki ne kadar büyüklükte bir etki?Kıyaslama, oranlama gibi somut bir yolla ifade edilebilir mi? ' Düz kadroyla 10 km gidersen, çift amörtisörlü kadroyla 7 km gidersin.' gibi mesela.(mesafeler tamamen uydurmadır:p )

    Sanırım kadro açılarının da büyük etkisi var.Buyrun resim:

    [​IMG]


    Bir sorum daha olacak.
    Ben düz yolda amörtisörün yayını sonuna kadar sıkıyorum.Üzerine bindiğimde de yayda bir sıkışma olmuyor, yani kadro tamamen gerilmiş durumda oluyor.Zıpladığımda veya biryerlerden atladığımda esneyip, düz yola geçince yine tamamen geriliyor.Bu durumda düz yolda ilerlerken, kadro tamamen gerginken bir enerji kaybı olur mu?

    Cevaplayan, cevaplamayan, okuyan okumayan herkese teşekkürler.:in: :in: :in:
     
  2. Kir-pi

    Kir-pi Biyomedikal Enginar

    Kayıt:
    7 Aralık 2007
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    ANKARA-ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sen her nekadar arka amortisörü sıkarsan sık sen pedala basarken yaylanır sen hissetmesende yaylanır.buda enerji kaybını meydana getirir ama nekadar gergin olursa okadar iyi.Ama hiçbir zaman hardtrail gibi esnemez yapamazsın.Bendede bianchi thomisus varda oradan biliyorum.
     
    heisenberg3910 bunu beğendi.
  3. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:


    Arka yayınızda tamamen kilitleme yoksa (ki en iyi kadrolarda bile %100 kilitleme herzaman mümkün olmuyor) Düz yolda bile kesinlikle enerji kaybınız sabit kadroya göre daha fazla olacaktır... Bunu hızla bir alakası yoktur...

    Yani siz arkası yaylı kadronuzla 10km ile 1 saat binersiniz ben sabit kadrolu bisikletimle 10km hızla bir saat bindiğimde daha az yorulurum...
     
    heisenberg3910 bunu beğendi.
  4. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    10km ve 7km den kastım mesafeydi.Yani 'sabit kadroyla 10 km gitmek için harcanan enerjiyle, diğer kadroyla 7km gidilebilir.' şeklinde bir örnek vermek istedim:)
     
  5. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    konu günceldir
     
  6. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Baya baya yoruyor emin olabilirsin. Mesela belgratta bi parkuru bisikleti elinle ittirmeden tamamlayamayacakken, spd ve hardtail kadro ile hiç inmeden tamamlayabilirsin. Zorlu parkurlarda %30-40'a yakın kayıp oluyor ki çok çok ciddi bir rakam, kesinlikle önermiyorum. Ben mesela Hussar kadro alıp adam edicem benim Bianchi Diamond'u, zaten bianchi'lik birşey kalmayacak üzerinde :)
     
    heisenberg3910 bunu beğendi.
  7. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    %30 gerçekten çok fazla.beklediğimin çok üstünde.Allah yardımcım olsun:)
    yeni bisikletiniz şimdiden hayırlı olsun;)
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Pardon ama Şahin bu %30'luk ölçümü nasıl yaptığını sorabilir miyim?
     
    Nevzat KÖSEOĞLU bunu beğendi.
  9. Sahinoz

    Sahinoz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ekim 2007
    Mesajlar:
    583
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ahmet Sahinoz
    Seviye:
    Valla Halil abi aslında ölçüm yapmadım tahmini olarak söyledim. %30 tabi ki düz yollardan kastım değil, hani şöyle zorlu kısımlar olur ya mesela yukarı eğimli çamur sürüşü gibi çok tork gerektiren, abanırsınız hani pedallara olabildiğince, o zaman arka süspansiyon o kadar çok esniyor ki, mesela ayakta pedallarken ağırlığınızdan gelen enerjinin yarısı boşa gidiyor esnemeye, bu zorlu kısımlarda oluşan kayıp %30 gibi olduğunu düşünüyorum hardtail'ler ile kendim üzerinde karşılaştırdığım zaman.

    Ancak düz zeminlerde, oturarak sürüldüğünde tabi ki bu oran bu kadar yüksek değil, asfaltta dümdüz yolda sabit tempolu sürüşte %5 gibi az olacağını düşünüyorum.

    Tabi ki bunlar öznel ölçümler, nesnel birşey söylemem imkansız..