Arka mekanizma en büyük dişliye oturuyor

İsmail Emir

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2010
Mesaj
135
Tepki
19
Şehir
istanbul
Herkese merhaba, bisikletimin arka vites ve orta göbeğindeki sorundan bahsetmek istiyorum. Zincir, ön üçlü dişlinin en küçüğündeyken arka mekanizmanın kılavuz dişlisi en büyük dişliye yapışıyor ve sürüş esnasında mekanizma titreşimin etkisindekalıp ses çıkarıyor. Çözüm içinse, arka mekanizma vidasındaki yayı sertleştirip kılavuz dişlisini gerip yukarıya çekmektir. Doğru bir çözüm mü sizce ? Çözüm doğruysa nasıl gerçekleştire bilirim ? Orta göbekteki problem ise fotoğrafta görülen çatlakğın oluşması. Çatlayan parça kadroya mı yoksa pedal dişlisine mi ait ? Her hangi bir zararı varmı ? Teşekkürler.
(link)
(link)

 
Scudo

tolga1976

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Eylül 2009
Mesaj
1.717
Tepki
2.380
Şehir
İstanbul, Ümraniye
@Slynast

Öncelikle bu tür sorular için resim eklediğiniz için teşekkürler..Çok soru soran oluyo ama en kesin sonuç resim ekleyerek oluyo.:)

Birinci resimdeki çatlak parça ne aynakola ne de kadroya ait. Orta göbeğin o parçası değişmeli. Maalesef son dönemde plastik olarak üretiliyo:( r ama sonuçta demirdende yapılsa orta göbekleri bisikletimizi sık kullanıyorsak yılda iki kez söküp bakımını yapmalıyız.:rolleyes:

İkinci resimdeki sorun ise sizin arka vites attırıcınızın mevcut teker dişlisine uygun olmaması. çözüm olarak bulduğunuz yayın gerdirmesi belki çözüm olabilir:eek: ama bu seferde vites telini çok fazla kendine doğru çekeceği için elle vites ataren sert bir dirençle karşılacaksınız:( . Bu da sürüş zevkinizi etkiler. Attırıcının değiştirmeniz daha sağlıklı. Aşağıdaki resimde siyah hatla çizilmiş mesafe kısa geliyor sizin bisiklete:rolleyes: . Burada size zihni sinir bir çözüm olarak zincirinizi 5-8 cm arası kısaltırsanız tavsiye ediyorum:rolleyes:

(link)

 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Ben arka viteste sorun veya uyumsuzluk olmadığını düşünüyorum. Arka dişli (ruble) de arka vites de Alivio, eğer yanlış görmediysem. İyi bir vites ayarı ile sorunsuz vitesler elde edilebilir. Fakat önce zincirden birkaç bakla çıkartmak gerek. Zincirin ne kadar kısaltılması gerektiği ile ilgili güzel bir yazı vardı forumda. Araştırırsanız bulursunuz. Kolay gelsin. :)
 

umutkahraman

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
2.331
Tepki
1.304
Şehir
İNEGÖL-BURSA
Bisiklet
Geotech
arka aktarıcıyı değiştirmenize gerek yok.resimlerden dişlileriniz 8 li görünüyo.alivo 3x8 li kombinasyon aktarıcısıdır.bir sorun çıkarmaz o şekilde kullanın.zincirinizi biraz kısaltın yada aktarıcının gerginliğini ayarlayan arka tarafında bulunan tek bir vida vardır, onu sonuna kadar sıkın.vites kolundan hissedeceğiniz kadaer bir gerilme yaşamazsınız kormayın.orta göbekteki soruna gelince o plastik parça orta göbeğe ait.malesef göbeği tamamen alırsanız o parçadan edinebiliyorsunuz.
 

İsmail Emir

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2010
Mesaj
135
Tepki
19
Şehir
istanbul
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Deniz Bey uyum konusunda haklı olabilir. Çünkü attırıcı ve dişlinin her ikiside alivio olması gerek. Bu arada bisikletim kron xc1000, iki ay kadar önce aldım, yaklaşık 400 km yol katedildi. Klavuz dişlisi büyük rubleye yapışmasının sebebi (fotoğrafta görünen) gidonun yere gelecek şekilde vites ayarı yapmaya çalışmamdan kaynaklanıyor olabilir mi ?
 

umutkahraman

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
2.331
Tepki
1.304
Şehir
İNEGÖL-BURSA
Bisiklet
Geotech
olamaz o aktarıcı gergin duran bir parça.ters çevirince duruşu değişmez.sen arka aktarıcıyı geren vidayı sıkıp bir bak.ayrıldımı diye.ama ayrılmasada sorun teşkil etmez.
 

İsmail Emir

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2010
Mesaj
135
Tepki
19
Şehir
istanbul
@umutkahraman
Teşekkürler, bahsettiğiniz vidayı sonuna kadar sıktım birkaç bakla zincirden kısaltmakla daha iyi olabilir. Yolda test etmedim ama yarın sabah işe giderken yeni ayarlamayı deneyebileceğim. Umarım işe geç kalmam :) Kırılan parçayı illaki değiştirmem mi gerekiyor bu şekilde kullanamam mı ?
 

umutkahraman

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
2.331
Tepki
1.304
Şehir
İNEGÖL-BURSA
Bisiklet
Geotech
kırıldığı yerden gevşeme yapabilir.yada dahada kırılabilir.ama şu var eğer kırık kadronun içine kadar devam etmiyosa birşey olmaz.çünkü dışardan bir şeyin çarpmasıyla kırılmış gibi duruyo.kırılan kısım dışarıda kalıyosa birşey olmaz.
 

İsmail Emir

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2010
Mesaj
135
Tepki
19
Şehir
istanbul
Kırığın ne kadar ilerlediğini göbeği sökmeden anlayamam. Bu parçanın göbekteki işlevi nedir ? Birde göbeğin iç kısmına kadar sıkılmayıp dışarıya uzaması kırılmasına neden olmuş gibi duruyor. Bunu sormamın nedeni montajını yapan servisin nekadar özverili çalışıp çalışmadığı hakkında yorum yapabilmek.
 

İsmail Emir

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2010
Mesaj
135
Tepki
19
Şehir
istanbul
Herkese teşekkür ederim, vites sorunum iyi bir ayarlamayla çözüldü. Kırık için daha bir şey yapmadım. Vakit bulabilirsem söküp iyice kontrolünü yapıp değişim yapabilirim. aklıma takılan bir soru var fakat konu olarak yeri burası olmasada araya sıkıştırsam kimse kızmaz sanırım. Komple bisikletimi tarttığımda 13,5 kg olduğunu öğrendim. Kadro olarak duyduğum ağırlığı 1.6-1.8 kg civarı olmasına rağmen 13,5 kg nasıl oluyor. Diğer donanım bukadar aşırı ağır mı ? Aynı kadroya farklı ekipman kullanılırsa ağırlığı 10 kg altına düşürmek mümkün mü ? Teşekkürler.