Arka lastik sürekli patlıyor

MeTaLioNs

Daimi Üye
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
361
Tepki
212
Şehir
Gümüşhane
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
arkadaşlar merhaba.

Geçen hafta yaptığım sürüşten eve döndüğümde farkettim ki arka lastiğin havası bayağı inmiş. evde tekrar hava bastım. sabah kaltığımda tekrar inmişti. iç lastiğe baktım ve fotografta olduğu gibi tam yapıştırma yerinden toplu iğne ucu kadar bir delik var ve hava kaçırıyordu. yeni iç lastik ile değiştirdim. ertesi gün yaptığım sürüşten sonra eve geldiğimde aynı noktadan tekrar patlak olduğunu gördüm. ilk patlayan lastiği yama yapıp hava kaçırıp kaçırmadığını kontrol ettim ve bisiklete taktım. Ama bugun yaptıgım sürüşte bisikletçide hava bastırdığım halde yine indi. Sorun sice ne olabilir?

iç lastikte mi?
iç lastiğin takılmasında mı?
Jantta mı?
yoksa dış lastikte mi ?
 
Scudo

phrygian

Halaybaşı
Kayıt
3 Nisan 2012
Mesaj
433
Tepki
559
Yaş
35
Şehir
Eskişehir
İsim
Ali Burak
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
dış lastiğinizin ve jantınızın iç kısmında yabancı cisim olup olmadığını kontrol edin, eminim var. :)
 

MeTaLioNs

Daimi Üye
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
361
Tepki
212
Şehir
Gümüşhane
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
kagıt havlu ile dış lastiğin içini de jantı da bir güzel silmiştim. bence içerisi temiz :(
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.418
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Devamli durup dururken patlayan iclastiklerin nedeni jantdaki band oluyor. uzun zamandir degismediyse zamanla sertelesiyor ve ic lastigi deliyor. Nedenlerden birisi bu olabilir.
 

MeTaLioNs

Daimi Üye
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
361
Tepki
212
Şehir
Gümüşhane
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat Cömez

bisiklet ile daha 900 km yaptım. bu, dediğiniz şey için yeterli bir mesafe değil gibi.
 

numanstein

Aktif Üye
Kayıt
22 Şubat 2006
Mesaj
143
Tepki
31
Şehir
Konya
Bisiklet
Sedona
Dış lastiğinizin iç kısmınızı elinizle milim milim sürterek inceleyin mutlaka sivri birşey girmiştir kısa ve küçük olduğundan da orada kalmış olabilir, bir deneyin.:in:
 

ozan aktürk

Daimi Üye
Kayıt
4 Kasım 2013
Mesaj
202
Tepki
104
Şehir
Ankara
@Hasim Demirtas

Banttaki bir kesik yada pürüzde patlatıyor olabilir. Siz en iyisi dış lastiği janttan ayırıp ikisine de iyice bakın.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.418
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Hasim Demirtas

Tabiki 900km de böyle bir sey olamaz, ben de sadece nedenlerden birisi olabilir demistim.

Numan arkadasin önerisi de neden olabilir. :in:
 

MeTaLioNs

Daimi Üye
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
361
Tepki
212
Şehir
Gümüşhane
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
diş lastiğin iç kısmını didik didik ettim. içerde bir şey yok ama galiba sorunu buldum. Jantın kenarlarında buna benzer boya kalkmaları var ve bu fotografını çektiğim noktacık tırtıklı. muhtemelen bu deliyor.
 

M. ERDEM

Üye
Kayıt
26 Ocak 2014
Mesaj
54
Tepki
3
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Carraro
@Hasim Demirtas Benim de tekerim patladığında iç lastiği yamadım ve sonra forumda bir başlıkta gördüğüm üzere dış lastiğin iç yüzeyini pudra dökmeye başladım ve elimle de yüzeye yayıyordum bir de ne göreyim gözle fark edemediğim ve elime batan 2-3 cm uzunluğunda bir tel parçası. Dış lastiğin tüm yüzünü kontrol etmenizi tavsiye ederim.
 

MeTaLioNs

Daimi Üye
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
361
Tepki
212
Şehir
Gümüşhane
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
sanırım sorun jantın yanındaki o nokta da değil. çünkü iç lastiği taktığımda patlak, tam da yere temas eden yere denk geliyor ve patlağın hizası ile janttaki noktanın hizası arasında fark var. muhtemelen lastikte ama nerede ?

ve bingo ! :) dış lastiğe saplanmış 1-2 mm boyunda sinsi mi sinsi bir tel parçasını buldum ve çıkardım :) nasıl batmışsa tekere, elimi iç kısma boylamasına gezdirdiğimde hissedilmiyordu ama enlemesine kontrol ettiğimde birden parmağıma takıldı. herkese çok teşekkür ederim. Sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s

Sydkrmn

Üye
Kayıt
22 Mart 2015
Mesaj
11
Tepki
3
Yaş
42
Şehir
Adiyaman
İsim
Seyda Karaman
Merhaba arkadaşlar merida scultura 300 kullanıcısıyım. yaklaşık 7 aydır biniyorum ancak arka lastik patlamalarım beni bezdirdi diyebilirim. Bisikletin üstünde orjinal lastiği mevcut, hava basıncını 120 bara ayarlıyorum, her sürüşümden önce özelikle lastik basınçlarını kontrol ediyorum. Kullandığım yollarda öyle taşlı çakıllı yollar değil bildiğiniz temiz asfalt. Bazen sürerken patlıyor bazende sürüş yaptıktan sonra eve bırakıyorum 24 saat sonra lastiği patlamış buluyorum. Hiç ön lastik patlamadı, yaklaşık 10 kez arka lastik patladı.
Sebebi hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Ayrıca bisiklet ile gelen lastik de sorun varsa patlaması zor, dayanıklı iç ve dış lastik önerileride alabilirim.
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.157
Tepki
23.464
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Sydkrmn Lastiğinizi değiştirmeden önce jantın içini ve lastik yüzeyini güzelce kontrol edin. Lastiğe saplanmış ufacık bir diken bile gözden kaçtığı anda bu sıkıntıya sebebiyet verebilir. Ayrıca jant bantınıda değiştirmenizi tavsiye ederim.
 
Kayıt
26 Ağustos 2017
Mesaj
49
Tepki
137
Yaş
38
Şehir
İzmir
Pek çok keskin nesne, özellikle de çivi ve metal parçaları gibi yol üzerinde düz duranlar, ön lastiklerden daha çok arka lastiklere girer. Bunun nedeni, arka lastiğin onlara çarpması için ön lastiğin onları tam zamanında üzerinden geçerken kaldırmasıdır. Mesela bir çivinin üzerinde yuvarlanan ön lastik, arka lastiğin çiviyle tam karşılaşacağı anda çiviyi dik duruma getirebilir. Bir keresinde 2,5 cm çapındaki çelik rondela(Pul) ön lastiğin yardımıyla dönerek kenar kısmından bisikletimin arka lastiğine saplanmıştı.
Bunun yanında ön tekerlek başka bir tekerleği yakından takip ederken, önceki tekerleğin arka lastiği gibi düşünülebilir. Mesela arkadaşınızın deryarında ilerlerken onun arka arka tekeri nesneyi dik hale sokup ön tekeriniz için patlatıcı konuma getirebilir.
Cam ıslandığında, düz konumda bile lastiğe yapışabilir, böylece bir tur sonra tekerleği patlatmak için ikinci bir şansı olur. Daha da kötüsü, kauçuk ıslandığında cam tarafından daha kolay kesilecektir. Yağmurlu havalarda yanınıza bir tane fazla yedek iç lastik alsanız iyi olur :)
Yılan ısırıkları olarak bilinen patlak türü, arka tekerlekte daha kolay meydana gelir. Çünkü arka tekerlek daha fazla yük taşır yani sürücü oturduğunda esneme payı yok denecek kadar azdır. Buna karşın ön tekerin esneme payı daha fazladır ve keskin olmayan bir engele çarpıldığında darbeyi emer.

Kaynak:(link).