BiTekerYoutube
Üye
- Kayıt
- 8 Nisan 2013
- Mesaj
- 88
- Tepki
- 103
- Şehir
- Ankara
- Başlangıç
- 2000—01
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar, 2500km'dir Kron xc150 kullanıyorum. Bu benim ilk bisikletim sayılır. Bütçe olarak üniversite öğrencisi bütçesine sahibim. Geçenlerde pedala her bastığımda çıt çıt sesler gelmeye başlamıştı. Bisikletçiye gittim. Kendisi milin kırık olduğunu söyledi. Bunda 1.15 lastik kullanmamın da etkisi varmış. Şimdi elimde birkaç seçenek mevcut, pek iyi anlamasam da anladığım kadarıyla anlatacağım,
1. Mil yerine direk başka bir takmak 25tl (ancak kırılan mil göbeğe zarar vermişse 2. seçenek devreye giriyor.)
2. Göbeği değiştirmek. (Bu da ikiye ayrılıyor.)
a. Bilyalı göbek (şuan kullandığım göbek ki tavsiye etmedi bisikletçi.)
b. Rulmanlı göbek (benimkine nazaran daha iyi yani hiç olmazsa xc250'de kullanılan göbek ancak ne kadar dayanır bilmem.) 70tl civarı olması gerekiyor.
3. Göbeği Shimano marka rulmanlı göbek ile değiştirmek. (Sanırım bu da dişliyi değiştirmeyi gerektiriyormuş. Kaset göbekmiş ve benimki kaset değilmiş.) Bu da 130tl civarı olması gerekiyor. Hem de büyük ihtimal Shimano'nun en alt modeli bunlar. içinde işçilik de var çünkü.
4. Kendim 2-3 TL'ye somunlu mil alıp kendim takmam ve göbek bozulmuş olsa bile biraz daha idare etmem.(Güvenlik olarak sorun çıkarır mı?)
5. Yeni bir göbek alıp kendim takmam. Üstelik işçiliğe vereceğim parayla daha üst model göbek takmam. (Şu anda 7'li sistem kullanıyorum, sanırım deore gibi modellerin 7'lisi yok, bunu da gönderiye edit olarak yeni hesaba kattığımı söylemeliyim.İkinci el sadece arka arttırıcının değişmesiyle sorun çözülür mü?) Ancak burada da jant örümü vs devreye giriyor ve bunun için gerekli bilgi ve ekipmana ihtiyacım var. Bu seçeneği tavsiye edecekler asgari malzeme listesini ve daha önce deneyimi olmayan birinin böyle bir işe kalkışma işinin ne kadar doğru olduğunu yazarlarsa sevinirim. (Yeni göbek al diyenler için 2 soru daha, 1.) Benim bisikletim v frenli. Disk uyumlu yazanlar sadece disk uyumlu mu, v'ye uymaz mı? 2.) Kaç delikli göbek almam gerekir?)
Yazdıklarımda hata olabilir, uğraştığım şeyler daha alt seviye uğraşlar olabilir, acemiliğime ve başlangıç seviyesinde olmama verin. Kafam çok karışık, yardımlarınızı bekliyorum sayın bisikletseverler
1. Mil yerine direk başka bir takmak 25tl (ancak kırılan mil göbeğe zarar vermişse 2. seçenek devreye giriyor.)
2. Göbeği değiştirmek. (Bu da ikiye ayrılıyor.)
a. Bilyalı göbek (şuan kullandığım göbek ki tavsiye etmedi bisikletçi.)
b. Rulmanlı göbek (benimkine nazaran daha iyi yani hiç olmazsa xc250'de kullanılan göbek ancak ne kadar dayanır bilmem.) 70tl civarı olması gerekiyor.
3. Göbeği Shimano marka rulmanlı göbek ile değiştirmek. (Sanırım bu da dişliyi değiştirmeyi gerektiriyormuş. Kaset göbekmiş ve benimki kaset değilmiş.) Bu da 130tl civarı olması gerekiyor. Hem de büyük ihtimal Shimano'nun en alt modeli bunlar. içinde işçilik de var çünkü.
4. Kendim 2-3 TL'ye somunlu mil alıp kendim takmam ve göbek bozulmuş olsa bile biraz daha idare etmem.(Güvenlik olarak sorun çıkarır mı?)
5. Yeni bir göbek alıp kendim takmam. Üstelik işçiliğe vereceğim parayla daha üst model göbek takmam. (Şu anda 7'li sistem kullanıyorum, sanırım deore gibi modellerin 7'lisi yok, bunu da gönderiye edit olarak yeni hesaba kattığımı söylemeliyim.İkinci el sadece arka arttırıcının değişmesiyle sorun çözülür mü?) Ancak burada da jant örümü vs devreye giriyor ve bunun için gerekli bilgi ve ekipmana ihtiyacım var. Bu seçeneği tavsiye edecekler asgari malzeme listesini ve daha önce deneyimi olmayan birinin böyle bir işe kalkışma işinin ne kadar doğru olduğunu yazarlarsa sevinirim. (Yeni göbek al diyenler için 2 soru daha, 1.) Benim bisikletim v frenli. Disk uyumlu yazanlar sadece disk uyumlu mu, v'ye uymaz mı? 2.) Kaç delikli göbek almam gerekir?)
Yazdıklarımda hata olabilir, uğraştığım şeyler daha alt seviye uğraşlar olabilir, acemiliğime ve başlangıç seviyesinde olmama verin. Kafam çok karışık, yardımlarınızı bekliyorum sayın bisikletseverler