Ertuğrul Mengi
Daimi Üye
- Kayıt
- 23 Mayıs 2011
- Mesaj
- 342
- Tepki
- 238
- Şehir
- Îstanbul/Tuzla
- Bisiklet
- Merida
Merhabalar,
Deore V-fren kullanıyorum. Öncelikle sertlikten kastımı söyleyeyim;
Freni ilk sıkmaya başladığınızdan, papuçların janta değdiği ana kadar olan mesafedeki sertlik. Hani hidrolik disk frenlerde bu his çok tatlı olur, fren kolu yağ gibidir. Ön frenim bahsettiğim gibi çok yumuşak olsada arka frenimi sıkarken garç-gurç-gırç fren teli biryere sürtüyormuş gibi oluyordu. Telin üzerindeki o kıvrılmarı, fren kolumu sıkarken o sertlik ile birlikte hissediyordum. Birkaç arkadaşımın frenlerine baktığımda onlarda bu sorunun olmadığını, benim sistemimde bir yanlışlık olduğu kanısına vardım, başladım uğraşmaya.Bisikletim Kron xaos. Birkaç resim ile birlikte göstereceğim, sizinde gözünüze olmaması gereken birşey takılırsa yazınız.
http://img805.imageshack.us/img805/5312/80106406.jpg
Burası fren koluna giren kablonun ucu, burada sıkıntı oluşturacak bir durum göremedim.
http://img155.imageshack.us/img155/8912/97800705.jpg
Koldan kadroya kadar olan spiralin ucunu ve kadrodan frene kadar olan spirallerin uçlarını, çıkıntı, yamukluk olmayacak, düz olacak şekilde eğeledim.
http://img444.imageshack.us/img444/6839/60173277.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/1888/20312021.jpg
İşte anlamadığım sizlerden bilgi istediğim konu bu, neden kadro üzerindeki bu tutucuların vites için olanı dar fakat fren için olanı daha geniş ve farklı bir sistem ?
Yine, vites için olan, spirale giren o ufak parça hem spirale hem kadrodaki ilgili yere sıkı sıkıya oynamayacak şekilde otururken, arka fren için olan parça hem kadroya, hemde spirale boş giriyor. Bu normal birşey mi ? Neden bu şekilde ? Açıklayabilir misiniz ?
http://img864.imageshack.us/img864/7/81677863.jpg
Bu gevşekliğe istinaden, sıkılaşması için teflon sardım, bu frenimdeki sertliği %40 azalttı diyebilirim.
http://img217.imageshack.us/img217/3587/61183251.jpg
Sonrasında ( ismini bilmiyorum ) spiralin şu çeyrek daire şeklinde parçaya girdiği 1-2cm'lik alüminyum kısım.. Burayada girdiğinde spiral içinde rahat hareket ediyordu, spiralin ucuna şu vites tellerindeki parçadan koyarak sıkı girmesini sağladım.
http://img836.imageshack.us/img836/9414/39193382.jpg
Son olarak çok iyi fotoğrafını çekemediysemde, fren sistemi üzerinde bulunan, frenin esneme sertliğinin sağlandığı-ayarlandığı çentiğin kadroya girdiği delikler. Kadromda bu sertliği ayarlamak için 3 kademe delik var, en sertinde duruyordu, bunu orta konuma getirdim ve bam, frenim yumuşacık oldu.
Bu aşamadan sonra, sardığım teflonları söküp denemedim ama sorunun tamamı bu 3 kademeli ayardan kaynaklanıyor olabilir..
Sonuç olarak kafama takılan ve sormak istediğim; kadrodaki bu fren spiralini tutan bu parça neden viteslere göre daha geniş ? ve resimlerde gördüğünüz gibi bol olması normal bir hadise mi ?
Geçenlerde de ön maşam hakkında bir konu açmıştım ama pek fazla yardım alamadan kendim uğraşıp yapmıştım , belki çoğu kişinin belki doğru belki yanlış fikirlerini yazıp, riske girmek istememesinden kaynaklıydı ama, bu konuda tecrübelerinizi duymak istiyorum lütfen :in:
Teşekkürler.
Deore V-fren kullanıyorum. Öncelikle sertlikten kastımı söyleyeyim;
Freni ilk sıkmaya başladığınızdan, papuçların janta değdiği ana kadar olan mesafedeki sertlik. Hani hidrolik disk frenlerde bu his çok tatlı olur, fren kolu yağ gibidir. Ön frenim bahsettiğim gibi çok yumuşak olsada arka frenimi sıkarken garç-gurç-gırç fren teli biryere sürtüyormuş gibi oluyordu. Telin üzerindeki o kıvrılmarı, fren kolumu sıkarken o sertlik ile birlikte hissediyordum. Birkaç arkadaşımın frenlerine baktığımda onlarda bu sorunun olmadığını, benim sistemimde bir yanlışlık olduğu kanısına vardım, başladım uğraşmaya.Bisikletim Kron xaos. Birkaç resim ile birlikte göstereceğim, sizinde gözünüze olmaması gereken birşey takılırsa yazınız.
http://img805.imageshack.us/img805/5312/80106406.jpg
Burası fren koluna giren kablonun ucu, burada sıkıntı oluşturacak bir durum göremedim.
http://img155.imageshack.us/img155/8912/97800705.jpg
Koldan kadroya kadar olan spiralin ucunu ve kadrodan frene kadar olan spirallerin uçlarını, çıkıntı, yamukluk olmayacak, düz olacak şekilde eğeledim.
http://img444.imageshack.us/img444/6839/60173277.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/1888/20312021.jpg
İşte anlamadığım sizlerden bilgi istediğim konu bu, neden kadro üzerindeki bu tutucuların vites için olanı dar fakat fren için olanı daha geniş ve farklı bir sistem ?
Yine, vites için olan, spirale giren o ufak parça hem spirale hem kadrodaki ilgili yere sıkı sıkıya oynamayacak şekilde otururken, arka fren için olan parça hem kadroya, hemde spirale boş giriyor. Bu normal birşey mi ? Neden bu şekilde ? Açıklayabilir misiniz ?
http://img864.imageshack.us/img864/7/81677863.jpg
Bu gevşekliğe istinaden, sıkılaşması için teflon sardım, bu frenimdeki sertliği %40 azalttı diyebilirim.
http://img217.imageshack.us/img217/3587/61183251.jpg
Sonrasında ( ismini bilmiyorum ) spiralin şu çeyrek daire şeklinde parçaya girdiği 1-2cm'lik alüminyum kısım.. Burayada girdiğinde spiral içinde rahat hareket ediyordu, spiralin ucuna şu vites tellerindeki parçadan koyarak sıkı girmesini sağladım.
http://img836.imageshack.us/img836/9414/39193382.jpg
Son olarak çok iyi fotoğrafını çekemediysemde, fren sistemi üzerinde bulunan, frenin esneme sertliğinin sağlandığı-ayarlandığı çentiğin kadroya girdiği delikler. Kadromda bu sertliği ayarlamak için 3 kademe delik var, en sertinde duruyordu, bunu orta konuma getirdim ve bam, frenim yumuşacık oldu.
Bu aşamadan sonra, sardığım teflonları söküp denemedim ama sorunun tamamı bu 3 kademeli ayardan kaynaklanıyor olabilir..
Sonuç olarak kafama takılan ve sormak istediğim; kadrodaki bu fren spiralini tutan bu parça neden viteslere göre daha geniş ? ve resimlerde gördüğünüz gibi bol olması normal bir hadise mi ?
Geçenlerde de ön maşam hakkında bir konu açmıştım ama pek fazla yardım alamadan kendim uğraşıp yapmıştım , belki çoğu kişinin belki doğru belki yanlış fikirlerini yazıp, riske girmek istememesinden kaynaklıydı ama, bu konuda tecrübelerinizi duymak istiyorum lütfen :in:
Teşekkürler.