Arka fren bisikleti Durdurmaz!!!!

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Günlük kullanımda bile olsa, ön tekerleğin kontrolünü kaybederseniz, yere düşmeniz 1 saniye sürer. Arka tekerleğin kontrolünü kaybederseniz, yere düşmemek için şansınız bile olur.
 
Scudo

deutz

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
492
Tepki
292
@isparta32

Sadece downhill de olmaz miydi cift fren eger gercekten ise yaramasaydi?
On freni laikiyle kullanan biri ile iki freni laikiyle kullanan birini karsilastirmaya gerek yok gibi...
 

tekteker

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Mayıs 2007
Mesaj
509
Tepki
125
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Volkan
arkadaşım ön frenin durdurmadaki rolünün hemen herkez farkında. dediğin gibi arabada özellikle motorda ön frenin çok büyük rolü var.
ama sırf bu kadar çok rolü var diye ön freninde bu kadar üstüne gidilmemeli. :D
git ne kadar araştırırsan araştır kime sorarsan sor en en kontrollü fren iki frenin belli oranlarla kullanılmasıdır. bu oranlar şartlara göre hissel olarak ayarlanır bundan daha güzel bi şey varmı.
sen frenin yüzde 100 ünü öne veriyosun tüm yük önde
yani ön lastiğin kısıtlı sürtünme yüzeyine ve sürtünme katsayısına kaldı her şey

arkayıda kullansan daha fazla sürtünme yüzeyiyle daha kontrollü, yükün iyi dağıtıldığı frenleme yapsan fenamı olur??

maşan, furş yatağın, ön frenlerin, güvenliğin açısından en doğrusu bu
 

CROSSCU31

Daimi Üye
Kayıt
6 Şubat 2007
Mesaj
342
Tepki
31
Şehir
ESKİŞEHİR dağ
kardeş yokuş aşağı 60 70 iniyorsun seni ön fren o zaman çok kral durdurur yanlız bisiklet durur sen hala havada gitmeye devam edersin
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu

TriXie

Üye
Kayıt
13 Temmuz 2006
Mesaj
86
Tepki
57
Şehir
Ordu
bence her iki freni dengelemek önemli
sürekli önü kullanırsan ön takım (disk, balata, pabuç, ön lastik + amartisör, furç yatağı) arkaya oranla daha çabuk eskiyecektir.
arabaları durduran ön frendir, doğru ama fren sistemi arabanın ağarlığı ve hızına oranla arabanın ön ve arka frenlerine orantılı bir şekilde baskı yapar (sürekli önde baskı olsaydı arabalar geri giderken frenleme yaptıklarında ön tekerler kızaklardı.) motorsikletlere gelince olnlarda da bisiklet gibi ön ve arka fren ayrıdır sağ elde ön fren sağ ayakta arka fren bulunur. burada iş kullanıcı pilota kalır. motorsiklette de ikisi ortak olarak kullanılır. sadece arka fren aracı % 35- 40 oranında yavaşlatır.
sonuç olarak arka freninde ön fren kadar önemi vardır
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.518
Şehir
İstanbul
cevapları okudum :)

2 tekere düşen yük dağılımı düz yolda eşite yakın sayılır.

sadece ön freni sıkmak kısmen doğru yavaşlatabilir
arabalarda da bu şekildedir ön frenler daha çok tutar arkalar daha az tutar
fakat şu da gerçek ki araba 4 teker :)
arkanın freninin az olması sebebi ise el freni etkisi ile herhangi bir manevra esnasında arabanın savrulmaması içindir

bisiklette ise iş tamamen farklı
dengeli olarak frenlemek çok önemli
belirli süre sonra alışıyor insan frenleme konusunda

Antalyadaki Arkadaşlarıma sorabilirsiniz yol bisikleti ile nasıl yavaşladığımı :)
MTB ler den çok daha iyi frenleme yapabiliyorum asfaltta yerine göre :) (MTB ler v-fren)
olay dengeli frenlemede bitiyor ;)

tek yönlü fren bisikletin momentine uygun değil ;)

Ercan
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bisikleti durdurmak ve yavaşlamak için her zaman 2 fren mantıklı bir kombinasyonda kullanılmalıdır. 2 lastiğin dönüş hızlarının aynı olmamasından kaynaklanan bisikletin vibrasyona bağlı sapıtma (savurma) durumu gerçekleşebilir. Bu genelde uzun süre ön kaldıran motosikletlerin yere indiklerinde arka lastiğin torkunun yola tutunamayacak derecede fazla olması ve devamındaki savurmaya benzer. Sadece ön frenleme yüzünden yokuş aşağı yollarda bu tip istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir. Lütfen fizik kurallarına karşı bisiklet sürmeyelim :)
 

BuRroM

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
680
Tepki
218
Şehir
ANKARA
@isparta32

Türkiye'de downhill yarışları yapılmıyor ki..
Günlük kullanımda gel yine Anlara'da protokol yolundan bir inelim senle;)
 

CROSSCU31

Daimi Üye
Kayıt
6 Şubat 2007
Mesaj
342
Tepki
31
Şehir
ESKİŞEHİR dağ
aslında arka frende kaydırdıgımız zaman bisiklet daha geç duruyor ama fren pompalayıp tekeri kaydırmadan sıktıgımızda bisiklet daha az sürede daha az mesafede duruyor
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
Bu konu hala mi tartisiliyor:eek: :rolleyes:
 

isparta32

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2007
Mesaj
136
Tepki
12
Şehir
Isparta
downhill, karlı,-yağmurlu-çamurlu, aşırı dik yokuşlar dışında arka frenin pek önemi yoktur. arka frene basasıya ön frene hafif dokunmak sizi durdurur.
 

AtilaF

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
924
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
ya ıspartalı kızmaca gücenmece yok ama sen bilerek mi, eglenmek için mi atıyorsun bu mesajları. arkadaslarına bak bi mesaj attım karıştırdım ortalığı diye hava mı atıyorsun :D bukadar insan ortak birşey diyor sen hala keci inadı ön fren diye tutturmuşun. sana iyi tartışmalar ben pes ettim ;)
kalan saglar senindir
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan

deutz

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
492
Tepki
292
@isparta32



Hocam son paragrafinda on freni kullanmayi daha iyi ogrenmek icin cikardim demissin,ben dahil olmak uzere bircok kisi iki fren daha kisa zamanda durdurur gibilerinden yazilar yazdik,sanki sizde on frenin yetersiz olacaginin farkindasiniz burada...Ama sonradan sadece downhill icin gerekli falan yazdiniz,durum karisti???

Ancak yinede on freni kullanmayi ogrenip sonradan iki frene gecmek yerine(Eger ki bu sekilde dusunuyorsaniz),bastan iki freni dozajli kullanmayi ogrenmek daha cok isinize yarayacaktir.
 

isparta32

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2007
Mesaj
136
Tepki
12
Şehir
Isparta
@Efe Yıldırım

ben günlük kullanımda çıkartıyorum arka freni aşırı dik yokuşlarda arazide falan takıyorum.
 

AtilaF

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
924
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
yaw akrep mi var arka fren kolu üstünde niye söküp takıon yokuş başına gelince :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican ve deutz

isparta32

Aktif Üye
Kayıt
7 Mayıs 2007
Mesaj
136
Tepki
12
Şehir
Isparta
her yokuşta değil arada bir takıyorum öyle yokuş gelince tak çıkar olurmu hiç
 

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Tabi bi de olayın virajda fren boyutu var ki,; bu gibi durumlarda yani yön değiştirirken ya da viraj alırken, sertçe ön freni kullanmak çok tehlikeli, arka da öyle tabi, virajda bisikletin kaymaması için iki fren de dengeli bir şekilde kullanılmalı.

Ayrıca çok ani duruşlarda(bisikletin arkası yüklü olmamak "bagaj vs." ve sele çok alçak olmamak şartıyla) arka frenin durmaya katkısı çok çok azdır ki çoğu sert frende ya arka hafif havada olur ya da neredeyse ağırlıksız kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican

deutz

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Ağustos 2006
Mesaj
492
Tepki
292
@isparta32


Peki gunluk kullanimda dursa ne olur bende anlayamadim bu kismi?Yine kullanmayin siz arka freni:) Agirliktan falan degildir herhalde degil mi?Kaldi ki agirliga cok onem verenler bile yapmiyor bunu:rolleyes:
 

burgazz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2005
Mesaj
865
Tepki
324
Şehir
Istanbul / Çapa
bu arkadasımız kesın hepımızden daha bılgılı bu kesın ve foruma heyecan katmak için çaba sarfedıyor ara sıra boyle cıkıslar da lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Zaten fazladan ağırlık çıkartın gitsin:cool: ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.