Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka Dişlileri Sökme

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Hasan Mercan tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar,
    Bisikletin arka dişlilerinden en ufağı çatladı bu yüzden sıkıştıramıyorum. Öyle olunca tabi pedal boşa dönüyor.
    Bisikletçi yeni dişli alacaksın dedi sabah aldım fakat sabahtan beri değiştirmek için uğraşıyorum.
    Dişliler zaten tekeri çıkarınca döküldü fakatdişlileri sabitleyen o yuvarlak büyük vida diyeyim artık göbekten ayrılmıyor. Bunu nasıl sökebilirim. Özel bir anahtarımı var yoksa benim gözden kaçırdığım birşeymi var.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    O somunu çevirmeye çalışınca dişilerde döner , bi tane yağ filtresi anahtarı veya başka uygun bir malzemeyle dişlileri tutup somunu öyle çevireceksin.
     
  3. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    yağ filtre anahtarı yok malesef. Alternatifi varmı? Göbekteki ufak somunu söktümde bir faydası olmuyormuş onu sökmenin :) büyük hala banamısın demiyor kıpırdatamadım yerinden.
     
  4. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Elinde eski kullanmadığın zincir varsa zinciri dişliye dola tornavida pense vs ile sıktır öyle tutmaya çalış.
     
  5. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    var,
    bunu bi deneyeyim :)
     
  6. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    şimdi bir heves gittim hemen ama zinciri dişliye doladığımda sola çevirirsem zaten boşa dönüyor sağa çeviremiyorum çok sıkı.
    ne tarafa döneceğinide bilmiyorum işin kötü yanı.
     
  7. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Zinciri dişilye doladıktan sonra dişlinin dönmediği tarafa yani sağ tarafa doğru yüklen , somunuda normal sökme yönü yani sol yöne çevir. Dişliyi sağa doğru tutarken somunu sola doğru çevir.
     
  8. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    hocam birimiz bir yeri yanlış anlıyoruz ama nereyi.
    Şimdi zinciri en küçük dişliye taktım döndürmesi kolay olsun diye.
    dişliyide büyük somuna taktim.

    yani zinciri sağa asılıp büyük somunu döndürmeye çalışıyorum.
    bunu yaparken somunu nasıl sola çevireceğim
     
  9. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    hocam birimiz bir yeri yanlış anlıyoruz ama nereyi.
    Şimdi zinciri en küçük dişliye taktım döndürmesi kolay olsun diye.
    dişliyide büyük somuna taktim.
    yani zinciri sağa asılıp büyük somunu döndürmeye çalışıyorum.
    bunu yaparken somunu nasıl sola çevireceğim
     
  10. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Fotoğraf çekme şansınız yok mu ?
     
  11. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    çekip ekledim hocam
     
  12. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Dişliler dökülmeseydi eğer , o göbeğin üstünde olacaklardı ve o zamanda zinciri sarıp çevirme işlemi uygulanacaktı . Döküldükleri için şimdi o göbeği ayarlı pense veya büyük boru anahtarıyla tutup çevirmeniz lazım
     
  13. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    dişlileri takabilirim tekrar. o halinide ekleyeyim ben
     
  14. Gökhan Semiz

    Gökhan Semiz Doğa, Kamp, Yaban

    Kayıt:
    23 Mart 2013
    Mesajlar:
    795
    Beğeniler:
    379
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Takıp takmamak değilde sonuçta bu dişli janta ortadaki küçük somuna kontra olarak oturtulmuş , yani dişliyi sağa doğru tutup somunu çevirdiğinizde dişli göbeğiyle birlikte çıkar , sizin dişliler de döküldüğü için o göbeği tutup çevirmek gerekiyor , artık dişliyi takarak veya takmayarak hangisi daha kolay ise öyle deneyin , sonuçta çıkması gerekir :p
     
  15. İlker Özdemir

    İlker Özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Nisan 2010
    Mesajlar:
    156
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kaseti takıp zincir ile tutup saat yönünde yüklenin İç kısımdan ise ruble anahtarı ile tutup saat yönünün tersine çevireceksiniz. ruble anahtarı da lazım anlayacağınız o vidayı içtende tutmanız lazım yani :)

    BU arada göbegin içine girmemesi şartıyla wd40 tarzı bir bas sökücü yağlayıcı kullanırsanız (sonra temizleyin gevşer durur ) daha rahat olur .

    (İnşallah yanlış anlatmamışımdır :) )

    Biraz geç kalmışız :)
     
  16. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arka Jant Göbeği

    1.İşlem: Mandallı veya alyan başlı vidayı çıkartın ve aynı ön göbekteki gibi göbek anahtarı ve ayarlanabilir anahtar ile arka göbeğin orta milini sökün. Mil yataklarına ve bilyelere ulaştınız.Rubleyi sökmek için ruble anahtarınızı yerleştiriniz ve ruble tutucu ile uygun bir dişliden sıkıca tutturunuz. İkisini ters yönde kuvvetli bir şekilde çeviriniz. Rublemizi sökmüş bulunuyoruz.
    [​IMG]
    2.İşlem: Arka göbeğin kaset bölümü sökmek için 10 numara alyan anahtara ihtiyacımız var. (Göbeklerin markalarına göre sökme anahtarı farklılık gösterebilir. Bizim Göbeğimiz Shimano modelidir.) 10 numara alyan anahtarı kaset göbeğin içine resimdeki gibi yerleştiriyoruz. Sonra açma yönüne doğru çeviriyoruz.
    [​IMG]
    3.İşlem: Saf alkol ile parçalarımızı tek tek temizleyip gerekli bölgelere bir miktar yağ sürüyoruz. İlk önce kaset göbeği yerine takıyoruz ve iyice sıkıştırıyoruz. Sonra rublemizi sırası ile yerleştiriyoruz. Ruble anahtarını kullanarak sıkıştırıyoruz.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    göbeğin tam ortasında bulunan ufak somunu diyorsanız o boşa dönüyor şuan. onu sağa sola çevirdiğimde dişliyi etkilemiyor. boşa dönüyor yani o. Yeni aldığım dişliye baktım iç kısmı somun. çevirip takıp çıkarılacak şekilde.

    [​IMG]

    bu arada dişli takılmış hali

    [​IMG]
    [​IMG]




    __________________________________________________________________


    ruble anahtarım şuan yok malesef. bu bisiklet böyle kalacak anlaşılan.
    Elimde ingiliz anahtarı var, alyan var, tornavida seti var,pense, levye :) genel tamir aletleri.
    niye tekerleği direk götürmediysem bisikletçiye. yakın olsa çıkıp gideceğimde... :mad:
     
  18. Hasan Mercan

    Hasan Mercan Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2013
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    hocam şimdi anlamadığım o alyan anahtarı giden yerde bulunan vidayı nasıl sökeceğiz. onun bir tarafındaki somun açılıyorda diğer tarafı açmak için milisabit tutmak lazım oda pek mümkün olmadı.


    [​IMG] [​IMG]