Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka dişli sürtünme problemi ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Mustafaaa Yılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafaaa Yılmaz

    Mustafaaa Yılmaz Üye

    Kayıt:
    6 Ocak 2013
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Günaydın arkadaşlar;

    Bisikletin göbek kısmına bağlı olan ayaklık maşasıyla ilgili yaşadığım bir gevşeklik sıkıntısından dolayı maşa vidasına ulaşmak üzere arka tekerleği yani rublenin bulunduğun mandallı tekerleği sökmek durumunda kaldım. Tekerleği tekrar yerine taktığımda vites ayarının kaçtığını farkettim.
    Sorun şöyle ki;
    [​IMG]

    Operasyonu yapmadan evvel viteslerde problem yoktu hepsi kendi mevkisinde iyi şekilde çalışmakta idi.

    Konuyu açmadan önce problemin kaynaklandığını düşündüğüm Ruble aynakol hizalanması konusuna göz attım fakat çözüm bulamadım zincir KMC-Z30 dur ve toplamda 4 veya 5 kez bisiklete binmişliğim aşşağı yukarı 10 15 km yol yapmışlığım var zincirde veya dişlilerde toz toprak yok fabrikadan çıkmış gibiler.

    Bunun vites ten bir çözümü varmıdır çünkü tekerlekle ilgili hiç bir oynama yapmadım aynı çıkardığım gibi soktuğumu düşünüyorum(özellikle hizalayıp en dibe oturmasını sağladım.) fakat bu sorun çıkmış durumda çözüm önerilerinizi bekliyorum.

    Şimdiden Teşekkürler Saygılar.
     
  2. Taner Erinmez

    Taner Erinmez Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ön arttırıcının içine sürtmesi, ön artırıcının ayarının bozuk olmasıyla alakalıdır. Eğer doğru viteslerde ayar yapıyorsanız, doğru vites kullanımında sürtme yapmaz..yani 'ön 1- arka 1-2-3' 'ön 2- arka 4-5-6' 'ön 3- arka 6-7-8' bu viteslerde sürtmüyorsa ön ayarı doğru demektir. Önceki vites ayarınız arka tekerinizin yani doğal olarak rublenizin sadece en dipte olmasıyla alakalı değil..Tekeri tekrar yerlestirirken biri maldal diğeri kapalı somundan oluşan vidalar arasında da farklı bir yere gelmişse, arka vites ayarınızıza ona göre yapmanız gerekir. Yani tekeri sökmek için karşınıza aldığınızda 3 kere somundan 5 kere mandaldan cevirmişseniz geri takarken aynısını yapmazsanız tekerleğin horizontal olarak konumuda artık farklı demek..Arka vitesinize ve ön vitesinize 'usulune uygun' vites ayarı yaptığınızda sorun ortadan kalkar.

    Arkadaki sürtmeye dişlide bi eğrilikte sebep olabilir, onu da bir kontrol edin.
     
    Mustafaaa Yılmaz bunu beğendi.
  3. Mustafaaa Yılmaz

    Mustafaaa Yılmaz Üye

    Kayıt:
    6 Ocak 2013
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Vites ayarı ile ilgili birkaç makale buldum bir düzeltme girişiminde bulunacağım. Mandalı söküp takmam ile konumundaki değişiklik hakkında söyledikleriniz gayet mantıklı ve şüphelerimi doğrular nitelikte.

    Bununla ilgili sormak istediğim bir husus daha var acaba 3 kere mandalı 5 kere sabit somunu çevirmemi takip etmek yerine bunun sabit bir hizalama metodu varmıdır yani şurdan baz alıp bakın eğer şu şekildeyse ortalanmıştır ondan sonra vites ayarını yapın şeklinde çünkü tekerleği söküp taktığımda konumunun değişmesi herzaman aynı verimlilik ve tutarlılıkta olmadığını gösterir nitekim belki eski hali yani örneğin 3 kez mandaldan 5 kez sabit somundan sıkılmış hali benim son yerleştirdiğim farklı halinden daha iyiydi ? bununla ilgili bir bilginiz varsa lütfen esirgemeyiniz.

    İlgilendiğiniz için teşekkürler saygılar.
     
  4. Taner Erinmez

    Taner Erinmez Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Tekerinizin balans yapmadan sıkı bi şekilde ve tam ortalı döndüğü konum en doğru ve en verimli konumdur, bu konuma getirebildiğinizde eski ayarını düşünmenize gerek yok..Tekerleği düzgünce takmaya çalışıp biraz sıkılayın ve sonra çevirip vites değiştirin, disk fren kullanıyorsanız diskinizde buna tepki verir zaten..Konumunda sıkıntı varsa sürtebiliyor..Sorunlu olan vitese getirip bir bakın..Sonra tüm viteslere gecirerek deneyin derim..Ancak tabi en sağlıklısı tam ortalı sıkı şekilde takıp vitesi ona göre ayarlamaktır, sıkıntı yaşamadan kullanabileceğiniz yöntem bu.