Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka Attırıcı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Burakk. tarafından paylaşıldı.

  1. Burakk.

    Burakk. Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhabalar..

    Geçen hafta Sedona 840 model bisiklet aldım, 2. günü viteslerden ses gelmeye başladı.
    Servise götürdüm bana bisiklet yeni olduğu için kablolarının gevşediğini söyledi ve ayarlarını tekrar yaptı.
    Dün itibariyle ses tekrar gelmeye başladı bu gün Pazar olduğu için (dükkan açık ama servis açık değil) servise götürmedim, götürmedim ve asfalt da giderken arka attırıcı dan " tukur tukur " sesler geldi durdum baktım bir şey yok devam edeyim dedim pedala 2 bastım " tak " dedi ve arka vites janta girdi. Sonuç olarak kadro kulağı yamuldu arka attırıcı kullanılamaz hale geldi. Servise götürdüm bana attırıcıyı bir yere çarptığımı söyledi.

    Attırıcı da bir darbe izi değil de sürtünme izi mevcuttu, onun da arka tekere attırıcı girip tekeri kitlediğinde kaldırıma doğru devrildim ben düşmedim ama bisiklet altımdan yana doğru kaydığı sırada olduğunu düşünüyorum.

    Haricinde şuana kadar hiç bisiklet ile düşmedim, yere yatırmadım ve hissedebileceğim şekil de attırıcı veya kulağı bir yere vurmadım.

    Parça garanti dışı zaten ne olduğu konusun da hiç bir fikrim olmadığı için gidip bir şey de demedim.

    Bisiklet üzerin de full Sram x5 9 set var.

    Size sormak istediğim bu durumun nedenleri, kendi fikrimce kablolar diyorum ama olmayabilir tabi ayrıca bu kablolar ne zamana kadar böyle devam edecek bu durum doğrumudur kendi kendine gevşemesi bisikleti her zaman servise ayar için götüremem kendim de bilmiyorum. Garantiye girip girmemesinin bir önemi yok, ne yapmış olabilirim veya ne olmuş olabilir de arka attırıcının dağılmasına sebeb olmuş olabilir.

    İyi forumlar...
     
  2. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Aynen bendede sorada oldu bu sorun bisiklettten sogudum sorunlarla ugrasmaktan :(

    Samsung Galaxy S2 Telefonumdan Tapatalk Kullanarak Gönderildi.
     
    Burakk. bunu beğendi.
  3. sspl

    sspl 8240 Km'de Kısa Bir ara

    Kayıt:
    9 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.356
    Beğeniler:
    963
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    Ayarsızlıktan olmuştur tahminimce. İyi ayarlanmayınca vites, küçültünce janta doğru girmiştir.
    O yüzden vites ayarlarından emin değilsek küçültme yani en büyük dişliye alırken yavaş yavaş ve dikkatli almalıyız. Şahsen bendede tam olarak bi ayar yok 1 e hiç almıyorum :)
     
    Burakk. bunu beğendi.
  4. Ahmet.T

    Ahmet.T Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Servis elemanları vites ayarındaki Low ayar vidasını en büyük çarka göre hizalamamışlardır bu yüzden vites tel ayarı bozulduğunda attırıcının bacağı jant miline girmiş kadro kulağı ve attırıcıya zarar vermiş.

    Bana göre buradaki sorun servis ilk başta attırıcı üzerinden H-L ayarı yapmadığından kaynaklıdır. Eğerki servis o ayarı yapsa idi vites telini kesseniz dahi bacak jant miline girmeyecekti.

    Hakkınızı savunun bu ayarı yapsalardı bu sorunla karşılaşmayacağınızı ve onların hatasından doğan mağduriyetinizi bildirin.
     
    mustafa genç ve Burakk. bunu beğendi.
  5. Sinan GENÇ

    Sinan GENÇ Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    eğer sorununuz kasıtlı olarak çözülmüyorsa tüketici hakem heyetine başvurun.
    tüketici mahkemesine kıyasla oldukça hızlı ve sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz.
    yanılmıyorsam 1500-2000 TL ye kadar olan alışverişler için geçerli idi.

    aman off demeyin. araştırın hakkınızı arayın.
     
    Burakk. bunu beğendi.
  6. onur güneş

    onur güneş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2012
    Mesajlar:
    743
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    malatya
    Seviye:
    Birde vites yamulmalarinda en iyi cozum su aparat valla yol bisikletine pek uymuyacak ama ben takicagim 50 gram icin komple arka aktarici degistirene kadar taşirim bide bunu beyaza boyadim mi tamamdir :)


    [​IMG]

    [​IMG]

    Goruntusu kotu ama hic diyse korur ani bir dususte :)

    Samsung Galaxy S2 Telefonumdan Tapatalk Kullanarak Gönderildi.
     
    Burakk. bunu beğendi.
  7. Burakk.

    Burakk. Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Öncelikle verdiğiniz cevaplar için hepinize teşekkür ederim.
    Özellik ile ilk haftasın da olması canımı biraz sıktı.
    Attırıcıdan ses geldiğinde ön ortadaydı durup arkaya baktığım da oda ortalar da duruyordu sonradan çevirdiğim 2 pedal sonrasın da attırıcı janta girmiş ve zincir en büyük dişliyide aşıp jantın yanına kaymıştı.
    Aslında en çok kafamı kurcalayan bu ayarlar. Bisikleti aldığım da viteslerin de hiç bir sıkıntı yoktu geçişler gayet kararlı ve sorunsuzdu, ne bir ses nede bir takılma mevcuttu.
    Bir kaç gün sonrasında ses gelmeye başlayınca servise götürdüm tekrar yapıldı ayarları ve gene ilk günlerindeki gibi gayet sorunsuzdu. Olayın olduğu gün Pazar günü bisikleti evden çıkardığım gibi viteslerden çok az ses gelmeye başladı onu da belli vitesler de yapıyordu ve vites koluna dokunduğum da (basmıyorum sadece ileri doğru hafifçe itiyorum) ses geçiyordu.
    Hatanın kimden kaynaklandığını ben de bilmediğim için garanti dışı oluşuna itiraz etmedim. Bisikleti eve çıkarmak için kaldırdığım kadronun alt kısmından vites telleri geçiyordu yani kadronun orasından tutup kaldırıyordum acaba kabloları ben mi bu şekilde gevşetiyorum diye düşündüm ve ayrıca evde arka vitesi kapı kenarlarına çarpma ihtimalim de vardı ama öyle hissedebileceğim şekilde vurmadım hiç.
    Servis ile ilgili hiç bir sorunum yok. Sorunun benden de kaynaklanabileceğini düşündüğüm için bırakıp çıktım garanti dışı olmasına itiraz etmedim.
    Bisikleti servisten almaya gittiğim de bakıcam ben de bu aparattan varsa taktırıcam.
     
  8. Ferhat Ademir

    Ferhat Ademir Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    yolda aniden durunca arakdaşım aktarıcının olduğu kısıma pat girdi :) neyse 1. viteste tık tık ses gelmeye başladı ilk başta neden olduğunu anlamadım. araştırdım felan bende sizin gibi tellerden dedim ama bence telin esneme payı ne kadar olacak ki sonuçta ip değil bu. Ayar vidalarını kurcaladım biraz 1.viteste jant değmeyecek şekilde ayarladım.Teli çözüp tekrar gerginliğini ayarladım şimdi sorunsuz çalışıyor bakalım.

    Tellerin esnemesi bence kocaman bir yalandan ibaret inanmayın .
     
  9. Burakk.

    Burakk. Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ferhat Bey, yanlış mı yazdınız veya yanlış mı anladınız bilmiyorum ama konuda tellerin esnemesi ile ilgili bir problem yok, sadece tellerin ayar yapıldığı yerden vesaire gevşeme durumu mevcut.
     
  10. Ömer KARAN

    Ömer KARAN Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    DENİZLİ
    Adı:
    Ömer KARAN
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bisikletiniz yeni ise ilk zamanlar vites ayarlarının bozulması tam oturmaması normal. Bilirsiniz ki her parçanın bir alışma süresi vardır. Kullanımın sürenize göre ilk 1 ay içinde vites ayarlarında sorun yaşamaktan pek korkmayın. Hatta şöyle söyleyeyim. Bisikletinize oturup yeni bir vites ayarı yapsanız güzelce o bile bir kaç gün içinde bozulabilir yani. İlk bir kaç hafta bu sıkıntıları çekeceksiniz. Yapacak birşey yok. Ha bu illa olacak diyede birşey yok. İlk kurulumdaki ayarla aylarca kullanabilirsiniz de. Hiç belli olmaz. Sizin olayınızdaki sebep bence de arkadaşların söylediği gibi aktarıcı sınır ayarlarından olabilir. Arka aktarıcının üst sınırı yüksek bırakılmış aktarıcı sürekli gerili halde çalışmış olabilir. Bir zorlanma anında üzerindeki kuvveti yenince de toplanıp janta girmiş olabilir. Bana böyle geldi söyledikleriniz doğrultusunda.
     
    ufuk şimşek bunu beğendi.
  11. mustafa genç

    mustafa genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.289
    Beğeniler:
    705
    Şehir:
    Samanlı, Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hata serviste ayarları iyi yapmamış kontrol etmemiş vites sınırlarını ayarlayan vidaları dahası şimdi ne olacak vites parasını siz mi vereceksiniz yoksa garanti yada servismi karşılayacak bence Sedona ile irtibata geçin durumu ayrıntılı bir şekilde anlatın Sedona müşteri memnuniyetini çok düşünen bir firma arızanın vites ayarlarından kaynaklandığını düşünüp karşılayabilir hasarı sonuçta siz yolunuzda gidiyordunuz bir ihtimal hata sizde bile olsa yinede müşteri memnuniyeti için değiştirebilir aktarıcıyı.
     
  12. Ahmet.T

    Ahmet.T Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Eğer arka attırıcıyı bir yere vurup eğmediysen sınır ayarı doğru yapılmış bir attırıcının jant miline girme ihtimali olamaz. Vites teli istediği kadar gergin yada gevşek olsun o sınırlar dışına çıkmaz. Eğer bir yere çarpıp, düşürüp attırıcı yada kadro kulağını eğmediyseniz hakkınızı arayın. Geçmiş olsun.
     
  13. Burakk.

    Burakk. Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2014
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    Verdiğiniz cevaplar için hepinize teşekkür ederim.

    Yeni attırıcı ve kadro kulağı çarşamba günü geldi, bu gün ise bisikleti aldım.
    Şöyle bir durum söz konusu ufak vitesler de fazla yüklenmeden pedala bastığımda sanki " tok tok " ediyor gibi geliyor. Ses çıkarmıyor sadece titreşim veriyor gibi dışarıdan duyulma ihtimali yok binerek anlaşılabilecek bir his ve yüksek vitesler de hissetmiyorum.

    Arka vites janta girdiği sırada pedallara yükleniyordum, attırıcı janta girdiğinde zincir bayağı gergindi ama pedalı terse çevirerek hiç zorlanmadan çıkarmıştım.

    Acaba zinciri esnetmiş olabilir miyim? Bu boşluk hissi zincirin esnemesinden kaynaklanabilir mi? Şuan arka vites ayarları da tam değil bozuk vites ayaları da bu hissi verebilir mi?

    Ayrıca attırıcının girdiği jant teli çok dikkatli bakıldığında çok hafif bir yamukluk var. Jant telini değiştirmeli miyim? Bir sorun teşkil eder mi?

    İyi forumlar...