Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

arka arttırıcı 9 idi şimdi 10 oldu.

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında chnkrmz tarafından paylaşıldı.

  1. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    arkadaşlar benim bisikelt 30 vites ti. yani şuan 30 vites ama 1 saat öncesine kadar 27 vites ti.
    bu akşam üzeri bisikleti temizlik için hazırladım.
    arka dişliyi ve zinciri diş fırçası kullanarak mangal yağı ile bi güzel fırçaladım.. sonra köpüklü sünger ile yıkadım iyice.
    sonra hortumdan suyu fışkırtarak iyice suladım sonra duruladım en son kuruladım.

    ...

    yıkama öncesi bisikletim arka arttırıcı 9 sistem işliyordu. yani vitesi ayarlayınca ya en üste çıkmıyordu en üste ayarlarsak en alta inmiyordu.
    zincirleri yağlarken vites arttırırken bi baktım vites en süte çıktı.. şaşırdım ama sevindim :D
    bisikleti 2. el almıştım bisikletçiye gösterdiğimde vites kolu 9 lu demişti kolu değiştirmen lazım dedi. bende gerek yok böylede işimi görüyor dedim.
    bu gün bisikleti bi güzel yıkayınca yağlarken vitesin 10 lu sisteme geçtiğini görünce çok sevindim :D
    resimleri yarın paylaşıcam. şuan hızlıresim sitesi açılmıyor.

    herkese saygılar.
     
  2. Serkan.Ç.

    Serkan.Ç. Team Sky

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    935
    Beğeniler:
    783
    Şehir:
    Cennet
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    arka aktarıcının büyük olasılıkla vidalarını bozdun
    sonra hop en sona atlıyordur
     
  3. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    en sona gelirse en üste çıkmıyor du . en üste çıkarsada en sona inmiyordu. vidaları bozmakla alakalı değil.
    bisikletçide yapamadı zaten suçu vites koluna attı.
    bu gün temizledikten sonra kendi kendine düzeldi.
    yazının hepsini okumadın galiba :)
     
  4. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Vites kolu 9'luysa sonuçta yine bir dişliyi kullanamayacaksınız. Ha bu en üst dişli olur, gereksiz zaten dersiniz anlarım; ama genel mantıkta değişen birşey olmamış sonuçta. Oradan al, oraya ver...
     
  5. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    yav ben mi tam anlatamadım :D
    vites kolu da 10luymuş bi şekilde 9 görüyordu :D
    şuanda vites kolu 10lu sistemde çalışıyor :D
     
  6. gültekin bölükbaş

    gültekin bölükbaş Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Eylül 2011
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    kardeş vites kolunun 10 lu yada 9 lu olduğunu anlamak basit tek tek indiririr kaç sefer indiyse ona göre anlarsın eğer vites kolun 10 luysa sıkıntı yok arka ayar vidalarını düzgünce ayarlanır tellerin gerginliği ayarlanır tıkır tıkır geçer.Ama vites kolun 9lu rublen 10luysa kullanman zor olur viteste sekmeler yaşarsın. saygılar
     
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    temizlik yapmadan önce vites kolu 9 atıyordu. bisikletçide vites kolu 9lu diyince bende öyle kalsın dedim. ama bu gün temizlikten sonra vites kolu 10 attı.
    yani bi kaç saat öncesine kadar arka dişli 1. vitese çıkmıyordu. yani en alta iniyordu en yukarı çıkmıyordu.
    2. viteste iken vites kolu daha basmıyordu.
    temizlikten sonra 1. vetese kadar çıkmaya başladı.
    yani temizlikten sonra vites kolu 10 görmeye başladı.
     
  8. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Benim dağ bisikleti orijinal 7'liydi. Rubleyi yeniledim (yine 7'li ruble ile) ve ruble 7'li olmasına rağmen vites kolu 8'li çalışmaya başladı. Sonradan anladım ki, vites kolu aslında 8'li, ama alt veya üst stop ayarlanarak vites kolunun 8. çentiğe geçmesi engellenmiş. Ruble değiştirirken stop ayarları ile oynanmış, bu yüzden vites kolunun 8. pozisyonu da çalışmaya başladı. Vites kolunda 2. vites pozisyonu rublede 1. vitese geçiyor, vites kolunun 1. pozisyonu ise zinciri rubleden attırıyor. Stopları ayarlayarak vites kolunu tekrar 7 vitesli hale getireceğim (henüz bekliyor).

    Neticede, vites kolunuz 10 vites olduğu halde (sizin ruble de 10 yaprakmış gerçi) alt veya üst stopun ayarı bozularak, o tarafın en uç vitesi iptal edilmiş olabilir. Siz de yıkama yağlama yaparken (ayarları kurcalarken? :)) ayarsız stopu gevşeterek kullanılamayan vitesi kullanıma sokmuş olabilirsiniz.
     
  9. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Tesadüf eseri yapılan icatlar gibi. :)
     
  10. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    yabi bisikletçi bile yapamamıştı bana demişti vites kolu 9 lu diye. yıkamada bişe kurcalamadım sadece zincir ve dişlilere sürdüm diş fırçasını