Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka amortisörlü bisikletlere neden karşıyız?

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Sungur Çağırgan tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Merhaba
    Böyle bir konu açmamın nedeni insanların arka amortisörlü bir bisiklete neden bu kadar karşı olduklarını öğrenme isteğim.
    ben her tür de kullandım (corratec airtech zone, corratec agrressive, corratec superbow, cannondale caad 9, corratec shape st, ve kısa bir süre de recumbent bir model)
    açıkçası her modelin kendine özgü kullanım kolaylıkları vardı.
    cannondale caad 9 ile çevre yolun da antremana çıktığım zaman son derece keyifli.
    corrateclerimle arazi de ve şehir içi trafiğinde eğlenceli.
    airtech imle arazide veya keyfi gezmeye çıktıysam hatta yarışma kaygım yoksa bir yere yetişmiyorsam fazlasıyla konforlu idi
    yani demem o ki neden çift amortisöre neden bu kadar karşıyız tüm türkiye yarışçımı olacak( kaldıki çift amortisör kullanan yarışçılarda var)
    not:lütfen düşük kalite bisikletleri işim içine katmayın o zaman zaten bütün modellerdeki bisikletlerin kullanışsızlığı ortaya çıkabilir.:)
     
    d.berkay bunu beğendi.
  2. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bu sanırım birazda maddiyattan kaynaklanıyor,sonuçta üst seviye hafif tam süspansiyonlu kadrolar oldukça tuzlu. Fazladan taşınan 500-1000 gram'ın yanında verdiği keyif paha biçilemez tabi ki :)
     
  3. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Çift amortisörlüler dışındaki bisikletlerin, hatta mtblerin bile düz yolda verdikleri keyif ve en önemlisi akıcılık çift amortisörlü olanlarda yok. Ya da bana öyle geldi, birçok kişinin de benim gibi düşündüğünü biliyorum. Rahat olabilir, ama gerek şehiriçinde yokuş çıkma performansı olarak, gerek kullanıcının gücünü daha ekonomik kullanmak olarak, gerekse bisikletin toplam ağırlığı olarak diğer modeller daha elverişli kalıyor. Şehiriçinde gezmek için çift süspansiyona gerek yok bence, ayrıca ekstra masraf. Her bisiklet, kendi alanında verimlidir. Ama keyif alıyorsanız size karşı çıkacak halim yok tabi :) , zevklerle renkler tartışılmaz. :)
     
    mamili25, Faruk ÇUBUKCU ve binRR bunu beğendi.
  4. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    :) Aslında tam olarak değil model adı vermek gerekirse drag bomb veya geotech bomber (drag bomb u uzun süre kullandım geotech bomber ı deneme sürüşü)
    bu modellerin fiyatları o kadar pahalı değil ve kullanımı da oldukça rahat. Akıcılık konusunda daha çok kullanılan göbeklerin ve dış lastiklerin önemli olduğunu az çok hepimiz biliyoruzdur.
    ayrıca şehir içinde yokuş çıkarken biraz hantal kalıyor olabilir ancak yokuş aşşağı giderken de yanınızdan hızla geçmesi bu eksisini ortadan kaldırıyor olabilir.
    şahsen benim bir iki tanıdığım var hafta sonları antremana çıkarken ön amortisörlü veya rigid bir bisiklet kullanıp hafta içi işe giderken daha konforlu diye çift amortisörlü modeller kullanan
    aslında rahatsızlığım bu neredeyse bir cadı avına dönmüş durumda çift süspansiyon denildiğinde herkez aman alma diyor...
     
  5. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben şahsen hiçbir bisiklete karşı değilim, hepsinin kendine özgü kullanım alanlarına sahipler vede oralarda kullanmak anlamlı:) ama şahsen böyle bir bisiklet alıp sadece asfaltta kullanmak, sonradan da yok slick lastik alsam yürürmü, ön maşayı düze çevirsem hafiflermi gibi gibi melezleştirme çabalarına karşıyım, eşyanın tabiatına ters bana göre:)
    Tamam her kullanım şartı için ayrı bir bisiklet alacak halimiz yok, ama senede iki kere dağdan aşşağı inecem diyede kalan 363 günde ızdırap çekmeninde bir alemi yok diye düşünüyorum:)
    Genel kanım da çift amortisrlü bisikletleride çoğunluk olarak bu rahattır diye tercih ediyorlar, kimsenin down hill den filan haberi yok, tekrar ediyorum bu tespitim tamamen genel e yönelik, yoksa hakikaten bu amaçla kullanan arkadaşlar var aramızda:)
     
    Deniz bunu beğendi.
  6. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    :) kalan günlerdeki ızdırap kişinin pedal kadansı ile de ilgili değilmidir
    ben şahsen antreman yapmadığım günlerde çift süspansiyon bir bisiklete biniyorum ve gerçekten gerek selede oturma pozisyonu gerek rahatlık bakımından değişmem :) varsın gideceğim yere 10 dakika geç gideyim.
     
  7. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    benim bindiğim modelin fiyatı 800 tl civarı idi
    yani bisikletin kullanım amacı eğlenmek - spor yapmak - ulaşım ve bunun gibi şeyler değilmi?
    o zaman sistemleri doğru düzgün çalışan herhangi bir bisiklette yeterli değilmi?
    araba gibi düşünelim bir sürü model var ortalıkta 50.000 euroya da araba var 5000 tl yede.
    ikisininde bakımlarını düzgün yaptırırsanız aynı işe yaramazlarmı
    sonuçta gerçekten tekrar soruyorum kişinin fazla güç harcaması kadans ı ile doğru orantılı değilmi
    dikkat edin sadece güç diyorum zaman faktörünü işin içine katmıyorum.
     
  8. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Zaten üst seviye kadrolar tek hareketle kilitlenip,sabit kadro kıvamına geliyorlar. Güç kaybı diye bir şey yok.. Biraz ağırlık farkı olabilir. Zaten böyle birşeyi alıp düz lastik takıp asfaltta kullanmak oldukça saçma olurdu.. Arazi şartlarındaki konfordan bahsediyoruz.
     
  9. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    hem arazi hem asfalt :)
    çoğumuz kaldırımlardan inip çıkarız değilmi? peki benimki gibi bir çift amortisötlüyle bunu deneyen oldumu 15- 20 cm lik bir kaldrımda hiç bir şey yapmanıza gerek yok neredeyse düzyolda gider gibi çıkıyor :)
     
  10. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ben yarışlara katılıyorum, bunun dışında gündelik olarakta hergün bisikletin üzerindeyim ancak şu ana kadar konforsuzluk hissetmedim sabit bir kadroyla.. Ama şöyle de bir durum var Trek 9.8 veya 9.9 hatta fuel ex serisi arka amortisörüde kilitlenebilen veya propedal özellikli bir bisiklet alabilecek olsam sabit kadrolu bir bisiklet almayı hiç düşünmezdim.. Hafiflik takıntım yok, arazide yol tutuşu ve konforu ile tam süspansiyonlu bir kadro eğer sabit kadrodan 700-800 gr daha ağırsa bende düşünmeye pek gerek yok.. Bunun yanında asfalt kullanımı için amortisörlere ihtiyaç duyacağımı pek düşünmüyorum.. İlla ki çok konfor istiyorsam daha kalın lastiklerle de bu ihtiyacı bir nebze karşılayabilirim diye düşünüyorum..
     
    melek bulut ve Faruk ÇUBUKCU bunu beğendi.
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.