arka amartisör iptal

guneeymurat

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesaj
174
Tepki
86
Şehir
izmir
arka amörtisörü iptal edip sabit bir parça deneyen oldumu acaba bana çözüm gibi geliyo bir yandanda kadro amortisör bağlantı kaynakları kırılır yada koparmı diye düşünüyorum fikri yada bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim :)
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Daha önce arka amortisörü sökülüp yerine eski tip krank kolu monte edilmişini gördüm.
Sağlıklı mı? Tartışılır...
İşe yaramış mı? Kesinlikle!
 

guneeymurat

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesaj
174
Tepki
86
Şehir
izmir
Hımm kırank kolunu tam hayal edemedim ama araştırabilirim torna işlerinden anlayan bir arkadaşım sert aliminyumdan tornada konunun hallledilebileceğini düşünüyor ama ben yinede kaldırım vs sert inişlerde kaynak noktalarından şüpheliyim belkide çıkma bir arka kilitli amartisör bulurum ...
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Sert iniş?
Öyleyse ya gerçek bir yarı sabit (hardtail) kadro, ya da gerçek bir amortisör...
 

guneeymurat

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesaj
174
Tepki
86
Şehir
izmir
ok mersi ama bisikletimi yenilediğimde arka amartisör hatasına (en azından bana gerekmiyormuş )düşmem yinede bilgilendirmeniz için teşekkür ederim saygılar ...
 

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
Arka amortisör iptal edildiğinde inanıyorumki kadronun arka parçasını hareketli halde tutal rulman veya bilya ya da bilya yataklarına aşırı yük binecektir.Bunlardan birisi bir süre sonra aşırı derecede ezilir diye düşünüyorum... Ama sizin sorununuzun kesin çaresi harttail kadro gibi gözüküyor ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: guneeymurat

matrixod

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2007
Mesaj
1.779
Tepki
1.088
Şehir
İzmir
İsim
Ouz
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Diğer
Bizim bi arkadaşta iptal etmeyi düşünmüştü aklıma gelen ilk şeyi söyledim o arkadaş biraz çılgın olduğu için hemen uyguladı ve öle kullanıyor.
Peki ona ne mi dedim?
Aşağıdaki resimde belirlenmiş noktalardan kaynak yaptırmasını söyledim.
(link)
 

Soner YAMAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2007
Mesaj
736
Tepki
51
Şehir
istanbul
sabitlersen kırılma riski yükselir çünki imalatında kullanılan metalin yapısı ve kalınlığı esneme faktörünün darbede göreceği zararı azaltması düşünülürek yapılmıştır yani sabitlersen sertbir halde az dayanıklı hale gelebilir

saygılar ( bunu zürey arkadaşada yazmıştım )
 

Emirhan Gördebil

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2007
Mesaj
281
Tepki
75
Şehir
İstanbul
Halil abinin ve canavarın söylediğine katılıyorum ve şunu ilave edeyim.O tip kadroların orta göbeğin hemen yanında bir bağlantı noktası vardır kadro oradan da esner orası hareket edebilen bir yerdir dikkatle baktığınızda orayı sabitlemeniz çok zor.Bundan dolayı yukarı crank koluyla ya da başka bir şekilde sabitleseniz bile oranın hareketinden dolayı esneyen yer o kaynak yaptığınız yere baskı uygulayacaktır.Yani kırılma riski oldukça yüksek.
 

heisenberg3910

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2007
Mesaj
696
Tepki
344
Şehir
Ankara
bende kadronun kırılacağını düşünüyorum.kırılmasa bile gitgide oynamalar olacaktır.arka maşanın kadroya bağlandığı moment noktasında genişleme veya bilye dağıtma gibi problemler ortaya çıkar.belki arka maşayı 3-4 yerinden çok usta bir kaynakçıyla iyice sabitleyebilirsiniz ama görüntü açısından pek hoş olmaz.yeni kadro almanızı tavsiye ederim.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Daha öncede Zürey'in açtığı bir başlıkta da yazmıştım biraz araştırmayla bir kaç msj aşağıda bulabilirdiniz ama madem açtınız konuyu tekrar yazayım;
ben de daha önce çift amortisörlü bir bisiklet kullandım ve dezavantajlarını yaşadım. Öncelikle dediğikleriniz hepsini düşündüm hepsinin ayrıntılarını araştırdım ama en sonunda çözümü ki bence en mantıklısı(ucuz ve uygunlaması kolay) olarak arka süspansiyondaki yayı daha sert bir yayla ( üzerinde lbs değeri olarak yazılıdır; 650-800-900-1500-2000... gibi) değiştirmekte buldum...
bisikletimde orjinal olarak 650 lbs lik yay vardı çıkarıp ilk önce 800lük ve biraz daha uzun bir yay taktım taktım ama tam oalrak istediğimi alamadım bende yine aynı uzunlukta ve 950 lbslik yay taktım ve sonuç tam istediğim gibi oldu.. arazide iniş yapıcağım zaman yayı çevirerek biraz gevşetiyodum sonra düz yolda veya yokuş yukarı çıkıcağım zaman sıkıyodum biraz ve tam keyifle kullanıyodum...

Şimdi hardtail bir kadro aldım ama açıkca söleyeyim nispeten hafif(3-3.5kg) bir çift süspansiyonlu alu kadro bulsam yine eskiye dönmek isterim..
 
  • Beğen
Tepkiler: guneeymurat

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bende yaya yerine konulacak krank koluna benzer demiri tornacıda yaptırmak için bir miktar para harcanacak, bir takım kaynaklar yaptırmak için yine bir takım masraflar olacak. 100 YTL.'ye noname aluminyum kadrolar var onlardan tercih edilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: guneeymurat