Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

arka amartisör iptal

Konu, 'Süspansiyon' kısmında guneeymurat tarafından paylaşıldı.

  1. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    arka amörtisörü iptal edip sabit bir parça deneyen oldumu acaba bana çözüm gibi geliyo bir yandanda kadro amortisör bağlantı kaynakları kırılır yada koparmı diye düşünüyorum fikri yada bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim :)
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Daha önce arka amortisörü sökülüp yerine eski tip krank kolu monte edilmişini gördüm.
    Sağlıklı mı? Tartışılır...
    İşe yaramış mı? Kesinlikle!
     
    guneeymurat bunu beğendi.
  3. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Hımm kırank kolunu tam hayal edemedim ama araştırabilirim torna işlerinden anlayan bir arkadaşım sert aliminyumdan tornada konunun hallledilebileceğini düşünüyor ama ben yinede kaldırım vs sert inişlerde kaynak noktalarından şüpheliyim belkide çıkma bir arka kilitli amartisör bulurum ...
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Sert iniş?
    Öyleyse ya gerçek bir yarı sabit (hardtail) kadro, ya da gerçek bir amortisör...
     
  5. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ok mersi ama bisikletimi yenilediğimde arka amartisör hatasına (en azından bana gerekmiyormuş )düşmem yinede bilgilendirmeniz için teşekkür ederim saygılar ...
     
  6. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Arka amortisör iptal edildiğinde inanıyorumki kadronun arka parçasını hareketli halde tutal rulman veya bilya ya da bilya yataklarına aşırı yük binecektir.Bunlardan birisi bir süre sonra aşırı derecede ezilir diye düşünüyorum... Ama sizin sorununuzun kesin çaresi harttail kadro gibi gözüküyor ;)
     
    guneeymurat bunu beğendi.
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    %100 katıldığım bir mesaj. Teşekkürler Canavar.
     
    bisikletcanavari bunu beğendi.
  8. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Bizim bi arkadaşta iptal etmeyi düşünmüştü aklıma gelen ilk şeyi söyledim o arkadaş biraz çılgın olduğu için hemen uyguladı ve öle kullanıyor.
    Peki ona ne mi dedim?
    Aşağıdaki resimde belirlenmiş noktalardan kaynak yaptırmasını söyledim.
    [IMG=http://img517.imageshack.us/img517/5584/b1lb6.th.jpg]
     
  9. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sabitlersen kırılma riski yükselir çünki imalatında kullanılan metalin yapısı ve kalınlığı esneme faktörünün darbede göreceği zararı azaltması düşünülürek yapılmıştır yani sabitlersen sertbir halde az dayanıklı hale gelebilir

    saygılar ( bunu zürey arkadaşada yazmıştım )
     
  10. Emirhan Gördebil

    Emirhan Gördebil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Haziran 2007
    Mesajlar:
    299
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Halil abinin ve canavarın söylediğine katılıyorum ve şunu ilave edeyim.O tip kadroların orta göbeğin hemen yanında bir bağlantı noktası vardır kadro oradan da esner orası hareket edebilen bir yerdir dikkatle baktığınızda orayı sabitlemeniz çok zor.Bundan dolayı yukarı crank koluyla ya da başka bir şekilde sabitleseniz bile oranın hareketinden dolayı esneyen yer o kaynak yaptığınız yere baskı uygulayacaktır.Yani kırılma riski oldukça yüksek.
     
  11. heisenberg3910

    heisenberg3910 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    710
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bende kadronun kırılacağını düşünüyorum.kırılmasa bile gitgide oynamalar olacaktır.arka maşanın kadroya bağlandığı moment noktasında genişleme veya bilye dağıtma gibi problemler ortaya çıkar.belki arka maşayı 3-4 yerinden çok usta bir kaynakçıyla iyice sabitleyebilirsiniz ama görüntü açısından pek hoş olmaz.yeni kadro almanızı tavsiye ederim.
     
  12. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Daha öncede Zürey'in açtığı bir başlıkta da yazmıştım biraz araştırmayla bir kaç msj aşağıda bulabilirdiniz ama madem açtınız konuyu tekrar yazayım;
    ben de daha önce çift amortisörlü bir bisiklet kullandım ve dezavantajlarını yaşadım. Öncelikle dediğikleriniz hepsini düşündüm hepsinin ayrıntılarını araştırdım ama en sonunda çözümü ki bence en mantıklısı(ucuz ve uygunlaması kolay) olarak arka süspansiyondaki yayı daha sert bir yayla ( üzerinde lbs değeri olarak yazılıdır; 650-800-900-1500-2000... gibi) değiştirmekte buldum...
    bisikletimde orjinal olarak 650 lbs lik yay vardı çıkarıp ilk önce 800lük ve biraz daha uzun bir yay taktım taktım ama tam oalrak istediğimi alamadım bende yine aynı uzunlukta ve 950 lbslik yay taktım ve sonuç tam istediğim gibi oldu.. arazide iniş yapıcağım zaman yayı çevirerek biraz gevşetiyodum sonra düz yolda veya yokuş yukarı çıkıcağım zaman sıkıyodum biraz ve tam keyifle kullanıyodum...

    Şimdi hardtail bir kadro aldım ama açıkca söleyeyim nispeten hafif(3-3.5kg) bir çift süspansiyonlu alu kadro bulsam yine eskiye dönmek isterim..
     
    guneeymurat bunu beğendi.
  13. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.504
    Beğeniler:
    2.472
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bende yaya yerine konulacak krank koluna benzer demiri tornacıda yaptırmak için bir miktar para harcanacak, bir takım kaynaklar yaptırmak için yine bir takım masraflar olacak. 100 YTL.'ye noname aluminyum kadrolar var onlardan tercih edilebilir.
     
    guneeymurat bunu beğendi.