Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka Aktarıcıdaki Makara Kapanması

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Salih Dinçer tarafından paylaşıldı.

  1. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba,

    Arka aktarıcıda önemli bir sorunum var! Tam emin değilim ama yolda giderken pedallar kısa süreliğine daha hızlı dönmekte. Zannedersem makaralar kapanıyor çünkü o taraftan öyle bir ses geliyor. Bu durum hızlı pedal çevirdiğimde bisikletin hakimiyetini kaybedecek kadar tehlikeli olabiliyor.

    Acaba değiştirmek haricinde bunun bir çözümü var mı?

    Teşekkürler...
     
  2. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sorunu biraz daha açıklarsanız daha iyi anlamış olurum.Anlattıklarınıza göre makara kapanma diye bahsettiğiniz durum,arka vites makaralarının dişlilerindeki pislikten dolayı kapanması ise,temizlemek şart.Fakat arka vites makaralarının dişlileri bitmişse,değiştirmeniz lazım.
     
  3. Mehmet Ergene

    Mehmet Ergene Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    458
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Beşiktaş - İstanbul
    Seviye:
    sorunun rublenizde ya da arka göbekte olduğunu düşünüyorum. pedal daha hızlı dönüyorsa ruble boşa çıkıyordur muhtemelen. ya rubledeki dişlilerin mekanizmasında sorun var ya da göbeğin ruble takılan kısmında sorun var diyorum ben.
     
  4. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sürerken olay meydana geldiği için emin olamıyorum. Ama kapanmadan kastım iki makaranın birbirine yaklaşması. Bu daha çok düşük viteslerde oluyor. Hatta büyük vitesler zincir çok güç çekiyorken hiç sıkıntı olmuyor.

    Herhalde makaralar kapanıyor ki zincir bir anda uzuyor ve aynakol hızlıca dönüyor. Aslında sık sık bakımlarını yapıyorum. Arka aktarıcıyı söküp parça parça incelemeyi düşünüyorum. Cevaplarınız için tekrar teşekkür ederim.
     
  5. Mehmet Ergene

    Mehmet Ergene Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    458
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Beşiktaş - İstanbul
    Seviye:
    hocam iyi de makaralar ne kadar yaklaşırsa yaklaşsın sizin kuvveti uyguladığınız bögle makaralar değil dişli. o yüzden zincirin alt tarafta uzaması-kısalmasının pek bişeye etkisinin olmadığını düşünüyorum. yanlış mı düşünüyorum acaba...
     
  6. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Haklısınız...:)

    En sonunda bisikletçiye götürdüm ve birbirinin zıttı iki cevap aldım. Çünkü iki bisikletçiye götürdüm:

    1.cevap: ön dişliye takılıyordur!
    2.cevap: arka dişli takılıyordur, rubleyi değiştirmek lazım...:(

    İşin ilginci, bu sorun aynakolu değiştirince meydana geldi. Ben de 1. olasılıktan şüpheleniyordum. Çünkü zincir arka dişlilere takılsa niye zincir uzasın ki?

    Ama bir yandan da 2. olasılağa da kuvvet veriyorum. Çünkü ustası eskilerden hatta benimle iddiaya girmesin mi: Ruble'den değilse para almayacağım senden...:)

    Şimdi düşünüyorum da rubleye takılsa bu durum makaralar kapanmaz açılır ve beni biraz boşa döndürür, değil mi? Son baklaya gelince de dişliyi zorlar ve bahsettiğin ses gelir. Evet, cevap 2. olmalı...

    Değil mi yoksa arkadaşlar?
     
  7. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bence;sorun zincir baklaların birinin arka vites makarısında atlayamamasından kaynaklanıyor.Zincir normalde o dişlilere geldiğinde dişli gibi yuvarlaklaşması gerekiyor.Zincir tam olarak şeklini alamadığından iki makarayı birbirine çekiyor.Sorunlu bakla bulunup,tebeşirle işaretlendikten sonra;sorunlu bakla yağlanır ve iki pense ile aşağı-yukarı hareket ettirilir.Bu işlem 1-2 dk kadar yapılmalı ve zincir hiç biir zaman yağsız bırakılmamalı.
    Eğer ruble olsaydı,dediğin gibi olurdu,haklısın.
     
  8. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Tabi başka ihtimaller de var ama bu olayı düz ve sarsıntısız yolda ilerlerken başıma gelmiyor. Eğim ve sarsıntı olduğu zaman daha çok oluyor sanki. Bir ara bisikleti parçalayacağım. Bakalım ne olacak...:)
     
  9. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bugün rubleyi değiştirdim. Zaten zinciri çıkarıp rubleyi tık tık döndürdüğüm de hep aynı yerde takılıyordu. Ama şimdi benzer bir zincirin boşa dönme olayı daha var. Çok mu şansızım yoksa bahtsız ya da parasız...:(

    Yüksek viteslerde iyi güç uyguladığım zamanlarda, sanki zincir kanırtarak boşta dönüyor! Hatta zincir kadro arasına sıkışmış gibi bir şey oluyor ama bakıyorum zincir dişli üzerinde. Bütün yolu düşük viteste gittim sinir oldum...:boese157:
     
  10. Mehmet Ergene

    Mehmet Ergene Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    458
    Beğeniler:
    217
    Şehir:
    Beşiktaş - İstanbul
    Seviye:
    ruble tamamen oturmamış olabilir. sen yüklendikçe yerine oturuyodur.

    bu arada bahsettiğin zincirin baklalarından birinin tam açılıp kapanamaması sonucu olan olay sanki bende de nadiren oluyor ama hala çözebilmiş değilim... nadiren garip bi ses geliyor ve pedal hafif boşta kalıyor bende de...
     
    Salih Dinçer ve Tolga Ayla bunu beğendi.
  11. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:
    Selam;
    Öncelikke dişli kapanması ne demek daha anlamış değilim.. Bunu biraz daha açarsanız iyi olur..

    İkincisi tamirattan sonra zincirin boşa dönmesi olayı var sanırım ara sıra kuvvetle pedala bastığınızda oluyorsa rublenin tek taraflı dönmesini sağlayan ve bisikletin pedal çevirmeden tekerin haraket halindeyken çıt çıt çıt çıt çıt... siye ses çıkartan göbek kısmındaki tırnakların artık aşındığının ifadesidir.Değişmesi lazım..

    Siz aynakolu değiştirdim diye yazmışsınız.. Bu olay(dişli kapanması?) aynakolu değiştirdikten sonra mı oldu?

    Şu anda kullandığınız aynakol, zincir, arka attırıcı ve ruble markalarını yazabilir misiniz?
     
  12. bençizdim

    bençizdim Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Ankara/ODTÜ
    Seviye:
    şimdi sorun zincirin dişliyi sarması mıdır? yani dişliyi zamanında bırakmayan zincir, boyu değiştiğinden dolayı böyle sıkıntı mı çıkarıyor? eğer olay anladığım gibiyse zincirin yukarıda mı aşağıda mı sarıldığı belli olmuyor mu? sarılan tarafta bombeleşme görülmüyor mu? ya da ben mi yanlış anladım?

    (ek olarak da sorayım, dişliler yeterince yağlı mı?)
     
  13. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İlk sorun (makaralar ile alakalı olan) düzeldi. Aslında sorunu makara ve zincir üzerinde görsem de (sürerken olduğu için daha çok duyuyordum) sorun rublenin zincirsiz el ile döndürüldüğünde açıkça belli oluyordu. Hep bir yerinde (örneğin saat 11 yönünde) takılıyordu.

    Özetle ruble değişti ve sorun tamam oldu. Ancak tamir sonrası evime gelirken dizimi kadroya çarpacak kadar zincir boşluğu oluştu. Gerçi zincir dediğime bakmayın sanırım ruble ile alakalı olsa gerek.

    Boşluk, zincire yüksek viteslerde abanınca (örneğin ayağa kalkınca) normal olmayan bir boşluk (kanırttırma) oluşuyor. Şöyle örnekleyeyim; sanki bir somun sıkıyorsunuz da kurbacığı tam ayarlamadığınız için kol dönüyor ama somun kanırttığı için aslında boş bir dönüş.

    Zannedersem Mehmet Ergene'nin bahsettiği gibi rublenin oturmaması ile alakalı. Internette vidyolara baktığımda kaç Newton güç ile sıkıldığını gösteren özel anahtarlar ile ruble yerine sabitleniyormuş. Bisikletçinin bunu kullandığını zannetmiyorum...:(

    Aslında ruble yeni ve yeterince yağlı değil. Bilmiyorum bu kanırttırma hissi yağsız olması mıdır? Gerçi zincir yeterince yağlıydı.

    Dip Not: Bu ruble sökme ve takma işlemi çok spesifik bir konuymuş. Sıkma gücü bir yana ikinci bir anahtar kullanılıyor. Bu zincir parçalarından oluşan bir manivela kolu gibi bir alet. Demek ki sanki zincir takılıymış gibi güç uygulanıyor ve aksi yönden de rublenin göbeğindeki parça döndürülüyor.
     
  14. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arka firen ile tekerleği kitledim ve duvara dayanarak 6. viteste (en küçük dişli) pedala abandım. Dişli, rubledeki diğer parçalardan bağımsız döndüğünü gördüm. Acaba ruble iyi sıkıştırılmadığından mı, yoksa bozuk olduğundan mı böyle bir sorun oluyor?

    Dip Not: Diğer dişlileri de yokuşda 3. aynakol dişlisi ile birlikte denediğimde sorun yok. Sanki sorun bahsettiğim tek dişlide.