Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arka aktarıcı ayarı resimli

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında minolta35 tarafından paylaşıldı.

  1. minolta35

    minolta35 Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2009
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İzmir-Poligon
    Seviye:
    Aşağıdaki resimdeki arka aktarıcı ayar vidalarının ne işe yaradığını açıklayabilirseniz sevinirim.Yan yana olanlarda birinde H diğerinde L yazıyor.H nin anlamı küçük dişli mi?(High speed)Arka aktarıcının ayarını nasıl ve hangi sırayla yapmak lazım.3 vida bir de tel gergisi yani 4 fonksiyonla yapılıyor sanırım.

    Bende 6'lı dişli grubu var ve genelde ayna dşlisi ortada yani 2 de, arka dişlileri 1 den 6ya kadar kullanıyorum.Bu yanlış mıdır?Çok sıkışmadıkça 1. ve 3. ayna dişlisini kullanmıyorum.


    [​IMG]
     
    Enes Çaydam bunu beğendi.
  2. yiğit_kara26

    yiğit_kara26 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ocak 2009
    Mesajlar:
    464
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    paylaşım için teşekkürler :)
     
    Enes Çaydam bunu beğendi.
  3. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    tanju bey karşılaştığı bir sorunu anlatmış ve cevap arıyor neyine teşekkür ediyosun anlayamadım biliyosan anlat bilmiyosan boş yere yazıp durma.
     
    Enes Çaydam bunu beğendi.
  4. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    en üstte görülen vida aktarıcının gövdesinin öne arkaya gitmesini sağlar normal bir konumda duruduğu sürece sorun yaratmaz.
    H ve L vidalarına gelirsek sizin de dediğiniz gibi H alt sınırlayıcı, L ise üst sınırlayıcı vidasıdır.
    ayar kısmına gelirsek teli söktükten sonra H vidasını kullanarak en alt dişlide çalışmasını sağlıyoruz sonra o konumdayken vites kolunu en son vitese getirip teli gererek takıyoruz, teli takınca ince ayar gerektirebilir onuda telin üzerindeki vida yardımıyla yapıyoruz. 1. vitese geçirip L vidasını kontrol ediyoruz L vidasının amacı zincirin daha yukarı çıkmasını yani dişli ile koruma arasına sıkışmasını önlemek.
    vites kullanımı ön 1. dişlide iken arka 1-2-3, ön 2. dişlideyken 3-4-5, ön 3. dişlideyken 5-6 olarak kullanırsanız kullanım ömrü açısından daha iyi olur.
    umarım açıklayıcı olmuştur:)
     
    burock2318 bunu beğendi.
  5. Tayyip.Öztürk

    Tayyip.Öztürk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2010
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul\Sultanbeyli
    Seviye:
    Mekanizmayı kaça aldığını sorabilirmiyim??? Aynısını kullanıyorumda...