Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Arazi Lastiği için yardım

Konu, 'Tekerlekler' kısmında engin kızılcan tarafından paylaşıldı.

  1. engin kızılcan

    engin kızılcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2010
    Mesajlar:
    262
    Beğeniler:
    132
    Şehir:
    Ankara, Kavaklıdere
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar :) Arazide ve Karlı yollarda kullanabileceğim bir arazi lastiği arayışı içindeyim. Şu an dişsiz Schwalbe Marathon kullanıyorum, çünkü çoğunlukla asfalt ve sert yollarda sürüyorum, ama araziye çıkınca veya kışın kullandığım zaman yeterli kalmayacağına eminim. Kullanacağım yollar; tozlu-sert-köy tipi yollar, çamurlu girintili çıkıntılı yollar, karlı yollar.

    Her bir yol türü için ayrı lastik almaya gerek var mı? Dişleri nasıl olmalı? Siz ne tür bir çok yönlü lastik tavsiye edersiniz?

    Şimdiden teşekkürler
     
  2. Batuhan İŞBİLİR

    Batuhan İŞBİLİR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2010
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben maxxis larsen tt 2.0 kullanıyorum. çoğunluk şehirde kullanıyorum ama bir sefer dağa gittim. yol patikaydı kuru tozlu toprak yollardı ve performans beni çok etkiledi açıkçası. hem frenleme esnasında hem de yokuş yukarı 1. vitesde pedala yüklendiğim esnada lastiğimin yolu tutmak için gösterdiği çaba beni çok duygulandırdı:) asfalt yolda da sanırım yuvarlanma direnci mtb lastiğine göre oldukça iyi.
     
  3. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Karda (15 cm üstü kar diyelim) kesinlikle dişsiz lastikle çıkmayın derim. Sağa sola kaymayı bırakın onu hallediyorsunuz bir şekilde ama, pedal çevirince olduğu yerde kalıyor bisiklet. Patinaj çeke çeke gitmeye çalışıyorsunuz.

    Ön tekerin dişlerinin V şeklinde olması iyi oluyor. 15 cm kar varken dağ yoluna girmiştim, saatte 30-35 km hızla virajda kaydım ve bu diş tipinin çok faydası oldu. V şeklinde olduğu için (yere basarkenki hali V, üst kısım ters V şeklinde duruyor tepeden baktığınızda) sağa-sola kaymayı minimuma indirerek yolda tuttu beni. Diş yapısı düz gitmeyi sağlıyor yani. Arkada ise öncelik sanırım patinaj çekmemesi. Yani tahmin ettiğim kadarıyla, herhangi bir dişli lastik grubu iş görecektir. Ancak yazın asfaltta bu tip lastikler biraz zorlayacaktır.

    Her türlü ortamda kullanmak için derseniz, en son Schwalbe Smart Sam aldım. Asfaltta çok iyi. Asfaltta iyi olmasını sağlayan, dişler arasına konan dikey şekilli bitişik dişler. Sanki (düz giderken) hiç diş yokmuş gibi titreşim çok az seviyede oluyor. Ve tozlanma şekline bakarak, sadece 2 cm'lik kısmı yola temas ediyor normal basınçla şişirince. Bunun yanında, arazide de çok iyi. Virajlarda falan aşırı zorlamadım ama yağışta da memnunum. Kışı henüz deneyemedim. Kış gelince göreceğiz. Ama şimdilik tavsiye edebilirim, karda yere sağlam basacakmış gibi duruyor. Umarım yanılmam.
     
  4. M.Cilasun Bayülgen

    M.Cilasun Bayülgen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben de WTB Motoraptor 2.24 kullanıyorum, asfalt için muhteşem değil ama çamurda yol tutuş, çamur tutmama (kendini temizleme), virajdaki yol tutuş açısından çok memnunum... Arazi için 4/4lük...
     
  5. engin kızılcan

    engin kızılcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2010
    Mesajlar:
    262
    Beğeniler:
    132
    Şehir:
    Ankara, Kavaklıdere
    Seviye:
    Teşekkür ederim :D benim zaten asfalt için uygun bir lastiğim var ama tavsiye ettiğiniz lastikler de arazi ve kar için uygun görünüyor :)
     
  6. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Schwalbe Black Jack kullanıyor bir arkadaşım , hiçbir sorun yaşamadı