Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Antrenman Günlüğü

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Melih Demir tarafından paylaşıldı.

  1. Melih Demir

    Melih Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    675
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merhaba,

    Uzun süredir spor salonunda disiplinli çalışmama rağmen kilo veremiyordum. Kas kütlemi ciddi oranda artırmama rağmen yağ yakma ile ilgili sıkıntılarım vardı. Bu sıkıntının ana kaynağı düzgün beslenmeye çalışırken yapılan kaçamaklar sanırım. Normalde insanlar 6 gün diyet yapıp 1 gün ödül günü şeklinde devam ederken, ben çoğu zaman 1 gün diyet 6 gün ödül günü şeklinde yapıyordum :) Spor salonunda kütle olarak istediğimden fazla büyümeye başladığımı fark edince bir ay ara verip o süre zarfında bisiklete yükleneyim dedim ve nitekim en azından bunu becerebildim. Haziran başında üyeliğimi yenilemeyip vardiyalardan kalan zamanımı bisiklete binerek değerlendirmeye çalıştım.

    Faydası olacağını düşünerek nabız ve kadans özellikli Sigma Rox 6.0 alıp, forumda yağ yakımı ve performans ile ilgili bir çok konu okudum ve bazılarını kendime adapte etmeye çalıştım.

    Antrenmanlara başladıktan bir süre sonra yaptıklarım havada kalmasın diyerek excel formatında kayıt altına almaya başladım ve oldukça faydasını gördüm diyebilirim.

    Aynı rota üzerinde o günkü amacıma göre; yağ yakımı, kadans, ortalama hız ve süre gibi değerlerimi iyileştirmeye çalışıyorum.

    Son olarak hangi nabız değerlerinde ne kadar pedal çevirdiğimi ve antrenman ortalama 2 saat sonraki kilomu not almaya başladım.

    Şu an her şey gayet olumlu gidiyor, spor salonuna da tekrar yazıldım ama gel gör ki 15 günde sadece 1 kere gittim. Ona ayıracağım vakti bisiklete binerek değerlendirmek hep daha makul geldi şimdiye kadar ama haftanın en azından 2 gününü ayırmaya başlayacağım yarından itibaren.

    Gerekli güç ve kondisyonu kendimde görürsem eğer Kasım ayında Çeşme'deki Granfondo'ya katılmayı düşünüyorum.

    Konu ile ilgili önerisi olan varsa rica ediyorum :)

    Kaydını tuttuğum program aşağıdaki gibidir.


    bisiklet program.jpg
     
  2. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.652
    Beğeniler:
    3.892
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Düzenli çalışmak gibisi yok :) Şu anda her şey iyi gidiyor gibi,ben bir ayda on kilo vermiştim.(80'den 70'e) Sizde anlaşılan daha hızlı olacak gibi kilo fazlalığı sebebiyle.

    Peki benim de bir sorum olacak,ben şu an ideal kilomda gibiyim ancak kas kütlem çok yok, çünkü spor salonuna gitmedim. Bu olay evde mekikle,şınavla halledilecek bir mevzu mu yoksa illa ki bir spor salonuna gitmeli miyim ? Teşekkürler.
     
  3. Melih Demir

    Melih Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    351
    Beğeniler:
    675
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @Tolga Çelebi Açıkçası evde kas kütlesinin çoğaltılması bana pek makul gelmiyor. Şınav, mekik gibi hareketler de kas kütlenize fayda sağlar tabi ancak kayda değer miktarlar olmayacaktır. Yapılan ağırlık çalışması sonrası beslenme en önemli unsur. Protein ağırlıklı beslenmeye ilave olarak ek gıdalar da tükettiğim için (protein tozu, BCAA, amino asit) kas kütlemde ciddi anlamda artış yaşadım. Bunları kullanmadan da elbette yapabilirsiniz. Ancak belirttiğim gibi spor sonrası protein ağırlıklı beslenme şart.

    Spor salonuna gitmek bisiklet performansınıza da olumlu yönde etki edecektir ayrıca. Leg press, squat, calf raise, leg extention, leg curl gibi bacak antrenmanı hareketleri (set sayısı, tekrar ve ağırlığa bağlı olarak) dayanıklılık ve güç kapasitenizi oldukça artıracaktır diye düşünüyorum. (Bilimsel olarak herhangi bir şey söyleyemem ancak kendim bizzat deneyimlediğim için söyleyebiliyorum).
     
    Tolga Çelebi bunu beğendi.