Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

antreman

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Karakartal Platton tarafından paylaşıldı.

  1. Karakartal Platton

    Karakartal Platton Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    180
    Seviye:
    TÜM KATEGORİLERDE TEMEL ANTRENMAN PRENSİPLERİ



    Sporcu antrenmanlarında

    1. prensip; antrenmanınızı planlamaktır.

    2. prensip; antrenmanda ısınma, ana antrenman ve soğuma aşamaları olmalıdır.

    3. prensip; antrenmanda NABIZ değerleri izlenmeli kalp ve vücut uzun süre aşırı zorlanmamalıdır.

    4. prensip; temel antrenman dönemi geçilmeden yükleme ( sürat ve kuvvet ) antrenmanlarına başlanmamalıdır.

    5. prensip; kesinlikle kasksız bisiklete binilmemelidir.

    6. prensip; dengeli sağlıklı beslenmeye dikkat edilmelidir.

    7. prensip; her sabah en az 10 dakika kültür fizik hareketi yapılmalıdır.



    * MTB - Dağ bisikleti



    - MTB Amatör, Hobi ve Sağlıklı yaşam kullanıcıları



    - MTB ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt düz (1-3 km.lik) bir parkur seçilmelidir. İkinci bölüm antrenmanlar için aynı uzunlukta arazi-toprak parkur oluşturulmalıdır.

    - ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1000-1500 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında sporcu artık yarışmaya hazırdır.

    - Amatör sporcular için antrenmanların haftanın en az 3 gün üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; pazar, çarşamba, cuma gibi )

    - İlk antrenmanlar 1 saat= 25 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

    - İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

    - İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.





    - MTB Amatör genç yarışmacılar



    - MTB ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt zemin düz yol (1-3 km.lik) ve virajları keskin olmayan bir parkur seçilmelidir. İkinci bölüm antrenmanlar için aynı uzunlukta arazi-toprak parkur oluşturulmalıdır.

    - ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1500-2000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında genç sporcu artık yarışmaya hazırdır.

    - Genç sporcular için antrenmanların haftanın en az 4 günü üzerinden planlanması gerekir.

    ( Örneğin ; pazar, salı, perşembe, cumartesi gibi )

    - İlk antrenmanlar 1 saat= 30 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

    - İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

    - Genç sporcular için ayrıca kondüsyon geliştirici özel antrenmanlar yapılması gerekir. Kayak, kros koşusu, halter gibi

    - İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.



    - MTB Üst Düzey - Elit yarışmacılar



    - MTB ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt zemin düz yol (1-3 km.lik) ve virajları keskin olmayan bir parkur seçilmelidir. Mümkünse yol yarış bisikleti ile bu antrenmanlar ana yol üzerinde gidiş dönüş

    tempo antrenmanları şeklinde yapılmalıdır. İkinci bölüm antrenmanlar için aynı uzunlukta (1-3 km.lik) arazi-toprak parkur oluşturulmalıdır.

    - ilk iki ay 3000-3500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 2500-3000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında sporcu artık yarışmaya hazırdır.

    - Elit sporcular için antrenmanların haftanın en az 5-6 günü üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; pazar, salı, çarşamba, perşembe, cumartesi gibi )

    - İlk antrenmanlar 1,5 saat= 40 km. ile başlanıp, aşamalı +10 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

    - İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

    - İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.





    * Yol yarışmacıları



    - Yol, Amatör, Hobi ve Sağlıklı Yaşam kullanıcıları

    - ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt düz (1-3 km.lik) bir parkur seçilmelidir.

    - İkinci bölümde yol antrenmanlar için ana yola çıkılmalıdır.

    - ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1000-1500 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında sporcu artık yarışmaya hazırdır.

    - Amatör sporcular için antrenmanların haftanın en az 3 gün üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; çarşamba, cuma, pazar gibi )

    - İlk antrenmanlar 1 saat= 25 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

    - İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

    - İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.



    - Amatör genç yol yarışmacılar

    - ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt düz (1-3 km.lik) bir parkur seçilmelidir. İkinci bölümde yol antrenmanlar için şehir dışı arka yollara çıkılmalıdır.

    - ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1500-2000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında genç sporcu artık yarışmaya hazırdır.

    - Genç sporcular için antrenmanların haftanın en az 4 günü üzerinden planlanması gerekir.

    ( Örneğin ; salı, perşembe, cumartesi, pazar gibi )

    - İlk antrenmanlar 1 saat= 30 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

    - Genç sporcular için ayrıca kondüsyon geliştirici özel antrenmanlar yapılması gerekir. Kayak, kros koşusu, halter gibi

    - İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

    - İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.



    - Üst Düzey - Elit yol yarışmacılar

    - ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz asfalt düz ve güvenli şehir dışı arka yollar seçilmelidir. İkinci bölümde yol antrenmanları içinse yokuşlu parkurlara gidilmelidir.

    - ilk iki ay 3000-4000 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 2500-3000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında elit sporcu artık yarışmaya hazırdır.

    - Elit sporcular için antrenmanların haftanın en az 5-6 günü üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; salı, çarşamba, perşembe, cumartesi, pazar gibi )

    - İlk antrenmanlar 1,5 saat= 40 km. ile başlanıp, aşamalı +10 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

    - İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

    - İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.