Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Anlamdım bu işi...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Uğur P. tarafından paylaşıldı.

  1. Uğur P.

    Uğur P. Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2014
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    3 yıldır Mondial stereo diye bir mtb sahibiyim. Özellikle bu yıl ocak ayından itibaren yaklaşık 2 bin km yol yaptık arkadaşlar ile ve gitgide turların hızları artmaya başladı. Arkadaşlara bu yıl başlattım bisiklet işini ve hepsi 28" şehir bisikletleri ile başladılar. Onlar alıştıkça ben daha zor yetişir oldum. Önce lastikleri incelttlim sonra aynakol değiştirdim vs. Şuan karar verdim yol bisikletine geçmeye. Bugün arkadaşımın giant rapid 3 ünü denedim. Aynı yolu hem o nunla hemde kandi bisikletim ile gittim geldim(16 km). Arada sadece 2 dk fark etti. Denerken sora sistem 9 kg bisiklet acaba ne olur dedim ama şimdi iyice kararsız kaldım. sakaryada 1650 tl peşin salcano xrs 030 anlaştım. Mağazadan haber bekliyorum ama verceğim karar iyice zor olmaya başladı. Kararımı karıştıran bir ay kadar önce btwin triban 3 ü denemiş olmam. onun ile giant arasında sanki uçurum yok gibi geldi... Birde mtb bisikletimin viteside çatır çatır çalışırken (tourney) sora yada tiagra neden farklı gibi gelmedi? İş sadece jant ve göbeklerde mi yoksa? Değerli Yardım ve yorumlarınızı bekliyorum....
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 10 Haziran 2014
  2. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.069
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    bisikletin ağırlık/performans oranını gerçekten değiştirecek şeyler dönen parçaların ağırlığıdır. örneğin jant seti veya aynakol. bisikletin akıcılığını sağlayan şeyler ise göbeklerdir. jant göbekleri seramik ve rulmanlı olan bir bisikletle normal bir göbek arasındaki akıcılık farkı muazzamdır. yol bisikletinin avantajlı olmasının sebebi ise duruş pozisyonu gereği çok daha az rüzgara maruz kalmak, kadro geometrisinin uygulanan gücü yere aktarma oranının yüksek olması ve lastiklerinin ince olmasından kaynaklı mevcut sürtünmeyi azaltmasıdır. bunların hepsini birleştirdiğinizde iyi bir bisiklet ortaya çıkar. o iyi bisikletlerin fiyatları da malum :) vites sistemine gelince yol serileri de mtb serileri de aynı mantıkla çalışır. farkı anlamanız için daha üst serileri denemeniz gerekiyor. rublede dişli oranları genelde birbirine yakın olduğundan -mesela 10 lu bir sistem 11-25 olabiliyor- geçiş daha yumuşak hissediliyor. fakat mtb de dişli oranları 11-34 11-32 gibi olduğundan vites geçişleri daha sert hissediliyor. bu videoda size akıcılık adına örnek bir video olsun:
     
    HasanOnur15 ve Berke bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  3. Tunakan Önen

    Tunakan Önen Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Ekim 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Büyük ebattaki jantlar her zaman daha fazla yol alır.
     
  4. Uğur P.

    Uğur P. Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2014
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Teşekkür ederim cevabınıza. 030 tiagranın jant-göbek seti videodaki en öndeki mi oluyor? Birde rulmanlu göbeklerde bakım daha mı sorunsuz?
     
  5. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.069
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    xrs 030 göbekleri rulmanlı değil. yani evet en öndeki gibi. rulmanlı göbekler daha akıcı olmakla beraber bakımları daha kolaydır. rulmanın ömrü bittiğinde çıkartıp yeni rulman takarsınız olur biter. diğer göbeklerde ise göbeği açıp içini ve bilyaları temizleyip, yağlayıp sonra bilyaları yeniden dizmek gerekir.
     
    Uğur P. bunu beğendi.