Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ankara'nın bisiklete elverişli olmayan yolları

Konu, 'Şehiriçi Gezi ve Tur Makaleleri-Fotoğrafları' kısmında can onur tarafından paylaşıldı.

  1. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.074
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ankara Anıttepe'de, Gençlik Caddesi'nden başlayıp Akdeniz Caddesi'ne küçük bir gezinti yapıp, çevreden geçenlerin şaşkın bakışları arasında çektiğim fotoğrafları paylaşmak istiyorum. Türkiye'nin başkentinde bisiklete binen biri olarak, her gün gördüğüm, yaşadığım ve tehlikeler atlattığım, 21.yüzyıla, insanlığa yakışmayan, bu son derece utanç verici, çirkin yolların düzelmesini istiyorum ve bizlere bu çirkinlikleri layık gören belediyeyi kınıyorum. Sadece Anıttepe'de 2 caddede fotoğraf çektim. Esat Caddesi ve arka sokakları daha da kötü; rezalet durumda.
    Evet, Kızılcık Sokak'tan Gençlik Caddesi'ne çıkıyoruz... Sola dönüp biraz gittikten sonra Akdeniz Caddesi'ne sapacağım. Sokağın caddeyle birleştiği yerde kocaman bir delik vardı. Yıllarca o deliğe mazgal koyup kapatmadı belediye. [​IMG]

    Gençlik Caddesi. Dakika bir, gol bir...
    [​IMG]

    Damla Patsanesi'nin önünden sağa dönüyoruz ve kesikler, oyuklar, yamalar ardı ardına karşımıza çıkmaya başlıyor.
    [​IMG]

    Bu oyuklar, yamalar, kesikler vs arazi araçlarıyla giderken önemsiz gibi görünebilir ama bisikletliler için ciddi tehlikelerdir.
    [​IMG]

    Daha önce kazılmış asfalta yapılan yama yollar ile normal yol arasında seviye farkı varsa, üstelik bu yama yollar caddeye paralel ise bu durum bisikletçiler için, özellikle ince teker kullanan bisikletliler için hayati tehlike taşır. Bu arada, trafikte araç kullananların neler yaptıklarını yazmadım henüz. Bu iğrenç yollara kötü araç kullanan çoğunluğu, dikkatsiz şoförleri, saygısız dolmuş sürücülerini dahil ettiğimizde durumun vahametini anlatmama gerek yok sanırım.
    [​IMG]

    Evet, Akdeniz Caddesi'nden devam ediyoruz. Sağımızda Anıtkabir'in duvarları...
    [​IMG]

    Yolun sağından, kaldırıma yakın olan tarafından ilerlemeye çalışıyorum ama yoldaki kesikler, yamalar, kot farkları buna müsade etmiyor. Mecburen yolun soluna geçmek istiyor insan. Soldan da otomobiller bisikletliyi umursamadan süratli bir şekilde geçiyorlar. Sağdan, kaldırıma yakın gitsek de bir şey farketmiyor; araçlar, özellikle de büyük araçlar bisikletliyi iyice kaldırıma sıkıştırıyorlar. Araçlar değil, araç sürücüleri...
    [​IMG]

    Evet, birazdan bu ince şerit gibi görünen kesiklerin bisikletli için ne anlam ifade ettiğini fotoğraflarla anlatmaya çalışacağım. Otomobillerin ya da arazi araçlarının geniş tamperli camlarından bu kesikler, belki de kimsenin dikkatini çekmiyordur.
    [​IMG]

    Akdeniz Caddesi'nden devam edelim biraz...
    [​IMG]

    Sağda, solda kesikler, kot farkları, yolun tam ortasında kocaman bir oyuk... Yedinci Cadde'nin başından uygun bir hızla Akdeniz'e girdiğinizi düşünün. Kısa bir süre yolda karşınıza bir engel çıkmıyor. Sonra bir anda bu manzarayla karşılaşıyorsunuz. Frene bassan arkadan araçlar geliyor, sağa geçmeye çalışsan caddeye paralel kesikler var, düz gitsen caddeye dik kesikler, kot farkları...
    [​IMG]

    O kesiklerin detayına bakalım biraz da...
    [​IMG]

    Bakın, cadde boyunca devam ediyor kesikler, oyuklar...
    [​IMG]

    Şimdi diyeceksiniz ki, sen de girme bu kesiklere... E tamam, girmiyorum elbette de bir anlık girdiğinizi düşünün bakalım. Arkadan gelen vızır vızır otomobillerin arasında sağa yanaşma çabasıyla bir an buraya girdiniz diyelim!
    [​IMG]

    Saatteki hızınız da 25-30 km/sa olsun... O tekerin girdiği kesik yaklaşık 4,5 cm... Uzun lafın kısası, bu caddeye paralel kesiklere girildi mi düşülür, kaza yapılır!
    [​IMG]

    Caddeye paralel kesikler yetmiyormuş gibi mazgallar da çıkıyor karşımıza. Mazgala bir lafım yok, mazgal olacak tabi de... Bisikletli için bu da bir engel en nihayetinde; olması gereken bir engel, bisikletlinin, şehirde bisiklete binenlerin aklında olması gereken sıradan bir engel. Yollarda, caddelerde sadece mazgallar olsun sorun değil ama diğer engellerin arasında bir de bunlar çıkınca karşıma, dayanamayıp basıyorum küfürü.
    [​IMG]

    Bu da caddeye dik bir oyuk... Bunun gibi yüzlerce oyuk var Ankara caddelerinde. Jant mı dayanır, lastik mi dayanır bu yollara ya!
    [​IMG]

    Al, bir tane daha! Lastik oyuğun dibine bile değmiyor; kim derinliği bilir kaç santimetre? Bu arada, oyuktaki sigara izmaritlerinden Türk insanının çevre bilincini de görmüş oluyoruz.
    [​IMG]

    Bu da aynı cadde üzerinde başka bir oyuk! Bütün kesikleri, oyukları, çukurları, kot farklarını vs görüntüleyemedim ama 600-700 metrelik bir hat boyunca kabaca göze görünenler bunlar.
    [​IMG]

    Akdeniz Caddesi'yle, Gençlik Caddesi, Anıtkabir'i çevreleyen caddeler. Bu caddelerden genel kurmay başkanı ve diğer komutanlar geçiyor, eskortlar eşliğinde başbakan geçiyor, cumhurbaşkanı geçiyor, yabancı ülke protokolü geçiyor. Yabancı konuklarıyla yapacağı toplantılara bile bisikletle giden Hollanda başbakanı Ankara'ya gelse, Anıtkabir'i de ziyaret etse, bu yolları görünce neler düşünürdü acaba?
    Belediyenin bir an evvel bu caddelerin bakımlarını yapması gerekiyor.
     
  2. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    yollarımız gerçekten heyecan verici, adrenalin dolu :p

    (güzel bi çalışma olmuş, elinize sağlık :) )
     
  3. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.074
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Teşekkür ederim, umarım belediye yetkilileri de görür de biz de rahat ederiz.
     
  4. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Melih beyin göreceğini hiç sanmıyorum malesef. Belki bu resimler eşliğinde yol ve park yeri için çok imzalı bir dilekçe yaparsak... yok yok işe yaramaz ya..

    yarın bende aynı yollarda bir gezi planlıyorum.

    Umarım düşmem..

    Saygılar

    Elinize sağlık
     
  5. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    İstanbul da çok farklı değil. Ve düzeleceğinden hiç ümidim yok. :(
     
  6. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    aslını isterseniz, ben yollardaki çukurlara falan çok takılmıyorum.. "sonuçta buz pateni yapmıyorum" diyip geçiyorum...
    hatta zaman zaman gerçekten eğlenceli de oluyo... inkar edemem :)

    insanımız (yayasıyla motorlu araç sürücüsüyle) saygılı olsun, bana yeter... korkudan yola çıkamıyorum yahu :S
     
    Murat Çetinkale ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  7. ahmetadanalı

    ahmetadanalı Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yollarımız gercekten cok kötü. birde orası Ankara birde dahada dogu nasıl acaba? medeniyet göstergesi bisiklet yollarını bekleyecegiz.
     
    gok bunu beğendi.
  8. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.074
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Öncelikle teşekkürler...

    Bu fotoğraflar ve yazdığım yazı, protesto amaçlı zaten. Bizlere dayatılan çirkinliklere, uygun bir dille tepkiyi biz vermezsek kimse o yolları düzeltmez. Bu protesto yazısına (ya da serzenişe diyelim) sizinle beraber 2 kişi cevap yazmış, toplamda da 26 kişi okumuş. Melih Gökçek'in kulağına gider mi yolların bu durumu? Tabi ki gitmez... Ben sadece Anıttepe Mahallesi'nden örnekler verdim... Peki Ankara'nın diğer semtleri çok mu düzgün? Küçükesat, Büyükesat, Gazi Osman Paşa... Ankara rezalet durumda!

    Lütfen herkes tepkisini göstersin!
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  9. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.012
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Yol bisikleti sahibi iseniz gayri ihtiyari yoldaki çukurlara, mazgallara, olur olmadık cam parçalarına daha fazla takılıyorsunuz. Fakat bir şey var ki hak size hak veriyorum yayası, motorlusu, motorsuzu saygı diye birşeykesinlikle çok az derecede. İ. Gökçeği de çok severim, kim sevmez ki?:p
     
  10. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.074
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    İnce tekerli yol-yarış bisikletiniz varsa her engebe sizi rahatsız eder. Ben bu yolları malesef kullanmak zorundayım çünkü, Ankara dışına çıkabilmem için bu fotoğrafladığım yollardan geçmem gerekiyor. Şehirden çıkana kadar bu oyuklar gibi yüzlercesinin yanından slalom yapıyorum; ancak şehir dışında rahatlıyorum. Bu arada, rahatsız etmesinin ötesinde, yaşadığım teknoloji çağına bu yolları yakıştıramıyorum. Avrupa Birliği'ne girme çabasında olan bir ülkenin başkentinde, üstelik o ülkenin kurucusunun, Mustafa Kemal Atatürk'ün yattığı mekanın çevresinde böyle çirkin bir asfalt olmaz!
     
    gok bunu beğendi.
  11. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sevgili arkadaşlar;şimdi bu yol olayı yeni değil.Hep böyleydi ve böyle olacak.Asıl mesele şu.Bu koşullar altında zarar görmeden nasıl bineriz?

    Öncelikle o fotoğrafları çeken kardeşimiz başta olmak üzere söyleyeyim ki,o tür çatlaklara girmeyin.O çatlaklar sizi istediği yere götürür.Mazgal veçukurlarda ise teknik ön plana çıkar.Bize taklayı attıran tekerlek ön tekerlektir.Bir çukurun dikey alanı,o çukura giren tekerin çukurun tabanına değebilecek kadar uzun ve derin ise,ağarlığızızı hafifçe arkaya verip,gidona belirli bir güç uygulayarak,bisikletin tekerini çokça kaldırmayıp tutunma alanını sıfırlayacak kadar bir güçle,lastiğin çukura düşmesini engellemek gerekir.Bu hareketi kombine olarak,seleye oturmadan,pedala basan ayaklar iki yanda eşit konumda ve dizler bükük olarak,arka tekerin de çukurdan geçmesi izler.Anlatım uzun olsa da tamamı belki 1 sn lik bu kombinasyon,mazgal ve çukur düşmelerini neredeyse tamamen engeller.Yani bilinenin aksine,yarış yol bisikletlerindeki amortisör sistemi,dizlerimiz olup,çok daha iyi bir kontrol sistemine sahiptir.

    Hatta kilitli pedallarda,bisiklet te hafifse,dizinizi büküp aşağıdan yukarıya doğru bisikleti havalandırmadan sürtünme alanını sıfırlamak ta mümkün.Böylelikle bisiklet asfaltta gidiyormuşçasına kesinlikle çukura girmeyecektir.

    Arka teker düşürmez mi,elbete düşürür ancak arka teker kaydığında,kayarak düşer,ezik ve çiziklerle atlatabilirsiniz.Oysa,ön teker takıldığında (İlk etapta spd den kurtulamadığımız hallerde,bisikletle birlikte)havada takla atmak dahil,başta köprücük olmak üzere leğen ve kol kemiklerindeki kırılmalar sıklıkla rastlanılan durumlardır.

    Yeri gelmişken hatırlatalım.
     
  12. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.074
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürler ama asıl olay bu değil. Tabi ki o çukurlara girilmemesi gerek, tabi ki bir takım önlemler alınması gerek. Ben çoğu zaman bisikleti elime alıyorum, yürüyorum. İnsanlarda da bisiklet kültürü olmadığı için tabir caizse kelle koltukta gidiyoruz bir yerden bir yere. Hem yollar kötü, hem de trafikteki sürücüler... Toplum olarak silkinip kendimize gelmemiz lazım. Yolların bozuk olmasıyla sürücülerin saygısız olmalarının tutarsız bir yanı yok. Ben ikisinin de düzgün olmasını istiyorum. Düzgün olsun ki bizler de imrendiğimiz medeni toplumlar gibi bisiklete binelim. Çok zor değil! İmza toplanır, Büyükşehir Belediyesi'ne bırakılır... Düzeltirler, düzeltmezler; kendileri bilir. Biz üzerimize düşeni yapalım da. Hep böyleydi ve böyle olacak demek istemiyorum artık.
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  13. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    şu yol şartları altında kendi düşüncemi söyledim sadece:) yoksa ben de isterim tabi kaymak gibi yollar :)

    ben mtb kullandığım için o kadar takılmama lüksüm var.. yolculara hakiketen sabır diliyorum :)
     
    Koray06 bunu beğendi.
  14. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    992
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    bisiklet yolu yok malum.normalde araba-kamyonların bile farklı yol kullanmaları lazim.asfaltllar genelde gelisiguzel.kalitesiz.kamyon uzerinde giderse ne olur acaba buda degil kanalizasyon patlakları sonra yapilan yamalar:D bana gore en iyisi mtb derim.dual sport yapma imkanin oluyor.city sport tarzı teker tak istersen gayet kullanisli.su linkden sonra zaten bisiklette fazla para harcama ve gereksiz aluminyum-carbon kadrolara bosa para vermeyede gerek yok.farkı anlamistim ama daha kanıtlayıcı olmus.okunmasını tavsiye ederim.http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1313 yercekimine direncli ve rijit kadro celik.hi-ten celige karsiyim.bu arada.normal kaliteli celik.yorumlara cok acık konu ama gercek ortada.donanıma para yatirmak daha iyi tercih.
     
  15. yigitkirca

    yigitkirca Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2012
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Kusura bakılmasın şayet konunun dışına çıkarak gözlemlediğim bir başka olayı anlatmak istiyorum. Konuyla alakası da yoktur. Şöyle ki;

    Forumda bir konuya dikkat çeken ve konuyla ilgili naçizhane görüşlerini, önerilerini ve dileklerini yazan kimselere, daha tecrübeli abiler tarafından soğuk savaş tadında bir ahkam kesiliyor. Konunun iki tarafına da saygısızlık etmek istemem ama danışıklı dövüş tadında anlamsız da bir durum çıkıyor ortaya. Bu konu da beni açıkçası rahatsız ediyor. Naçizhane görüşümdür.

    Konuya gelecek olursak;

    Genç biri olarak sesimin yüksek sesliğini korumayı sürdürerek; EVET! Eğer bir yol bozuksa yapılacak. Bunun kaçarı yok. Bisiklet yolu da yapılacak, engelli insanlar için gerekenler de. Benim, ailemin; bizlerin verdiği vergilerle birileri zengin olmayacak! Yahut depremzedelere yardım adı altında toplanan deprem vergisi ile duble yollar(?) yapılmayacak. Duble yollar yine yapılacak elbette, biraz önce üstünde durduklarımız da..

    Tabi önce bunu talep etmeliyiz. Burası bunun yeri değildir gibi bir görüşe sahipseniz, afedersiniz de halt etmişsiniz. Burada konuşulan konular, entellektüel değere ulaşarak bir zaman sonra kendisine hayatın içinde bir yer bulacaktır. Zaten bunu bırakın meclisin önünde haykırmayı, bir devlet büyüğüne(?) dahi izah edemezsiniz. 16 yıl hapis veriliyor neticede. TABİ BUNLAR YİNE BİRTAKIM BÜYÜKLERİMİZİN ZAMANINDA RAHAT TAKILMASIYLA, DEVLET BÜYÜKLERİNİN KAZANDIĞI GÜÇLER. Kİ ONLAR BİZE ŞU AN SORUNU ÇÖZMEYİ DEĞİL, GÜNÜ KURTARMAYI ÖĞÜTLÜYORLAR. Neymiş efendim biz oluyormuşuz amortüsör vs. HAHAHAHA

    Kimse kusura bakmasın alınmasın darılmasın. Bir arabaya 280km/sa tabela koyan adamın aracını kullanabileceği yol yapılmalı. CEZA Tabelası'nda 90 km/sa yazmamalı ya da kolaya kaçılıp fabrikasyon olarak arabalar 130km/sa'e sabitlenmeli...

    Anlayan anladı efenim. Kaygan araç da yoktur ayrıca, kaygan yol vardır.

    İyi günler herkese.
     
  16. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Şimdi gerçekler ortada ve yakın bir zamanda da değişme ihtimali yokken;üstüne üstlük,bisiklet ve " bisikletliye dikkat" sloganıyla Ankaradan İstanbula toplamda 465 km pedal çeviren biri olarak,sosyal sorumluluk adına kendi payıma düşeni yaptım ve yapmaya devam edeceğim.Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz.Birileri sürekli konuşur birileri de sürekli iş yapar.Siz konuşanlardan mı iş yapanlardan mısınız,bir bakın.Foruma üye olduğunuz dakikada "Ahkam kesmeye" başlayıp,uyarıldığınızda da bu uyarıyı "Forumun abilerinden fırça" gibi algılıyorsanız bilemem ancak o abiler on binlerce km pedal bastı yıllar boyunca ve sayısız tecrübeye sahip.

    Kendi adıma,ülkenin bu gerçeklerini hiç kabullenmediğimi ve bir çok proje ürettiğiğmi de ekledim.Bununla birlikte,her şeye rağmen,kullanıcı yararına tamamen teknik bir bilgi verdim."Şehrin zorlu yollarında bisiklete binmek" ile ilgili.Beğenilmediyse de geri alıyorum.Belki buralarda ağlaşıp sızlanarak şehrin yollarını düzeltirsiniz.
     
  17. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hadi Kampanya başlatalım, imza toplayalım, çıkalım kızılaya herkesten imza isteyelim bisiklet yolları ve raylı sistem istasyonlarında güvenli park yerleri isteyelim. Hadi herkes bisiklet kullansın, Bisiklet bir oyuncak değil bir spor, bir ulaşım aracıdır diyelim. Sonra dilekçemizi Belediye Başkanına sunalım.

    Ne dersiniz?
     
    yigitkirca ve can onur bunu beğendi.
  18. can onur

    can onur Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    2 Haziran 2012
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    1.074
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Kimse kimseye ahkam kesmesin, kimse yazdığı yazıyı silmesin, kimse de yazılanları yanlış anlamasın. Biz asfalta, yola bakarak giden insanlarız. Her türlü bozukluğu en çok bizler görüyoruz. Böyle sorunları uygun bir dille halletmesini becereceğiz. Evet, imza kampanyası başlatacağım kısa bir süre sonra. Umarım sesimizi birileri duyacak ve bize hak verecek. Lütfen kimse yazdığı yazıyı silmesin.
     
    Murat Çetinkale ve yigitkirca bunu beğendi.
  19. TanerT

    TanerT Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2011
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Eski Ankara'ya ait fotoğraflara ne zaman baksam, nasıl da yazık olmuş demekten alıkoyamıyorum kendimi. Şehrin ilk planlama zamanlarında, estetik ve insan doğasına uyumun ne derece etkili kullanıldığını farkedebiliyorsunuz. Şehir genişlemeye müsait olduğu halde, ilk zamanlardaki ideallerden uzaklaşılıp belirli bölgelere yığılma ve estetikten uzak bir yapılaşmayla şimdiki garabeti meydana getirdiler. Şehrin bir kimliği yok, bozuk yolları, çirkin binaları, çarpık yapılaşması ise alabildiğince.

    [​IMG]

    Ankara'nın hikayesi, Piknik'in (pastane, lokanta) hikayesiyle bir şekilde benzerdir. Konu farklı bir yere geldi ama yine de Ankaralı'ların aşağıdaki linke bir göz atmalarını tavsiye ederim.

    http://www.ergir.com/Piknik.htm
     
    can onur bunu beğendi.
  20. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    ben izmir-urla lıyım. urla nın ortasından eski urlalıların kurbağalı dere dedikleri bir dere geçer. bu derenin Çeşme ye doğru olan eski yerleşimi gavur mahallesi, İzmire doğru olan eski yerleşimi de müslüman mahallesi.
    gavur mahallesinin sokakları ip gibi dümdüzdür, müslüman mahallesininkiler ise yılan kavi, eğri büğrüdür. müslüman mahallesinde evlerin bulaşık suları gibi atık suları eskiden (bundan 30 sene evvel) yolun ortasından akardı ve sıkı durun gavur mahallesinde galeri sistemi var. galeri sistemi nedir? yolun altında 1-2-3 insanın rahatça yürüyebileceği zamanında birkez yapılmı ve bu cumhuriyetten evvel yapılmış yer altı tünel sistemidir. misal, telefon kablosu mu döşenecek, girersin bu tünele bir küşesinden kablonu uzatırsın. kompresörler gelip günlerce yolu deşmez, gürültü olmaz, işin bitince asfaltın yama olmaz, yama olmayacağı içinde yama olan yer zamanla çökmez vesaire.

    sorunu anlatabildim umarım:) Paris şehrinin kanalizasyon sistemi, oraya giden turistlere tur kapsamında gezdiriliyor bile ama Melih başkan'ın da övünerek belirttiği gibi avrupa başkenti Ankara'da durum içler acısı. süperonline fiver döşer bur kazmayı, su patlar vur kazmayı, elektrik şebekesi yer altına alınacak vur kazmayı, fiber döşerken su borusu patlar vur kazmayı. bu tür ülkede altyapı işleri ile uprağan müteahhit olamak oldukça karlı olsa gerek, e böyle bir müteahhit de galeri sistemi kurulmasını istemese gerek.

    ne zaman ki, göçebeliği bırakır, gerçek birer uygar toplum oluruz işte belki o zaman yollar düzgün olur. aksi halde bu konar göçer mantıkla durum bundan ibarettir dostlar.