Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ankara Doğa Bisiklet Malının Neresinde?

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında Kaan PASİN tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Kaan PASİN

    Kaan PASİN Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhabalar,
    Bisiklet sporuna yaklaşık olarak 5 ay önce başladım. Bütçeme ve gezmeyi planladığım kesimlere göre Sedona 741 marka bisiklet satın aldım. Sonra facebook üzerinden oturduğum yerlere yakın bisiklet gruplarına üye oldum ve bisiklete olan ilgim daha da arttı.
    Bisikletçilerin çoğunda olan yedek lastik, pompa, aydınlatma gibi gerekli olan malzemeleri yavaş yavaş toparladım. KM saati içinde daha önce spor salonlarından bildiğim için nabız ölçen bir saat almak istedim ve başladım araştırmaya. İnternet üzerinden Doğa Bisiklet sitesinden Velloman V1.20 HR KM/NABIZ SAATİ WİRELESS saati beğendim. Bir kaç arkadaşıma saatle ilgili bilgi sordum kimse saati daha önce kullanmamış. Foruma da baktım 1 adet konu açılmıştı. Bu bilgiler yeterli gelmedi tabii.
    Sorduğum arkadaşlarımdan bir tanesi km saatlerinin bazıları başka saatler ile ölçmede karışıklık yapabiliyor dedi. Yani başkasının wireless'ini okuyor başkasının göğüs bandını okuyor gibi.
    Bende bunu en iyi satan kişi bilir diyerek aradım DOĞA BİSİKLETİ. Yekten sordum ben bu saati alacağım ancak böyle olabilir diye beni uyardılar. (HATA 1)
    Firma sahibi de öyle bir şey olmaz olursa biz malımızın arkasındayız geri alırız dediler. Bende sözünüz benim için yeterli alıyorum dedim. Onlarda böyle bir şey olursa ve değişim yapmazsak forumlarda bizi şikayet edebilirsiniz dediler.
    Neyse saat geldi. Montajını yaptım, gittim tura birlikte turladığım arkadaşımda polar marka nabız ölçen saat var. Hooop bizim saat poları ölçüyor benim nabızı ölçüyor arda bir ikisini topluyor 300 nabız falan gösteriyor.
    Bende turdan sonra durumu mail ile DOĞA BİSİKLETE yazdım. Onlarda isterseniz saati alabiliriz, ama biz durumu İtalyadaki üreticiye bildirdik dediler. Bende bir çözüm olacaksa beklerim diye cevap verdim. (HATA 2)
    Üstünden 1,5 ay geçti baktım ne arayan var ne soran. Telefon açtım DOĞA BİSİKLETE durumu sordum, İtalyadan bilgi beklediklerini hala bir dönüş olmadığını söylediler bende saati iade etmek istediğimi belirttim. Bu arda konuşmalar biraz uzadı tabii ki ve DOĞA BİSİKLET göğüs bandı kullanımı ile ilgili bir sürü şeyler anlattı. Sonra çok zarar etmek istemediklerini iade almayıp yanında ek olarak bir ürün göndermek istediklerini belirttiler.
    Benim "Hayır iade etmek istiyorum" ısrarlarıma sonunda dayanamayıp peki bize ARAS Kargo ile malı gönderin daha az öderiz diye teklifte bulundular.
    Bende saati bir güzel paketledim ve gönderdim.
    Bir gün sonra DOĞA BİSİKLETTEN beni aradılar ve saati geri almıyoruz WİRELESS aktarıcısının kenarının kırık olduğunu belirttiler.
    Bende doğal olarak ürünü gönderirken böyle bir şey olmadığını ilettim. Onlarda yok kırık biz geri almıyoruz dediler.
    Neyse burada ufak tefek bir müzakerede oldu bende geri gönderin saatimi dedim sinirli bir şekilde. Başta söylediğiniz gibi sizi forumlara yazacağım dedim. Onlarda biz malımızın arkasındayız istediğinizi yapın dedi. Saatimi iade ettiler. Saatim geldi hakikaten WİRELESS aktarıcısının plastik kelepçe ile bağlanan bir oluğun kenarında kılcal bir çatlama var.
    Ben şimdi sormak istiyorum.
    Madem Distirbitörsün ve bu malı Türkiye'ye getiriyorsun ve malının arkasında olduğunu iddia ediyorsun.
    Ey Doğa Bisiklet malının arkasındaysan biz saati geri alıyoruz ancak WİRELESS aktarıcısını içinden düşeceğiz, Bu çatlak sorun değil bağlantıda olmuş olabilir, gibi önerileri biz kullanıcılara getiremez miydin? Malının arkasında olma mantığı bu mudur? Kullanıcıya baştan tamam değip sonra işine geldiği gibi mi davranmaktır.
    Ben saati paşa paşa geri aldım, tekrar montajını yaptım. Her bisiklete bindiğimde de bunlar aklıma geliyor ve Doğa Bisiklete içimden geçenleri ufak seslerle kendime dile getiriyorum.
    Yazım biraz uzun oldu kusura bakmayın.
     
    Kadir Altuntaş bunu beğendi.
  2. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kaan Bey öncelikle geçmiş olsun, canınız epeyce sıkılmışa benziyor. Konuya gelirsek; HATA 1 dediğiniz kısım bence hata değil de, risk olmuş. Fakat HATA 2 kısmı gerçekten hata. Öncelikle; mesafeli satışlarda, koşulsuz şartsız, 1 haftalık iade süreciniz var. 1 hafta içinde, zarar vermediğiniz sürece herhangi bir neden belirtmeksizin iade edebilirdiniz. Bu süreçte etmediyseniz, firmanın ürünü iade alma gibi bir zorunluluğu yok. Arıza durumunda servise gönderilir; onarım, değişim ya da ücret iadesi yapılır.

    Şimdi benim anlamadığım bir şey var; siz ürünün o kısmında sorun olmadığını mı iddia ediyorsunuz, yoksa o çatlağın sizden kaynaklı olabileceğini kabul edip, buna rağmen iade almamalarına mı kızıyorsunuz? Üründe hiçbir sorun olmasa, buna rağmen iade almasalar, işin etik tarafını konuşuruz fakat ben bu çatlak kısmını anlamadım.
     
  3. Umut SÜRÜCÜ

    Umut SÜRÜCÜ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2013
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    Bandırma
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Geçmiş olsun arkadaşım.

    İnsanın özene bözene yaptığı bu spor bu heves nedeniyle alet edavat ve gereçleriyle gönül bağı kuruyor. Bu bağ ürünün fotoğrafını gördüğümüz anda başlayıp kargoda gelirken bile oluşabiliyor. Bir hevesle montajını yapıyoruz, bir hevesle çıkıp denemek istiyoruz..
    Sorun çıktığı zaman da resmen yıkılıyoruz. Üzülüyoruz.

    Sorununu şikayetvar.com a da ilet istersen ben bugüne kadar pek sonuç alamadım ama denemekte yarar var. Aldığın ürünün garantisi vardır muhtemelen. uygun bir dilekçe ile sorununu anlatan bir şekilde iadeli taahhütlü falan tedarikçisine yollayabilirsin.
    Sonuçta yanyana olduğunda başka cihazlardan da veri alıyorsa bu bir üretim hatasıdır. Seni bağlamaz.

    Konuyla ilgili olarak yine güzel bir dilekçe ile "Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı" na başvurabilirsin. Bu şekilde bakanlığın yaptırım uygulayarak maduriyetini giderdiği bir arkadaşım var. Telefonla iletişime geçip bilgi almanı tavsiye ederim öncesinde. Yani dilekçeni göndermeden önce ilgili kişiyle telefonda görüşerek yardım iste. Dilekçeni bu kişinin dikkatine atarsın.

    Konuyla ilgili bir gelişme olursa da lütfen bizlerle de paylaş ki bilelim.

    Umarım sorununu çözeceklerdir.

    Sağlıkla ve sevgiyle kal. İyi günler.
     
  4. Umut SÜRÜCÜ

    Umut SÜRÜCÜ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2013
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    Bandırma
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Üzerindeki çatlak falan önemli değil. Ürünün çatlaktan daha önemli olarak farklı cihazlardan veri alma gibi bir sorunu varsa eğer bu bir üretim hatasıdır.
    Ürünü bundan dolayı iade etmek istiyor. Çatlağı bahane edemezler.
    Bu arızanın tamirini yapabiliyorlarsa yaparlar yapamıyorlarsa geri yollarlar.
    Yine aynı sorun çıkarsa yine tamire yollar yine yapamazlarsa yine geri yollarlar
    bu sorun 3 kere devam ederse ürünü geri almak zorundalar zaten.

    Yapılamayacak birşeyse bu sorun hiç uğraştırmadan geri almaları lazım zaten. Müşteri memnuniyeti açısından... Arada birsürü kargo git gel yapması ve bunun bile bile yapılması ayıptır.
     
  5. A.Tahsin

    A.Tahsin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2012
    Mesajlar:
    209
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Eski usul ile Görüp deneyip alınız : )
    Sigma hız göstergesi
    ve yine saatli nabız ölçer tavsiye etmek istiyorum, harika çalışıyorlar.
     
  6. ahmetcan44

    ahmetcan44 Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Şubat 2013
    Mesajlar:
    2.450
    Beğeniler:
    1.214
    Şehir:
    Sakarya
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bir şeyi gözden kaçırmışsınız. Beyefendi ürünü iade etmek istiyor. Buna alıcı karar veremez. Servis raporları karar verir. Şimdi bu ürün yapılabilecek durumdaysa, onarılabiliyorsa, firma bunu geri satılabilecek şekildeyse alacaktır mantık olarak. Yani iade konusunda ısrarcıysanız, ürünün sapasağlam verilmesi lazım. Üretim hatası olduğuna nasıl kanaat getirdiniz mesela? Getiremezsiniz, çünkü ortada herhangi bir rapor söz konusu değil. O halde ürünü göndereceksiniz ve sonucu bekleyeceksiniz.

    Benim merak ettiğim şey, çatlak meselesi. Kargoda mı olmuş? Kargoda olmuşsa bunun ispatı nerededir? O kısım muğlak.
     
  7. Kadir Altuntaş

    Kadir Altuntaş Forum Bağımlısı

    Yaş:
    55
    Kayıt:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    756
    Beğeniler:
    710
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    :( Kaan Kardeşim geçmiş olsun!.Ne diyeyim..

    Böyle satıcılar hakkında şöyle bir bilgi?.

    Nasrettin Hoca Hikayesi:

    Nasrettin Hoca önce çalı dikecek.Çalı büyüyecek,oradan geçen koyunların yünleri çalılara takılıp birikecek.Nasrettin Hoca bu yünleri toplayıp para kazanacak.Bekle babam bekle.O misal..
     
  8. Umut SÜRÜCÜ

    Umut SÜRÜCÜ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Mart 2013
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    Bandırma
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Talebini iade istiyorum şeklinde değil "ürün hatalıdır, arızalıdır tespitini yapınız" şeklinde başvurması lazım zaten. başka cihazları okuyor olması üretim hatasından başka birşey değil bence böyle bir durum olmamalı. Tabi ürün klavuzunda falan bu konuyla ilgili "başka cihazlardan etkilenebilir." şeklinde bir ibare varsa o zaman işler değişir.
     
  9. Kaan PASİN

    Kaan PASİN Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    AhmetCan bey,
    çatlak kısmı doğrudur. Ancak küçük ve kılcal bir çatlak bana kırık olarak aksettirilip iade aldınmıyor. Benim kızdığım konu malın arkasıdayız sözünün bu kadar kolay verilmesidir. Yazımda da belirttiğim gibi farklı bir çözüm önerisi yerine iade almıyoruz diyerek kolayına kaçılmasıdır. yoksa ben saati geri aldım ve şu anda kullanıyorum. Artık iade falan almalarını da istemiyorum. Benim söylemek istediğim Türkiye değil yurt dışında böyle bir konu gelişse standartlar gereği yapılacak işlemler daha farklı olacaktır.
     
  10. Kaan PASİN

    Kaan PASİN Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2013
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Umut bey ve AhmetCan bey,

    başta yaptığım hatalardan biri üründe böyle bir hata ortaya çıkarsa geri alırmısınız sözlerine güvenmem oldu.
    Çıktığında da tekrar iyi niyetle italyadan haber beklemem ve haber gelecek nasıl olsa ümidiyle ürünü kullanmak.
     
  11. Soner Kanar

    Soner Kanar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2011
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    132
    Şehir:
    İSTANBUL(Konya-Bozkır)
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kaan bey geçirmiş oldugunuz sıkıntılı durum için kendi adıma üzüntülerimi belirtmek isterim...Elektronik konusundaki engin tecrübelerimden yararlanmak isterseniz özelden irtibata geçebiliriz..Saglıcakla kalın..İyi forumlar..........
     
    Kaan PASİN bunu beğendi.