panik fren konusunda fena sayılmadığımı düşünüyorum. burada yazılanların aksine ön freni kullanırken vücudu arkaya itmek yerine öne itiyorum. bunun nedeni ise basit. çizgisel bi kuvvetle ilerlediğimiz için vücudun da çizgisel bir ivmesi var. frenle bisikleti durduğumuzda vücut bu çizgide gitmeye devam ediyor hala. ben bu kuvveti gidondan direkt ön tekere aktarıyorum. kollarım ön tekerin yere olan basma kuvvetini artıracak şekilde duruyor. yani kısacası frenaj esnasında ön tekerin üzerine binen yükü artırıyorum. ön teker üzerinde yük artığında tekerin kilitlenme eşiği doğal olarak daha yukarı çıkıyor. yani düz otururken o şekilde frene bassan teker kitlenecek ama bu pozisyonda bastığında teker hala dönmeye devam ediyor ama muazzam bir ivme ile yavaşlıyor. tabii ki frenin her noktasında farklı kuvvet uyguluyorsun. başta biraz az, ön teker üzerindeki yük artıkça frene daha sıkı basabiliyorsun. ön fren ile bu kadar büyük bir ivme ile durmak arka tarafın yalpalamasına neden oluyor onu da arka fren ile düzeltiyorsun. arka freni yavaşlamaktan ziyade bisikleti düz tutmak için kullanılıyorum.
çok çok limitte bir teknik bu bisikleti iyi tanımanız gerekiyor. çoğu zaman durduğumda arka tekerim yerden 25-30 cm kalkmış oluyor. o kadar düz bir çizgide gerçekleşiyor ki olay yere indiğinde spd ler kilitli hala bisikletin üzerinde duruyor oluyorum. 2-3 kere böyle durmak zorunda kaldım. zorunda kalmamak en iyisi ama bilmekte de fayda olduğunu düşünüyorum.
bir de olaya ne kadar hızlı tepki verirseniz kurtarma şansınız da o kadar yüksek olur. daha kısa mesafede durmayı öğrenebilirsiniz, ama dikkat en önemli teknik her zaman. dikkatli olunarak çoğu zaman daha başlamadan bitirilebiliyor bir çok kaza.