Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Amortisörüm tamir istiyor

Konu, 'Süspansiyon' kısmında kerembasaran tarafından paylaşıldı.

  1. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Herkese selamlar,

    İki hafta önce trafikte ufak çaplı bir kaza yaptım ve ön tekere gelen "gidonun döndüğü yönün zıt yönüne dönme" kuvvetinden dolayı quick release'im koptu ön tekerim sola doğru kırılarak yerinden çıktı. Kaza sonrası yaptığım incelemelerde gördüm ki ön göbeğimin ortasından geçen mil (aks mı demeliyim) yamulmuş ve fren pabuçlarım kırılmış. Neyse ki amortisöre ciddi bir hasar gelmemiş, fakat kırılan quick release amortisörün bağlantı noktalarındaki koruyucu plakaları koparmış.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Şimdi benim sorum plakayı amortisöre bağlayan bu aşırı ufak alyen vidalardan nereden bulabileceğim? İkinci sorum da kopup yarısı içeride kalan vidanın (2.resim) yerine nasıl bir tamirat yapabileceğim?

    Yardımlar için şimdiden teşekkürler umarım bu sorunu şık bir şekilde çözerim.

    Not: Bu koruyucu plakalar amortisörün magnezyumdan yapılmış kısımlarının boyasını korumak için yerleştirilmiştir. Magnezyum boyası hasar görünce çok kolay paslanıyormuş.

    Not 2: Amortisör Magura Asgard'dır. Çok memnunum kendisinden halen.
     
  2. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.120
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Sanki vidalar 3mm alyan ile çıkarmış gibi görünüyor.
     
  3. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    yok 3 değil kesinlikle. 2 bile değil. 1 ya da 1,5 herhalde. gerçekten çok ufaklar. saat tornavidası vardı bi tane onunla döndürebildim ancak.
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.282
    Beğeniler:
    9.869
    Seviye:
    Gürol Abi 3 değil de daha çok 2 alyan gibi...

    Hala vidanın içinde bir oyuk olduğuna göre oraya alyan anahtar rahatlıkla sokulabilir gibi görünüyor. Fazla zorlamadan hafif hafif çıkartılabilir. Ancak bu C biçimindeki metal parçaların yedeklerini nereden bulabilirsin onu bilmiyorum.

    Vidaların yedekleri ise çok kolay. Doğruca Karaköy'e gidiyorsun elinde bir tane yedek vida ile. İlk gördüğün "Civata, vida, somun" vs satan dükkanlardan birisine uğruyorsun. Sorduğun (veya yönlendirildiğin) ilk 3 dükkanda kesinlikle bulursun.
     
    kerembasaran bunu beğendi.
  5. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    O "C" biçimindeki parçaları eğip eski haline getirebilirim sanıyorum. Muhtemelen paslanmaz çeliktir o parçalar.

    Vida ve alyen satın alayım o zaman deneyeyim vidaların yuvaları sağlam mı. Dağılmışlarsa ya da yarıda kalan parça çıkmazsa yapıştırma gibi yöntemler kullanıcam sanırım :)
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.282
    Beğeniler:
    9.869
    Seviye:
    Santimetrekarede 200+ kg taşıyan yapıştırıcılar var. En kötü ihtimal bunu deneyebilirsin...
     
  7. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    toz boyanın üstünden yalan olur o 200kg ama vidalardan hayır gelmezse gidilecek yol odur.
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.282
    Beğeniler:
    9.869
    Seviye:
    Zaten böyle bi yapıştırıcıyı kullanmanın ilk şartı, uygulanacak sathı boya, toz, yağ ve kirden arındırmak olur :) Yapıştırma işlemi ile boyasını kaldırdığın kısmı tekrar koruma altına almış olursun.
     
  9. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.973
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    içeride kalan vidayı çıkarmanın en kolay yolunu söylim civatayı almak için gittiğin yerden 1,5 -2 mm matkap ucu al. matkapla kırılan vidanın üstünden del dikkatli ve tam ortasından yapabilirsen içerideki dişlerede zarar vermeden kırılan civatayı çıkarırsın.
     
    kerembasaran bunu beğendi.
  10. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.303
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Bu çok tehlikeli bir işlem. Bunun için torna tezgahı gerekebilir. Ayrıca titremeyen bir el şart. Mümkünse uzman birisine yaptırmakta fayda var.
     
    mtbiker bunu beğendi.
  11. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    torna degilde matkap tezgahi diyelim:) ayrıca katılıorum cok hassas çalısmak lazım aksı halde vıdayı cıkarsanda yenı vıda takma şansın kalmaz:D
     
  12. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    herkese tekrar selam,

    geçen hafta sınavlarımın bitmesi ve 1 aydır bisiklete binememiş olmamın dank etmesi ile ne yapıp ne edip amortisörün tamiratını yaptım. belki birinin ileride işine yarar diye bir kaç fotoğraf ile tamirat aşamasını aşağıda anlatıyorum.

    1. Başları kopan vidaları yuvalarından çıkarma:
    Bunun için minik bir hobi matkabı ile önce vidaların ortasına birer delik açtım. 3mm vidalar için 1mm'lik matkap ucu kullandım. Vidalar aşğıdaki şekli aldı.

    [​IMG]

    Sonra bu vidayı çıkarmak için deliğin öbür tarafından 2.5mm'lik bir matkap ucu soktum. Buradaki mantık da matkap ucunun dişlerini vida üzerindeki 1mm'lik deliğe takıp vidayı kavramak. Daha sonra matkap ucunu pense ile çevirerek vidaları çıkardım.

    2. Boyası kalkan yerler
    Bunun için plastik çelik macun diye bir şey varmış. İki tane oyun hamuru, birbirine karıştıktan 15 dakka sonra taş kesiliyorlar. Bunları karıştırıp açık yerlere sıvıyorsunuz ve kuruduktan sonra da üzerine son kat boyası. Son derece sağlam bir şekilde açıklar kapanıyor ve pas önleniyor.

    3. Plakaların imalatı
    Plakaları yapmak sandığımdan basitmiş. Usta birine sorunca plakanın pula benzerliğini farketti ve puldan kes yapalım dedi. 22mm çapında pul alıp önce onu 20mm çapa inene kadar taşladık. Sonra testere ile bir kısmını keserek çenesini oluşturduk ve matkapla deliklerini deldik, havşa açtık. Cuk diye oturdu yuvasına. Paslanmaz çelik olmadı ama sorun çıkaracağını sanmıyorum.

    4. Aşırı ufak alyen vidayı bulma
    Bunu beceremedik. O vidadan yok hiç bir yerde. Vida metrik 3 havşalı alyen vida. Onun yerine havşalı yıldız vida buldum. Kafası daha büyüktü kafasını taşladık. Yani sağ üstteki vidayı elde etmek için ortadaki vidanın başını taşlayarak sol alttaki vida haline getirdik.

    [​IMG]

    Mutlu son da şu şekilde.

    [​IMG]

    Hikayede adı geçmeyen isimsiz kahramanlara buradan teşekkürlerimi sunuyorum. Metale şekil verebilen bu özel insanların yapabildiklerinin gerçekten sınırı yok. Tabii bunda atölyenin de payı büyük. Evimin garajı olsa keşke de ben de kursam ufaktan bi atölye :) Belki bir gün. Amin.
     
  13. matrixod

    matrixod Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Ouz
    Seviye:
    Konuyu yeni gördüm o kazada amortisörün zarar görmemiş olması çok ilginç bir o kadarda şans...
    Çok çok geçmiş olsun sorunu halledebilmiş olmana sevindim.
     
    kerembasaran bunu beğendi.
  14. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    işte buna alman mühendisliği diyorlar soğuk insanlar ama yaptıkları işleri profesyönel yapıyorlar ömürlük kulanılan mekanik konusunda ve bir çok konuda

    saygılar