Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

amortisörlü maşadan düz maşaya geçiş?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında tolga koc tarafından paylaşıldı.

  1. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    ciddi bi kg avantajı sağlıycak ve bozuk yollarda sarsıntı yorucak elbet bunun yanında merak ettiğim bisikletin kontrolunde nasıl bir etkisi olucagı on tarafta 2 3 kg gibi bi hafiflemeden sonra.

    mtb kullanıyorum ama uzun kamplı turlar yapıyorum ve cogunlukla girdiğm en kotu arazı city bikeların dahi rahatça gireceği turden olunca ve yolculuklarımın cogunda maşamın kilitli olması benim gözümde lüzumsuz bir parça haline getirdi. düz bir maşanın kontrolde sıkıntı doğurucağını duymuştum ama eminde değilim fikirlerinzi paylaşırsanız sevinirim
     
  2. MaHMutALtunel

    MaHMutALtunel Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Güzel bir tercih ancak , ilk başlarda kısalığından dolayı oluşan BEL ağrıları yanında bileğinizde oluşan ağrı , sizi ilk başta soğutabilir. Ama gerçekden cok yüksek performans alıcağınıza emin olun. Kontrolde şöyle bir sıkıntı yaşayabilirsiniz , bir çukur , hendek vs girdiğinizde amortisörlü kadar kolay olmuyor :)
     
    Erol KOLAS ve tolga koc bunu beğendi.
  3. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bozuk yolda kaçınılmaz bi kontrol kaybı olacaktır. Birde 2-3 kg hafifleme demişsin, acaba maşan kaç kg?
     
    tolga koc bunu beğendi.
  4. MaHMutALtunel

    MaHMutALtunel Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:

    Suntour xcm 3kg500 gr şu anda bende olan bianchi maşa 650 gr ..
     
    tolga koc bunu beğendi.
  5. umutkahraman

    umutkahraman Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.352
    Beğeniler:
    1.376
    Şehir:
    İNEGÖL-BURSA
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    kasis gibi bir engelden geçerken darbeyi emecek bişi olmadığından sarsıntı hissedersin.buda bisikleti üzerinde iken seninde sarsılmana neden olur.bir engeli aşarken bisikleti hep sıkı tutman gerekir.ama düz yolda hafifleme nedeniyle avantajın olur.
     
    tolga koc ve MaHMutALtunel bunu beğendi.
  6. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    alçalma çok sorun yaratmıycaktır gdon boğazımı açılı boğazla değiştirdim uzun turlarda rahatça ayarlayabilmek için.
     
  7. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    çukurlar kasislerde kesnlikle sıkıntı yaşıycam ama genelde hep kitli pozisyonda kullandığım için şuan da aynı şeyleri yaşıyorum. hafiflemesi ön tarafın hızlı inişlerde vs gidonun aşırı hassaslaşmasını fln sağlarmı diye tereddütlerim var? aslında başından bunu belirtmeliydim :D
     
  8. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    tam emin değilim kaçkar da muhabbeti donmustu bir ara 3kg cıvarı bırseyler soylenmıstı.

    maşam Manitou Trace Platinum Air kesin ağırlık değerini bilen de varsa aydınlatır bizi
     
  9. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sonunda air olduğuna göre max. 2.5 kg olması lazım
     
    tolga koc bunu beğendi.
  10. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    agirliktan kazanciniz 1 kg civarinda olur. masaniz 3 kg nin altinda oldugu icin onu sokseniz bile 3 kg hafifletemezsiniz. bence eski, suspansiyonsuz bir bisikleti yarim saat kullanin ondan sonra karar verin. zaten kilitli kullaniyosaniz degisen bisey olmiycaktir yine ayni tepkiyi alirsiniz ama baska bisiklette denemenizi oneririm.
     
    tolga koc bunu beğendi.
  11. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    zaten ciddi bir hafifletmede olmıycaksa manası da yok
     
  12. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ciddi bi hafifleme olacağını sanmıyorum ayrıca kontrol kaybı ve kadro geometrisinde uyumsuzluk da boşuboşuna gelen dezavantajlar olacak;)
     
    tolga koc bunu beğendi.
  13. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    eevt bu bahsettiğim mevzuyu gerçekleştirmiş arkadaşlardan yorum bekliyorum ?
     
  14. ramon71

    ramon71 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ben bir süre önce Trek 3900'ün amortisörlü maşasını çıkartarak düz maşa taktım.

    Üzerinden çıkan yaklaşık 2,3 kilo idi.Takılan rijit maşa ise 650 gr civarındaydı.

    Yaklaşık 1,6 kilo bir fark oldu.Tabi bisikletinizdeki amortisörün ağırlığı önemli.

    Elde edilen hafiflik küçümsenmeyecek oranda bence.Oturma pozisyonu biraz daha öne eğik oluyor doğal olarak ama asvalt yoğun kullanım için bu bir artı bence.

    Yolun titreşimi daha fazla hissediliyor ancak ciddi bir rahatsızlık vermedi bana.

    Ben 1,75 lik ve 2 lik lastiklerle denedim.Şehiriçi ve stabilize yollarda rahatlıkla kullanılabilir.

    Yine de zevkler ve renkler durumu tabi:)
     
    tolga koc bunu beğendi.
  15. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    2.5kg civarı benimde maşam ortalama aynı değerlerde bir hafifleme olucak bende de. asfaltta eevt one egık durmak ruzgar ı kırıcagından da dıger bır artı

    yakın zamanda dönüşümü yapıcam bende teşekkürler başlığa yazan herkese
     
  16. Batuhan Kalkan

    Batuhan Kalkan Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2009
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Dönüşümü yaptıktan sonra edindiğiniz izlenimleri paylaşırsanız çok sevinirim. Bende böyle bir dönüşüm düşünüyorum, artılarını tahmin edebiliyorum ama oluşabilecek eksileri bir de kullanandan dinlemeyi isterim.
     
  17. HoPe

    HoPe Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Ocak 2010
    Mesajlar:
    151
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Çok yakın bir arkadaşımla denedik bunu. xcm maşadan el yapımı düz maşaya geçti tabiki bisiklet kontrolü xcm de daha iyiydi. arkadaşım yollarda kullandığı için daha iyi oldu onun için fakat eğimli veya dağ gibi alanlarda kullanırsanız düz maşa hem kullanımda çok sorun yaratır , hemde bisikletinize zarar gelme olasılıgı düz maşada daha yüksektir.
     
    tolga koc bunu beğendi.
  18. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ben de ağır antrenman ve tur mtb'mde sabit maşa var. Genelde çelik bir sabit maşa 700-900 gr gelebilir, bu da ortalama bir amortisör maşaya göre en az 1 kg bir avantaj, ve sadece bir parçadan 1 kg hafiflemek çok iyi bir puan.
    Kullanımda: Yokuş çıkmak çok rahatlayacak ve zevkli hale gelecek, kontrol iyileşecek ve kıvraklık manevra kabiliyeti artacak, bence şehiriçi, tur hatta hafif arazi koşullarında çok gerekli, zevkli ve kullanışlı bir seçenek sabit maşa.
     
  19. tolga koc

    tolga koc Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2009
    Mesajlar:
    355
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    kadıköy
    Seviye:
    br profosyonelden de onay çıktığına göre değişim zamanıdır :)

    yorumlarını yazan herkese çok teşekkürler
     
  20. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    hangi model-marka maşa kullandınız?