Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

amortisör kilitleme

Konu, 'Süspansiyon' kısmında ApQ tarafından paylaşıldı.

  1. ApQ

    ApQ Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    39
    Şehir:
    istanbul-çapa
    Seviye:
    merhaba ben suntour xc60 amortisör kullanıyorum ve benim amortisörümde kilitleme özelliği yok yalnız bunu çok merak ediyorum bir amortisörü kilitlemenin faydaları nelerdir ne zaman kilitlemek gerekir yani bu özellik çok mu önemlidir?
     
  2. wolverinewashere

    wolverinewashere Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2006
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    144
    Seviye:
    Önde bulunan amortisör normal şartlarda siz bozuk arazide giderken
    bisikletinize ve dolayısıylada özellikle elinize ve bieklerinize etkiyen titreşim
    ve darbeleri azaltmaya yarar. bununla beraber sizin pedal çevirirken harcadığınız enerjini küçük bir kısmınıda emip yola aktarmanıza engel olur.
    Ön amortisörün kilitlenmesi düz zeminlerde ve özelliklede yokuş yukarı çıkarken çok ciddi bir performans artışı sağlar. Hızlanmanızı arttırır.
     
  3. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Asfalt yollarda, zemini çok pürüzlü olmayan toprak yollarda, özellikle yokuş çıkarken amortisörün kilitlenmesi harcadığınız enerjinin boşa gitmesini engeller...
     
  4. Atahan Akıllı

    Atahan Akıllı Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.081
    Beğeniler:
    682
    Şehir:
    Antalya merkez-Karabük safranbolu
    Seviye:
    abilerin güzel açıklamış. düz yolda giderken amortisörün yaylanırsa seni enerjinden ve hızından eder. kilitli amortisör kullanırsan faydasını çok görürsün. suntour XCM lockout öneririm.
     
  5. sniper

    sniper Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Mart 2007
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    585
    Şehir:
    denizli
    Seviye:
    birde yokuş yukarı (arazi nasıl olursa olsun) kilit açık olunca bisikletin önü sürekli yukarıya kalma eğilimi oluyor.... :) tek teker üstünde gitmek istersen güzel bi yöntem aslında... :):)
    amosörümn sertlik ayarıyla dengeleyebilirsin....
     
  6. kcuk_

    kcuk_ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Şubat 2007
    Mesajlar:
    722
    Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Plovdiv(filibe
    Seviye:
    pek bir zararının olacagını dusunmuyorum,ben her yokus cıkısımda hızımda hic bir yavaslama olmadan kitlemekteyim (ozellikle bursa ekibini yokuslarda yakalayabilmek icin bunu yapıyorum :) )
     
    xcangel bunu beğendi.
  7. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    arkadaşlar locok out özellikli maşanın yararlarını çok güzel izah etmişler. Ellerine sağlık.

    benim XCM lock out maşa fakat giderken amartisörü açabiliyorum ama giderken tekrar kiletlemek çok zor insanın parmağı acıyor. Keşke gidondan kilitleme olsaydıya neyse bunada şükür. Birde maşayı kilitlesem bile çok hafif tık tık diye kilitlenmemiş oynayan bir kısım var bu normal midir?
     
    xcangel bunu beğendi.
  8. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Evet aynı sorun bende de var ve bisikletim henüz 23 km. 'de
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Alt sınıf XCM gibi maşalarda kilitleme sitemi genelde mandalın çevrilmesiyle devreye giren ve çalışan boruların hareketini önleyen bir tqakozun araya girmesi ile oluşur... Üst modellerde ise bu yağ akışını engelleyen bir vananın kapatılması ile...

    Alt modellerde devreyen giren bu takoz (takoz kaba tabirdir mandal dil vs olabilir) maşa zorlandığında maşa borulanın çarpması ile tak tuk ses çıkarabilir bu gayet normaldir...
     
  10. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çağrı cevap güzeldi ama ne yapacağız şimdi canım sıkıldı. :( Mesela tek teker çalışması yaparkende çat çut vuruyor bu maşa
     
  11. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    maşanı daha uzun sure kullanmak ıstıorsan tekteker calısırken maşayı kitleme derim:) o ses normal hatta zamanla kitliyken cukura gırmek pürüzlü arazıde surmek yada kitliyken tek teker calısmaktan maşadakı boşluk artıp daha cok ses cıkabılır hatta maşa kitliyken 2-3 cm ıcerı gırıp cıkabılır. bence yol duz degılse ve yokus yoksa maşanızı kitlemeyın:)
     
  12. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tamam tavsiyelere kulak vereceğim. İlginize teşekkür ederim.
     
  13. castelloterminator

    castelloterminator Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2007
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aynı soruna başlık açtım ama 1 mesaj bile gelmemiş aynı maşadan bende var ve hiç kitlemiyorum sadece sertleştirip yumuşatıyorum yoksa tak tuk sesi çok rahatsız edici ve çukura girmene bile gerek kalmadan o ses çıkıyor mesela birden hızlanmaya çalışırken.
    en azından o boşluk sert olsaydı güzel olurmuş...
     
  14. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ameoba aldım maşadaki bu problem canımı sıktı. Biraz daha üst sınıf bir maşa koysalardı olmazmıydı.
     
  15. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bilmiyorum ben bisikletle kaldırımlara çıkıp iniyorum, tek teker çalışıyorum ondan oluyor galiba
     
  16. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ondandır bırde yanlıs anlamayın bende xcm kullanıyorum ama ucuz etn yahnısı durumu soz konusu bu kadar ucuz fıyata kıtlemelı sertlık ayarlı bır maşa alınca ıllakı eksı tarafı oluyo:) en ıyısı ıce dagılana kadar kullanıp daha sora daha kalıtelı bıseye gecmek arkadaslar :)en azından ben öle yapcam keyıflı surusler sessiz gurultusuz unler:D:D
     
  17. poibra

    poibra Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2007
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar "kitleme" olayı nasıl gerçekleşiyor xcm maşalarda? Bende kullanıyorum ama hiç kitlemedim aldığım gibi kullanıyorum ne zamandır. Artı ve eksi kutuplardan hangi yöne çevirirsek sertleşir veya yumuşar?
     
  18. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    maşanın sag borusunun ustunde cevırmek ıcın bı kapak var onu cevırdıgınde ordakı yeşil kısım kırmızı oluyo ve maşa kitlenıyo sertlesmesı ıse + tarafa cevırırsen sertlestıgını - de de tam tersı dıe bılıorum not:xcm maşaların hepsınde kitleme yoktur bazı modelleri kitlemesiz:)
     
  19. ehumehu

    ehumehu Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    gidondan kitleme nedir ?
     
  20. Abdullah Hakkı

    Abdullah Hakkı Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.407
    Beğeniler:
    724
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    maşadan gidona bi kol gider oradan kitlenir . budur :D