Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

amortisör bakımı?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında superonlayn tarafından paylaşıldı.

  1. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    arkadaşlar..bu amortisörlerin bakımı ve yaglaması nasıl yapılır? örnegin aliminyum zoom maşanın bakımında yaglama olayı varmıdır? birde arka normal süspansiyonun bakımı nasıl yapılır?
     
  2. ymgirgic

    ymgirgic Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2006
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Konya civarı...
    Seviye:
    valla ben de çok merak ediyorum.. Kendim zahmete girip araştırmadan önce konuya vakıf birisi şöyle güzelce açıklasa.. resimlerle falan.. ne güzel olurdu.. armut pişmiş ağzımıza düşmüş gibi olurdu. ben de beklemedeyim.. :D
     
  3. Önder Özdoğan

    Önder Özdoğan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.329
    Beğeniler:
    1.290
    Seviye:
    Bu amörsıtor ıle ılgılı bılgı ve kaynak bulmak zor yada baska bır yerden arastırma yapmak gerekıyor oda cok fazla bılgıye rastlanmıyor ıngılızcen ıyı ıse yabancı sıteler okuyarak bılgı sahıbı olursun alternatıf....;)

    Genelde kendın ılgılenmem lazım acıkcası zoom veya baska amorsıtorlerın sadece sokulup takılması degıl yağlanması ,yay gıbı teknık aksamların kontrollerı yapılması gerekıyor..:in:

    Oyuzden bılmıyorsanız fazla ellememekte yarar var.ehli kişiler yaparken ogrenmek ve sonra kendı uygulamanı yaparsan daha saglıklı olur..

    Ben gercı hıc suspansıyon bakımı yapmadım ama sizler için gorsel olarakk fotograflı ve acıklamalı bır ara, benım suspansıyon uzerınde calısma yaparım ozaman yayınlarım herkesın kaynagı olur...;)

    saygılarımla...
     
  4. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Zoom WC'yi :D bir bisikletçiye götürüp de bakımını yaptırmaya geldim deseniz gülerler. en iyisi biraz yağlayıp gerisine fazla karışmamak ve daha iyi bir amortisör için para biriktirmek.
     
  5. duyguny

    duyguny Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Mart 2005
    Mesajlar:
    596
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Bostancı
    Seviye:
    zoom zaten çalışmayan 1 yaydan oluşuyor... içinin açılabildiğini de zannetmiyorum gerçekten tayfurun dediği doğru... ben dükkan sahibi olsam dışarı atarım adamı :D walla yusufum paşa paşa yapıo bizim bakımları oldukçada iyi oluyor onun için hiç bulaşmıyorum...
     
  6. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    çalışmayan bir yaydan oluşması olayını pek anlayamadım?çalışmayan yay nasıl çalışıyor o zaman???
     
  7. by-berker

    by-berker Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2006
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    hiç çalışmıo maksat görüntü olsun diye koymuşlar o amörtsör görünümlü metal paraçalarını anladın mı?
     
  8. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    yok abicim çalışmıyo diye birşey yoktur..
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet çalışmıyo diye bişey yoktur bencede ama kötü çalışan yada sadece yaylanan bir çatal vardır...

    O amortisörlerin bakımı hayet kolaydır arkadaşlar üst taraftan vidalı kağaını açıp içini çekip çıkarabilirsiniz..Fakat içini temizlerken benzin yada tiner benzerlerini kullanmamaya dikkat edin içeri toz çamur girmesini önleyen cıntalar bozulabilir...Daha sonrada temizleyip içine birazda gres yağı sürüp kapatabilirsiniz...
     
    superonlayn ve Serkan TELYAKAR bunu beğendi.
  10. Serkan TELYAKAR

    Serkan TELYAKAR Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.177
    Beğeniler:
    1.767
    Şehir:
    İstanbul-Altunizade
    Seviye:
    Zoom'u bilmem ama Rock Shox'ın tüm detaylı ve resimli sökme takma vs.işlemleri sitesinde var.Biraz ingilizce gerektiriyor.Bnm Duke'ü sitedeki bilgilere göre söktüm temizledim gerekli contalarını değiştirdim yağladım ve taktım.Şu an ilk günkü gibi çalışıyor.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.