Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Amoeba fabrika ziyaretim.

Konu, 'Amoeba' kısmında gurol tarafından paylaşıldı.

  1. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    [​IMG]

    Arkadaşlar geçtiğimiz günlerde Amoeba'nın fabrikasını ziyaret ettim. Küçük de bir yazı yazdım. Sorular olursa buradan cevaplayabilirim.
     
  2. canyon

    canyon Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    pardon gördüm tıkladım çok güzel emeğinize salık
     
  3. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    selamlar gürol abi

    bir ufak sorum olacaktı
    dipçikleme olayını nasıl yaptıklarını merak ediyorum
    aynı tornada işlenen malzemeler gibi mi yapılıyor yoksa farklı bir metod uyguluyorlar mı..

    birde dipçiklenen boruya hydroform şeklini nasıl verdikleri ile ilgili ufak bir bilgi verebilirmisin acaba?
     
  4. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Hydroform bizim gezdiğimiz kısımda değildi ama aynen şurdaki gibi: http://en.wikipedia.org/wiki/Hydroforming

    Butted olayı direk torna ile. (ben dipçiklenme diye çeviriyi tam karşılığı olarak görmüyorum)
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  5. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Ercan, görmeni isterim. Aslında Türkiye'de bisiklet üretiminin yerleşmemiş olması tamamen ilgi duymamışlıktan. Tayvandaki fabrikaları gezerken bir çoğunda "yahu bu tezgahlardan bizim küçük sanayide var" dediğim oldu. Kısacası özenerek kullandığımız tüm ürünleri üretecek gerek hammadde gerek tezgahlar ülkemizde var.
     
    sonEr´´, skyline_gt ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  6. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Abicim vallahi helal olsun. Tebrik ederim. Benim merak ettiğim kadroya o boyamayı nasıl yapıyorlar,
     
  7. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gürol abi haklısın aslında
    Ülkemizde de üretim yapabilmek mümkün ama nedense kimse bu işe yoğunlaşmıyor...

    metalurji yada makina gibi bir bölümde okusam hiç düşünmeden girmeyi isterdim bu sektöre (üretim)
    Sonucunda birçok açı ve kalınlık bağlantı yerleri kalıplaşmış düzeye geldi
    Geometri de sorun çıkmaz diye düşünüyorum ama

    Bu işe girmeyi düşünecek kişilerin tek düşündüğü nokta bence aluminyum
    6000 - 7000 serisi farklı çapdaki boruları nasıl temin edecekleri ve gaz altı kaynak işçiliğini yapabilecek bir kişinin ihtiyacı

    tabi bunlar benim düşüncelerim...

    Keşke tüm aşamaları ile bir kadro ülkemizde üretilse...

    Cevabın için teşekkür ederim abi

    İyi günler
     
  8. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Gerçekten de Amoeba markası fiyat performans oranı oldukça iyi olan hafif ve sağlam parçalar üretiyor ben de çok beğenerek kullanıyorum Amoeba ürünlerini, yazı için de teşekkürler Gürol...
     
  9. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Geometri olayı sorunsuz halledilir. 2008 Sedonaların çizimlerini ben yaptım (hoş benim autocad çizimlerini kullanmak yerine yeniden çizdiler, malum çince tanımlamalar yapıyorlar), kadroları Axman yapacak. Tayvanda iken Axmanın fabrikasında da bir kaç gün çalıştık. Autocad'ci (ingilizce bilmeyen) bir arkadaşa kağıt üzerinde olayımızı anlattık. Gitti 15 dakika sonra çizdi geldi. Hataları düzelttik, şimdi örnekler üretiliyor.

    Malzeme konusunun sorun olacağını zannetmiyorum. Bisiklet için olmasa da özellikle oto yan sanayide bu metallerin hepsi kullanılıyor. Eminim kolayca bulunur. Hydroforming için elbette makinası lazım. Bisiklete özel (yada boru şekillendirme için) bir makina Türkiyede var mı bilemiyorum. Kolayca ithal edilebilir.

    Ben üretmenin zor olacağını düşünmüyorum. Asıl problem pazarlamada. İyi ürün yapabilmek başka iş, onu marka haline getirip satabilmek bambaşka.
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  10. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Amoeba'nın sahibi daha önce Merida'da çalışmış bir mühendis. Tam bir mühendis, bizi şortuyla karşıladı. Elektronik bir tartısı var, herşeyi tartıp duruyor.

    Tahmin ediyordum ama gidince gözlerimle görmüş oldum. Her model mutlaka testten geçip sertifika alıyor. Kendi fabrikalarının içinde test makinaları var. Her tip ürüne kabul görmüş method ile test ediyorlar. Mesela kadro için pedal yükü binme testi var vs.vs..

    Kumlamadan sonra anodized boya uyguluyorlar. Ve logolar lazer ile yazılıyor Amoebaların üzerine.

    Amoeba'nın dışında gezdiğimiz diğer fabrikalarda da teknolojik olarak hoşuma giden makinalar vardı. Mesela Suntour'da maşaların magnezyum alt bacaklarının yapılışını izledik. Enjeksiyon makinası ile kaba haliyle alt bacak basılıyor. Sonra dışı temizleniyor. Paralel basan torna ile iki bacağın içine delik açılıyor. vs... Çok güzel sistemler. Ayrıca başka bir markanın montajından sonra testini izledik. Ürünler gerçekten zor testlerden geçiyor.

    Merida'da robot kaynak sistemini keyifle izledim. Ne yazıkki fotograf çekmemize izin vermediler. Başka büyük bir markanın kadrolarını kaynaklıyorlardı. Çok güzel bir boya atölyeleri var. Dev yedek parça depoları var.
     
  11. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bildiğimiz boya sistemi, üstüne vernik.

    Önce boyanıyor, eğer tek renk ise kolay, çift ise maskelenip ikinci renk atılıyor. Sonra ıslak (su bazlı) stickerlar elle yerleştiriliyor. Üzerine mat/parlak vernik atılıyor.
     
    soneryen bunu beğendi.
  12. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    [​IMG][​IMG]

    Axman karbon kadroların son temizliği ve vernik atılışı. Bu arada Tayvanlı amcalar biz Türklerle epey benzerlik gösteriyor. Vernik atan amcanın kullanması gereken gözlük ve maske kenarda asılı.
     
    yighitjan ve soneryen bunu beğendi.
  13. A.Bülent Yamaner

    A.Bülent Yamaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Şubat 2005
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Gürol bey, bisiklet literatüründe sık rastladığımız bazı kavramlara açıklık getiren
    bilgi paylaşımınız için çok teşekkürler.
    yukardaki mesajınızda yer alan butted olayının daha hafif daha rijit
    malzeme elde etmek için yapıldığını biliyorum, lakin yapılma şeklini biraz daha
    detaylı açıklayabilirseniz memnun olacağım.
    selamlar.

    A.Bülent Yamaner
     
  14. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bülent bey, taşıma hesabında malzeme üzerindeki yük hesaplanır. Bu yük malzemenin her noktasında aynı değildir. Bağlantı noktasına (kaynak yerleri) yaklaştıkça çekme yada basma kuvvetinin yanısıra kesme kuvvetleri de hesaba girer ve yük artar. İşte bundandır ki borunun ortasında daha ince, kenarlarında daha kalın metale ihtiyaç olur. Geleneksel üretimde boru her noktasında aynı kalınlıktadır. Oysa orta kısımda o kalınlığa gerek yoktur. Orta kısım inceltilerek borunun aynı taşımaya sahip olduğu halde hafiflemesi sağlanır.

    Tek kalınlıkta ise butted değildir (yanılmıyorsam plain-gauge gibi bir ismi var)
    Ortada ki kısım inceltilmiş ise double butted.
    Ortadaki kısım incelmiş ve başlangıç ve bitiş farklı kalınlıkta ise triple butted deniyor.

    Mesela triple butted bir kadro alt borusu, orta göbek kısmında 1.4mm, suluk kafesi kısmında 1.2mm ve direksiyona doğru 1.6mm kalınlıkta üretilebiliyor.

    Teoride, aynı ağırlıktaki triple butted kadronun, butted olmaya göre daha sağlam olduğunu. Aynı sağlamlıktaki iki kadronun ise butted olanın haff olduğunu söyleyebiliriz.
     
  15. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Farklı bir biçim ama benzer şekilde kemerli yapılarda orta kısım aynı mantıkla incedir/inceltilmiştir.
     
  16. A.Bülent Yamaner

    A.Bülent Yamaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Şubat 2005
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Gürol bey açıklamalarınız için çok teşekkürler.
    Mesajınızda yer alan aynı boru üzerinde 1.2 - 1.4 - 1.6 mm. kalınlığın nasıl elde edilebildiğinide (önceki mesajınızda tornada demişsiniz.) açıklayabilirseniz sanırım bu konuyla ilgili bilinmesi gereken herşey özet olarak ortaya çıkmış olacak.
     
  17. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bülent bey, butted işlemi bir kaç yöntemle yapılabiliyor. Bunun gözümle gördüğüm gidonlara (ve dairesel tüm borulara) uygulanması otomatik yada yarı otomatik torna ile. Fuarda gördüğümüz BMW bisiketin kadrosu CNC ile işlenmekteymiş. Hydroform olanlar ise boru halinde iken butted yapılıp sonradan şekillendiriliyor. MEridada iken gördüğüm dörtgen kesitli kadro iki U şeklinin karşılıklı (robot ile) kaynaklanması ile yapılıyordu. Muhtemelen onlar da U haline getirilmeden freze ile butted yapılıyordur.

    Maşaların alt bacakları, boğazlar ise kaba ve içi dolu hali ile enjeksiyon yöntemi ile yapılıyor. Sonra dış yüz çeşitli otomatik yada CNC tornalar ile düzeltiliyor. Delik yada içi boş kısımlar tornalar (komplex ise düşey işleme) ile yapılıyor.

    Bu yöntemlerin ve tezgahların hepsi bizim sanayimizde var (uzun seneler metal imalat üzerine çalışmıştım).
     
    sonEr´´ ve A.Bülent Yamaner bunu beğendi.
  18. Fatih Özgenlik

    Fatih Özgenlik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    822
    Beğeniler:
    440
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bilgiler için çok teşekkürler bir amoeba scud kullanıcısı olarak zevkle okudum..
    yalnız scud kadronun ağırlığını monitörden seçemiyorum ne yazık ki. 1490 gr. gibi görünüyor ama emin olamadım. bu konuda da bilgi verebilirseniz sevinirim...
     
  19. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    1490gr. Pivotlar ve kulak dahil, sele kelepçesi hariç.
     
  20. Ouz Deniz

    Ouz Deniz Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.815
    Beğeniler:
    1.163
    Şehir:
    İzmir-Sivas
    Seviye:
    Gürol Abi açıklamalar için çok sağol bu bilgiler bütün bisiklet kullanıcılarını aydınlatacak bilgiler olduğu için Sedona kullanıcısı olarak bende sebeplendim.