Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Amazon.com alışverişinde karttan mükerrer para çekimi

Konu, 'Alışverişle İlgili Genel Konular' kısmında Saim Deveci tarafından paylaşıldı.

  1. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Geçen hafta amazon.com'dan bullhorn gidon siparişi verdim. Alışveriş tutarı olan 106,72 TL ödemeyi sanal kartla yaptım. Alışverişten sonra birkaç gün sanal karttan amazon.com tarafından para çekilmedi. Sonrasında 30 temmuzda 106.72 TL ve yine 1 ağustosta aynı miktarda para tekrar çekildi. Bu mükerrer para çekimi ilk kez karşılaştığım bir durum. Daha önce farklı yurtdışı sitelerden alışveriş yaptım fakat bu amazon.com'dan yaptığım ilk alışverişim. Amazon.com'dan daha önce alışveriş yapmış olan arkadaşlar acaba benzer bir durumla karşılaştılar mı? Bu normal bir prosedür müdür? Sonrasında geri yatıracakları bir para çekimi midir? Amazon.com'a konu ile ilgili henüz bir şikayette bulunmadım.
     
    anti panik bunu beğendi.
  2. abzül

    abzül Yeni Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    24 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sanal kart Garanti'nin mi? Yapılan işlemin biri booking yani rezarvasyon işlemi olabilir. Normalde karttaki rezerveyi kaldırmaları gerekiyor para çekildiği zaman ancak bazen unutuyolar mı artık ne oluyosa. O da hesap kesim tarihinde otomatik olarak kalkıyor bildiğim kadarıyla. Ancak en net sonucu bankayı arayarak öğrenebilirsiniz, benimkisi sadece tahmin.
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  3. hlksnrr

    hlksnrr Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    479
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Haluk ŞENER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Biraz bekleyin çözülecektir.

    Bu sürede önce bankayla bir görüşün.
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  4. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @abzül evet sanal kart Garanti'nin. Prosedür gereği olabileceği ihtimali üzerinde duruyorum ben de şu anda ve dediğiniz gibi yapıp önce bankaya sorarsam daha iyi olacak. Teşekkürler.

    @hlksnrr evet haklısınız biraz beklemek gerek.
     
  5. hlksnrr

    hlksnrr Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    479
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Haluk ŞENER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Saim Deveci Amazon'dan sanal kart ile yapılan aşılverişlerde bu problemi yaşayan çok arkadaş var ama mağdur olmazsınız o konuda içiniz rahat olsun.

    Bankayla bir görüşme sağlamanızda fayda var ancak o konuda bir şikayet kaydı oluşturursanız süreç hızlanır bu sebeple bankanızı bir arayın.
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  6. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @hlksnrr hemen arıyorum bankayı. Teşekkürler.

    Bankayla görüştüm fakat kendileriyle ilgili bir durum olmadığı ve yapabilecekleri bir şey olmadığı söylendi. Amazon.com ile irtibata geçmem gerekiyormuş.
     
  7. Charlie

    Charlie Aktif Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    7 Haziran 2015
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Böyle durumlarda amazon-banka arası gidip gelmeler çok oluyor. Başka forumdaki birisinden hatırlıyorum, iki firma da birbirine atıyordu topu fakat sonunda parasını almıştı. Merak etmeyin amazon sizi üzmez.
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  8. hlksnrr

    hlksnrr Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    479
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Haluk ŞENER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Saim Deveci O zaman Amazon Chat'e bağlanıp durumu anlatın.

    Ama merak etmeyin Amazon mağdur etmez.
     
    Murat.Bagci ve Saim Deveci bunu beğendi.
  9. hasanalparslang

    hasanalparslang Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    16 Eylül 2015
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    210
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Alparslan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Saim Deveci hocam direk amazon live chatten durumu kibar bir şekilde anlatın, hallederler
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  10. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @hasanalparslang şu anda chat'e müşteri temsilcisinin bağlanmasını bekliyorum.
     
  11. hasanalparslang

    hasanalparslang Kıdemli Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    16 Eylül 2015
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    210
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Alparslan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Saim Deveci bunu beğendi.
  12. clubber

    clubber Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    579
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bankaya faks gönderip harcamalardan birisi için bana ait değildir "onay vermediğim bir harcamadır" şeklinde yazın. Banka müdahale eder. Bankanın size vermiş olduğu cevap normal değil. Ya derdinizi tam anlatamadınız ya da onlar anlamadı.
     
  13. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Amazon.com Live Chat'te müşteri temsilcisi ile yaptığım görüşmede temsilci bana sadece bir çekim gördüğünü söyledi. Ben kabul etmeyip mükerrer çekim olduğunu tekrarladım ve temsilci konu ile ilgili departman ile görüşebilmem için benimle iletişime geçebilecekleri bir telefon numarası istedi, numaramı verdim. Arama geldikten sonra Chat penceresini kapatmamı rica etti, tamam dedim fakat dakikalarca beklememe rağmen arama gelmedi. Sonunda temsilci bana, meşgul göründüğümü, müsait olduğum bir zamanda iletişime geçebileceklerini ifade eden bir mesajla birlikte cevap vermemi dahi beklemeden chat penceresini kapattı ve Live Chat sonlanmış oldu. Akabinde bankayı tekrar aradım, bankanın müşteri temsilcisine en son durumu özetledim ve temsilci bana, bankanın internet sitesinde 'kredi kartı harcama itirazı' diye arama yapmamı ve karşıma çıkan dilekçe formunu doldurup imzaladıktan sonra bu formu şubeye elden vermemi ya da mail yoluyla gönderebileceğimi söyledi. Şu anda bu aşamadayım. Hayırlısı..
     
  14. clubber

    clubber Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mart 2006
    Mesajlar:
    579
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ben de zaten bunu yapmanızı ifade etmiştim. Boşuna amazon temsilcileriyle görüşüp vakit kaybetmenize gerek yoktu. Sonuçta izniniz olmayan bir para çekimi yapılmış.
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  15. salih.polat

    salih.polat Piskiletçi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    25 Haziran 2016
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Salih POLAT
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    ben şurdan kendime bi rezerve alayımda sonucu izleyeyim... bu tarz konulr hep ilgi odağım olmuştur :) sonucu yazarsın inşaAllah unutmazsın
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  16. Doğancan Mavideniz

    Doğancan Mavideniz Forum Demirbaşı

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    9 Mart 2015
    Mesajlar:
    563
    Beğeniler:
    479
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Doğancan Mavideniz
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    1-2 gün içinde para size geri gelecektir, içiniz rahat olsun.
     
    Saim Deveci bunu beğendi.
  17. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @salih.polat bankanın müşteri temsilcisinin söylediğine göre 30 ila 60 gün arası bir sürede sonuçlanıyormuş. Sonucu yazarım.
     
  18. Criticalwave

    Criticalwave Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    30 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    24
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    AHMET
    Seviye:
    Amazon.com siparis anında değil kargolama anında çekim yapıyor bilginiz olsun kargolarken çekim yapmıştır. Ama bilmeden siz niye bunu çekti demiş olamazsiniz değil mi?
     
  19. hlksnrr

    hlksnrr Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2015
    Mesajlar:
    479
    Beğeniler:
    557
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Haluk ŞENER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Criticalwave Hocam problem o değil aynı tutarın karttan iki kere çekilmesi.
     
  20. Saim Deveci

    Saim Deveci Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    126
    Şehir:
    Tekirdağ
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Bankaya e-posta yoluyla yapmış olduğum karttan mükerrer para çekimi ile ilgili müracaatıma dün akşam bankadan cevap geldi. Gelen cevapta kartımdan mükerrer para çekimi olmadığı, dolayısıyla müracaat ile ilgili dosyanın kapandığı yazıyordu. Hemen bankanın müşteri hizmetlerini tekrar aradım, sırasıyla üç farklı müşteri temsilcisiyle yaptığım görüşme sonucunda, amazon.com'un kartımdan yaptığı çekimin provizyon çekimi olduğunu nihayet öğrenebildim. Bilenler mutlaka vardır fakat daha önce karşılaşmamış olanlar için, öğrendiğim kadarıyla söyleyeyim, amazon.com'un yaptığı bu mükerrer çekim gibi görünen bu provizyon çekimi ödeme ile ilgili bir güvenlik önlemiymiş. Tam olarak neye yaradığını ben de anlamadım. Bankanın müşteri temsilcisi bana firmayla iletişime geçerek bu provizyon çekiminin geri yatırılması için firmaya hatırlatmada bulunabileceğimi söyledi. Ben de Amazon.com'a tekrar Live Chat ile bağlandım, müşteri hizmetleri temsilcisine konuyu söyledim, temsilci bana çekilen provizyon tutarının 30 Eylül'de hesabıma geri yatırılacağını, endişe edilecek bir durum olmadığını, bunun normal bir prosedür olduğunu söyledi. Sonuç olarak beklemeye devam arkadaşlar :)
     
    Doğancan Mavideniz bunu beğendi.