Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Amaro Loren

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Can Teker tarafından paylaşıldı.

  1. Can Teker

    Can Teker Aktif Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Selamlar,

    Yaklaşık 9 ay süren bir serüven sonrasında kavuştuğum bisikletimin bana göre ilginç ve eğlenceli olan hikayesini hem kendi adıma kayıt altına almak, hem de okuyanlara feyz ve ilham verebileceğini düşündüğüm için anlatmak istedim. Çayınızı, kahvenizi hazırladıktan sonra okumanızı tavsiye ederim. :)

    Amaro markası ile 2014 yılı sonlarında bir forum üzerinden tanıştım. Markanın sahibi ve üreticisi, Bask Ülkesi'nin sanayi merkezi ve en kalabalık şehri olan Bilbao'da yaşayan Aimar Fraga Angoitia. Son dönemde oldukça popüler hale gelen sipariş usulü el yapımı çelik kadro yapan kişilerden sadece birisi. Kendisi bir süredir aklımda olan düşüncemi gerçekleştirmek için kendime en yakın bulduğum seçenek oldu. Nedeni ise hem bisiklet denen hepimizin sevdiği bu alet hakkındaki görüşleri hem de bu görüşlerini maddeye yansıtma şekliydi. Sade fakat göz alıcı, şeytan ayrıntıda gizlidir söyleminin hakkını veren derecede detaylı işçiliği çok ilgimi çekmişti.

    Eşimle olan pazarlıklar sonucu (heh) kadro siparişimi Ağustos 2015 gibi verdim. Siparişin ilk adımı kendi ölçülerinizi, bisiklet kullanım amacınızı ve tarzınızı açıklayan bir form doldurmak. Aimar bu form kendisine elle doldurulup posta ile gönderildiğinde çok seviniyormuş. Kendisi gerçekten çok orijinal ve ilginç bir kişilik. Hikayenin belirli bölümlerinde detaylarını da vereceğim. Ancak ben teknoloji mahkumu birisi olarak bu formu dijital olarak göndermeyi tercih ettim. :)

    Formu gönderdikten sonra ilk taslak geliyor. Ben mevcut olarak kullandığım Cannondale Supersix Evo, 58 boy olan bisikletimi baz alarak bazı değişiklikler istedim. 1 cm daha kısa bir toptube ve 1.5 cm daha uzun bir headtube ile tam istediğim geometriye kavuşuyordum. 2-3 revizyondan sonra bisikletin son hali ortaya çıktı:

    [​IMG]
    [​IMG]


    Bundan sonraki birkaç ay bekleme süreci. Bisikletin son planları onaylandıktan sonra tahmini üretim tarihi olan Ocak 2016'yı beklemek üzere sıramı aldım. Bu tür üretim yapan birçok firmada bekleme süresinin 1 yılı geçebildiğini belirtmek isterim. Aimar'ın tek başına çalıştığını ve boruların kesimi ve törpülenmesini hiçbir elektrikli alet kullanmadan tamamen elle yaptığını (!) düşünürsek beklenen süre çok iyi diyebilirim. Tabiki bu bekleme süresi boyunca kendisi her türlü sorumu ve isteğimi büyük bir sabırla ve en küçük ayrıntısına kadar cevapladı. Tüm süreç boyunca olan iletişimi tanımlamak için mükemmelden başka kelime kullanamam. Bu süre içinde karar verilen kullanılacak malzeme listesi ise şu şekilde:

    [​IMG]

    Kullanılan boruların özellikleri tamamen boy, kilo ve istediğim sürüş karakteristiğine göre belirlendi.

    Her zaman olduğu gibi bazı sorunlar nedeniyle kadronun üretimi Ocak yerine Şubat ayı sonuna doğru başladı. Üretim süreci boyunca Aimar her adımda fotoğraflar eşliğinde bilgi verdi.

    Amaro Loren, parçalardan komple bisiklete...
    [​IMG]

    Üst boru birleşim noktası. Tamamen elle eğe yardımıyla törpülenmiş. Aimar insanın mükemmel bir makine olduğuna inanıyor ve atölyesinde kaynak makinesinden başka elektrikli alet bulundurmuyor.
    [​IMG]

    Matara kafesi yuvaları brazing yöntemiyle monte ediliyor.
    [​IMG]

    Sele borusu kelepçesi de brazing yöntemi kullanılan diğer bir bölge.
    [​IMG]

    Açılar...
    [​IMG]

    Dedacciai Zero chainstayler elle törpülenmiş ve hizalanmış.
    [​IMG]

    Columbus SL seatstayler hazırlanıyor. Bisikletin bu kısmı ince borulardan olduğu zaman bana bir haller oluyor. :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dropoutlar kaynaklanmış. İnce borulardan birinde görülen çıkıntı bisiklette jant takılı değilken zinciri asmak üzere konumlandırılmış.
    [​IMG]

    Tüm borular kesilmiş, törpülenmiş ve kaynağa hazırlar. Şimdiye kadar tam 1 hafta geçti.
    [​IMG]

    Orta göbek bölgesi kaynatılmış.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Üst boru, alın borusu ve sele borusu ile buluşuyor.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arka fren bağlantı noktası da brazing tekniği kullanılan diğer bir yer. Şu ana kadar tam 16 gün geçti ve kadro hazır. Sırada boya var.
    [​IMG]

    Boya Aimar tarafından değil, aynı bölgedeki bir arkadaşı tarafından yapılıyor. Amaro mümkün olduğunca yerel kaynakları kullanmayı tercih ediyor. Bisiklette kullanılan Essax marka sele de bunlardan birisi. Bu sayede hem estetik hem de kültürel bütünlük sağlanmış oluyor. Ben de bu tarz butik işletmelerin birbirlerini desteklemesini oldukça önemli ve gerekli buluyorum.

    Sunulan renk seçenekleri aslında sınırlı. Düz siyah boya üzerine renkli simler olan bir vernik atılıyor. Hangi rengi seçtiyseniz logo da o renge boyanıyor. Ben mor tercih ettim.
    [​IMG]

    Normalde siyah görünen kadro ışık altında mor renge bürünüyor. Fotoğraftaki ağaç detayını ben istedim. Aimar artık bu şekildeki detay isteklerini uygulamadaki zorluklar nedeniyle pek kabul etmese de sağolsun beni kırmadı.
    [​IMG]

    Boya işlemi de bittikten sonra geriye bisikletin toplanması kaldı. Ben hali hazırda elimdeki jantları kullanmak istediğim için jant hariç tüm malzemeler kadro üzerine toplanacak. Bunların listesi yukarılarda mevcut. Tamamen Avrupa üreticileri tercih edildi.

    Grupset olarak Campagnolo Chorus kullandım. Amaro size seçenek olarak olarak sadece Campagnolo ve Sram markalarını sunuyor. Kimilerine anlamsız gelse de, Aimar Shimano kullanılmasını istemiyor. Buna tam bir açıklama ben de getiremeyeceğim. :) Zaten kullanmakta olduğum bisikletimde Shimano olduğu ve Campagnolo kesinlikle denemek istediğim bir marka olduğu için bunu pek de sorgulamadım açıkçası.

    Kokpit Deda bileşenlerden oluşuyor. Maşa Columbus'un karbon Fel modeli. Bisiklet bu modern aero maşa ile değişik bir görünüm kazandı. Ortaya ruhu, malzemesi ve yapısı klasik ancak oversized boruları ve karbon aero maşası ile tavırları modern bir bisiklet çıktı. Bisikletin toplanma aşamasının başlaması ile Aimar'ın her adımda gönderdiği güncellemelerden fotoğraflar eksilmeye başladı. Çünkü bisikletin ete kemiğe bürünmüş halini canlı olarak görmemi istiyordu. Asıl planım Bilbao'ya giderek Aimar ile tanışmak ve bisikleti kendim teslim almaktı fakat iş sebepli gelişmeler sonucu bu planı iptal etmek zorunda kaldım. Bu gelişme sonrasında şiddetle nefret ettiğim kargo sürecini başlatmak zorunda kaldık. Ortalama 10 gün süren beklemeden sonra ise kargo nihayet ulaştı ve bisikleti kanlı canlı görme imkanına yaklaşık 9 aylık bir bekleyişten sonra Nisan ayı ortasında kavuştum.

    Hemen ertesi gün çıktığım ilk sürüşten:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Sele vidaları iyi sıkamadığım için biraz arkaya kaymış. İlk sürüş heyecanıyla ancak sürüş sonunda farkedebildim. :)

    9 ay süren heyecanlı bekleyiş sonunda ömür boyu kullanabileceğim ve tam istediğim gibi bir bisiklet sahibi oldum. Bu süreç sonucunda sipariş üzerine yapılan ve seri üretim bisikletler hakkındaki görüşüm tamamen değişti diyebilirim. Cannondale bisikletimi sürmek içimden hiç gelmiyor. :) Elbette her şekilde ortada bir emek var fakat işin içinde tamamen el emeği, kan ve ter olunca bambaşka bir anlam kazanıyor. Eğer içinizde bu tür bir bisiklet hayali olanlarınız varsa bunu birgün mutlaka gerçekleştirmenizi tavsiye ve ümit ederim.

    Mutlaka atladığım ve kaçırdığım noktalar vardır. Bu konuda sorularınız varsa seve seve cevaplamaya çalışırım.

    Amaro ve Aimar'ın hikayesini okumak için: Amaro Bikes (İngilizce)
    Amaro Bikes websitesi: Amaro, Esse quam videri | Bicicletas fabricadas a mano en Bilbao - Bicycles handmade in Bilbao - Columbus - Dedacciai
    Amaro Flickr hesabı: Amaro Bikes (Çok güzel ve ilham verici görseller mevcut)
     
  2. taner07

    taner07 Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.453
    Beğeniler:
    5.162
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Maşallah tütütütütü :koptum::koptum:
     
    Can Teker bunu beğendi.
  3. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Gerçekten çok özel bir bisiklet olmuş güle güle kullanın.
     
    Can Teker bunu beğendi.
  4. Ömer Murat

    Ömer Murat Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2016
    Mesajlar:
    2.180
    Beğeniler:
    6.206
    Şehir:
    Antalya - İstanbul
    Seviye:
    Kıymetli oluyor bu tür bisikletler, bir meta gibi bakamıyorsun yani, her tarafında bir emek, bir dokunuş var, yapım aşamalarını okurken bile keyif alıyor insan, binmeyi tahmin edebiliyorum bile :tskler:

    Kazasız belası keyifli sürüşler, darısı bizlerin başına :harika:
     
    Can Teker bunu beğendi.
  5. Onur YCL

    Onur YCL “A bicycle ride is a flight from sadness.”

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.278
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Can Teker Tekrar tekrar okuyacağım bir konu. Her alanda özgün işlere bayılırım. Güzel günlerde kullanın. Bisikletinizin detaylı fotoğraflarını arşivlemek isterim.
     
    Can Teker bunu beğendi.
  6. Can Teker

    Can Teker Aktif Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar. Darısı başınıza.

    @Onur YCL kullandıkça ve fırsat buldukça daha fazla fotoğraf çekip burada paylaşacağım.

    [​IMG]
     
  7. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.633
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Çok güzel. Harika olmuş. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim. :)
     
    Can Teker bunu beğendi.
  8. byhsyn34

    byhsyn34 Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2015
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Hüseyin I
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    WOW ! :) Gerçekten çok hoş gözüküyor. Ağaç ayrıntısı da güzel olmuş. Sti daki iç kolların ve janttaki 24 telin 12sinin tel başlarının rengide mor olursa bence ahenk harika olur tabi bu benim görüşüm. At sizin atınız :) Ömür boyu mutlu binin
     
    Can Teker bunu beğendi.
  9. orneken

    orneken Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2015
    Mesajlar:
    160
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Engin O.
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Bisikletinizi ilk yol bisikleti fotoğrafları başlığında görmüştüm nasıl edindiğinizi soracaktım sonra aklımdan çıkmış. Bugün de konu açmışsınız çok güzel oldu. Bisiklet şahane keyifle sürün. Armasını ve rengini çok beğendim. Amara nun internet sitesi de kendine has, düşünülerek yapılmış.
     
    Can Teker bunu beğendi.
  10. Aazam

    Aazam Aazam

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    8 Ocak 2016
    Mesajlar:
    518
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aazam
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Amaro bicycle. El yapımı çok hoş olmuş, güzel günlerde binin :harika:
     
    Can Teker bunu beğendi.
  11. gmfaruk

    gmfaruk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Kasım 2013
    Mesajlar:
    888
    Beğeniler:
    774
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    ALLAH nice surusler nasip etsin.
    Cok guzel masaALLAH
     
    Can Teker bunu beğendi.
  12. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.262
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Can Teker Müthiş bir iş çıkarmışsınız. Gayretinize ve beklediginize fazlasıyla değmiş. İyi günlerde kullanın...
     
    Can Teker bunu beğendi.
  13. AbdülkadirArtan

    AbdülkadirArtan Aktif Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Şubat 2016
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    İstanbul/Bursa
    Adı:
    Abdülkadir Artan
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    İyi günlerde kullanın hayırlı uğurlu olsun. El yapımı kadroculuğun darısı benim başıma :) İnşallah bir gün ben de insanları hayalleriyle buluşturmak istiyorum.
     
    Can Teker ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  14. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Keyifle okudum, keyifle seyrettim, siz de keyifle binin. Santimlerine kadar kişiye özel yapılmış, el emeği, göz nuru.
    Ülkemizde de böylesi işleri görürüz umarım. Selamlar.
     
    Can Teker bunu beğendi.
  15. Can Teker

    Can Teker Aktif Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar.

    @AbdülkadirArtan umarım hayalinize kavuşursunuz.

    @MehmetAliB. Eğer üretim kısmını diyorsanız, benim bildiğim kadarıyla sipariş üzerine kadro yapan en az 2 kişi var.
     
    dincer_colak ve MehmetAliB. bunu beğendi.
  16. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    @Can Teker @Burçak Erbil ve @Doğukan Aksu beyleri diyorsunuz heralde. Siparişle istenilen şekilde kadro yaptıklarını tam bilmiyorum. Yaptıkları kadroları forumdan zevkle imrenerek seyrettim.:harika: Şöyle güzel bi site yapıp hem yaptıkları işleri sergileseler hem de sipariş kabul etseler biz de kişiye özel kadro yaptıklarını bilsek daha hoş olurdu.
     
    Can Teker bunu beğendi.
  17. dincer_colak

    dincer_colak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    490
    Beğeniler:
    623
    Şehir:
    KOCAELİ / GEBZE
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @Can Teker sırf sızın ıstek be olculerınızle uretılmıs enfes bır bısıklet olmus hayran kaldım
     
    Can Teker bunu beğendi.
  18. Can Teker

    Can Teker Aktif Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  19. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Takdire şayan. Yazınızı keyifle beğenerek ve imrenerek okudum. Fiyat ve ağırlık bilgisi var mı yada mümkün mü. Gerçi el emeği fiyattan ziyade sizin için manevi değeri önemli. Ağırlığını meraktan soruyorum. Böyle bir çalışmada ağırlığının ne önemi olur. Kazasız belasız bol pedallı günler dilerim
     
    Can Teker bunu beğendi.
  20. Can Teker

    Can Teker Aktif Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    1 Eylül 2013
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Ağırlık Garmin tutucusu, sensörler ve matara kafesleri dahil 8.3 kg. Toplamadan önce tek tek tartma fırsatım olmadı ancak muhtemelen kadro 1700 gr civarıdır. Maşa ise 350 gr. kesilmemiş hali. Kadro boyu ve malzemesi nedeniyle ağırlığa pek takılmıyorum ben de. Karbon bisikletim oldukça hafif komponentler kullanmama rağmen 7.15 kg geliyor. Bu bisiklet için 8.3 kg bence gayet iyi.

    Fiyat bilgisini ise kişiye özel aletler olduğu için paylaşmam pek doğru olmaz. Ancak ilk mesajda verdiğim linkte yaklaşık fiyatların mevcut olduğu bir PDF var, oradan fikir edinebilirsiniz.
     
    Cemil Dada bunu beğendi.