Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Alüminyum mu? Sağlam Çelik mi? Her Alüminyum Kadro ile Dağa Çıkılırmı

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Ali Menemen tarafından paylaşıldı.

?

Çelik mi? Alüminyum mu? Demir mi daha sağlam?

  1. Çelik

    34,1%
  2. Alüminyum

    40,9%
  3. Demir

    1,1%
  4. Alüminyum sert inişlerde güvenlidir

    14,8%
  5. Çelik sert inişlerde güvenlidir

    9,1%
  1. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Arkadaşlar aklıma bir soru takıldı alüminyu bildiğim kadarıyla çelikten daha hafif. Bisikletlerde alüminyum kadro daha çok terçih ediliyor. Fakat Alüminyum kadro sert inişlerde ve düşmelerde bir problem çıkarırmı? Yoksa çelik veya demir ondan daha mı sağlam?
     
  2. dkilly

    dkilly Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    32
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Malatya
    Seviye:
    bizim bi arkadaşta vardı bisiklet acayip ağır ya nerdeyse gitmiyor. ben alüminyum diyorum zaten bisikletim de şehir bisikleti :)
     
  3. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Duyduğuma göre alüminyum daha yumuşakmış bu nedenle sağlam olmayabilir.
     
  4. toprakec

    toprakec Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    Eskişehir/Antalya
    Seviye:
    çelik daha güvenlidir.hız yapamadığınızdn dolayı tehlike oluşmaz:D

    Bu ara alu nun yumuşak olmasının zararı varmıdır onu düşünndünüz mü? Mesela kadro zorlandı esner ve kırılmaktan kurtulur ama çelik darbeyi alır ve kırılır böylede düşünebiliriz.
     
    hogutmen bunu beğendi.
  5. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    demirin içine yüzde 2`ye kadar karbon katılması ile inanılmaz bir mukavemet, sertlik ve mekanik özellikler elde edilir ki adı artık çelik olur;)
     
    hogutmen bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Soruya soruyla karsilik vermeyi sevmesem de bazen zorunlu oluyor;

    1. Hangi celik kadro, hangi aluminyum kadro?
    2. Hangi celik alasimi, hangi aluminyum alasimi?

    Reynold'i bilen bilir, kimi alasimlari vardir ki el yakmasina ragmen mukemmel mukavemette ve bir o kadar da hafiflikte celik alasimlar uretir.
    E bir yandan da Easton gibi dunya devi firmalar var, aluminyum konusunda kendilerini asmislar.
    Hepsinden ayri kadro ureticileri var, gelistirdikleri Ar-Ge projeleri ile neredeyse sifir ek destekli, cok hafif ama bir o kadar da saglam kadrolar yapiyorlar.
     
    Burçak Erbil bunu beğendi.
  7. Emre ORAN

    Emre ORAN Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Ataşehir
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bu soru benimde aklıma takıldı acaba alüminyum atlayışlarda falan dayanmaz mı?
     
  8. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Halil Öztürke katılıyorum.Bisiklette kullanılan çeliği incelemedim ama aluminyumu az çok tanırım( uçaklarda da kullanıldığı için) Aluminyum tek başına çok yumuşak bir malzemedir şekil vermesi kolaydır.Korozyona ( paslanma) karşı çelik kadar olmasa da dayanıklıdır ve bu sektörlerde kullanılmasının en büyük nedeni hafif olmasıdır.Sağlamlık konusunada gelince söylediğim gibi tek başına kullanılacak bir metal değildir ama uygun ve kaliteli karışımlarla şu anki savaş uçakları dahil bir çok sektörün vaz geçilmezidir.O yüzden çelik mi aluminyum mudan önce hangi aluminyum alaşımı demek daha önemli diye düşünüyorum.kaliteli bir aluminyum alaşımı birçok yönden çelikten üstündür.
     
  9. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Kartal
    Seviye:
    Herkesin bildiğinin aksine çelik jantlar kapaklı olan jantlardır. Aluminyum alaşımlı jantlar ise bugünkü "Çelik jant" dediğimiz jantlardır. Yarışlarda bile hem hafif hem dayanıklı olan aluminyum alaşımlı jantlar kullanılır. Arkadaşların dediği gibi uçaklarda bile kullanılıyor.

    Bu durumda alaşımlar, bileşiklere benzer özellikte farklı maddeler oluştururlar. Bknz: lehim teli, tunç vs.
     
  10. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    salt olarak bakarsanız en sağlamı kimyasal olarak demir,kırılmaz ,yamulsada kopmaz tekrar düzeltirsin,veya heryerde kaynak yaparsın ,ama önemli olan amaç? amaca uygun düşünülüp cevaplanmalı.
     
  11. Oğuzhan k

    Oğuzhan k Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    1.441
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
  12. gokhan.gursel

    gokhan.gursel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mart 2012
    Mesajlar:
    275
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    sanılanın aksine çelik kadrolar vibrasyona karşı alüminyuma oranla daha avantajlıdır.
    çelik kadrolar olası bir kırılmada usta bir kaynakçı ile tamir edilebilir
    esas sorunun
    hangi amaçla kullanım için? hangi çelik kadro? hangi alüminyum kadro?
    belirtildikden sonra sorulması daha faydalı olur
     
  13. ozan a. kaya

    ozan a. kaya Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2013
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Burada anlatılan kadroların sağlamlığı değil kadro farklarının zamana olan etkisi. Genellikle de ağırlık etkisi alınmış. Bisikletlerdeki fark 3 -4 kg olabilir ama Sürücü + bisiklet ağırlığı olarak aldığınızda bu fark çok küçük kalıyor.
    Alüminyum ve çelik kadrolar kadro yapısı nedeniyle rijit yapılardır. Hafiflik bakımından Alüminyum öne çıksa da dayanım bakımından çeliğin malzeme özelliklerinden dolayı tartışılmaz öndedir. Burada öne çıkan malzeme kalınlığı,
    kaynak bağlantıları, işçilik, kadronun maruz kaldığı darbe kuvveti ve kuvvetin uygulandığı yerlerdir.
    Özetle sağlamlık istersek çelik kadro, hafiflik istersek alüminyum kadro tercih edilebilir.
    Bu arada Makine Yüksek Mühendisiyim. Hani az çok bilgimiz var.
     
    Murat Yüksel bunu beğendi.
  14. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    yokuş aşağı çelik bisiklet her zaman daha güvenlidir..... sebebi ağır oluşu yere basar savrulmaz.
     
  15. kalenderzade

    kalenderzade Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2013
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    GT
    Seviye:
    Merhaba bende aluminyum kadro kullanıyorum şu ana kadar bir sıkıntısı olmadı. Yokuş aşşağıda birçok kez kullandım.. Biraz hafifliğinden dolayı yalpalayabilir fakat abartılacak şekilde de yumuşak değldir.
     
  16. Tunc Gucuyener

    Tunc Gucuyener Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2013
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Anketteki soru biraz yarım kalmış gibi duruyor, öncelikle hangi tip çelik hangi tip Alüminyum. Ford mu daha hızlı Bmw mi daha hızlı gibi bir soru 300 beygir bir ford 115 beygir bmw den tabiki daha hızlı ama bmw nin 550 beygir modelleri de var.
    Şimdi kısaca özetlemek gerekirse gerekenden fazla sağlam olmasına gerek yok.
    En çok kullanılan Alüminyum tipi olan 6061 T6 yı ele alalım. 6061 0 (meşrubatlarda kullanılan Al) ın aksine T6 sertleştirilmiş bir Alüminyumdur ve çok çok dayankılıdır gereğinden fazla 42,000 psi (300 MPa) dayanıp 35,000 psi a kadar en ufak eğilme geçirip yorulma yapmaz. bu konu hakkında sayfalarca yazılabilir , inişte bu daha güvenli bu daha güvensiz diye bir tabir den çok benim işimi görürmü demek lazım.