Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Alüminyum kadro pas yapar mı?

Konu, 'Kadrolar' kısmında mertceo tarafından paylaşıldı.

  1. mertceo

    mertceo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    .
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Salcano NG650 26" V fren

    Bisikletimin özellikeri yazıldığı gibi.

    Kadro: 6061 Alüminyum Kadro
    Maşa: 6061 Alüminyum Taçlı Amortisörlü Maşa

    Kuş gibi hafif acaba pas tutar mı? Oto yıkamıca da tazikli su vursam veya ıslak bez ile silip durulasam bir sıkıntı yaratır mı?

    Alüminyumun daha doğrusu bu bisikletin pas tutma olasılığı var mıdır?

    Değerli bilgileriniz için teşekkürler şimdiden.

    Bol pedallamalar.
     
  2. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    893
    Beğeniler:
    278
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kadro pas tutmaz ama tekerlek göbeklerine tazikli su tutarsanız içeri su kaçıp sorun oluşturabilir
     
  3. yetkin yılmaz

    yetkin yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    Kadronuz paslanmaz ama diğer aksamlar olabilir.
     
  4. CenkT

    CenkT Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2013
    Mesajlar:
    43
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Çorlu
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Alüminyum pası normal metallerde olduğu renkte (koyu kahve rengi) olmaz. Alüminyum renginden biraz daha mat bir tabaka olur. Yine bu tabaka normal metaldeki gibi kolay kolay kabuk şeklinde dökülmez. Bahsi geçen ürünün boya kalitesini bilemem fakat risk almak istemiyorum diyorsan basınçlı su başlığını gövdeye 20 santimden fazla yaklaştırmamaya çalış derim. Bu durum araba boyası için de geçerlidir.
     
  5. #5
    mertceo

    mertceo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Nisan 2012
    Mesajlar:
    471
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    .
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bildiğim ve anladığım kadarıyla kadro gövdesi fırın boyayla boyanmış.
    Sanırım bez ile temizleyeceğim. Önerinizi dikkate aldım, teşekkür ediyorum. :)
     
  6. Taner Erinmez

    Taner Erinmez Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben 3 kere araba yıkamacıda bıldıgın kopuklu falan yıkattım :D ne bı pas var ne bı gobekte sorun var..Zaten bütün aksamlar ya full yaglı yada boyalı bıseye su sızdıgı yok.
     
  7. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Alüminyumun üstünde çok ince bir oksit tabakası oluşur, bu tabakada alüminyumun korunmasını sağlar; sonuç olarak kadro paslanmaz.
     
  8. berk1937

    berk1937 Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    16 Nisan 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Berk
    Bisiklet:
    Kron
    Arkadaşlar iyi günler, bisikletimde pas ve oksitlenme sıkıntısı var ağustos 2015 de alındı. 2016 kışında sadece 1 kere yağmur gördü, yağmurdan sonra temizlenmedi sadece silindi ve 2016 yazında yıkadım sadece aldım alalı. Jant tel başlarının hepsi, rotorların üstünün bir kısmı ve bisikletin çeşitli yerlerinde paslanma oldu selenin altındaki vidada bile(ne alakaysa) pasdan çok oksitlenme canımı yakıyor ön vites, arka vites, kaliper vidaları vs. gibi yerlerde oksitlenme oldu ve geçmiyecek gibi duruyor.Birkaç senelik bianchimde bile bunlar olmamıştı(Çalındı).

    Konuyu açmadan önce araştırma yaptım ama tatmin edecek metin bulamadım.Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın, eski bisiklet kullanıcısıyım bu forumu nasıl yeni fark ettim ben? :)

    Bisikletim Kron XC300 garantisi yaza kadar var git göster derseniz sirkeci yolunu tutacağım.
    Cevap verecek olanlara teşekkürler...

    Son olarak da elimde Würth Rost-off pas sökücü ve WD-40 var pas da bunlar iş görür gibi ama nasıl temizliyeceğimi bilmiyorum küçük yerlerde sıktıktan sonra bekletmek biraz sıkıntı olacak durmadığı için.

    Örnek fotoğraflar;
    Dosya_001.jpeg Dosya_002.jpeg Dosya_003.jpeg Dosya_004.jpeg Dosya_000.jpeg
     
  9. Tasogare

    Tasogare Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.150
    Beğeniler:
    2.165
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Mugen
    Seviye:
    pas yapması gayet normal, temizlemek istersen pas sökücü sıktıktan sonra wd-40 ile tam koruma sağlayabilirsin. öte yandan bisikletini her nereye koyuyorsan belli ki aşırı rutubetli, yani bu olay yediği yağmurdan temizlemeden değil koyduğun yerdeki yoğun rutubetten kaynaklanmış, dolayısıyla zaten garanti kapsamında değil. kendin çözmek zorundasın bu sorunu, bu arada tel başlarını değiştirmeni öneririm.
     
  10. berk1937

    berk1937 Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    16 Nisan 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Berk
    Bisiklet:
    Kron
    @Tasogare Oksitlenmiş ön aktarıcı için ne yapmamı önerirsiniz?
     
  11. HikmetTaha

    HikmetTaha Aktif Üye

    Yaş:
    39
    Kayıt:
    23 Ekim 2011
    Mesajlar:
    127
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İSTA NBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Birirncisi Aliminyum paslanmaz hocam eğer göbek kısmına yakın yerlerde oksitlenme görüyorsan vidaların olduğu kısımlarda v.s. o vidalar ve göbek mili v.s. onların oksitlendiğini gösterirki oksit aliminyum kadroya monte yerlerine bulaşır
    ama boyasız yerlerinde tabaka oluşur arkadaşında dediği gibi boya olayı bu tabaka oksitlenme v.s. önlemek için yapılır ve ayrıca bisikletler üzerinde kullanılan boya içerisindeki kimyasallar kadro v.s. direncini dayanıklılığınıda artırmak için özel kullanılan boyalardır . kaportacıda yapılan boya değildir içerik kimyasalları tasarlanarak boyalar üretilmektedir . Bunu netde v.s. biraz araştırırsanız ilgili bilgiler bulacaksınız
    saygılar
     
  12. venom09

    venom09 Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    24 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    237
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    denizli
    Adı:
    mustafa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    kullanılan aluminyum saf değil sanırım. magnezyum darbe emici ve silisyum sertlik katmak için.. silisyum siyah zımparada kullanılan malzeme.. aluminyum kesildiğinde parlak tabaka havayla temas eder etmez matlaşır ve oluşan katman alüminyumu korur. ama kaynak yerlerinde genelde kullanılan pirinç vb. malzemeler gövdeye göre daha dayanıksız sanırım. tabi boya en önemlisi.. boyayı kaldırırsak en dış katman devre dışı kalır ve oksitlenme en başta ek yerlerine zarar vermeye başlar.