Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

alu ve carbon kadrolar.

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Fırat Dizman tarafından paylaşıldı.

  1. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    eğer konu daha önce açıldıysa zaten yönlendirilecektir:
    alu kadrolar ile carbon kadrolar arasındaki ,bizim genel bildiğimiz dışındaki temel farklar nedir?birbirlerine karşı artı ve eksileri nelerdir.ağırlık,dayanıklılık,uzun ömürlülük,fiyat,tamir olabilme,taşıma,çarpma ve düşmelere karşı durumu,esneme ve tabi hepsini toplayınca birbirlerine karşı üstünlükleri nedir?
    tabi daha önce bir sayfada yanlış hatırlamıyorsam bülent beyin carbon kadro kazalarını içeren bir başlığı vardı,onları gördükten sonra carbon kadroları iki kez düşünmüyor değilim.konuyla ilgili araştırması ve bilgisi olanlardan fikir ve yorum bekliyorum
    saygılarımla
     
  2. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    örneğin bir alu kadro güvenliğinden ödün vermeden son nokta olarak nekadar hafifler.7005 6061 yok T serisi aralrında alışın oranı farkları var ama ne için ,sadece firmaların fark ortaya koymasımı amaç?
     
  3. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Fırat konu ile ilgiliş bayağ bir datay ister.Ama karbon kadroylşa ilgili kısaca bir açıklama var.Bende kısa iki kelime yazmak isterim.Karbon kadro her zaman seninde bildiğin gibi tercih edilen modeldir.Hafiflik,Esneklik,Kalite,Size bağlı performans vs.Bir çok alternatif sağlar.Bunun yanında görsellikde ayrı bir farkdır.Konun diğer linkide burada var.K.i.b slm lar.İyi Forumlar.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=18369
     
    Fırat Dizman bunu beğendi.
  4. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    konu başlığı için teşekkürler ,aslında benim bildiğim ,ama duymak istemediğim cevaplar,farklı birşeyler duyma ümiidim vardı .sonuç aynı : çarpma,düşmede sıkıntı,iş biraz şansa bağlı ,para kazanma politakası tabiki mevcut: çok üret,çabuk tüketki ,yenisi gelsin,ama uzun ömürlü bir kadro, tabiki şirkete prestij kazandıracak ama ya para!tabi bu bizler için geçerli,büyük kulüpler bunların dışında, tabiki herkes kendini düşünecek.biraz ağır olsun ,azda esnesin ama binerken düşme korkusu olmadan ,veya düştükten sonra yarışa devam edecekmiyim sorusu olmadan bir kadro: alu olsun.
     
  5. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bilidigim kadari ile, extralite'nin 1180g'lik alasim mtb kadrosunu ornek gosterebilirim..
    Bu rakam hala uretilmekte olan bircok karbon mtb kadrosundan hafif !
    Likteki resimleri ise saglamlik acisindan olcu almak yaniltici olur, cunku hemen hepsi kazalar sonucu olusmus hasarlar.. Yani benzer durumlarda alasim kadrolar icin de sonuc ayni olacakti. Hatta iclerinde, tasiciyi uzerinde unutulup da garaja girilmis vahim ornekler de mevcut:D
    Karbon kadrolarin, alasimlara nazaran gordugum en buyuk avantaji ise, gereken noktalarda ince ayar yapmaya izin veriyor olmasi.. Sonuc olarak da konfordan fazla odun vermeden, gucu neredeyse kayipsiz olarak aktarabilen, hafif kadrolar uretilebiliyor.
     
    Fırat Dizman ve sadana bunu beğendi.
  6. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Kendi görüşüme göre birşeyler söylemek gerekirse karbon kadrolar aluminyuma göre darbelere karşı daha kırılgandır ve içten çatlama yaptıkları için uzun süre hasarı fark edemiyorsunuz, yabancı ülkelerde ancak filmi çekilerek anlaşılıyor , ama daha esnemez ve daha hafifte olabiliyorlar iyi bir marka alınacaksa rahatlıkla karbon seçilebilir ama no namelerden falan uzak durmak gerekir, geçen bir yerde görmüştüm kırılmış bir no name karbon maşanın içinden çince gazete kağıtları çıkmıştı, herhalde kalıp için falan kullanmışlar.:D
     
  7. bianchiultra

    bianchiultra Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Siirt
    Seviye:
    sorularınızı tablo şeklınde cevaplıcak olursak ( + ve - şeklınde )
    .......................KARBON.................................ALÜMINYUM
    ağırlık ======......+............................................-
    dayanıklılık===.......-/+.........................................+
    uzun ömürlülük=karbonn kaltesne göre.....................+
    fiyat======== pahalı......................................uygun
    tamir olabilme=edılemez.....................................edilir
    taşıma====== kolaydr.............................karbona göre bıraz ağrdr
    çarpma======kırılabılır.............................kırılma bukulme ezilme
    esneme====== esneme vardr...................karbona naziren çok azdr

    iyi forumlar :in:
     
    Fırat Dizman bunu beğendi.
  8. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    bu güne kadar yapılmış, bilinen en hafif alu kadro kaç gr kadar inmiştir? bilen varmı?
     
  9. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Selam,
    6000 ile 7000 serisi al alaşımları arasında dayanım olarak fark var. 7000 serisinin dayanımı 6000 e göre daha iyi, uçaklarda falan kullanılan al alaşımı genelde 7000 serisi diye biliyorum. Sonundaki T, ısıl işlemi belirtiyor, ısıl işlemde alaşımlarda dayanımı tamamen etkileyen bir işlem. Esnemeyi, dayanımı herşeyi etkiliyor alaşımdaki. Yani aslında rekam değil olay, kaliteli karbon kadroyla no name arasındaki farkın aynısı al alaşımları için de geçerli. Genellemek istemiyorum çünkü birçok değişken var ama ben alırken 7000 serisini tercih ederdim al kadroda, 2000 serisi de çok dayanıklı diye hatırlıyorum. Yani sayı arttıkça daha dayanıklı olmuyor.
     
    Fırat Dizman bunu beğendi.
  10. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    turlarda kullanılan(france,italya vs)hep gördüklerimiz karbon ,belki bilenlere komik gelebilir,hiç araştırmadım ama daha ilgili kişiler var aramızda hiç alu kadro kullanan varmı?veya titan...
     
  11. MertSayın

    MertSayın Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    327
    Beğeniler:
    206
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    Ti kadro var mı bilmiyorum ancak Cannondale Caad serisi alu kadrolar karbona geçmeden önce kullanılıyordu diye biliyorum.
     
  12. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    sorum zaten o tt dışında ,örneğin geçtiğimiz yılı kastedmek istedim.daha öncesi tabiki.
     
  13. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Bu güzel bir soru.

    Benim Tour de France' den bildiğim kadar 1989 1994 arası ( kesin demiyorum)
    aluminium kadrolar oldukça yoğun kullanıldı. En büyük isimlerden " Michael Indurain, Marco pantani ( the Pirot) ve yüzlercesi".

    Titanium kadrolar çok az bir dönem tek tük Tour lara girdi ( Colnago Bi-Titan).
    Fakat çok az sayıda hatırlıyorum. Amerika içinde Pro peletonlarda, özellikle Criterium yarışlarında sıkça ( ve hala) kullanıldı, özellikle Serotta, Merlin.
    Benim bildiğim kadar titanium kadrolar özellikle Amerikada 1980 yıllarından beri Pro yarışlarda kullanıldı.

    Bugünün pro yarışlar için yapılan alu. kadroları ( weight weenies den bahsetmiyorum) çizgiyi 1450gr. da çekerler. Bundan hafifi yokmu var ama onlar daha çok süs bisikleti sınıfına giriyorlar.
    Bakın size birşey söyliyeyim Canondale CADD 9 kadrolar aluminium kadrolarda hala alınabilecek en iyi ( ve en hesaplı) pro kadrolardan biridir. Arkasından Pegoretti, Eddy Mercx, De Rosa, Storck vs.( eğer iki misli ödemek sıkıntı vermezse) gelebilir.
     
  14. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    cevap ve yorumlar için ayrıca teşekkür ederim.sorum şu :neden titan kadrolar bu kadar çabuk ortalıktan kaktı,tercih edilmedimi,teknik açıdan veya performanstan ,ağırlık,esneme vs sorunmu oldu,yada uzun ömürlülüğü firmaların başına dert olma gibi bir sıkıntmı yaratacaktı?
    saygılarımla
     
  15. Fırat Dizman

    Fırat Dizman Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.019
    Beğeniler:
    1.036
    Şehir:
    BABAESKİ
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    peki.. başka soru örn: lance ,contador,basso ,yu düşünün ,carbon bir kadronun esnemezlik durumu ile alu bir kadronun 40 km lik kriteryum şeklinde 5km tur dönüşlü zaman karşı bindiğini ,zaman olarak arada ne ortaya çıkacak.tabi birbirinle değilde aynı kişinin alu ve carbon olarak düşünelim.
     
  16. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Tercih edilmedi çünkü Titanium çalışması çok zor ve kaprisli bir malzeme.
    Bir diğer sebebi çok pahalı bir malzeme ve özellikle Avrupada çok çok daha pahalı. Avrupalı üretimciler bu malzeme için Amerikaya muhtaçlar.
    Titanium kadroların bir dönem moda olduğu zamanlarda İtalyan yapımcılardan
    Tommasini ve De Rosa bile kadrolarını Amerikada " Merlin" e sipariş veriyorlardı.

    Eğer üst kalite bir çelik kadro imal etmek bugün nasıl çok pahalı ve el yapımı bir proses ise, titanium kadro imali bunu bile aşıyor.

    Şöyle düşün bugünün ticari anlamda kazançlı Karbon kadroları malzeme ve imalat olarak Titanium kadro üretmekten bire bir daha kazançlı.
    Seç katalokdan modeli ver Çin deki fabrikalara sana üretsinler tanesini 300 dolara, bas üstüne adını, boyattır, pazarla 2500$.
    Yada üst düzey Monokok karbon kadro imaltçıları parayı bastırıp yaptırır 5 kalıp
    ürettirir uzakdoğuda, el yapımı falan uraşmadan pazarlarsın 3000-4000$ a.
    Arkasınada üçbeş tane rüzgar tüneli test raporu, resmi falan iş bitti.

    Kısacası Titanium kadroların hiçbirzaman ticari şansı olmadı.
    Peki diğer malzemelerle karşılaştırılırlarsa nasıllar?
    Ağırlıkları ( kabul edilir olanlar için) 1250gr. larda, yani neredeyse Aluminium kadrolardan hafifler ve daha güçlüler, uzun ömürlülükleri ise tüm kadro malzemelerinden tartışmasız uzun.
    Titanium kadroların 1000gr. a kadar inenleride var, ama şüphe götürür.

    Şunuda kabul etmek lazımki günümüzün aluminium kadro boruları muazzam gelişti, eğer titanium malzemenin pahalılığını ve çalışma zorluğunu düşünecek olursak, Aluminium ile üst düzey kadrolar
    üretmek daha mantıklı. Fakat bu tarz kadro üretimi hala "handcraft" gerektiriyorki buda günümüz dünyasında firmaları zorlar. Bu yüzden üst düzey alu. kadrolar 2500$ larda uçuyor.

    Ti. kadroları Karbon kadrolarla karşılaştırılırsa tek kayıpları 200-300 gr. daha ağır oluşları ve tabiiki +maliyet faktörü+kalifiye fabrika.

    Merlin ve Serotta nın kadrolarını bir incele, hala alınacak en muhteşem kadroları imal ediyorlar.
     
  17. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Düzeltiyorum: Merlin ve Litespeed' e sipariş veriyorlardı.
    Her iki firmada piyasaya fason imalatla başladı bu işe.
     
  18. bener kırkkavaklı

    bener kırkkavaklı Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Balıkesir
    Seviye:
    Specialized'in ürettiği M5 alışım kadrolarında günümüzdeki en iyi aluminyum kadrolardan olduğunu düşünüyorum..
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  19. Adem Gül

    Adem Gül Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Eylül 2011
    Mesajlar:
    546
    Beğeniler:
    174
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İnsanların anlamadığı birşey var. Karbon kadro tek başına bir işe yaramaz!!!! Karbon kadrolu bir bisikletin alu kadrolu bisiklete oranla aradaki farkı görmeniz için bir o kadar hafif ve pahalı donanıma sahip olmalısınız. en az 4 bin tl yi gözden çıkaracaksınız. Hobi olarak binen insanların pek tercih etmediği bir yöntem bu. Ayrıca genelde yarış amaçlı kullanılır. Bana kalırsa reklam..
     
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Karbon kadronun en büyük avantajı, üreticinin istediği yeri esnek, istediği yeri rijit yapabilme olanakları.
    Aluminyum kadro'da bunu yapmak çok daha zor, fakat karbonda karbon parçalarının kalıba koyulma şekline göre istedikleri şekilde üretebiliyorlar kadroyu.

    Bu da bize; alttan gelen darbe ve titreşimleri daha iyi emen, fakat pedala bastığımızda esnemeyen kadro olarak geri dönüyor.
    Mesela Trek Domane.
     
    Cyclist999 bunu beğendi.