Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

altus geçislerde problem

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında BurakCan tarafından paylaşıldı.

  1. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    iyi geceler,

    bugün aldığım 711 in arka vites(altus) geçişlerinde biraz problem yaşıyorum. yükseltirken genelde normal ama düşürürken arada 2şer atlıyor. örneğin 6dan 4e direk düşebiliyorum. ama 5e düşeceğimde sanki yapmak istiyor ama yapamıyor gibi... bunu nasıl ayarlayabilirim?

    şimdiden teşekkürler.
     
  2. Ufuk Şahin

    Ufuk Şahin Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Seviye:
    Ayarlarını yaptın mı? Ayrıca zincirin yağlı değilse yağlamanı tavsiye ederim çok farkediyor.
    Ayarını yapamadıysan bende dahil olmak üzere çoğu arkadaş nasıl ayar yapıldığını yazdı biraz araştır bulabilirsin. Kolay gelsin :)
     
    Ayhan_Işık bunu beğendi.
  3. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    ufuk bey teşekkür ederim. henüz ayar yapacak kadar vaktim ve bilgim olamadı. önceki kullandığımız bisikletlerden çok farklı işleyiş, bu kadar fark beklemiyordum. (onlarla nasıl tura çıktığımıza da şaşırdım)

    yağ olarak singer verimli olur mu? suya girmek gibi bir planım yok.
    telefonda olduğum için araştırmak epey zor oluyor. rica etsem link verebilir misiniz?
     
  4. Ufuk Şahin

    Ufuk Şahin Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Seviye:
    Şu an bende bulamadım ama anltayım;
    Bnmki 7li o yüzden böyle anlatıyorum birşey farketmiyor. Şimdi vitesi 7. vitese çekiyorsunuz ve 7.vitese zincir geçiyor. Burda vites telinde eğer boşluk varsa değiştirici üstündeki vidadan teli çok az geriyorsunuz sadece boşluğunu alacak şekilde. Sonra değiştiricinin üstünde iki adet vida göreceksiniz. L ve H vidaları. L vidası vitesi 1. vitese alınca ne kadar uzağa veya yakına gideceğini belirler. Eğer vidayı sıkarsanız aktarıcı 2.vitese yaklaşır. Gevşeltirseniz janta doğru yaklaşır. Bunu tam olarak 1. viteste iken en ideal olarak ayarlayın. Ayarı yaptıktan sonra 7.vitese alın. BU sefer H vidasını kullanacaksınız. Eğer bu vidayı sıkarsanız vitesi değiştirdiğinizde değiştirici daha az aşağı iner. Yani 6. vitese yaklaşır. Gevşeltirseniz daha çok aşağı iner. Bununda idealini ayaralyın.
    Örnek vercek olursak;
    Mesela şöyle bir durum olursa 2. vitesten 1. vitese geçiremiyorsanız ayar yaptıktan sonra bu L vidasını biraz daha gevşeltmeniz anlamına geliyor. Aynı şekilde 6. vitesten 7. vitese geçmiyorsa H vidasını biraz daha gevşeltmeniz gerekiyor.
    Eğer zincir 1. Viteside geçip jant ile ruble arasına giriyorsa L vidasının biraz sıkmanız gerekiyor. Eğer zincir 7. vitestende aşağı inip çatal ile ruble arasına giriyorsa H vidasını sıkmanız gerekir.
     
  5. Ufuk Şahin

    Ufuk Şahin Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Seviye:
    Yağ oalrakta Gres yağı kullanıyorum. Toz tutmuyor, etrafa sıçramıyor ve gayet iyi zinciri yağlıyor. Sıvılara Würt gibi kaliteli yğalara nazaran Gres yağı tavsiye ederim.
     
  6. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    anlatımınız için teşekkür ederim, gayet açıklayıcı oldu. sabah ilk iş deneyeceğim.

    gres yağı bildiğim kadarıyla çok toz tutuyor. yanlış biliyorsam, düzeltirseniz sevinirim.

    işyerimizde gres yağı var ama jelimsi bir kıvamda. uygulama şekli olarak bilgi verebilir misiniz?
     
  7. Ufuk Şahin

    Ufuk Şahin Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Seviye:
    Ben gres yağı kullanıyorum ama tabi bende tam olarak çok doğru mu yapıyorum bilmiyorum :) Öncelikle zinciri ve özellikle rublenin diş aralarını tel fırça ile temizliyorum.Sonra da tüm zinciri alt üst kısmını yağlıyorum. Sonra biniyorum bisiklete ön ve arka viteslerin tüm dişlilerini kullanıyorum. Yani bu sayede aynakol ve rubleyi yağlmış oluyorum. Sonra tekrar zinciri yağlıyorum ve kullanıyorum :)
     
  8. BurakCan

    BurakCan Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    174
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Istanbul/Atasehir
    Adı:
    Burak Can
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    teşekkür ederim. gresi uygulamadan farklı bir şey üzerinde toz durumunu deneyeceğim. sonucu yazarm. iyi sahurlar.
     
  9. Ufuk Şahin

    Ufuk Şahin Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Seviye:
    Teşekkür ederim sizede iyi sağurlar..
     
  10. Barış Zeren

    Barış Zeren Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Bisikletiniz hayırlı olsun.Bende 711 kullanıyorum,sorununuza çözüm olurmu bilmem ama eğer ALtus ta vites küçültecekseniz sonuna kadar basarsanız iki vites düşürüyor ama az basıp parmağınızı çekerseniz tek vites düşüyor(arka dişli için konuşuyorum).bu normal bir şey mi yoksa sorun mu bilmiyorum ama ben uzun zamandır böyle kullanıyorum ve sorun yaşamdım.
     
  11. Barış Zeren

    Barış Zeren Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Bisikletiniz hayırlı olsun.Bende 711 kullanıyorum,sorununuza çözüm olurmu bilmem ama eğer ALtus ta vites küçültecekseniz sonuna kadar basarsanız iki vites düşürüyor ama az basıp parmağınızı çekerseniz tek vites düşüyor(arka dişli için konuşuyorum).bu normal bir şey mi yoksa sorun mu bilmiyorum ama ben uzun zamandır böyle kullanıyorum ve sorun yaşamadım.