Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

altın oran aynakol

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında yaminkutlu tarafından paylaşıldı.

  1. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    İnternette gezinirken böyle birşeye rastladım.Paylaşmak istedim.Aynakolda spiral altın oran var.


    [​IMG]
     
  2. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    acaba bunun bisiklet için avantajları ne olabilir .? çünkü altın oran bir yerin bir yere göre oranının daima 1,618 i vermesidir(yanılmıyorsam)yani uzaklık, yakınlık, genişlik, darlık gibi bunların oranlarının daima 1,618 olmasıdır bunun ne gibi bi faydası olabilir ayna kola?? teşekkürler paylaşım için:winkenlux
     
  3. intikam91

    intikam91 Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    20 Nisan 2007
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Sercan A.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    havayla sürtünme yüzeyini azaltıyor olabilir
     
    felis911 bunu beğendi.
  4. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    aynakoldaki havayla sürtünme o kadar az ki!! bunun onun için yapıldığını sanmıyorum ama o da olabilir tabi çünkü bisiklette zaman çok önemli olmaya başladı yani zaman derken çok az bi zaman mili saniye gibi...
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    ÜZerindeki yazıda da belirttiği gibi aynakolun kolunun saat 12 pozisyonundayken ki dead point(ölü nokta) denen noktanın bu tasarımla yok edildiği savunulmuş.. Ancak zaten Spd pedal kullananlarda zamanla ölü nokta yok oluyor.. Bu sadece normal pedal kullananlar için geçerli olabilecek bir tasarım.. Ancak işlevselliği tartışılır.
     
  6. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet spd ile böyle şeylere gerek yok.Bana da dikkat çeksin diye yapılmış,uydurma bir Tayvan firması gibi geldi.
     
  7. bislet

    bislet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Bence ağırlık artışına neden olur.
     
  8. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Birşey daha farkettim,adamlar eski tip orta göbek uyumlu yapmışlar kolları.Şunlara bakın kare şeklindeler.Bu uyduruk birşey olduğunu niteler cinsten.
     
  9. Süleyman Uzunköprü

    Süleyman Uzunköprü Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.234
    Beğeniler:
    1.590
    Şehir:
    İstanbul-Fatih
    Seviye:
    Kilitli pedal hem daha ucuza gelir, hem çok daha faydalı. Kilitli pedalda saat 12 yönünde oluşan ölü nokta olayıda çözülmüş oluyor.
     
  10. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    en atl sağ ve sol köşedekiler yeni tip Öndercim.
     
    Önder Tarım bunu beğendi.
  11. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    arkadaşlar bence bu ne yol yarış nede mtb için özel olarak yapılmış sadece gezi amaçlı city bike ve göz alması için tasarlanmış gibi üretim yeri de taiwan galiba
     
  12. bislet

    bislet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    Tech.Türk iyi bir noktayı dile getirmişsin.
     
  13. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Momente herhangi bir etkisinin olduğunu sanmıyorum, sonuçta orta göbek merkezinden pedal merkezine olan uzaklık değişmiyor. Aynakolların şekilleri sanırım altın spiral denen şekilden esinlenerek yapılmış.
    [​IMG]

    Ben biraz sıkmasyon bir tasarım olduğunu düşünüyorum.. Ölü noktayı bu şekilde yok etmek pek mantıklı değil.. Zamanında Shimano'da elips şeklinde dişlileri olan bir aynakol üretmişti ancak tam modelini net hatırlamıyorum.. Bence o tasarım daha gerçekçiydi.. Ancak SPD'den sonra Shimanoda üretime devam etmenin mantıksız olacağına karar vermiş herhalde.. :)
     
    Hakan Yazman ve Mert Kabtan bunu beğendi.
  14. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Test Sonuçları:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Road Test:
    We asked several cyclists to proceed the actual road test since April 12, 2009.
    We will announce the newest test information continuously by anonymous way.
    The torque output increase obviously while racing on the road.
    It only took 2 hours by using power curved crank which is faster than the usually
    riding time 2.5 hours from Taoyuan to Taipei.
    It’s very easy to overtake a bike while hill climbing by pedaling hard in a very short time.
    The Revolution(s) Per Minute increases 3 RPM when climbing Tatun mountain(in Taiwan).
    The previous external bearing crank weight: 860G. The power Curved Crank Weight:
    1250G(including BB)
    The initial reflections of first week:
    The riding distance is 59.67 km back and force from Sanchih to Wanli and the total riding
    time is 2.13 hours.
    The torque output is obviously enlarged when riding.
    The average speed is increased 20km per hour to 27 km. by fixed distance test
    The Revolution(s) Per Minute increases from 90 RPM to 95 RPM.
    The curved crank’s side stiffness is excellent when curving in high speed. The other
    crank is soft.
    It’s very smooth to change speed by using hard anodizing chainrings.
    The average revolution(s) per minute increases from 63 RPM to 85 RPM when hill
    climbing(101 County Road, From Tamsui to Sanjhih).

    Not: Bu yol testi verileri bana hiç inandırıcı gelmedi açıkcası ancak test verileri gayet inandırıcı..
     
    yaminkutlu ve Ozan Güven bunu beğendi.
  15. funq

    funq Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    kayda değer bir etki yaratacağını düşünmüyorum birkaç milimlik artı momentten :)
     
  16. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Okurken yıkıldım resmen :D Teste falan boşa bakmayın arkadaşlar,aynakolun görsellikten başka her iddiası yalan. Bu tip bağlantılar mühendislikte "two force member" olarak nitelendirilir(türkçesini bilmiyorum malesef) ve bu bağlantılarda yalnızca kuvvetin verildiği nokta (pedal) ve kuvvetin iletileceği nokta (göbek merkezi) arasındaki uzaklık önemlidir. Aradaki parça her ne şekle sahip olursa olsun;ister düz ister spiral her ne şekilde olursa olsun rijitlikten başka pedal çevirimine hiçbir katkısı yok. Moment değişmiyor ve üst ölü noktada bacağınızın kırılması için her zamanki gibi normalden fazla güç vermeniz gerekiyor. Bunu önlemek için birşey yapılmadı mı;elbette yapıldı. Shimano zamanında yumurta şekilli elips dişlere sahip aynakollar üretti. Bu dişler alışılmışın dışında oval değil de elipslerdi. Dişler krank kolu üst ölü noktada iken en küçük;üst ölü noktadan 90derece ilerde en büyük olacak şekilde elips yapıdalardı. Bu vites oranının yani arka tekere iletilen momentin sürekli değişken olmasını sağlıyordu. Üst ölü noktada iken pedal hafifliyor üst ölü noktadan uzaklaştıkça sertleşiyor ve tekrar hafifliyor,sertleşiyor şeklinde devam ediyor. Yani 1 turda vites oranı 4 defa değişiyor. Bu sistem sizin pedal üst ölü noktada iken gereksiz fazla güç vermenizin önüne geçiyordu. Çünkü bildiğiniz üzere üst ölü noktada bacağımızın kırılması için normalden fazla güç vermeniz gerekir. Shimano mühendisleri bu gücün % kaç fazla oranda olduğunu ölçüp elipsin de şeklini ona göre düzenlemişler. Bu sistemden vazgeçilmesinin birçok nedeni olabilir,hatta bu sistemi menisküse yol açtığını bile işitmiştim.
     
    bisikletcanavari, Bozcan ve d.berkay bunu beğendi.
  17. Veli Bahtiyar

    Veli Bahtiyar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    305
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çirkin görünüyor. İyi birşey olsaydı, aynısını Shimano kesin yapardı. Bunlar devamlı araştırılıyordur.
     
  18. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Kesinlikle katılıyorum. Muhendislik acısından bakarsanız tam bir fiyasko. O kolun seklini nasıl yaparsanız yapın hiçbirşey değişmez. Tek bir ölçüt vardır oda orta göbeklen pedal göbeği arasındaki mesafe. Bu mesafe değişmedikce ne yaparsanız yapın bir fark yaratmaz.
     
  19. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Bana göre o tasarım tek bir işe yarayabilir. O da pedala uygulanan güç yönünde aynakolun esnemezliğin arttırılması. Eğer bi işe yarıyorsa bu işe yarar, gerisi boş :) Ölü nokta meselesi ise lisede öğretilen ''Basit makinalar prensibi''ne göre mümkün değil ;)
     
  20. yusuf yuce

    yusuf yuce Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sadece görüntü amaçlı yapılmış bir aynakol bence