Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

alivio ön aktarıcı plakaya sürtünme

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında enginunal tarafından paylaşıldı.

  1. enginunal

    enginunal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,
    Yeni bisikletim Kron XC 1000 aktarım sistemi shimano alivio bazı sorularım olacak.
    Zincir öndeki orta dişlideyken arka 1. ve 9. dişlilere geçirdiğimde ön aktarıcının plakalarına sürtünüyor.
    Bu normal midir?

    Bildiğim kadarıyla ön orta dişlideyken arka tüm dişlileri sorunsuz kullanabilmek lazım. Zincir geçiyor onda sorun yok fakat ön aktarıcının aktarım plakasına sürtünüyor.

    Bir de bazı dişlilerde çıt çıt diye bir ses geliyor bu nedendir sanki zincir dişliye tam geçmiyor veya aktarıcı tam konumlanmıyor mudur? Yorumlarınız bekliyorum.
     
  2. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Merhaba, öncelikle yeni bisikletin hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    Ön dişlideki zincirin konumuyla alakalı bir durum yaşadığın. Yani sürtmesi, ses çıkarması, geçmemesi vs. normal. Uygun vites aralıklarda kullanırsan sürtme vs olmayacaktır. Hem de bu sürtmelerin yaptığı aşınmayı da önlemiş olursun.
     
    sakir yetisen bunu beğendi.
  3. enginunal

    enginunal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ön orta dişlide olan bir zincirin arka dişlideki konuma göre sürtünmesi normaldir o zaman. İyi dileklerin için teşekkür ederim.
     
  4. sakir yetisen

    sakir yetisen Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Ön içteki en küçük dişlideyken, arkadaki büyük dişlileri kullanılır.
    Ön orta dişliye gelince,arkada orta boy dişlilerde gezinir zincir.
    Ön dışdaki büyük dişlideyse, arkada en küçük dişlilede olmalı.
    Diger bir tanımla;zincir önde DIŞ(büyük dişlide)tarafta ise arkada DIŞ(en küçüklerde)tarafta olmalı
    zincir önde İÇ(küçük dişli)tarafta ise arkada İÇ (en büyüklerde) tarafta olmalı
    ÇAPRAZ OLMAMALI
     
    enginunal ve Ahsen Okyay bunu beğendi.
  5. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    sizinki hatali kullanim.basitce zincir asla capraz durumda olmucak.zincirin ön aktarıcı ve arka aktarıcıda düzgün sekilde ip gibi hizalanmasina dikkat et.yanlissa cıt cıt ses gelir.sonucta arka aktarıcı+zincir deforme olur.yokuslarda pedal sert durumdayken sakın pedala abanıp vites degistirmeyin.gecmezse arka tekeri kaldirip gecirin.ilk ön aktarıcı kücük disliye sonra arka aktarıcının pedalin sertligine gore gecirin.1-2-3- e gecirecem diye matematiksel hesap yapmaya gerek yok.bunu zamanla hissedersiniz.pedal sertligi ihtiyac olani dile getirir .ön aktarıcı kucuk disli konumdayken arka aktarıcı kücük dislide olmucak.zaten capraz oluyor.görsel olarak zaten kendini belli eder.hayirli olsun güzel seçim.hafif saglam kadro ve compenant.
     
    enginunal bunu beğendi.
  6. enginunal

    enginunal Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2012
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar dediklerinize dikkat edeceğim. Eskiden bu tip şeylere dikkat etmeden sürerdik bisikleti ama şimdi bu konularda bilgili arkadaşların sayesinde hem aktarım sisteminin ömrüne hem zincirin ömrüne katkı sağlamış olacağız.