Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Aliminyum bisiklete karbon jant

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Muhammed Selim Dursun tarafından paylaşıldı.

  1. Muhammed Selim Dursun

    Muhammed Selim Dursun Kıdemli Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Aliminyum bisiklete karbon jant alma ne kadar mantıklıdır? :)
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Çok da mantıksız değil.
     
  3. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.632
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Merhaba. Ağırlık kaybını maksimuma getirmek için gereken neyse yapılabilir. Uyumsuzluk söz konusu değil..
     
    Muhammed Selim Dursun bunu beğendi.
  4. Muhammed Selim Dursun

    Muhammed Selim Dursun Kıdemli Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:


    Teşekkürler
     
    SerkanH bunu beğendi.
  5. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Altı kaval üstü şeşhane (Şişhane) olur. :)
     
  6. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hangi aluminyum jantla hangi karbon jant ? Yüksek seviyede bir çoğu 1600 gram cıvarında.Örneğin ultegra 6800 jant setiniz varsa 1640 gr.Bunu daha hafif karbon bir jant setiyle değiştirmek isterseniz örneğin Mavic Cosmic CXR 1645 gr.fiyat da 2500 usd cıvarı.Karbon jat seçiminin hafiflikten öte sebepleri vardır.Esnemezlik ve rüzgar direnci gibi.O sebeple seçim çok mantıklı olmaz.

    Olumlu bakan arkadaşlar jant setleri üzerinden somut örnekler verirlerse sanırım daha açıklayıcı olur.
     
  7. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Burda hazır takılmışı var:
    Specialized Bicycle Components

    Sıradan bir aluminyum kadroya karbon jant takmak pek mantıklı değil, ama en üst seviye aluminyum kadrolar orta seviye karbonlardan aşağı değiller. Amacınız kısıtlı bir bütçe ile en yüksek performanslı bisikleti toplamak ise aluminyum kadro, karbon jant gayet mantık bir tercih olabilir.
     
    yucel gulesenoglu bunu beğendi.
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Aynı ağrılıkta, çok daha rijit ve daha aerodinamik bir jant seti olacak. Tırmanıştan ödün vermeden, diğer alanları geliştirmiş olacak kısacası.
    Jant seti, kadrodan çok çok daha fazla etkiliyor sürüşü.
     
  9. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Murat kardeşim.Genel olarak rastladığım her türlü yorumunu özel olarak okurum.Ancak bu yoruma pek katılamayacağım.Açıkcası, örneğin caad 10 kadroya nasıl kısıtlı bütceyle hangi karbon jant takılır ve bu jant kullanıcı için nasıl bir fark yaratır merak ediyorum.O sebeple örnek verilirse ben de öğrenmek isterim.

    Yabancı kaynaklı sayısız karbon jant vs aluminum jant kıyaslaması okudum.Hemen tamamı ağırlıktan çok ivmelenme,rüzgar direnci dolayısıyla aerodinamik ile ilgiliydi.Özellikle de belli bir hızın üzerine çıkmadan bu farkları hissetmenin çok da mümkün olmadığı da görüşler arasında.Pro seviyede de etap profillerine göre artı ya da eksileri var oraya girmeyelim ancak örneğini verdiğin bisiklet 8000 usd'lik bir allez.Türkiyede satılıyor olsa muhtemelen 7500 euro falan olurdu yani 20.000 .Ben caad dedim sen başka aluminyum kadro da diyebilirsin.

    Yani kısıtlı bir bütce ile karbon jantlı aluminyum nasıl bir bisiklet olur,görüşünü öğrenmek isterim.

    Gökhan,ben zaten seçim sebebinin ağırlıktan çok esnemezlik ve aerodinamik olduğunu yazmıştım.Alıntı yaptığın yerde de var.Anlayamadığım şey,Murat kardeşime de sorduğum,hangi aluminyum kadroya hangi karbon jant setini takacaksınız?
     
  10. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Derya Keçeci'nin yorumlarını hep sevmişimdir. Üfürükten tek bir mesajı yoktur.
     
  11. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Teşekkür ederim Ali bey,o sizin nezaketiniz.Sorum yukarıda bekliyor.Açıkcası aluminyum kadroya karbon jant,fonetik olarak "Kel başa şimşir tarak"ı çağrıştırıyor.

    Öte yandan karbon jant'ın pro ya da performansa yönelik amatör bisikletteki yerini de asla tartışmam.Zaten kimse de tartışmıyor.Konu sadece bir arkadaşımızın,sanırım bisikleti hafifletmek adına sorduğu bir soru ekseninde olduğu için ağırlık farkının olmadığını belirtmek istedim.Buna bağlı olarak karbon jant ile kazanacağınız rüzgar direncinden doğacak farkı aluminyum kadrodaki esneme alıp götürecek.Yani- bana göre- neresinden bakılırsa bakılsın mantıklı değil.
     
    sonersoner bunu beğendi.
  12. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    60mm profili olan jant ile 24mm'lik ultegraları karşılaştırmak pek doğru değil. 45-50mm'lik aluminyum jantların ağırlıkları ise 2 kilo civarında bildiğim kadarıyla. Yani aslında 300-400 gramlık bir hafifleme söz konusu.

    Yukarıda linkini vermiş olduğum Allez'nin kadro ağırlığı 1050 gram, Caad10'un boyasız versiyonu 1150 gram. Bu ağırlıklar orta seviye karbon kadrolardan çok farklı değil, bunları rijitlik bakımından da yetersiz bulana rastlamadım. Pro peletonda gördüğümüz 800 gramlık kadrolardan 300 gram civarı fazla ağırlıkları var yani, fakat bu fazladan 300 gramın performansa etkisi 300 gram daha hafif jant kadar fazla değil. Üstelik gidon, sele gibi yerlerde hafif parçalar kullanarak bisikleti gene de 6800 gramlık sınıra çekmek mümkün.

    Diyelim ki hayalimizdeki yarış bisikleti Supersix Black Inc, Zipp 303 jant, Dura-Ace Di2 grupset. Ancak buna paramız yetmiyor ve bir yerlerden kısmak gerek, en kolay vaz geçilecek şey elektronik vites sistemi. Mekanik tercih ettik ama hala bütçemiz yetmiyorsa ne yapacağız? Ultegra grup sete geçip 500€ için bisikleti 300 gram ağırlaştırmak mı mantıklı yoksa aluminyum kadroya geçip aynı ağırlık için maliyeti 1500€ düşürmek mi?
     
    Mustafa Kocabaş bunu beğendi.
  13. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    518
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Güzel ifadeler bunlar. :)
     
  14. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.816
    Beğeniler:
    4.261
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Dağılın beyler troll alarmı verildi.
     
    yucel gulesenoglu, Uğur S. ve ToffieBoi bunu beğendi.
  15. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:

    Birinci paragrafa katılıyorum.Elbette jant setini 300 gram hafifletmek, bisikletin genel ağırlığına oranla daha etkili.İkinci bölümdeki hesaba göre de aluminyum kadroya geçip maliyeti düşürmek.Ancak sorum biraz daha farklı.Hangi aluminyum kadroya hangi karbon jantı takalım ki fark yaratsın.Sözünü ettiğin 300 gram'ı kazanmak için sanırım bir 2000 usd'ı gözden çıkartmak gerekir-ki o da sözünü ettiğim ve "İyi" sınıfındaki aluminyum bir kadro için geçerli.
    Ayrıca gerçekten de ikna olmak için yazdım,değilse genel olarak peşpeşe üç mesaj yazmam.Takdir edersin ki kimse 600 gram ağırlığında aluminyum kadrolu bir bisiklet için kafa yormaz.Teoride olur ama pratikte pek de gereği yoktur,diye düşünüyorum.Etrafımda böyle bir seçim yapanı görmedim de duymadım da.Yani görüşünüze saygı duymakla birlikte,sadece kağıt üzerinde olabilecek "Mümkün" kategorisindeki bir kombinasyon için "Mantıklı" demeyi kendi adıma mantıklı bulmuyorum.

    Edit.600 nereden çıktı anlamadım 1200 gram şeklinde düzeltelim.(Kafa yormaz,gider karbon kadro alır gibi)
     
    Murat B. bunu beğendi.
  16. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    1440 gram .TBT (Ceramic Rulman) sayesinde normal rulman sistemlerine göre %74 , tork altında ise %67 kazanç sağlar. Böylece daha iyi pedallama ve akışkanlık sağlanır.Diametrik tel dizilimi sayesinde daha fazla güç ve kuvvetlilik sağlar. :alkis:Erdoğanlar Bisiklet - Token Arsenal C580A Karbon Jant Seti Yol

    hafiflikten öte sebepler:in:
     
  17. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Cem,umarım hafiflikten bahsetmediğimizi gözden kaçırmadın.Karbon jant seçiminin hafifliğin ötesinde sebepleri olduğunda mutabıkız zaten.

     
    no haşhaş no vitamin bunu beğendi.
  18. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yarışmıyorsanız, veya ciddi bir Strava takıntınız falan yoksa ben de aluminyum kadroya karbon jantı mantıklı bulmam, en başta bunu söylemem gerekirdi sanırım.

    Aslında örneği ters vermişim... Diyelim ki iyi bir aluminyum bisikletiniz var, mesela:
    CAAD10 Ultegra 3 - CAAD10 - ELITE ROAD - ROAD - BIKES - 2015

    Yarışlara katılmaya karar verdiniz, performansı arttırmak için hangi parçaları değiştirmek en mantıklısı?

    2000-3000$ verip üst seviye karbon kadro alabilirsiniz; bisikletiniz 300-400 gram hafifler, konfor ve rijitlik biraz artar.
    Aynı paraya iyi bir tubular karbon jant seti alabilirsiniz; bisikletinizin dönen kütlesi 400-500 gram hafifler, jantlarınız daha aerodinamik, akıcı ve rijit hale gelir.
    Biraz daha az bir bütçe ile Dura-Ace grup set alabilirsiniz; bisiklet 300 gram hafifler, fren ve vitesleriniz biraz daha iyi olur.
     
  19. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.912
    Seviye:
    [​IMG][​IMG][​IMG] Bu bısıklete yapıldı ise hepsıne yapılabilir herhalde :)
     
    no haşhaş no vitamin ve Murat B. bunu beğendi.
  20. Muhammed Selim Dursun

    Muhammed Selim Dursun Kıdemli Üye

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Seleyi az daha kaldırsa sele borusu çıkacak:) Arkadaşın bacak boyu uzun anlaşılan:)