Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

ALAN Fanini Record

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Doğukan Aksu tarafından paylaşıldı.

  1. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
  2. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    BÖLÜM I

    Kadro
    Üretici: Brev. Alan / for Fanini
    Menşeii: İtalya
    Materyal: Aluminum Anodized (Anotlaştırılmış Aluminyum)
    Ölçüler: 3 derece 53x53cm
    Ağırlık: 1550gr
    Renk: Anot yüzey üzerine eloksal kaplama
    BB: İtalyan 24x36

    Kısaca bilgisi olmayanlar için yüzeysel olarak bu kadrodan ve markadan bahsetmek gerekirse ALAN kadrolar adından da anlaşılabileceği gibi açılımı AL(Aluminum)AN(Anodized) şeklinde olup bilinen ve seri üretimi gerçekleştirilen ilk tamamen aluminyum materyaller üzerine inşa edilmiş kadrolardır. Alanlar aynı zamanda boruları rekorlara tamamen zıt yönde yiv paftalar ile açılan boruların rekorlara geçirilip epoksi ile sabitlenmesi ile üretildiği gibi ilk örnek oluşları sebebiyle ağırlık hesaplamalarının Alu bir bisiklet ve sıradan çelik bir bisiklet ile farklılık göstermesinden dolayı bu kadroların aşırı esnemelerinden dolayı üretim hatası olarakta bazı kaynaklarda gösterildiği gibi güvenli sürüş için 70kg ve yukarısı için kullanıma uygun olmadıklarını da söylemek gerek. Kısaca Alan kadrolar bulundukları dönem ve barındırdığı birtakım özellikleri ile farklı ve sınırlı sayıdaki üretimleri ile tamamen el işçiliğinin ürünü diyebiliriz. Tr'de bilinen 5 ALAN olduğu gibi bunlardan birisi yine bana ait olmak üzere ve diğeri de Burçak Erbil de olmak üzere aşağıdadır.

    ALAN Doğukan Aksu

    ALAN Burçak Erbil

    Diğer örneklerinden sonra gelelim elimdeki ALAN firmasının Faninin adına üretmiş olduğu kadroya ve detaylı fotograflara.


    Fotograflar özellikle temizlenmesi gerekli olan kritik noktalar baz alınarak fotograflanmıştır ki aşamalara zamanla sizde şahit olun istiyorum.
    Lafı daha fazla uzatmadan gelelim fotograflara...

    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]




     
  3. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Hastane'den çıkıyım,yorum yazacağım. Kalpten gidecektik.Bu nasıl bir konudur? :)
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  4. ozgurerdem

    ozgurerdem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    113
    Şehir:
    Eskişehir-Bolu
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Çok iyi yerlere geleceğini biliyorum. Kolay gelsin...
     
    Ömer Tuna DİKİCİ bunu beğendi.
  5. Enes Türk

    Enes Türk Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2011
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    merakla takip ediyorum, çok güzel yol gösteriyorsunuz..
     
  6. Mahmut İ.

    Mahmut İ. Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Amatör çalışmama ilham kaynağı oldun:) Sabırsızlıkla bu projenin süreç ve sonucunu bekliyorum. Şimdiden eline sağlık kolay gelsin.
     
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:


    BÖLÜM II

    Maşa
    Üretici: Brev. Alan / for Fanini, Alan, Rowona
    Menşeii: İtalya
    Materyal: Aluminum Anodized (Anotlaştırılmış Aluminyum)
    Ölçüler: 3 derece 370mm
    Ağırlık: 460gr
    Renk: Anot yüzey, Pantol kısımlar eloksal
    Headset: BSA / 1" 25,4mm



    Evet maşa klasik ALAN firmasının 80'lerden itibaren kullandığı maşa örneklerinden olup ilk üretim 72-79 yılları arasındaki gibi olmayıp kısmi taç pantollu ve 80 öncesindeki soğuk mühür yerine inline-pantograflı ALAN logosunun daha ön plana çıktığı pantollara sahip.

    Genel olarak baktığımızda her hangi bir ezilme ya da şaft kısmından eğilme olmadığı gibi furş kısmında kırılmış 2 diş(yiv) ve yine aynı noktada furş'un gelmeyeceği ama fazladan tölerans olarak bırakılmış alt kısımdaki yivlerin zamanında mengeneye sıkıştırılma esnasında zedelendiğini de fotograflardan görmek mümkün. Son olarak yüzey kısmına da değinecek olursam olması gereken Anodize yüzey malesef maşadan zamanında kazındığı gibi eloksallı pantollu kısımda hasar görmüş vaziyette olup hatta çok ufak toplu iğne başı ebadında ezilmeler de kısmi olarak mevcut.

    Özetle maşa kazasız, düzgün staylere ve şafta sahip fakat çok çok uzun bir emek ve işçilik istiyor. Fork-endlerdeki karıncalanmalar olsun, yüzeyin bozulması olsun beni epey yoracak olsa da inanın benim emeğim, maşanın eşsiz kalitesi sizi zamanla şaşırtacak diyerekten fotograflarla sizleri baş başa bırakıyorum.


    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



     
  8. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    furç takımının bsa olması sevindirici doğrusu birde aklıma takıldı maşada aynı renk mavi eloksal kalıntıları var sonradan boyası sökülmüş olabilirmi ama pantollarında ve dropta kalıntı olması şaşırtıcı biraz katalog fotoğrafı bulma şansın oldumu bu arada abi ?
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  9. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    -Sertaç Abi yorumunu bekliyorum bilesin. Özellikle sen, Aytaç Biber, Burçak Erbil, Bülent Özer, Tansu Berkay, Tolga Tuncel ve adını şuan anımsayamadığım klasik bisikletler ile ilgili tüm dostlarımın görüşlerini de özellikle beklediğimi eklemeliyim. :)

    Berkan kadroda ki ve maşadaki kısmi boya kalıntılarına gelince de pantol kısmında ve track-end kısmında yani anodize yüzeyin olmadığı bu yerlerdeki boya kalıntıları eloksal olmayacağı gibi standart bir akrilik boyadır diye düşünüyorum henüz krankın parlatılmasından detaylı bir analiz yapmadığım için de net konuşamıyorum ama teknik olarak bakıldığında izlenimlerim ve tahminim bu yönde diyebilirim.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  10. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Çemberler NOS kıvamda bulundu ve gelmesi için gün sayılıyor. :)
    Krank tarafımca hazır ediliyor, decallerin bir kısmını kendim orjinaline sadık şekilde ve aynı ebatta hazırladım. Yapamayacağım seat-tube decali ise o da yolda geliyor.
     
  11. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Mavic klasiği eşsiz çemberlerim hazır durumda ve şuan için tozdan yüzeysel arındırılıp kenarda beklemeye alındı. Buarada çemberler clincher yerine elimdeki fazlalık tubular lastikleri değerlendirmek ve biraz da daha klasik ve spesifik olması açısından tubular bir teker seti olaraktan oluşturulacak durumda.
    Lastiklerde yanakları ipekten amber renkli ve bir hayli klasik görünümde. 700x21 ölçülerinde Clement / Super Condor



    Mavic GP4 / red label *1st. gen.
    1970's early 1980's
    36 delik
    395gr/adet

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

     
  12. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    doğukan abi selam böyle güzel bir italyana fransız jant olmamış bence ama jantlar çok temiz ve güzelmiş gerçekten :)
     
    Raven_35 ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  13. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Berkan selam, haklısın gönül Campy ofmega tarzı bir çember isterdi ama burada çift olarak bulamadım. Şuan için Mavicler ile devam edeceğim ama sen de biliyorsun ki İtalyan bir çok özel klasik bisikletin çemberleri üretim aşamasından Mavic çember ile tamamlanıyordu. Argent10, Gp4, Ma40, Ma2, Mont Lery'lere bir çok İtalyan klasikte rastlamak mümkün.
    Çok iyiyse çemberde Fransıza, selede İngilize göz yumulabilir diye düşünüyorum ama yine dediğim gibi ne olacağı belli olmaz çok ağır ilerleyen bir proje olacak benim için hatta paylaşım yapmaksızın bir bisikleti daha boş zamanıma dahil edip arada Faniniden önce çıkartabilirim.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  14. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:


    Kadro kısmen maskelendi gibi, geriye şimdilik brake bridge kısmının çevresi ve maşa kaldı. Kağıt bant ile maskeleme gelişi güzel gibi gözüksede alttaki asıl ince katları gayet düzgün ve rekorlarda taşmayacak şekilde tamamlandı. Bu gece de vakit bulabilirsem maşayı halledip bayramın sonlarına doğru 1200'lük karbon zımpara ile yavaş yavaş başlayacağım.



    Lafı dolandırmadan fotograflara geçmek gerekirse;


    [​IMG]




    [​IMG]



    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    [​IMG]




    Ve diğer Alan Rowona ile beraber...

    [​IMG]
     
  15. Mansur KHASSANOV

    Mansur KHASSANOV Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Ankara, keçiören
    Seviye:
    hoş ortam =)
     
    Doğukan Aksu bunu beğendi.
  16. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Teşekkürler Mansur, bu daha duvarın bir kısmı.
     
    Mansur KHASSANOV bunu beğendi.
  17. tansu berkay

    tansu berkay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Aralık 2005
    Mesajlar:
    488
    Beğeniler:
    371
    Şehir:
    istanbul cadde bostan
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    tatilde olmam sebebi ile tam detaylara giremiyorum ama :) yine bir doğukan klasiği mütiş işcilik ile sonuç tartışmasız çok güzel çıkacaktır. bilgi ve tecrube bu işte ne kadar fark yaratabilir bir kere daha göreceğiz jant kısmı ise şu an için kanayan yaram :)
     
    Raven_35 ve Doğukan Aksu bunu beğendi.
  18. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Tansu Abi selam, öncelikle övgü dolu sözlerine teşekkür ederim. Çember bizim gibiler için gerçekten büyük sıkıntı bunu artık kabullendik. Baksanıza tubular oldu bütün setlerim. :)
    İşçilik kısmı içinde konumun takipçisi olun, fotograflar aşamaları halinde her şeyi size anlatacaktır. :) Hatta bir maşası var ki nereden nasıl başlarım daha planını yapmadım diyebilirim.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  19. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    Ve operasyon tam anlamıyla başlar...

    [​IMG]
     
  20. Taner Rona

    Taner Rona Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.161
    Beğeniler:
    679
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Takım çantası kadrodan daha değerli herhalde :) Kolay gelsin Doğu,maşayı yakından gören biri olarak işin gerçekten çok zor.
     
    Raven_35 ve Doğukan Aksu bunu beğendi.