Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Alabileceğim en zorlayıcı trainer

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Tunç Zorlu tarafından paylaşıldı.

  1. Tunç Zorlu

    Tunç Zorlu Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Düşük kadans yüksek güç antremanları yapmak için alıyorum. Çok hızlı olmak veya çok dayanaklı olmak gibi bir derdim yok. Yokuş tırmanma ve çekiş gücümü arttırmayı hedefliyorum.

    En zor seviyesinde, en yüksek viteste kullanacağım genelde. Kısa süreli ve yoğun antrenmanlar yapacağım için oldukça zorlayıcı olmalı.

    Çok gürültülü olmadığı sürece manyetik veya hidrolik rezistanslı olması benim için farketmez. Kapalı balkonda ve mat üzerinde kullanacağım için ses problem olmaz diye düşünüyorum.

    Bunun dışında aradığım ekstra bir özellik yok.

    Yurt dışından getirteceğim. Bütçem 400 lira.
     
  2. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.657
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    bu tip sürüşler dizler için zararlı diye biiyorum...

    zaten yüksek kadansla (olabildiğince yüksek, diyelim) dizlere çok yük bindirmeden pedal çevirince,
    ve yeterli antrenman yapılınca, yokuş performansı da gelişiyo zaten...


    bilemedim ben... yokuş performansını arttırayım derken dizlerinizi öldürmeyin sakın :S
     
    Mr. Potato bunu beğendi.
  3. Mr. Potato

    Mr. Potato Giggity

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Düşük kadans ve dizlere binen fazla yük zararlı. Örneğin normal bir şehir sürüşünde dakikada 50-60 en düşük çevirme hızı olmalı. 80-90 önerilen değer. Bir süre sonra zaten dizler alışıyor. Zorlamak pek iyi olmaz.
     
  4. Tunç Zorlu

    Tunç Zorlu Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2013
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    @CandanC, @Ahmet Tarık

    Ben bisiklet sürüşü konusunda tecrübeli biri değilim. Daha çok kısa mesafe koşuyla ve ağırlık kaldırmayla ilgiliyim. Haklı olabilirsiniz, aynı şeyi çok yerde daha duydum.

    Ben bu antrenmanlarımı düz yol için yarış için vs yapmayacağım. Eğer öyle bir amacım olsaydı zaten 80rpm in altına inmezdim. Benim tek amacım çok eğik yokuşlarda ekstra yükle dahi sürebilmek. Bunu yapan bir insan da normal şartlarda 80-90rpm yapamaz. Yüksek kuvvet, 40-50rpm ile kısa süreli çalışması daha doğal bence.

    Elbette birbirine faydası olacaktır ama ben bunu şuna benzetiyorum:
    Bir 800m sprint koşucusu 200m koşmakta pek iyi değildir. Çünkü 200m daha çok güç gerektirirken ve 800m daha çok dayanıklık gerektirir.
    Bu koşucu kendi koşu mesafesinde daha iyi oldukça 200 metre performansı da bir miktar gelişir. Ancak bu onu 200 metre koşucusu gibi yapmaz. Eğer 200 metreye yönelik çalışmış olsaydı kesinlikle çok daha fazla gelişme görürdü.

    200 metrede iyi olmak isteyen biri 200 metre koşarak çalışmalı ve ona yönelik ağırlık kaldırmalıdır.
    Benim gibi bir hedefi olan insan da yüksek kuvvetli, düşük kadanslı antrenman yaparsa hedefine yönelik çalışmış olur. Çünkü tırmanırken, yüksek hızla çeviremezsiniz. Çünkü tırmanırken uyguladığınız kuvvetle düz yolda giderken uyguladığınız kuvvet çok farklıdır.


    Benim hızlı pedal çevirme pratiğinden çok, güçlü pedal çevirme pratiğine ihtiyacım var. Bu ihtiyacımı karşılayabilecek de uygun fiyatlı bir alet arıyorum.

    Biri bana piyasadaki kaliteli markaları söyleyebilir mi? Özellikle benim istediğim doğrultuda, yüksek dirençli ve uygun fiyatlı ürünleri olanları.
     
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Dayanıklılık antrenmanı için düşündüğünüz yöntem çok güzel.
    30-60 kadans arası, dizlerinizin durumuna göre uzun süreli, oturarak yokuş çıkmak çok iyi.
    Bunu yaparken de nabzınızı laktat eşiğinin altında tutmanız gerekiyor.
     
    Tunç Zorlu bunu beğendi.