Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Akülü Bisiklet

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında sevdalıbulut tarafından paylaşıldı.

  1. sevdalıbulut

    sevdalıbulut Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Aydın
    Arkadaşlar merhaba,

    Ben akülü bisiklet almak / -mümkün olursa- yaptırmak istiyorum.

    Kızmadan, "Kardeşim, burası bisiklet forumu, o alet adı bisiklet olsa bile değil ki!" , "Akülü bisikletle spor mu olur?" ... demeden önce dinlerseniz memnun olacağım.

    Herşeyden önce, benim "akülü bisiklet"ten kastım "akülü motor" değil. Piyasada karıştırılıyor ve akülü motorlar, akülü bisiklet olarak geçiyor.
    Benim istediğim bildiğimiz bisikletin akülüsü, yani istediğim zaman bisiklet gibi pedalla gideceğim, istediğimde ise akü ile gideceğim. Şu sitede görünen şey gibi bir şey benim istediğim: http://www.ticaretmerkezi.com.tr/index.php?p=show&pid=13718&k_id=1

    Peki neden bu tip bir şey istiyorum?

    1. Parkyeri probleminden bıktım. İşten eve gelince arabayı parketmek / edememek öyle büyük bir problem oluyor ki, sinirlerim bozuluyor her gün.
    2. Bu durumda park yeri problemi olmayan ve beni işe götürüp getirecek bir araca ihtiyacım var. Bu araç motor olamaz. Çünkü malum apartman hayatı. Apartman girişine motor koyamam çok dar.
    3. Aynı nedenle akülü motor da alamam. Çünkü o da oldukça hacimli. Cüsseli... Beşinci katta oturuyorum; ta ordan o motoru nasıl şarz ederim?
    4. Ama bisiklet tipi olursa asansöre dikip eve çıkarabilirim.
    5. Ayrıca bisiklet tipi olmasının şu kolaylığı da var: Haftasonları, gezi ve biraz spor amaçlı da kullanabilirim bu aleti.

    Şimdi diyeceksiniz ki: "Arkadaşım, al o zaman o linkteki akülü bisikleti işte..." Alamıyorum. İnternetten satıyorlar ve hiçbir yerde bayisi yok. Yarın iki gün sonra bozulursa biryerleri -ki çalışan alet mutlaka arıza yapacaktır- yedekparçasını nereden bulacağım? Az bir para da değil. Ucuz olsa, bindiğim kar derim atarım bozulduğu yerde. Ama iyi para.

    Şimdi, eğer mümkünse sizlerden ricam:

    1. Bu tip ürünleri aranızda kullanan var mı? tavsiye eder misiniz?

    2. İnternette biryerlerde okuduğumu hatırlıyorum : Motor, akü ... gibi parçalar İstanbulda satılıyormuş. Bunları alıp bir bisiklete takarak akülü bisiklet yapmak mümkünmüş. Acaba bu konuda bilgi ve deneyimleriniz var mı?

    Paylaşır ve yardımcı olursanız memnun olacağım.

    Sevgilerimle...
     
  2. behcetatinc

    behcetatinc Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.382
    Beğeniler:
    1.386
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba,
    Lnkte gözüken, bisiklet görüntüsündeki alet maalesef sizin beklentilerinizi karşılamaz. Öncelikle çok ağır, hem dairenize çıkarırken sorun yaşarsınız, daha doğrusu yardım almadan çıkaramazsınız, yolda binmek isteseniz aküsü bittiği zaman maalesef demir yığını taşımak zorunda kalacaksınızki 14 -15 kg lık bisikletler ile bile gitmek insanı çok yoruyor, yanlış bilmiyorsam bunlar 20 kg ın çok üzerinde. Bugüne kadar gerçek manada gördüğüm tek elektrikli bisiklet Giant markasında mevcut. Şu anda linkini bulamadım ama bulursam onu da buraya ekleyeceğim. Daha detaylı bilgi için Kaçkar Bisiklet ile görüşebilirsiniz.
    www.kackarbisiklet.com
     
    kalkmazdüşmez bunu beğendi.
  3. selcuktnt

    selcuktnt Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    valla hep istemişimdir ama hiç olmadı :D neyse çift pistonlu doğal yakıtlı bacaklarım ve ben idare ediyoruz şimdilik bu arada alet baya ucuz gibi bence elle yapmak daha masraflı olur
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Konuyla alakasız bir kaç mesajı sildim arkadaşlar. Biraz daha özen lütfen ;)
     
  5. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Böyle bir aracı alırsanız, elektrik aksamları yağışlı havalarda ve ıslak ortamlarda bozulabilir. Eğer ev-iş arası düz yol yada çok az engebeliyse kesinlikle normal bisikleti tercih edin. Hem şarj etme derdiyle, hem ağırlık derdiyle uğraşmazsınız. Sabah tek ihtiyacınız güzel bir kahvaltı ve basit ısınma hareketleri. Sonrasında işinize gitmek çok zevkli ve kolay olur. Trafik sıkışıklığı sizi bağlamaz.

    Aslında bu konunun açılmasına çok sevindim çünkü sürekli artan motorlu taşıt sayısına bağlı olarak oluşan trafik derdinden bunalan bir motorlu araç sürücüsü elektrikli de olsa bisiklete terfi etmeyi düşünüyor. Bu çok büyük bir mutluluk. Darısı diğer otomobilcilerin başına..
     
  6. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Böyle bir aracı hiçbir şekilde tasvip ve tavsiye etmem, normal bisikleti dahi asansöre sokmak zor, bunla da çok daha zor olacağı aşikar, genel olarak son derece kullanışsız bir alet görünümünde, yedek parça sorunu da yaşamanız kaçınılmaz.

    Size önerim illa insan gücüyle çalışmayan bir araç istiyorsanız, bir ara piyasada olan 25-30 cc bisiklete benziyen ama benzinli araçlar olabilir, ya da mobilet, yine bildiğim kadarıyla ehliyet ve plaka vs gerekmiyor, veya ucuz bir scooter. Yine naçizane önerim yolunuzda çok fazla yokuş yoksa ucuz iyi bir bisiklet ile hem spor hem de gerçek bisiklet keyfidir..
     
  7. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hakan Yazman abinin yazdığına katılmakla beraber bende fikirlerimi beyan etmek istiyorum. Bir ara bu elektrikli bisikletleri ve elektrikli scooterları detaylı inceledik. (Abimle kendisi elektrik teknisyeni) Hatta motor fuarında detaylı bilgiler ve broşürler aldık. Sonuç olarak abimden edindiğim bilgilere göre bir tek sarjla 80 km. gider gibi fabrika verilerine aldanmayın. Bu tip araçların çok kısa zamanda akü (batarya) sorunu oluyormuş ve Aydın'da bulamayabilirsiniz, İstanbul'dan getirtmeniz gerekecek, neyseki akü yinede bulunuyormuş fakat motoru ile ilgili teknik bir problem olduğu zaman motora müdahele etmek zormuş, yedek parçası yokmuş (yedek parça sıkıntısı olmayacakmış ama şuan ne yazık ki var) motorun yenisi ile değişmesi sıfır bisikleti almak kadar maliyetli olacakmış. Bu konuda abimin yorumlarına abim olduğu için değil, elinin işini, sanatını ve pratik fikirlerini gördüğümden inanıyorum. Fren teli kopunca klemens (kabloları birbirine bağlayan plastik fakat içinde bakır sağlam bir metal malzeme olan bir parça) ile birbirine bağlayıp beni yola devam ettirmeyi akıl etti şaşırdım. Neyse konuyu saptırmadan, bu bisikletide en üst kata çıkartırken çok sorun yaşayacaksınız, sokağa bıraksanız çalarlar. Ama normal bir benzinli 100 cc'ye kadar bir scooter benzinli bir scooter tercih ederseniz. Normal hayatınızda gezi amaçlıda kullanabileceğiniz gibi sokakta bir yere bırakıp, direksiyonunu kontaktan kilitledin mi kimse dokunmuyor. Gerekirse gece evin etrafında kilitlenecek bir yer mutlaka bulunur. İlla ki spor yapmayı düşünüyorsunuz ve işyerinizin mesafesi yakınsa diğer arkadaşlarında dediği gibi normal bisiklet ile yola devam. Yada önce normal bisiklet alın ileride scooter olayına girersiniz. Aydın'a selamlar sunarım.
     
  8. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Şunun altını önemle çizeyim ki asla ama asla, günümüzde alışveriş merkezlerinde satılmaya bile başlayan ucuz motorsikletlerden sakın almayın. Kalite son derece düşük olduğundan pek çok sorun yaşanıyormuş. Fren balatası düşen bir motor olduğunu duymuştum.
     
  9. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Kesinlikle katılıyorum. Çok çabuk dağılıyorlar. Mesela bu hususta kötünün iyise olarak Kanuni'nin ürünleri bir nebze diğerlerine göre daha iyi
     
  10. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Bence bu iyi bir fikir. Hafif bir şekilde de yapılabilir. ,
    Eğer frenleme ve inişlerdeki enerji şarj etmede (şarz değil - şarj!)
    kullanılırsa ağırlığın yarattığı dezavantaj da büyük ölçüde kompanze edilmiş olur.

    Biselect markası ile elektrikli motosikletler ve bisikletler satılıyormuş.
    İncelemedim.
     
  11. ogulcan22

    ogulcan22 Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    ***********************
    busitede bulabilirsiniz



    Taşıma Kapasitesi : 100kg
    Hız : 20 - 30km/h
    Motor : 36v/250w
    Şarj ömrü : 40km
    Giriş voltaj : 110-220v
    Cıkış voltaj : 36v
    Akü : 12ah/12v/3pcs
    Şarj olma süresi : 3-10h
    Gövde/Şasi : Çelik Profil
    Diger Dış Materyal : ABS
    Fren Sistemi : Arka balatalı, ön pabuçlu
    Jant Büyüklüğü : 24 inç
    Renkler: Her renk /metalik
     
  12. Murat EVGİN

    Murat EVGİN Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Kasım 2004
    Mesajlar:
    1.015
    Beğeniler:
    1.063
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ticari site link'leri vermek yasaktır..
    Lütfen üye'ye PM (özel mesaj) yoluyla ulaşınız.
     
  13. sevdalıbulut

    sevdalıbulut Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Aydın
    Fikirlerinizi yazdığınız için teşekkür ederim.

    Öncelikle şu var ki işe bisikletle gidemem; benim için uzak bir mesafe, üstelik yukarı doğru meyilli. Dönüş çok rahat olur, ama gidişte işe vardığımda hem çok yorgun olurum hem de bünye olarak zaten çok terleyen bir insan olmam nedeniyle kan ter içinde kalmış olurum. Sağlık açısından olsun, çevreme kötü kokmak açısından olsun bu hoş bir durum olmaz. Ayrıca sağ dizimde ve kalça kemiğimde bazı problemler olması nedeniyle o mesafeyi bisikletle almam benim için fazla zorlayıcı olur.

    Bazı arkadaşlar bunun çok iyi bir fikir olduğunu yazmışlar. Aslında böyle bir araç bence de çok önemli ve gelecekte bu tip araçların hızla yaygınlaşacağını düşünüyorum. Benim çocukluğumda -35 sene öncesinden bahsediyorum- mahallemizde yarı kaçık bir adam vardı. Eski, çalıştığını hiç görmediğimiz bir Şevrole'yi bildiğimiz piknik tüpüyle çalıştırmaya çalışırdı. Her pazar, bütün gün arabanın başında birşeyler yapar, sonra aracı bize ittirdi. O zamanlar koca mahallede tek bir kişide bir otomobil vardı, bir Anadol. Otomobil yoktu ki bir aracı gazla çalıştırmak fikri olsun; çok uçuk bir fikirdi bu o zamanlar. Bugün tüpsüz araç yok neredeyse.

    Bugün, küçük büyük bütün şehirlerde bir trafik kaosu yaşanıyor. Caddeler bu kadar çok sayıda aracı kaldırmıyor. Şehirler, bu kadar çok araç için planlanmamış. Birçok evde iki otomobil var. Bu araç yoğunluğunda araba kullanmak bir problem, yukarıda yazdığım gibi park etmek ayrı bir problem.

    İşin ekonomik boyutu da var. (Ben ekonomiden anlamam ama bana kalırsa) bu araçlara bağladığımız para ölü para, yazık bu paralara. 20 milyarlık araç ve ne yapıyorum ben bu araçla: Sabah işe gidiyorum 4-5 km, akşam işten dönüyorum 4-5 km... Yılda taş çatlasa 3.000 km yol yaparım. Algısı vergisi, bakımı tamiri ayrı masraf, ayrı çile...
    Bakın biz iş yerinde 50 kişiyiz, 40'ımız özel otomobille gidip geliyoruz işe. Bir otomobil, bir kişi. Hiç de ekonomik değil.

    Bireysel ekonomiyi bırakalım, ülke ekonomisi açısından zarar, dünya açısından zarar. (Gerçi araçlar ve yakıtları üzerinden aldığı vergi bizde devlet için önemli bir gelir kaynağı ama....) araçların egzost gazları çevre için olsun, insan sağlığı için olsun büyük zararlara yol açıyor. Sonuçta telefisi mümkün olmayan büyük sorunlar ortaya çıkıyor.İnsanoğlu bu konuları birkaç senedir yeni yeni idrak etmeye başladı. Yaratılan gürültü kirliliği ve stres de cabası.

    Ortadoğuda onyıllardır dökülen kanın nedeni petrol. Bunları hepimiz biliyoruz. Bunlar ve bunlar gibi nedenlerle insanoğlu fosil yakıtlardan vazgeçip, ki zaten bir gün bitecek bu yakıtlar, elektriğe ve güneş enerjisine yönelmek zorunda. İnsanlar, enerjinin kıymetini bilmek ve temiz enerjiye yönelmek zorunda.

    Bu sorunların çözümü için böyle küçük, tek kişilik, çevre dostu bir araç mükemmel bir fikir bence. Yapılmasına gelince neden yapılamasın? Basit birşey bu. Hele bir de bir dinamo sistemiyle pedal çevirdikçe kendisini şarj edecek (şarz yazımı için özür dilerim) bir sistem kurulabilirse mükemmel birşey olur. Elektrikten, mekanikten anlayan, becerikli birisi için böyle birşey üretmek çok zor olmasa gerek. Bilmiyorum aranızda bileniniz hatırlayanınız var mı: Eskiden bazı tamirciler eski bisikletlere, yine hurdaya çıkmış eski mobiletlerin motorlarını takarlardı. Hatta benzin deposu da neden yapılırdı bu araçların biliyor musunuz? 5 litrelik yağ tenekelerinden... Bunlar, 15-20 km hızla pıt pıt pıt diye giderlerdi.. İstenirse yapılacağına inanıyorum. Hatta yakın gelecekte firmaların bu işe el atacaklarını da düşünüyorum.

    Uzun bir yazı oldu. Zamanınızı aldığım için özür dilerim.
     
    basar bunu beğendi.
  14. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yazınızı tamamıyla okudum ve saygı duyuyorum. Umarım herşey güzel olur. Forumda ilk olarak siz bir deneyin, bizde sizin tecrübelerinizden faydalanalım. Nasıl iyi mi kötü mü? Bizimle paylaşırsınız.
     
  15. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Çok doğru söylüyorsunuz.
    Fakat firmaların bu işe el atmaları çok kolay değil. Sebebi de dediğim gibi petrol tüketimine karşı olan girişimlere engel olunması. Elektrikli otomobil bu nedenle yapılmadı. (90 lı yılların başında GM EV yapmıştı, fakat bush hükümeti geldikten sonra üretim ve servis durduruldu, satılmışlar toplandı ve üretilmiş araçların hepsi hiç iz bırakmayacak şekilde yok edildi. Daha sonra Hummer jipler üretildi ve jip kullanmak moda haline getirildi.)

    Bugün elektrikli taşıt yapmanın önünde hiç bir teknik engel yoktur. Elektrik motoru yanmalı motora göre en az 4 kat daha verimlidir. vitese (şanzıman) ihtiyaç duymaz, frenleme ve inişlerdeki enerjiyi yeniden kullanır.

    Bunun dışında elektrik motoru tamamen dengelenebilir, hiç titreşimsiz çalışabilir ve istenilen boyutlarda tasarlanabilir: Mesela arka jantın içine ve gerekiyorsa öne de birer motor konabilir. İki motorun senkron çalışması sağlanabilir.

    Elektrik motoru tek bir dönen parçadan oluştuğu için bakım da gerektirmez.

    Akülerin ağırlık yapma sorunu da li-polimer aküler sayesinde aşılmıştır. Günümüzde elektrikli helikopterler yapılabilmiştir. Yani güç/ağırlık oranı da gayet yeterlidir.

    Yarıştırılan model araçlarda da elektriklilerin performansı son 5 yıl içinde büyük gelişme göstererek yakıtlılara yaklaşmıştır.

    Dediğim mantık ile üretilmiş bir otomobil var: Tesla. Bu, kullandığımız bisikletlerdeki hafif ve sağlam malzemeler ve tasarımı (Lotus Elise) elektrik motoru ile birleştirmiş. Performansı çok yüksek. Amerika'da küçük bir firma tarafından üretiliyor ve henüz dağıtımına başlanmadı. Umarım bir örnek olur...


    Uzun yazım için kusura bakmayın.