edoganer, aslinda sistemin neden cikartildigina bakmak gerek. Acikcasi Fr ve Dh'de ben bu sistemin kesinlikle olmasi gerektigini düsünüyorum, zaten üreticiler de öyle düsünüyor olmalilar ki 160 mm ve üzeri (özellikle cift köprülü) masalarda bu sistem cok uzun süredir var ve tek opsiyon olarak 20 mm sokma mil kullaniyorlar (daha kalin milli özel amortisörler de var). Hatta bu bisikletlerde arkada da yine sokma milli bir sistem oluyor.
XC-AM sürücüleri icin de bu sistem biraz daha hafifletilerek adapte edildi, 15 mm sokma mil olarak cikartildi.
Ne kadar gerekli sorusu kesinlikle yine kullanim tarziyla baglantili. Örnegin 120 - 140 mm arasi amortisör mesafeli, cift amortisörlü tur bisikletleri var, uzun yol icin tasarlanmis, rahatligin en ön planda oldugu bisikletler. Bu tip bir bisiklette cok anlamsiz böyle bir sistem. Cünkü sistemin ortaya cikmasindaki neden darbeye dayaniklilik ve performansli sürüste esnemezlik.
Ama 80 mm amortisörü olan bir 4X yariscisi bu sistemi mutlaka kullanmali, cünkü tekerlekler bir yerde, bir havada
.
Yine bir XC-Maraton sürücüsü 100-120 mm.lik bisikletinde bu sistemi gerekli görmeyecektir. Ama 120 mm.lik bisikletiyle Aggressive-XC tarzi binis yapan, yani arazide bisikletini her türlü zorlayan bir sürücü bu sistemi tercih edebilir.
Veya yine agirligi üst sinirlari zorlayan bir XC yariscisi, önden tek amortisörlü bisikletinde yokuslarda tirmanirken esnemeyi azaltmak icin bu sistemi tercih edebilir.
Normalde kullanilan QR'li göbeklerin mil capi 9 mm.dir ve bu capta bir milin üzerine 2 metreden dengesiz bir atlayis o göbegi unutmak anlamina gelebilir. Ama 15 mm'lik bir göbekte (ayrica bu sokma milli göbeklerin kapali rulmanli olma zorunluluklari var malum) hatalari cok daha kolay amorti edebilirsin.
Acikcasi bu sistemin ne kadar gerekli ve ne kadar verimli oldugunu hep beraber zamanla ögrenecegiz. Daha cok yeni, kismetse bende yazin bir tane olacak
Birikimlerimi simdiden o yönde hazirliyorum...